2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alexandra 17.8.2009 18:10

Zrušit!

Takže, já říkám zrušit. a kdo mi chce odporovat aŤ si Benešovy dekrety napřed přečte.http://www.psp.cz/docs/laws/dek/. Tak co ještě je nechcete zrušit. Pak ale chci zavést následující zákon! Jistě bude užitečnější.

                                                   §1

Osoby sociálně nepřizpůsobivé nemají nárok na sociální dávky.

                                                   §2

Za osobu sociálně nepřizpůsobivou se považuje kterákoliv osoba, která se přihlásila od roku 1989 k romské národnosti

JAPA 7.8.2009 19:02

a z Guatemaly

byli Němci na žádost USA vyfakováni též, poněvadž nepřátelská činnost proti USA během války. Pokud se ke mně někdo chová jako hovado, musím se vůči němu chovat jako hovada dvě, abych přežil. Jako ponaučení pro případné další kandidáty hovadství. Proti síle platila vžda jen síla, nikoliv pravdoláska. Kdo s tím nesouhlasí, ať si pro mne za mne nepřežije, bude o pár nebezpečných dobráků na světě míň.

wotan 6.8.2009 10:47

zasloužil se o stát ?

Když Beneš, v r.1943 podepsal v Moskvě Smlouvu o Vzájemné pomoci a poválečné spolupráci mezi ČSR a SSSR a o své  vůli z původních 5 ji prodloužil na 20 let! Stalin s Molotovem si zamnuli ruce. od této chvíle byla ČSR na sovětských mapách označena rudou barvou,Poválečné Lido demo zřízení bylo jen kamufláží, v r. 1946 KSČ vyhrála volby také díky osídlencům v pohraničí, ti volili 70% KSČ- to jsou fakta o nich se dnes nemluví, komunisti- jen díky nám jste dostali německý majetek!

 i kdyby se vítězný  únor nekonal, ČSR už byla vedena jako destinace SSSR, co Stalin uchopil, to už nepustil! Poslední slova zlomeného E. Beneše: "Stalin mě podvedl, je to můj druhý Mnichov!

pišta 5.8.2009 21:07

luxusní článek, díky

Petr Kohout 5.8.2009 14:57

Vámi citovaná protiněmecká opatření byla ÚMYSLNĚ opsána z německých protižidovských opatření.

Dále bych připomenul mezinárodní dohodu, která tvrdí:

Odškodnění za zabraný německý majetek vyplatí Německo a částka bude odečtena z reparací. Problémem je za a) Německo zjevně nevyplatilo všechno. b) reparace nezaplatilo vůbec. Obojí je dobré téma pro případ, že by evropský soud rozhodl o zaplacení sudetoněmeckého majetku ... rozhodnutí by se přeposlalo do Německa a přiložily k němu i ty reparace. Poláci už ostatně reparační nároky sčítají.

van Daag 5.8.2009 0:36

Jen klid

Nikdy jsem nechtěl na toto téma jakkoliv reagovat. Avšak jsa potomkem německé rodiny, která nebyla odsunuta jen díky protinacistickým aktivitám dědečka, odvažuji se říci těchto několik vět.: V létě 1945, počítalo se (mimo jiné) i s možností odeslání nás a našich soukmenovců na Sibiř. Stalin tu možnost zvažoval, politická atmosféra byla taková, že nikdo ze spojenců (včetně USA) by se takovému řešení nebránil. A do toho došla zpráva, že ČS vedení, v čele s dr. Benešem navrhuje odsun Němců a Maďarů do jejich vlasti. Dědeček (jak už jsem uvedl, dle dekretů prokázaný antifašista) se radoval, že tohle je proti ostatním možnostem "dar z nebes". Tehdy jsme opravdu neměli jisté, zda budeme jako rodina, moci zůstat. Řešení odsunu do Německých zemí, se naší rodině jevilo jako jedna z příjemnějších variant věcí příštích...

Nu, nerad bych nudil, takže to shrnu: Děda měl pravdu. Jen je nám dodneška trochu líto, že jsme nebyli odsunuti. ;-) Máme totiž dojem, že ti štastnější, kteří byli odsunutí do pozdější SRN a Rakouska, by prezidentu Benešovi měli spíše postavit pomník. Jednak unikli 40 letům budování socialismu a JEDNAK UNIKLI DOCELA NEPŘÍJEMNÝM LÁGRŮM NA SIBIŘI. A z těch končin se vracelo jen velmi - velmi těžce.

Osobně si nemyslím, že by se dnes mělo k Benešovým dekretům vracet. Podobnou revizi vyzkoušeli v potitovské Jugoslávii a žádná sláva to nebyla. Mám Česko rád. Nikdy asi nebudu mít nálepku skutečného vlastence, ale bude-li to třeba, rád této zemi slovem i skutkem pomohu. (Fuj, to bylo patetické...) Howgh

Skaut 5.8.2009 1:13

Re: Jen klid

nejsem tvůj soukmenovec, ale absolutně tě chápu. Já evropan, ty evropan.

