Diskuze
ŠKOLSTVÍ: Základní kameny vzdělanosti
Děkujeme za pochopení.
P. Klíma
Páááni! Smekám! Máme ještě moudré a vzdělané pedagogy 👍
Akorát ministry školství jsou buď pomatení aktivisté (Valachová a Plaga), nebo úplní diletanti (bachař Dobeš).
To je pak na výsledcích vzdělávání silně poznat.
Děti a mládež jsou ujetými rudočernými školskými systémy
světa připravovány pro život v organizaci a lidský svět je přitom jejím pravým opakem. Je lidsmi nezorganizovatelným spontánním řádem lidské interakce a řídí lidi, ne lidi jeho. Vždyť pravidla spontánního řádu lidského světa tvoří lidskou mysl.
A pak to tak dopadá, miliardy lidí s tituly i bez jsou pitomé jak tága a pere se to jako potulní psi... Dzp.
I. Novák 763
Tak jak navrhuje autorka fungovala moje základní škola v padesátých letech za "komunistického totalitního teroru". Vrstevníci si jistě vzpomenou na rozdělení tříd v ročníku na A B C, kdy v Áčku byli vždy ostatními nenávidění "šprti" a pak to šlo postupně dolů. Pro nejméně nadané existovaly tzv. zvláštní školy, pro nenapravitelné pak "polepšovny". Všichni jsme tak opouštěli školu vybaveni 0základními všeobecnými znalostmi v rozsahu, na který naše dispozice stačily. Zřejmě ale tehdy ještě převládal zdravý rozum nad vědeckými metodami.
V. Pokorný
Pan Boháč
píše, že neduhy školství vyplývají ze zdevastovaných vztahů v rodině a mezi generacemi. Neuvádí ovšem proč k tomuto došlo. Podle mého tomu tak nebylo, ať si pindá kdo chce co chce, za minulého, tzv. komunistického, režimu. Rozvrat školství přišel až s tou vytouženou západní demokracií. Ta nepotřebuje přemýšlivé a souvislosti si uvědomující nejen školáky, děti, ale hlavně dospělé lidi. Podle mne je to nejhorší systém, který jen vytváří a podporuje konfrontační jevy mezi lidmi. Cílem kapitalistického systému je lidi jen využívat a ovládat.
Re: Pan Boháč
Oteřete-li zvířatům klec, nevědí jak se chovat. A cochcárna není demokracie, jen cesta k nejvyššímu stadiu vývoje společnosti - socializmu. Plíží se k nám zpočátku nenápadně - třeba zákazem kouření v restauracích, indoktrinací dětí už od mateřských školek, náhradou zpravodajství propagandou, politickou korektností a pokračujícím postupným utahováním šroubů a očesáváním svobod. Že se místo ruských na to používají anglické výrazy na podstatě nic nemění. Za minulého, tzv. komunistického režimu to bylo zakryto vlajkou rudou, nyní pro změnu vlajkou s mariánskými symboly za zpěvu ódy na radost.
PB
Chcete o Státu něco, co neumí a nikdy umět nebude.
Stát totiž neumí ani tak primitivní činnost jako provozovat hospodu. Se ziskem a ke spokojenosti strávníků. Neduhy státního školství jsou popsány precizně. Jsou stejné jako neduhy všeho státního.
Z. Lapil
Re: Chcete o Státu něco, co neumí a nikdy umět nebude.
Přesně.
Neduhy školství vyplývají ze zdevastovaných vztahů
v rodině a mezi generacemi, tedy ve výchově dětí, což je základ.
Ve druhé třídě paní učitelka trestala žáky tak, že vzala do své dlaně dlaň provinilce, na niž udeřila rákoskou.
Jednou tato exekuce vyšla za drzost i na mne. Ale já se včas vyškubl, takže úder padl do její dlaně. Tak jsem se pak musel ohnout přes lavici a byly mi vyprášeny kalhoty.
Re: Neduhy školství vyplývají ze zdevastovaných vztahů
Rodiče se to dozvěděli, ale až jsem už byl dospělý. Potkala se maminka s touto paní učitelkou a tuto příhodu jí vypověděla (o čem by se také po letech měly bavit).
Proč jsem doma nežaloval já?
Dnešní školství se všemi svými "pokrokovými" metodami
selhává i v tom nejzákladnějším poslání. Naučit děti číst psát a počítat. Velká část naší mládeže je díky tomu v podstatě téměř negramotná. Setkal jsem se i s vysokoškoláky, kteří měli problém chápat psaný text a nedokázali sformulovat pár vět psaného textu. O katkatastrofální neznalosti základních "kupeckých" počtů nemluvě. Zato jsou děti soustavně indoktrinovány multikulturalismem, klimaalarmismem, genderismem a dalšími blbostmi.
A. Nový 840
Re: Dnešní školství se všemi svými "pokrokovými" metodami
Čím víc greténů, tím lépe. :-))
J. Jurax
Zajímavý článek ... tak mne napadá, že jelikož každý prošel školou, cítí se být odborníkem. Kupříkladu mně v článku trochu chyběl důraz na vyžadování kázně ... :-)
A jedna technická - v článku psáno, že "Právě tehdy vznikl do dneška běžný úzus domácího dovzdělávání" - tím tehdy je myšleno někdy v osmdesátých. Nuže, jsem ročník 49, na první stupeň jsem tedy chodil v druhé půli padesátých a pravím, že to domácí dovzdělávání bylo i tehdy. Ono ovšem i tehdy záleželo na rodičích, nakolik si cenili vzdělání a dobrých známek svých potomků. Aspoň já to dovzdělávání zažil a pokud si pamatuju, tak z naší party hochů, co jsme spolu mluvili, na tom byli všichni víceméně stejně. Kontrola domácích úkolů s tím, že máš to nadrápáno, tak vytrhnout a znova, dril násobilky, vyjmenovaných slov, zeměpisu i přírodopisu etc. a vždycky mi bylo odpovídáno na otázky, což muselo být, jak jsem poznal později na vlastních dětech, hodně náročné. A když jsem něco vyvedl, dostal jsem diktát - víly vily věnce a myly misky, ale vodníci se nemyli, psi vyli, město bylo dobyto, kdežto dobitý boxer to nevzdal. A když jsem ji nedal, nastaly sankce ...
Na podobnou poznámku dcery jsem měl chuť reagovat:
A ještě ke všemu si nechce uklízet svůj pokoj. Co s tím?
Z. Lapil
Re: Na podobnou poznámku dcery jsem měl chuť reagovat:
Za vrchol tohoto oboru tvořivosti mám:
"Vaše dcera při vyučování stále mluví." "A to neznáte její matku".
Ale vaše reakce taky skvělá. Přiznejte se, že vás dodnes mrzí, že jste to nenapsal?
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz