20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lída 2.10.2007 14:36

Re: Ježišmajrá, to je hrůza.

Honzo, firmy běžně školí své zaměstnance na své náklady a v jejich pracovní době. Tím nechci říct, že se ti zaměstnanci nevzdělávají ještě i jinak, ale školení placené firmou v pracovní době je zcela běžné a firmy to dělají proto, že se jim to vyplatí.

Mimochodem, je mi úplně jedno, jestli učitelka, která má v první třídě naučit děti číst a psát, je počítačově gramotná nebo ne. Zajímá mě, jestli je dost zkušená trpělivá a jestli se dětem věnuje. Ostatně ani u učitele tělocviku nebo dějepisu asi jeho počítačová gramotnost nemá žádný vliv na kvalitu výuky.

portwyn 2.10.2007 7:39

Re: Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Díky. Absolvoval jsem 1996.

A o těch papírech atd.: naprostá pravda a je to stále horší.

Třeba naše zástupkyně včera říkala, že když před 12 lety začínala se zástupcováním, byl 1 (jeden) zaváděcí výkaz o 4 stranách. Dnes je jich 6 (šest), které mají celkem skoro 30 stran...

Krak 2.10.2007 0:32

Re: Úloha "Komenského" v teorii a praxi.

Já bych velmi uvítal, kdyby se opravdu už s tou výchovou vlastních dětí začalo...

Krak 2.10.2007 0:24

Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Nesouhlasím, slovník uvádí oba tvary...

marie 1.10.2007 23:25

potřebujeme nejen dobré učitele, ale také morálku,

otevřete si to a laskavě si počtěte, co jsme za lidi:"

 http://zpravy.idnes.cz/bloggerka-cesi-delaji-ostudu-ve-finsku-dhl-/zahranicni.asp?c=A070929_143703_zahranicni_

třitečky 1.10.2007 21:56

Nejde jen o učitele

Nejde jen o učitele. Taky o vědce, doktory... Primární je zlomit tu nejhorší část děditství po předchozím režimu - zbavit se uměle implantované nedůvěry vůči elitaám. Jinými slovy - konečně skončit s tou vzpourou z roku 48, kdy se v této zemi vzbouřila lůza proti civilizaci.

glosátor 1.10.2007 21:21

Špatně nastavené hodnoty

Dokud bude se bude společnost jako celek vzhlížet v  nadstandardně placených vrcholových sportovcích, co nedokáží dát dohromady holou větu, avšak skvěle dopraví kus tvrdé gumy nebo nafouknuté kůže mezi tři tyče, pak nemohou mít učitelé se svými patnácti - dvaceti tisíci hrubého požívat odpovídající společenskou vážnost a žáci motivaci se něco naučit. Vždyť přece i bez vzdělání, avšak s manuální  dovedností cvičené opice dotažené k absolutní dokonalosti se dá tak pohádkově žít. Totéž platí o většině hvězd a hvězdiček populární hudby i šoubyznysu . Většinou se v rozhovorech chlubí, jak jim matematika skutečně nic neříkala a školou spíše prolézali. No, a dotáhli to na výsluní prvních  stránek bulváru. Lid si zkrátka žádá chléb a hry.  Žádný program ministerstva školství, vlády či EU   to nemůže zvrátit. 

h 1.10.2007 20:50

Re: Re: Školství je virtuální realita.

Ale k tomu správcování sítě musí ještě učit na úvazek snížený o 2 slovy dvě hodiny týdně. Takže na to správcování má 2 hodiny týdně. Dobrý, ne? Dělal jsem to. 

h 1.10.2007 20:45

Re: Tohle platí možná v průmyslu - zatím

Podle toho asi ta školení vypadala! Máš se čím chlubit. Hlavně, žes za to dostal dobře zaplaceno. Ale zkus se postavit před tlupu puberťáků. Ne na jednu hodinu nebo půl dne, ale na celý školní rok.  

h 1.10.2007 20:42

Re: Marasmus ve školství

Zlatá slova. Podepisuji.

h 1.10.2007 20:39

Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Ale za ten zákon nemůže ředitelka školy nebo učitelka. Pochopil? On totiž nastopí nový ministr a hned vymyslí reformu. Za 47 let jsem jich pár zažil. A nepomůže ti žádná rebelie. Zažil jsem to před lety při zavádění reformy s množinami. Starší si jistě vzpomenou. Dostal jsem přes čumák a dlouho jsem si to pamatoval i profesně i finančně. A kam se dalo spadnout z kantorského platu!

učitel 1.10.2007 19:59

realita!!!???

Je všeobecně známo, že většinou na PF se hlásí studenti středních škol, kteří se téměř na jiné školy nedostanou a po ukončení stejně profesi nevykonávají (proto většinou učí důchodci). Jednotlivé pracovní skupiny Akreditační komise sledují: publikační činnosti hlavně impakty, správně vyplněné tiskopisy. Podrobně uvedené sylaby předmětů přednášek a cvičení z předmětů akreditovaných oborů (což jsou docela obyčejné osnovy, které se na zákl. školách odbouraly). Dále vyžadují patřičnou skladbu docentů a profesorů a asistentů pro jednotlivé stupně (Bc. a Mgr.) - ta procenta se trochu liší. Dosaženou vědeckou hodnost (opět v určitém poměru podle Bc. a Mgr. stupně akreditovaného oboru). Popřípadě přihlížejí ještě k věkové struktuře garantů přednášených předmětů.

Co je ovšem důležitější - v malém státě (jako je ČR) se lidé z oborů znají a příslušná PF a spřízněná pracoviště, která měla to štěstí, že byla nominován do příslušné pracovní komise si hlídá své (i když se oficiálně k podaným akreditacím zástupce příslušné PF nevyjadřuje) a buď předložené "podrží" (příště oni zase "podrží" naše) nebo "smete" protože "přece nám nepolezou do zelí".

