28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: 1968

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
peratti 21.8.2006 14:19

Tak jeste jednou

Pane Neumman,co namisto fotky holcicky pred tankem ukazat fotky rozcupovanych deti z dnesniho Lebanonu a zoufalych rodicu,kteri ztratili to nejcenejssi co meli.To uz vam nevoni,protoze mate zaplaceno za odvadeni pozornosti od nejvetsiho svetoveho problemu od dob druhe svetove valky.Jsi bidak.

peratti 21.8.2006 14:13

Re: Jsou USA také okupanty ?

Pan neumann nema vsech pet pohromade.Dite pred tankem,tank s bilym pruhem atd............

Pane Neumann co takhle ukazat decka nakusy v dnesnim Lebanonu a rict neco lidem o israelskych zverstev z teto oblasti radsi,nez odpoutavat pozornost do 68 a ukazat na fotce malinkou holku pred tankem.Vy nemate svedomi a vas buh jsou bohapuste penize jako pro vetsinu vasich militantnich soukmemenovcu.

Mysch 21.8.2006 14:08

no huhu otazka.

mel dubcek tenkrat stejne jako benes odejit do exilu, a vyckavat az se vyskytne vhodna doba k vytvoreni exilove vlady?

Mysch 21.8.2006 14:06

no saso, asi vam to tenkrat v jeslickach

nikdo nevypravel. ale v osmasedesatem podnikalo uz hodne lidi. v autodoprave, v remeslech a sluzbach. ovsem po prevzeti moci husakem musel vsichni skoncit. vetsina jich zalozila nova, nebo vstoupili do jiz stavajicich druzstev.

peratti 21.8.2006 14:00

Re: Re: Re: Jsou USA také okupanty ?

ulc je jenom slouha,stejnej jako vsichni tito radoby korespondenti.Je za to take placen a ne malo .Slouzi jednem a pobira od nich penize.Je to nerad, ale co uz s tim.

Em 21.8.2006 13:58

Re: Re: Čas k zamyšlení

Upocenec s bradavicí... není to zbytečný u jinak dobrýho příspěvku?

Em 21.8.2006 13:51

Re: Re: Jsou USA také okupanty ?

No vida a je to tu : Deislamizace, fyzická likvidace... Kdepak jsme to už slyšeli. No aspoň víme , co se píše v americkelch novinách. Mě to bylo tenkrát divný, když Ulč psal o pacifikaci...

A.S.Pergill 21.8.2006 13:23

Re: Jsou USA také okupanty ?

Německo bylo také okupováno, a z té okupace vzešel relativně demokratický stát. Ovšem, nacismus v době zahájení okupace byl u moci cca 12 let, takže se dalo alespoň částečně stavět na lidech, pamatujících režim před nacistickým převratem. V islámské zemi, kde okupace islamistickými zločinci trvá přes tisíc let bude tento proces mnohem náročnější (pokud bude politická vůle ho dotáhnout do konce, včetně důsledné deislamizace, spojené s odstraněním těch naprosto nenapravitelných islamistických zločinců, v krajním případě i fyzickou likvidací).

MF 21.8.2006 13:02

Re: Jsou USA také okupanty ?

Irák je okupovaný stát, protože byl poražen ve válce. O ropu jde také ale nejenom o ni.

třetí 21.8.2006 12:43

Jsou USA také okupanty ?

Myslím teď Irák. Je to okupovaný stát ? Je tam 130 000 Američanů ?? Jde tu především o ropu a ne o terorismus ?? Kdo mi odpoví ?

huhu 21.8.2006 12:12

Re: Čas k zamyšlení

pokud byste byl objektivní, napsal byste, že virus socialismu, skupiny parazitů žijících z peněz daňových poplatníků, je velice aktivní po celé Evropě

huhu 21.8.2006 12:09

Re: Re: Re: Prdlajs ze sna o svobodné zemi.

taky proto jsem psal, že dodávali lidskou tvář jaru 1968 a ne socialismu. Socialismus a jeho výrůstky - nacismus, fašismus či komunismus je ve své podstatě zlodějská a nesvobodná idea, takže o lidskosti nelze mluvit....

BA 21.8.2006 11:25

Re: KomunistickŽ veden’ v roce 1968 nechtžlo budovat ě‡dnou svobodnou zem.