Skaut 5.8.2009 1:42

Re: Jen klid - a ještě dodatek

Po skončení války byla rozjitřená situace. Češi měli v živé paměti jak se němci nad nimi stovky let povyšovali (Rakousko-Uhersko) což vyvrcholilo jejich většinovým zfanatizováním za Hitlera. Není divu, že češi využili porážky a věc řešili radikálně. Z dnešního pohledu, kdy se Německo díky moudré politice západních mocností přeměnilo v demokratickou  a tolerantní zemi lze jen konstatovat, že v tehdejší snaze vyříznout vřed na noze si češí nohu zmrzačili. To již nechme historikům. Potrestání jsme byli "přidělením" k východu. Odnesla to moje generace, ale věřím, že mladé čeká jiný život.

Vladimir 5.8.2009 13:18

Re: Jen klid - a ještě dodatek

Nemůžu tak zcela souhlasit.

To přisunutí na východ - ke Stalinovi, si Češi  (Čechoslováci) způsobili sami. Jalta sice rozhodla o sférách vlivu, ale ne o předání území na talíři jinému. Samozřejmě, že po válce, kdy nás ze 3/4 osvobodil SSSR (bolševici) rostly v národě k Rusku sympatie, zvláště po smutné zkušenosti s Francií a Anglií. Přesto pořád bylo rozhodnutí na nás. Jistě mnohé zavinil Jan Masaryk, který rezignoval proti vůli Stalina (nepřijetí Marchalova plánu) a "usnutí na vabřínech " Beneše. Vyvrcholilo to pak zcela jistě nechopností politiků - nár. soc., soc.dem., kteří hloupě předali moc Gottwaldovi.

A bylo by dobré, abysme nesváděli všechny naše neúspěchy a trable na někoho cizího. Spoustu z nich jsme si zavinili sami - včetně sametového přechodu k vládě jedné strany (že to byl puč, jsou bláboly pár pitomečků - opravdu naprosto hloupým krokem předali politici dobrovolně vládu Gotwaldovi). Bolševici si tu moc pak už jen pomocí milicí podrželi. 

Inža K. 7.8.2009 8:33

Re: Jen klid - a ještě dodatek

Ano, pár partají se napřed domluvilo, jak vyšoupnout z politiky partaje jiné, to bylo velice demokratické, a pak se všichni z té party nestačili divit, jak s nimi bolševici zametli. Ti jediní totiž byli opravdu připravení, chystali se už dlouho před koncem války. O nejednom rudém partyzánovi platí, že víc než proti Němcům bojoval proti budoucí politické konkurenci...

Bohumil Klokocka Bohumilice v Ce 5.8.2009 16:50

Re: Jen klid

he he...;-D znam pripad, kdy nemecka rodina smela za svuj antifasisticky postoj za "odmenu" zustat.... byli to vynikajici remeslnici werkcajk machri kteri nemeli v kraji obdoby...i rezim se jim odmenil, nesmeli navstivit sve odsunute pribuzne v Zap. Nemecku, ale udelal z nich uderniky, novatory a zlepsovatele....  nakonec se o sebe navzdory vydobytkum socialismu postarali sami a pri prvni prilezitosti zdrhli pres Jugoslavii do Nemecka...jina otazka je, ze Cesi co jednou ukradli, nikdy nechteji nic vratit, ale hubou jsou to demokrati....tisice ceskych emigrantu by o tom mohlo vypravet...

Bizon 5.8.2009 17:17

Re: Jen klid

Srdečně Vám děkuji za velmi zajímavý příspěvek! Myslím si už léta, že odsun vlastně většině sudetských Němců pomohl k lepšímu životu, samozřejmě až na počáteční štrapáce a excesy tzv. divokého odsunu .... a vlastně pomohl i celému Německu, kterému tito nově příchozí, znalí jazyka a často odborně vyspělí v řadě potřebných profesí, pomohli nahradit nedostatek pracovních sil po padlých na frontách ... to i díky nim mohl kancléř Erhard nastartovat tzv. německý hospodářský zázrak .... a Vás to vlastně poškodilo, že jste nebyli odsunuti! Opravdu neskutečné paradoxy!

Vladimir 4.8.2009 23:24

Je opravdu ?

Je opravdu Frýbort dbl nebo píše jen takovou provokaci.

Ať tak, či onak, je třeba v tomto prostoru říct, že Benešovy dekrety kromě "nepřiznání čs občanství" těm osobám, které  se ho dobrovolně zbavily - sudetským němcům , zaváděly rychlé lidové soudy proti zrádcům ČSR, kolaborantům a škůdcům a konečně zabavovaly majetek Říšsko Německým občanům - coby náhradu za válečné reparace. Vysídlení SN řešila pak Postupimská Smlouva. Nevím, co tento pán dbl Frýbort chce řešit rušením dekretů (žeby reparace  po 60 letech ?).

Takovíto Frýbortové pořád musí otravovat vzduch i kdxž se jim už 20 roků vysvětlovalo, v čem spočívaly BD. Jsou nepoučitelní a je třčeba jim nakopat do prdl.

Jaroslav 4.8.2009 23:47

Re: Je opravdu ?

