26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivanhoe 1.10.2007 17:22

Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Soudit však Vás budou podle zákona a ne podle zdravého rozumu. Někdy dokonce proti němu.

- Kolego Portwyne, tak Vy jste taky absolventem PF HK! Já tam dělal Bi-Ch, no ale to už je let... Praxe v učení ušla; na co jsem ale nejvíc po nástupu do zaměstnání žehral, bylo to, že nás nikdo předem ani neupozornil na ty štosy papírů, kterými jsme zavaleni a jež jest nám vyplňovati... Zdravím a podepisuji vše, co jste tu dosud napsal!

portwyn 2.10.2007 7:39

Re: Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Díky. Absolvoval jsem 1996.

A o těch papírech atd.: naprostá pravda a je to stále horší.

Třeba naše zástupkyně včera říkala, že když před 12 lety začínala se zástupcováním, byl 1 (jeden) zaváděcí výkaz o 4 stranách. Dnes je jich 6 (šest), které mají celkem skoro 30 stran...

h 1.10.2007 20:39

Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Ale za ten zákon nemůže ředitelka školy nebo učitelka. Pochopil? On totiž nastopí nový ministr a hned vymyslí reformu. Za 47 let jsem jich pár zažil. A nepomůže ti žádná rebelie. Zažil jsem to před lety při zavádění reformy s množinami. Starší si jistě vzpomenou. Dostal jsem přes čumák a dlouho jsem si to pamatoval i profesně i finančně. A kam se dalo spadnout z kantorského platu!

Pavel72 1.10.2007 14:00

Re: Školství je virtuální realita.

Moment, to neni jenom o VS, ale taky o aprobaci a tu ta ucitelka zrejme nema. Nikdo tu nikde nepsal, ze absolvovanim VS je dotycny schopny ucit cokoliv... Proto existujji lide, kteri uci cestinu a jini matematiku, protze jeden proste vsechno zvladat nemuze. To, ze nejsou ucitele IT ve skolach, zejmena zakladnich, je zpusobeno prave mizernymi platy, ktere dostanou pri porovnani platu jinde. A vypocetkari (kor cerstve vystudovani) prece jen maji dost sanci se upichnout v soukromem sektoru nez treba matematikar nebo dejepisec.

Kam ten technik a specialista odesel? Nejspise za lepsim, protoze jako spravce site by snad ve skole fungovat mohl, ale to je v 10 a za cca 13000Kc hrubeho - zaklad, vim o cem mluvim, delam to na castecny uvazek taky, ale ne z finacnich duvodu, to bych se na to davno vy.....

Honza42 1.10.2007 14:30

Re: Re: Školství je virtuální realita.

Vidíte, a přes všechny problémy, které při shánění slušného kantora IT existují, si dotyčná škola vyhodila toho, kdy by to dělat chtěl. A z byrokratických důvodů.

jakovy 1.10.2007 15:42

Re: Re: Školství je virtuální realita.

uci cestinu a jini matematiku, protze jeden proste vsechno zvladat nemuze ? A ty děcka to všecko zvládnout musí, minimálně na úrovni znalosti svých učitelek, urňa.

portwyn 1.10.2007 15:50

Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Jestli jakákoli učitelka ze školy, kam chodí Vaše dítě, nemá ve svém oboru znalosti a dovednosti podstatně vyšší, než žádá po dětech, okamžitě žádejte její vyhození. Podpořím Vás.

Jastli ale žádné dítě nemáte a jen tak kecáte, tak jen dokazujete míru své neinformovanosti.

Renata T. 1.10.2007 15:53

Re: Re: Školství je virtuální realita.

Promiňte, ale užívejte správně alespoň češtinu - učí češtině, matematice aj.

Krak 2.10.2007 0:24

Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Nesouhlasím, slovník uvádí oba tvary...

h 1.10.2007 20:50

Re: Re: Školství je virtuální realita.

Ale k tomu správcování sítě musí ještě učit na úvazek snížený o 2 slovy dvě hodiny týdně. Takže na to správcování má 2 hodiny týdně. Dobrý, ne? Dělal jsem to. 

Ivan 1.10.2007 14:15

Re: Školství je virtuální realita.

To je řečeno přesně.

portwyn 1.10.2007 15:37

Re: Školství je virtuální realita.

Omlouvám se za zpoždění, učil jsem.

Před chvíli jsem se byl zeptat. Existuje jedna cesta, jak to udělat - uzavřít s dotyčným dohodu o vykonání práce, kde by převzal zodpovědnost za děti po dobu výuky.

Chris Kelvin 1.10.2007 11:55

Asi bych nediskutoval o tom...

...jestli má mít učitel VŠ vzdělání, nebo ne. Až na výjimky (hudební výchova apod.) ano.

