6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: … a jakou nálepku si vysloužím tímhle?

Napsal jsem krátkou glosu. Ani ne tak o údajných klimatických změnách, jako spíš o ne právě velmi vzdělané, ale zato velice sebejistě protestující mládeži kousající ruce, které ji myslím až příliš dobře živily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 14.12.2019 15:20

Ano. Klima se mění, ale nikdo to nepopírá. Je to tak totiž od vzniku Země, a není na tom nic k popírání, ani nereálného, a je to naprosto normální. Takže kecáte. :-P

Z. Lapil 14.12.2019 14:17

Pokud nevidíte ven, nemůžete vědět, jestli cinknutý není. A vidíte-li ven, musíte VĚDĚT, jaká je vzdálenost třeba těch sloupů, frekvenci jejichž mihání zjišťujete se stopkama v ruce.

P. Zinga 14.12.2019 13:51

"Zmíněného komentátora velice pohněvalo, že jsem napsal „údajné“ klimatické změny."

Ale pane Šejno, nepřeceňujte se: vůbec nevidím u Vašeho jména rudě. K tomu jsou zde jiné "kapacity".

M. Šejna 14.12.2019 13:42

V této diskuzi ale žádný klimaalarmista není.

Zato se v ní vyskytuje hromada klimapopíračů, podle kterých jsou naměřené teploty jen údajné, a prokazatelné je jen to, že klimapopírači nejsou ochotni příjmout realitu.

M. Šejna 14.12.2019 13:37

rádo se stalo.

;-)

M. Šejna 14.12.2019 13:36

ano, pane Lapile

ovšem pokud bychom dnes řešili jízdu vlakem, pak by Vám autor tohoto článku napsal, že se jedná o ÚDAJNOU jízdu vlakem, protože tachometr ve vlaku je cinknutý.

;-D

M. Šejna 14.12.2019 13:34

pane Zingo,

jestli jste si neráčil všimnout, tak celý článek je o tom, zda se otepluje údajně, nebo prokazatelně.

Kdybyste pořádně četl, a neviděl rudě při přečtení mého jména, tak byste zjistil, že autor článku polemizuje s mým diskusním přispěvkem k jeho minulému článku. V tomto mém příspěvku jsem psal, že oteplování je prokazatelné a že se dá polemizovat jen o tom, co je příčinou toho oteplování.

Vaše chápání textu je tedy zcela mimo. Nedohadujeme se o pojmu klimatická změna, ale o naměřených teplotách.

Z. Lapil 14.12.2019 13:22

Myslím, že klimapopírač by vám namítnul, že myslí klima globální, nikoli lokální. Mám na zahradě mohutný ořech a okolo toho placu živý plot, a to byste viděl ten rozdíl klimatu tam a o dva metry vedle. Ne jen teplota, ale jiný trávník, jiná žoužel...

Z. Lapil 14.12.2019 13:14

Rozumím.

Z. Lapil 14.12.2019 13:06

Na jízdu vlaku člověk, není-li zrovna strojvedoucí, taky nemá vliv, dokud omylem nenasype trochu písku do ložisek nebo naopak nenaolejuje brzdy.

P. Zinga 14.12.2019 13:03

R^R^R^R^

Pokusit se v "diskusi" s klimaalarmistou argumentovat faktograficky je jako před muslimem, křesťanem a pod. zpochybňovat existenci boha.

Víra totiž fakta či pochybnosti vylučuje. Proto je tak úspěšná.

P. Zinga 14.12.2019 12:58

Pane Šejno, klimaalarmisty je "klimatická změna" vždy myšlena jako změna výlučně zaviněná člověkem a už to ani není vnímáno. Takže v tomto smyslu se skutečně jedná o "údajnou" změnu.

P. Grigar 14.12.2019 12:41

.. děkuji vám za pomoc v poznání sebe sama. Kde bych bez vás byl!