Kdybyste znal text tzv. Akcniho pragramu KSC, coz byl zasadni dokument roku 1968, asi byste svuj odsudek ponekud mirnil. Komuniste v tomto dokumentu navrhovali zavedeni politickeho pluralismu, tedy souteze politickych stran a necinili si jiz naroky na vedouci ulohu ve spolecnosti tedy zavedeni parlamentni demokracie. Proto byl tento stranicky dokument trnem v oku okolnich komunistickych statu a obavam se, ze to byl i pravy duvod vpadu vojsk. Take to byl prvni anulovany dokument. Zkuste dnes najit nekde plny text. Nenajdete jej.

Karel 21.8.2006 11:10

Re: Re: Prdlajs ze sna o svobodné zemi.

Za svůj život jsem se setkal se zhruba dvaceti takovými, co "dodávali lidskou tvář" komunismu, nebo možná socialismu. Nikdo z nich v roce 1989 nevzal na vědomí, že jejich lidská tvář je úplně mimo dobu a nikoho už nezajímá.

Muf 21.8.2006 11:10

Re: Alternativa

... jenom doplnění informací představ o Jaltě, demarkační linie mezi Velkou Británií, USA a SSSR byla připravena na základě plánu Zatmění. Ten začal s připravami již v roce 1941,kdy němci byli 40 km od Kremlu a Stalin už porcoval Německo, což Britové zcela nechápali. Roosvelt měl k němu veliké výhrady a požadoval připadnutí Berlína USA, ale vzhledem k rozložení vojsk v Anglii a vyplývajícím přípravám na vylodění ke změně plánu nedošlo.

Jura Jurax 21.8.2006 11:03

Re: Čas k zamyšlení

Poprvé od roku 1968 trávím výročí ruské okupace v Čechách a musím přiznat že reakce, či spíše absence reakce na toto výročí obyvateli Česka mne roztrpčuje, ale nepřekvapuje. Úmyslně nemluvím o českých občanech, protože se mi někdy zdá že tento živočich se odebral cestou koně Przewalského, nebo lososů ve Vltavě.

Zbytečně urážíte, i když to tak jak píšete z dálky možná můžete - mylně - chápat. A nazýváte-li tuzemce stádem toužícím po pivním deliriu, pak vězte, za Vás omlouvám jen proto, že z té dálky nevidíte detaily, celek máte zamlžen a vůbec kulové víte a chápete. Ještě bych dodal, že jeden by neměl zestárnout, dokud nezmoudří, a že fakt emigrace není nutnou a už vůbec ne postačující podmínkou zmoudření.

Pokud jste si povšiml výsledku voleb, pak upocence s bradavicí sice volilo víc voličů, než bych považoval pro tuto zemi za dobré, ale zdaleka to nebyli všichni. Rovněž bolševici ztratili něco hlasů. Tam, kde žijete (nevím, kde žijete) nemáte levicové populistické (nebo jen populistické) řvouny a hlupce, co jim důvěřují?

huhu 21.8.2006 10:58

Re: Prdlajs ze sna o svobodné zemi.

Lidskou tvář jaru 1968 dávali tisíce a miliony jiných, Dubček jen slabošsky přihlížel a nebyl schopen poskytnout efektivní krytí. Ostatně jako po 21.8.1968

huhu 21.8.2006 10:55

hlavně, že je to pryč

ted mi více štve, že je zde stále taková podpora nových fýrerů a "socialismů". Celá Evropa je tím zasažena.

Jinak k získání moci komunisty - kam Stalin vkročil, tam byla nastolena vláda komunistů, bez ohledu na vnitřní poměry. Jedinou trochu vyjímkou bylo Rakousko, které bylo obsazeno Rudou armádou jen částečně a vyvázlo do neutrality, ale až za Chruščeva. Západ nás po WWII "vydal", protože především pro vlastní slabost neměl jinou možnost. Takový byl reálně poměr sil, chyba se stala již před WWII. Se SSSR měl problém min. až do 1989. A čím více byli u moci na Západě appeaseři, tím více problémů.

Marat 21.8.2006 10:55

Re: Re: Re: Re: Re: Alternativa

Ale ale,Peroutka toho nakecal dosti sám.Byl také zapáleným socialistou.Také Peroutka má převěliká zásluhy na vítěztví Gottwalda.