Nechápu ale, v čem je průměrná VŠ horší než průměrná pedagogická fakulta. Spíš bude asi lepší, nemluvě o pár letech praxe v libovolném oboru. Ale to bysme pak pedagogické fakulty mohli zrušit a to by asi neprošlo ;-)

portwyn 1.10.2007 12:35

Re: Asi bych nediskutoval o tom...

Ona "průměrná VŠ" není horší - je na něco jiného. Já učím fyziku na ZŠ - nejsem vědec. Když pracujete na plný úvazek ve škole, nemáte čas se věnovat bádání, protože to je také práce na plný úvazek. Nemáte ostatně ani kde. Kdybych chtěl bádat, studoval bych MFF (i když i tam můžete dělat učitelství). Jako učitel nejsem placen za to, abych objevil nové poznatky dejme tomu o magnetismu. Jsem placen za to, abych ty známé poznatky přetlumočil dětem tak, aby tomu rozuměly. "Věda" je z mé práce tak 10%. Zbytek je organizace, komunikace a praktická psychologie. Samozřejmě, že skutečný fyzik rozumí svému úseku fyziky mnohem víc, než mu rozumím já - ovšem tohle je dětem jedno. V těch 90 procentech mám navrch já. Nevěříte-li, račte vyzkoušet osobně.

Z jedné strany do nás učitelů bije veřejnost za to, že jsme příliš odborní a že děti vlastně nic umět nemusí. Z druhé strany slyšíme, že didaktika také není třeba, na všechno stačí odbornost. Závěr: ať budu učit jakkoli, vždy to bude špatně.

Chris Kelvin 1.10.2007 13:51

Re: Re: Asi bych nediskutoval o tom...

Samozřejmě jsem předpokládal, že ten, kdo bude učit, k tomu bude mít jakési schopnosti. Dovolil bych si tvrdit, že tyto schopnosti nelze získat studiem na jakékoli pedagogické fakultě - alespoň mě o tom nepřesvědčili učité (původním vzděláním pedagogové), které jsem potkal za léta studií a které dnes zase potkává mé dítě. Myslím, že pouze plně vytížený učitel trpělivě a zaujatě se připravující na každou hodinu má šanci býti dobrým učitelem, A pak vůbec nebude záležet na druhu vzdělání.

P.S. Některým učitelům by stačilo, kdyby si přečetli Komenského ;-)

Pavel72 1.10.2007 14:09

Re: Re: Re: Asi bych nediskutoval o tom...

Schopnosti - vlohy asi ziskat nejde, kdo bude poleno, zustane jim. Ale svet neni jen cernobily, je hezky sedy od certne do bile :-).

Skoly navic vetsinou davaji nejvetsi zaklad prave v odbornosti, ktery by se jinak ziskaval velice tezko, kdyz (jako Portwyn) uvazim, jak byste se dostaval do laboratori k vecem, ktere jsou na VS, nic me nenapada. Precist Komenskeho opravdu nestaci, protze ucitel musi zvladnout zjednodusene dve veci:

Ucivo (dnes se tomu tak uz nerika) a zaky.

Na to prvni potrebuje neco vedet, s tim druhym je to slozitejsi.

Eva D. 1.10.2007 19:11

Re: Re: Re: Asi bych nediskutoval o tom...

R^

BOMBON 1.10.2007 10:49

a ze nikoho nenapadne, ze je to stat...

kdo zase strka cumak tam, kde mu to neprislusi?

je to stejne jako v hospode - kdyz si jidlo a piti platim sam, zvazuju, jestli za ne dostanu adekvatni jidlo, piti a kvalitu obsluhy. a je mi jedno, jestli je obsluha ovencena papirem od urednika, ze "ma kvalifikaci cisnika", nebo ne. posoudim svuj dojem a kdyz se mi tam libi, zajdu tam utratit sve penize i priste. kdyz ne, me penize uz neuvidi a bez nich pujdou zebrotou.

i skoly by se mely platit. hned by si rodice udelali velmi jasno kdo jim deti przni a kdo je naopak strhne k poznavani neceho noveho. bez papiru. bez spolehani na "odborniky" v klotovych rukavech.

JardaP 1.10.2007 11:59

Re:Skoly - podniky bez odpovednosti

Podivate-li se na soucasna pravidla ve skolstvi a trochu si vsimnete jak funguji inspekce, zjistite ze 1. nelze prakticky zjistit, jak jsou uspesni absolventi te krere skoly; 2. nelze prakticky zjistit, co a jak a kdy se na skole učí. To plati i pro inspektory. Ti se proto staraji spise o to, zda ma skola v poradku ucty; 3. zapomina se, ze matematika je dulezita sama o sobe, ale i pro to, ze je to jedna z mala prilezitosti jak na skole ucit dovednosti - nejen znat ale take dovest provest. 2. Dite mohu ucit doma, napriklad z nej vychovavat budouciho teroristu nebo alespon cloveka bez socianich dovednosti nebo je zneuzivat; 4. vseobecna nezodpovednost za vysledky prace skol vedla k situaci, na kterou upozoznila vyzva sta vedcu; atd., atd.