Dobrý člověk ještě žije. :-)

Z. Lapil 14.12.2019 12:32

Do minulosti prokazatelně, do budoucnosti údajně aneb to, že se dosud děly neznamená, že se dít budou i nadále. Možná známe jejich příčiny (sluneční cykly? To už jsem na tenkém ledě), ale známe příčiny těch příčin?

Obávám se, že přes všechny Newtony a Einsteiny jsme stále "unášeni na rotující kouli, někteří z nás hlavou dolů, letící šílenou rychlostí pustým a neznámým vesmírem|".

Běžně vám oponuju, ale souhlasím s tím, že teplota už nějaký čas stoupá a nic s tím nenaděláme, takže je na čase zamyslet se nad překováním kamen v klimatizační jednotky.

Moc bych to ale neuspěchával. Až odešlu tenhle příspěvek, vstanu a půjdu se rozhlédnout, kudy mi krucifixužzase táhne na nohy :-).

M. Šejna 14.12.2019 12:29

Pane Lapile,

máte samozřejmě pravdu a nejsme ve sporu.

Ten městský teplený ostrov v Klementinu je prokazatelný, i když podle klimapopíračů by žádný městský tepelný ostrov existovat neměl, protože lidé podle nich nemají na klima žádný vliv. ;-)

Sílu městského tepelného strova v Klementinu lze spočítat porovnáním teplot s rychlostí oteplování napřiklad na Milešovce. Z tohoto porovnání vychází, že městský tepelný ostrov má v Klementinu na svědomí zhruba 0,5°C. Takže bez tepelného ostrova by se v Klementinu oteplilo nikoli o naměřené 2°C, ale jen o 1,5°C.

Každopádně to oteplování na území Česka je prokazatelné a nikoli jen údajné.

Z. Lapil 14.12.2019 12:14

Zrovna teploty v Klementinu lze docela dobře podezírat z toho, že jsou ovlivněny růstem okolního města, a to směrem vzhůru. Ty teploty, i když město vlastně taky.

Teploty to jsou prokazatelné (pokud je tedy někdo nefalšuje :-)), ale na základě tohoto měření bych "růst teploty o 2st.C v Česku" označil za údajný.

Ano - je to závažná indicie naznačující, že teplota nejspíš stoupá.

Nedávno jsem na youtube potkal solidní přednášku (Pátečníci na UK; na vyžádání jsem schopen ji najít), kde autor rozebíral, co PŘESNĚ víme. Mj. hovořil o tom, že z dávných věků máme jednotlivá měření (například ten vrt v Grónském ledovci), a to nikoliv teploty, ale údajů, z nichž ty teploty odvozujeme na základě modelů (proxy data). Neboli - říkám už já - slovo údajně tu docela sedí.

Mmch - o IPCC se vyjádřil docela kladně: "mají nejlepší data, protože mají nejvíc peněz a vlastně to nikdo jiný nedělá".

M. Šejna 14.12.2019 12:09

no já bych řekl, že nejste vůbec schopen pochopit, že text byl napsán jinak.

Navíc nejste ochoten přijmout skutečnost, že toho chápání nejste schopen.

;-)

M. Šejna 14.12.2019 12:00

pane Lapile,

Vy ale vyhodnocujete subjektivní názor o tom, zda jste bohatý či chudý. To je ale subjektivní pocit, který nelze objektivně změřit.

Spíš byste měl vyhodnocovat, zda se vám nominálně zvyšuje nebo snižuje průměrný roční příjem. Pak to lze posuzovat podobně jako růst nebo pokles průměrné roční teploty. A ten růst průměrného nominálního příjmu bude určitě prokazatelný a nikoli jen údajný.

P. Grigar 14.12.2019 11:57

..ano, máte pravdu, skutečně nejsem schopen ani ochoten chápat text jinak, než byl napsán. Podsouvání významů nechávám na povolanějších.

Z. Lapil 14.12.2019 11:57

Pan Hrbek konstatuje zjištěná fakta. Dokonce - jestli jste si všiml - jen pro Česko (podezírám ho, že do r. 1991 Československo, ale to asi není extra podstatné).