> Je treba jim nakopat do prdl. <

To uz ovsem komunisti delali svemu vlastnimu narodu 40 let.;-)

BERAN 4.8.2009 22:20

Je zcela příznačné, že diskuse zapadla do černobílého schematu: dekrety ano či dkrety ne

Kolik vášnivých diskutujících si všimlo ZÁVĚRU článku:

Kdo je a čí národní zájmy hájí současný president?

Čím se liší od trojnásobného vlastizrádce, kterého tak obdivuje?

huhu 4.8.2009 22:37

Re: Je zcela příznačné, že diskuse zapadla do černobílého schematu: dekrety ano či dkrety ne

vy musáíte být trouba Rv

Jaroslav 4.8.2009 23:52

Re: Je zcela příznačné, že diskuse zapadla do černobílého schematu: dekrety ano či dkrety ne

Furt je lepsi nazvat nekoho troubou, nez poslat nekoho do Jachymova jen proto ze nesdilel s vami praletarskou ideologii. ;-)

Mirek F. 4.8.2009 22:39

Re: Je zcela příznačné, že diskuse zapadla do černobílého schematu: dekrety ano či dkrety ne

Už jsem to jednou napsal: plivnutí si netřeba všímat a závěr článku nic jiného než plivnutí nebyl. Až budou argumenty, bude i diskuse.

M.S. 4.8.2009 22:43

Re: Je zcela příznačné, že diskuse zapadla do černobílého schematu: dekrety ano či dkrety ne

Ti, kteří se nemohou smířit s poválečným uspořádáním, respektive porážkou Německa a jeho spojenců útočí na nejslabší článek a to je ČR eventuelně Slovensko. Přitakávačům SL je nutné dát na vědomí, že pokud zde Němci po válce trpěli tak trpěli za něco a trpěli dokonce mnoem měně než jinde.

BERAN 4.8.2009 21:59

Poděkování panu Frýbortovi za skvělou češtinu a odvážnou moudrost

Mnozí diskutující by navíc měli poděkovat za skvělou psychoterapii v ústavních internetových kavárnách.

Jak snadno uvolnili svůj přetlak nenávisti. A bez chemoterapie.

Zástupci farmaceutických firem si ale pomůžou. Stoupne spotřeba léků na uklidnění!

ZD 4.8.2009 21:56

Dotaz

Pane Frýborte, pokud tedy Benešovy dekrety neslouží čtyřiašedesát let po jejich vydání už kromě té ostudy k ničemu, tak proč kolem nich stále ty tanečky??? Proč?? Jen se tak ptám. 

Kodl 4.8.2009 22:15

Re: Dotaz

hurávlastenectví je před volbami velké lákadlo pro primitivní voliče....

Hnyk 4.8.2009 21:22

Může být, že opravdu jde o národní zájmy. Jenže o čí?

No stačí si přečíst komentáře. Když přijde někdo kdo si myslí "stát jsem já", tak postačí začít strašit Němci a svoje stádečko (voličů) má jisté.

Mirek F. 4.8.2009 22:14

Re: Může být, že opravdu jde o národní zájmy. Jenže o čí?

Nesměšujte prosím, normální Němce (včetně potomků odsunutých SN) , s nimiž nemají Češi žádné problémy, s profesionálními Sudeťáky a jejich snaživými českými přicmrndávači. Kdyby platilo, co říkátre, tak už by se nutně musel objevit takový vůdce, kterému by stačilo "strašit Němci" a měl by svoje jisté. Naposledy tohle zkoušel Sládek, který ovšem vyhořel ve volbách již před jedenácti lety.

strejda 4.8.2009 21:01

cvok

vztahy mezi oběma etniky kdysi společné vlasti byly navěky diktovány dokumentem poválečné nenávisti.

To se máme domnívat, že Mnichovská dohoda, protektorát  a vyvraždění 360 000 československých občanů byly akty přátelské a teprve poválečný odsun byl špatný? To si nemyslí ani Němci.

Mirek F. 4.8.2009 21:09

Re: cvok

Ano, historie přece začíná až 8.5.1945.

pamětník 4.8.2009 21:35

Re: cvok

Kdo prožil válku,nemůže Němce mít rád,to samé se dá říci o bolševikovi a to samé o lidech v Bruselu,kteří chtějí opět rozhodovat o nás bez nás.

Jaroslav 4.8.2009 23:56

Re: cvok

> rozhodovat o nas bez nas < ???

No ja nevim, ale doposud si Cesi moc dobre sami vladnout nedokazali. ;-)

Ryba 4.8.2009 20:27

Spor na několik století

Takovéto články jsou dobré pouze k tomu, aby problém neusnul a protože žádně řešení nenabízejí, jsou vlastně zbytečné.

Takto se bude v Čechách psát ještě několik století.

 Pokud to vytiskli v Anonci, je spojení autora s chlebodárci naprosto jasné.

čtenář 4.8.2009 18:55

Tak byl Beneš sovětským agentem, nebo neby Beneš sovětským agentem,

byl Beneš sovětským agentem, nebyl Beneš sově........ Zcela jednoduše - Beneš byl taková zvláštní povaha. Žádný agent.