3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Trable s matematikou

Tento článek by nevznikl, nebýt náhody. Cestou do práce jsem v metru seděl vedle mladé dámy, která si se zaujetím četla rozhovor s profesorem Hejným, autorem tzv. Hejného metody výuky matematiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Novák 1.3.2017 9:23

Re: Abych něco mohl najít - na internetu nebo v Ottově -

Na internetu musíte vědět, co hledat, jaké klíčové slovo napsat. V Ottově slovníku to vědět nemusíte, můžete ho náhodně otevřít na nějaké stránce.

P. Boublíková 1.3.2017 5:53

Naprostý souhlas

Chybí biflování. Přesněji řečeno, domácí úkoly. Jako děcko jsem doma během školní docházky musela vypočítat jistě mnoho tisíc příkladů, moje děti téměř nic. Pak jim samozřejmě chybí rutina a kreativitu, i kdyby nějakou měly, si můžou strčit za klobouk.

V. Kotas 1.3.2017 6:26

Re: Naprostý souhlas

Chybí kvalitní, dobře zaplacení učitelé, s přirozenou autoritou. Jako to bylo za našich školních let. To však byli učitelé, kteří zažili prvorepublikové školství, proto naprostá většina z nich byli přirozenými autoritami. Kterým si nedovolili rodiče jejich žáků odporovat. Ano, sem tam lítaly i facky ve škole, dnes na takové učitele vzpomínáme s láskou. Zvlášť, když vidíme, co většinou učí dnes.

Z. Lapil 1.3.2017 10:14

Re: Naprostý souhlas

Biflování chybí, domácí úkoly nikoliv. Důvod: právě sociálně slabší rodiny (ano, typicky cikánské) jsou ty, které děckám s domácími úkoly nepomůžou, ať už organizací (Udělej to, než půjdeš ven), nebo radou. Neboli tam, kde jsou domácí úkoly součástí systému, mají handicap zrovna ti, kteří naopak potřebují veškerou podporu.

Vaši poslední větu podepisuju.

A. Alda 1.3.2017 12:55

Snižování laťky není podpora.

Kdo chce, aby z jeho dětí něco bylo, ten jim s domácími úkoly rád pomůže.

A když domácí úkoly nebudou, pak to dětem lhostejných rodičů stejně nijak nepomůže. Jen těm ostatním to ublíží.

Z. Lapil 1.3.2017 13:28

Re: Snižování laťky není podpora.

Takhle napsáno to vypadá jako krok k domácímu vyučování. Nejsem proti.

Když domácí úkoly nebudou, tak to dětem lhostejných rodičů pomůže prostě proto, že škola nebude přesouvat to, co sama neumí/nestíhá, na rodiče. Protože sem tam nějaký rodič neumí pořádně počítat a v i/y plave kde kdo.

P. Papež 1.3.2017 0:42

Výuka

Výuka není důležitá. Podle nýmandů z ministerstva školství je důležitější neprodávat "nezdravé potraviny " žákům (jsem zvědav kdy dobroserové prosadí, aby se nezdravé potraviny vůbec v ČR neprodávaly). Na ministerstvu rozhodují lidé bez zkušeností, praxe, ale s pocitem, že oni vědí, jak na to. Pak jde výuka a tím znalosti oproti celému světu do zadele. A s tím zdravím, pěkná pitomost, nyní si žáčci kupují vše v obchodech. Neměla by škola vést spíš děti k tomu, aby pochopili, jak je zdravé žít a stravovat se, místo nařízené pitomosti?

P. Boublíková 1.3.2017 5:55

Re: Výuka

Taky mám ten pocit, že hlavní starostí ministryně školství je jídlo. Nic proti kvalitní školní kuchyni, ale přece jen, ve škole by se mělo především učit :-)

V. Novák 1.3.2017 8:19

Re: Výuka

Ovšem když přijde s maturitou z matematiky, je z ní málem "nepřítel lidu"...

S vnucováním inkluze jím je.

Z. Lapil 1.3.2017 10:05

Re: Výuka

Tak nějak.

A nejlepší na tom je, že je v tom další jazykový - ééé - nepořádek. To, oč se paní ministryně pokouší, není inkluze, nýbrž zvlášť pitomý způsob integrace. Vysvětlení: Integrace = zařazení atypického prvku do systému. Inkluze: úprava systému tak, aby fungoval i s (dříve) atypickými prvku.