P. Grigar 14.12.2019 11:53

..no jo, ale co v poslední době stále více oblíbený princip předběžné opatrnosti? Tomu verifikace netřeba.. ;-)

A jsem opět idoktrinován.

M. Šejna 14.12.2019 11:51

Ano pane Lapile,

experimentovat s klimatem sem a tam je opravdu velmi riskantní.

Ale můžete být v klidu. Podle klimapopíračů nemá člověk na klima vůbec žádný vliv, takže ať štouchá lidstvo s klimatem tam nebo tam, stejně s tím nic neudělá.

A navíc ani není proč štouchat, protože oteplování je podle autora článku jen ÚDAJNÉ, protože ve skutečnosti je to jen výplod zfalšované statistiky.

;-)

P. Grigar 14.12.2019 11:49

...anglosaské smetí dovnitř smetí ven má také český ekvivalent.

"Z exkrementu bič neupleteš, kdybys přece jen upletl - nezapráskáš a kdybys i zapráskal, budeš smrdět!"

Z. Lapil 14.12.2019 11:47

Chyba. To, že jsem údajně bohatý, neznamená, že jsem prokazatelně chudý.

M. Šejna 14.12.2019 11:47

evidentně nechápete psaný text, ať čtete, jak čtete.

pan Adler napsal před pár týdny článek, kde píše o údajném oteplování. Já na to reagoval, že se nejedná o údajné oteplování, ale o prokazatelné oteplování.

Dnes pan Adler napsal rozsáhlý článek, ve kterém se mnou polemizuje a tvrdí, že se opravdu jedná jen o oteplování ÚDAJNÉ a nikoli PROKAZATELNÉ.

Z. Lapil 14.12.2019 11:45

Blbý je, že pyramidy a spol. celkem ničemu globálnímu nevadily. Začněte ale šťouchat - bez opravdu spolehlivého a ověřeného předpovídání do celoplanetární rovnováhy a může se vám stát, že vám to celé spadne na druhou stranu.

Existují hypotézy, že na cestě je další cyklus ochlazení a že nebýt nadměrné produkce CO2, tak hokejkový graf vypadá poněkud opačně. Osobně se mi představa polární čepičky zasahující do Krkonoš moc nezamlouvá.

I když jsem dějinný (ne nutně osobní) optimista v tom smyslu, že když můžou existovat primitivní (čti: bez elektřiny a pod.) kultury uprostřed Sahary a na okraji arktidy, proč by to nedokázali lidé, kteří ovládají atomovou energii a můžou tak ve velkém topit , klimatizovat a destilovat/recyklovat vodu.

P. Grigar 14.12.2019 11:33

.. ať jak čtu, nikde nenacházím vámi zmíněné autorovo tvrzení o údajnosti oteplování.

"Zmíněného komentátora velice pohněvalo, že jsem napsal „údajné“ klimatické změny. Oteplování je prý vědecky „PROKAZATELNÉ“ (velká písmena v komentátorově originále), neboť „je měřeno teploměry a zdokumentováno přesnými statistickými metodami“.

Z. Lapil 14.12.2019 11:30

Nevyřešilo, protože lidi jsou lidi. Nebo si myslíte, že někdo přestane považovat ženské/černochy za méněcenné (a muže/bělochy za brutálně agresivní) jen proto, že jich bude míň?

F. Navrátil 14.12.2019 11:28

Položme si otázku, proč starověké národy budovaly s takovým úsilím a s takovým vynaložením prostředků pyramidy, sochy moai, zikuraty či megalitické stavby? Většinou aby se podle náboženství a stupně dosažených znalostí ochránili proti nějakému nebezpečí nebo si zajistili přízeň bohů či věčný život. Takže boj proti nespecifikovaným klimatickým změnám chápejme jako vynaložení obrovských prostředků a nákladů proti nebezpečí, které nám sděluje novodobé náboženství klimatického alarmismu v čele se svatou Grétou. Po tisíci let nic nového.

K. Křivan 14.12.2019 11:07

Pane Davide, moc pěkný. Naprostý souhlas.