Vse to je dusledek resignace statu a politiku na odpovednost za vzdelanost. Staty, ktere takto postupuji neceka dobra budoucnost. To si dobre uvedomila jista Marie Terezie po sedmilete valce. Na jistou dobu, nez zesenilnel, to vedel i jisty Franc Josef po bitve u Kaloveho Hradce.

BOMBON 1.10.2007 14:06

Re: Re:Skoly - podniky bez odpovednosti

pokud si vsimnete, tak ackoliv nas stat presvedcuje o tom, jak odpovedne resi cokoliv, za co je "odpovedny", jiste jste zaznamenal, ze stejne uspesny jako ve skolstvi je i v ostatnich vecech. mozna z toho muzete i vy vyvodit zaver, ze do ceho se cpe stat, co reguluje, na co dohlizi a dba, stoji za prd. a pokud to nahodou nestoji uplne za prd, zjistite, ze se do toho sypou nasobky penez, ktere by byly potreba napriklad soukromnikovi.

ackoliv vsechny informace hovori pro to, ze mame malo vysokoskolaku a moc lidi bez vzdelani, vzpomente sï na gregra, zemana a podobne kreatury a jejich podporu ucnovskeho skolstvi...

ja netvrdim, ze spolecnost ma rezignovat na vzdelani, ja tvrdim, ze se v tom ma stat angazovat opravdu minimalne. a fungovani skolstvi bez ministerstva, inspekce apod. si dokazu velmi dobre predstavit... a pokud nam stat prestane krast penize, ktere pak pouzije pro skolstvi, sami si skolstvi zaplatime.

od dob marie terezie se hodne zmenilo, pokud jste to potrehl. mimo jine i v tom, ze jenom dement si neuvedomuje, ze vzdelanost a um je klicem k uspechu v zivote.... takze to srovnani moc neberu....  a jestli si budete vychovavat sve deti jako teroristy (bod druha 2, tentokrat umistena mezi 3 a 4 ;-)), v tom vam stejne zadne ministerstvo nezabrani, to bude jenom vase tupost a bezohlednost.

portwyn 1.10.2007 9:28

Společnost (stát) o vzdělané učitele nemá zájem.

Celoživotní vzdělávání je pochopitelně nutnost, ani ne tak kvůli pokroku vědy (to stejně dětem nikdy nestačíte říci, nerozuměly by tomu), ale kvůli novým technickým prostředkům (např. posledním "hitem" jsou interaktivní tabule) a hlavně kvůli novým metodám, které se objevují. Pořád někdo něco vymýšlí a leccos se dá použít. Kromě toho učitel, který se nezajímá o svůj obor, zákonitě zakrní a upadne do rutiny.

Sebevzdělávání učitelů ovšem není příliš podporováno. Za prvé chybí hmotná motivace - škola se vzdělanějšími a schopnějšími učiteli nevydělá ani o korunu víc (na rozdíl od firmy dejme tomu se vzdělanějšími a schopnějšími projektanty).

Za druhé je-li učitel poslán na kurz, musí se za něj suplovat, což jednak školu stojí dost peněz navíc a druhak je po tu dobu zpravidla nižší kvalita výuky - už jen proto, že suplující učitel děti nezná. Učitelé to často řeší kurzy mimo vyučovací čas (odpoledne), což ale např. u učitelek-matek je demotivační.

Za třetí se omezují prostředky na školení učitelů. Peníze na DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) zůstaly stejné, ale fondy na počítačovou gramotnost učitelů, které dříve byly přidělovány navíc, byly zrušeny. Samozřejmě můžete jít na kurz využití PC ve výuce i nyní, ale musíte to vzít z DVPP. Tím prostředky v celkovém součtu klesly. (Omlouvám se, že neuvádím čísla, ale jsem řadový učitel a přesné částky nevím.)

Pavel72 1.10.2007 9:41

Re: Společnost (stát) o vzdělané učitele nemá zájem.

souhlas

Honza42 1.10.2007 10:52

Ježišmajrá, to je hrůza.

Proboha proč by někdo měl podporovat kurzy, sebevzdělání, školení??? To si fakt myslíte, že inženýry ve firmách někdo vzdělává a školí? Pokud ano jsou to spíš zašívárny a výlety.

Vzdělání je vaše věc, pokud chcete být lepší ve své profesi. Tak jako pro všechny ostatní příslušníky inteligence. Anikdo jim to neplatí ani jim na to nedá volno.