Jura Jurax 21.8.2006 10:41

Re: Okupace CSSR vojsky Ukrajiny, Nemecka Bulharska a dalsich statu

Souhlas. Ono pojmy Rusko a SSSR se dost liší - a nejen geograficky.

Saša 21.8.2006 10:16

Komunistické vedení v roce 1968 nechtělo budovat žádnou svobodnou zem.

Chtěli pouze zkvalitnit systém stranického řízení společnosti a přimět lidi ke spolupráci na budování sociálismu. Vždyť ani to soukromé podnikání v malém se nepokusili nastartovat (jen podnikání zemědělských družstev) - to muselo čekat až na rok 1988.

Saša 21.8.2006 10:12

To zní velice rozumně a je to výborná ghándiovská konstrukce

z přítmí isolované studovny...

V reálném životě musí rodiče nakrmit své děti. I ti rodiče, kteří pracují na úřadech, v policii, armádě, v dopravě...

Sch.glosátor 21.8.2006 9:52

¨Souhlas, Rejpale, až na jednu drobnost.

Že ona "skutečná demokracie" je stejnou chimérou jako socialismus. Protože "demokracie neznamená jen nominální možnost vládnout, ale reálnou schopnost vládnout, tu má v informačně čím dál tím bohatší společnosti čím dál tím menší množství lidí.  Především sám sobě. Se schopností rozlišovat mezi dobrem a zlem, mezi podstatným a nepodsttaným.  Tam je třeba začít a to je nejtěžší.  

Sch.glosátor 21.8.2006 9:45

Prdlajs ze sna o svobodné zemi.

Socialismus s lidskou tváří. Dodnes tomu leckdo věří. Osmašedesátníci v devětaosmdesátém chtěli pokračovat tam kde tehdy skončili a nebyli schopni pochopit, že uplynulo dvacet let a že všechno je jinak. Tak vymýšleli další třetí, čtvrté cesty, nepolitickou politiku a další nesmysly. Co chtít po těch, kteří vydolovali Dubčeka z propadliště dějin a postavili ho na tribunu. A lid aplaudoval. Tak má co chtěl.

kanuk 21.8.2006 9:44

Re: Re: Co se dělat dalo a mělo - jak 1939, tak i 1968

Když je řeč o tom Polsku:

V r. 1939 bylo Polsko rozděleno mezi Německo a SSSR

V r. 1945 velkou část předválečného Polska dostal SSSR, jako náhrada byla Polsku přiklepnuta část východního Německa. Polským ministrem obrany byl sovětský maršál, jestli se nemýlím Rokosovskij.

I.L. 21.8.2006 9:24

Re: Co se dělat dalo a mělo - jak 1939, tak i 1968

Polaci na tom r. 1939 a pozdeji  nebyli lip nez my, a premena okupovane CSSR

na dalsi sovetskou republiku  by nejspis jen urychlila proces,

ktery v letech cca 1970-72 stejne nastal ;-)

Winie 21.8.2006 9:22

Re: Re: Re: Alternativa

Bohužel zásadně podceňujete  významné fakty:Snaha minimalizovat americké oběti a rychle ukončit válku,demokratický systém USA,kde ani prezident ani vrchní velitel(Eisenhower)nemohl postupovat svévolně,naprosté nechápání američanů systému v SSSR a postavení Stalina a tím i otevřený a nezáludný přístup.

kanuk 21.8.2006 9:21

Realita alternativy

Když se ale podíváte na mapu: Východní Německo bylo přiklepnuto SSSR, takže "sovětská hranice" šla až k Aši, severní Rakousko bylo přiklepnuto SSSR, asi až někam k Třístoličníku. Co bylo tedy pro "Západ" výhodnější: starat se jen o hranici zhruba podél Šumavy, nebo cpát do sovětské sféry nějaký cancour, který se nazýval Československo?

kanuk 21.8.2006 9:06

Re: Co píší jiní

http://www.fff.org/freedom/0795b.asp

I.L. 21.8.2006 9:05

Okupace CSSR vojsky Ukrajiny, Nemecka Bulharska a dalsich statu

Tucny titulek z dnesniho "Strucne"

Před 38 lety byla naše země okupována vojsky Ruska

se Astonomoc nepovedl. Mysli si, ze nepouzivanim historickeho nazvu SSSR (a jeho tehdejsich spojencu ci satelitu) se lepe oddeli od minulosti, na kterou by treba radeji zapomel?