Je podivné (nebo příznačné?) že právě učitelé se domáhají toho "být školeni a vzděláváni" místo toho aby se vzdělávali sami. Holt tabulkové vzdělání, tabulkové platy, tabulkové školení. Učitel, který je ještě dnes počítačově negramotný měl být již dávno vyhozen a ne dneska školen.

portwyn 1.10.2007 12:21

Re: Ježišmajrá, to je hrůza.

No já se vzdělávám - na vlastní náklady. Ovšem de facto jsem debil, okrádající rodinu, protože za to nic nedostanu, jen mám lepší pocit.

To, že se ve firmách nepořádají školení, mne silně překvapuje - z čeho tedy žijí mně známí lidé, kteří se zabývají pořádáním akcí pro firmy? 8-o A nejde jen o počítače, ale i o jazykové kurzy, účetnictví, různý teambuilding atd.

Základní úroveň PC dovedností má skutečně mít každý učitel; zda má, to si zejména na vesnických školách nejsem ani trochu jist. S tím vyhazováním by to ovšem právě tam byl dost problém - neměl by kdo učit.

Pokud jde o pokročilejší kurzy, je trochu problém s náklady. Těžko můžete chtít po člověku s hrubým platem 12 tisíc měsíčně (začínající učitel), aby dal šest na dřevo za kurz. Doslova by neměl z čeho žít...a měl by jistotu, že se mu ty peníze na platu nikdy nevrátí. Pokud odpovíte, že až se to naučí, má odejít ze školství a ty peníze vydělat jinde, vede to opět k závěru "společnost nestojí o vzdělané učitele".

portwyn 1.10.2007 12:40

Malá nabídka firemních školení

http://katalog.atlas.cz/vzdelavani/skoleni_a_kurzy/pocitacove_kurzy/

nebo

http://search.seznam.cz/?q=Firemn%C3%AD+kurzy&w=Firemn%C3%AD+kurzy&mod=f

Na to, že to vůbec neexistuje, je to docela dobrý byznys  ;-)

Honza42 1.10.2007 13:14

Re: Malá nabídka firemních školení

Nabídka není poptávka. Ta v kapitalismu vždy řádově převyšuje skutečnou poptávku. A ještě by mne zajímalo, jaká je struktura těch kdo vámi uveřejněné nabídky využívá. Troufám si odhadnout, že nejlepšími zákazníky budou státní a jiné rozpočtové organizace, kde to jde z veřejných peněz. Tam to byznys skutečně je. Já za kurz taky 6.000 Kč nedám. To se to radši naučím sám, nebo někomu řeknu.

Eva D. 1.10.2007 19:08

Re: Ježišmajrá, to je hrůza.

Tak nevím. Manžel je elektro slaboproudař, v soukromé firmě od cca r. 91. a školil se už leckde, V Británii, Finsku, Holandsku ( tam jsem byla s ním, jsem svědek), Itálii. Platila to firma. Ve vlastním, firemním zájmu, víte?

Syn v podobném oboru už pár školení zažil, jednou už školil sám. V práci, v rámci pracovní doby, firma soukromá, mezinárodní. Navíc firmou placené kursy jazyků ve firmě, po pracovní době.

Asi znám nějaké jiné inženýry. Samozřejmě se navíc učí sami doma, ono to jinak jaksi nejde, když jim nemá ujet vlak.

Vy asi moc zkušeností nemáte, když tu hlásáte snadno vyvratitelná tvrzení. Sorry.

Lída 2.10.2007 14:36

Re: Ježišmajrá, to je hrůza.

Honzo, firmy běžně školí své zaměstnance na své náklady a v jejich pracovní době. Tím nechci říct, že se ti zaměstnanci nevzdělávají ještě i jinak, ale školení placené firmou v pracovní době je zcela běžné a firmy to dělají proto, že se jim to vyplatí.

Mimochodem, je mi úplně jedno, jestli učitelka, která má v první třídě naučit děti číst a psát, je počítačově gramotná nebo ne. Zajímá mě, jestli je dost zkušená trpělivá a jestli se dětem věnuje. Ostatně ani u učitele tělocviku nebo dějepisu asi jeho počítačová gramotnost nemá žádný vliv na kvalitu výuky.

F2 1.10.2007 8:45

Obávám se,

Obávám se, že vliv povinné školní docházky na vzdělání našich dětí příliš přeceňujeme...

Malý Aston 1.10.2007 8:33

Když to jde jinde,proč ne ve školách?

Prachy a zase prachy.Místo zdravotních sester,zaučené soustružnice.Domovy důchodců,sociální ústavy,tam všude nahrazují zdravotní sestry s diplomem nekvalifikovaným personálem za malé platy.Takže do škol mohou jít učit také ale za předpokladu,že si udělají minimálně 14 dnů školení na paní učitelku nebo učitele.Prostě,škola hrou jak říkal Amos.:-D