Eva D. 1.10.2007 19:11

Re: Re: Re: Asi bych nediskutoval o tom...

R^

Eva D. 1.10.2007 19:08

Re: Ježišmajrá, to je hrůza.

Tak nevím. Manžel je elektro slaboproudař, v soukromé firmě od cca r. 91. a školil se už leckde, V Británii, Finsku, Holandsku ( tam jsem byla s ním, jsem svědek), Itálii. Platila to firma. Ve vlastním, firemním zájmu, víte?

Syn v podobném oboru už pár školení zažil, jednou už školil sám. V práci, v rámci pracovní doby, firma soukromá, mezinárodní. Navíc firmou placené kursy jazyků ve firmě, po pracovní době.

Asi znám nějaké jiné inženýry. Samozřejmě se navíc učí sami doma, ono to jinak jaksi nejde, když jim nemá ujet vlak.

Vy asi moc zkušeností nemáte, když tu hlásáte snadno vyvratitelná tvrzení. Sorry.

Honza42 1.10.2007 18:53

Re: Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Však do učitelů nikdo nekope. Já myslím, že jsme na jedné lodi a po krátké debatě bychom našli řiť, kterou bychom nakopali s rozkoší oba. Domnívám se, že bychom to vzali přes parlament a skončili na ministerstvu školství. A že by nás z toho nohy opravdu večer docela bolely, co je tam řití k nakopání.

nepolitik 1.10.2007 17:48

Re: Marasmus ve školství

Větou: "Zkrátka - někdo na kantořinu má a někdo ne, nemluvě o praktických zkušenostech." jste uhodil hřebíček na hlavičku. Na kantořinu musí být nejen vědomosti, ale především talent. Měl jsem jednoho kolegu, který byl vynikající programátor, ale když měl vysvětlit jak nějaký program funguje, tak to byla bída a utrpení. My ostatní jsme mu vůbec nerozuměli. Ještě jeden dotaz. Také jste si všiml toho, že na vzdělání si nejvíce zakládají ti, co složili maturitu nebo státnici s odřenýma ušima a zádama? ;-)

nepolitik 1.10.2007 17:42

Re: Nechápu

A nutil Vás někdo ten text číst? Četl jste ho snad dobrovolně? (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

Ivanhoe 1.10.2007 17:22

Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Soudit však Vás budou podle zákona a ne podle zdravého rozumu. Někdy dokonce proti němu.

- Kolego Portwyne, tak Vy jste taky absolventem PF HK! Já tam dělal Bi-Ch, no ale to už je let... Praxe v učení ušla; na co jsem ale nejvíc po nástupu do zaměstnání žehral, bylo to, že nás nikdo předem ani neupozornil na ty štosy papírů, kterými jsme zavaleni a jež jest nám vyplňovati... Zdravím a podepisuji vše, co jste tu dosud napsal!

petrk 1.10.2007 16:39

Nechápu

co pány a paní nekvalifikované učitele tak rozčiluje, vždyť je to běžné a normální v řadě oborů a upraveno řadou zákonů. Chceš být revizní technik, nemáš maturitu ? Nikoho nezajímá, že to děláš celý život a líp, než nějaký vyjevený maturant bez pořádné praxe, z hrušky dolů !Takže, Vy co učíte, učte se především pořádně sami a laskavě nás přestaňte otravovat pořád nějakými Vašimi problémy, prostě si je každý sám vyřešte, jak to u nás musely udělat již statisíce lidí !

PetrK 1.10.2007 16:26

Marasmus ve školství

Jsem již postarším absolventem vysoké školy technického směru a posledních pár let se věnuji výuce odborných předmětů na střední škole. Zároveň mám možnost sledovat ostatní kolegy. Na základě toho tvrdím, že mnoho "nevysokoškoláků" dokáže učit lépe než řada diplomovaných pedagogů. Rovněž si dovolím tvrdit, že "Doplňkové pedagogické studium" je většinou nanic, protože přednášející často popírá to, co říká jeho kolega, ale přednášející to mají jako dobrý melouch. Zkrátka - někdo na kantořinu má a někdo ne, nemluvě o praktických zkušenostech. A tady je hlavní problém - škola má vychovávat pro praktický život a ne učit reprodukování pouček.

Psí vrah Čumil 1.10.2007 16:16

Hm, možná více k tématu, než by se na první pohled zdálo: A žádná pravda, jenom fakta...

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=228&r=tema_dnesa&c=829737

:-/

portwyn 1.10.2007 15:58

Re: Re: Zdravy rozum, tak, tak. Mate dite?

Co třeba psychotesty na pedagogických fakultách, případně při nástupu do práce?

Policie si otestuje, zda dotyčný není patologicky agresívní jedinec. Stejně by školy nebo PF mohly testovat patologickou náklonnost k nezletilým.

Způsobů, jak by pedagogické fakulty mohly - a měly! - zlepšit kontakt s realitou je celá řada. Bohužel se o ně veřejnost nezajímá... Veřejnost nechce lepší učitele, veřejnost chce na učitele nadávat. Uvítám jakýkoli návrh, který by zlepšil moji práci, stejně jako vítám návrhy řady lidí (obvykle techniků) z praxe.

Renata T. 1.10.2007 15:53

Re: Re: Školství je virtuální realita.

Promiňte, ale užívejte správně alespoň češtinu - učí češtině, matematice aj.

portwyn 1.10.2007 15:50

Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Jestli jakákoli učitelka ze školy, kam chodí Vaše dítě, nemá ve svém oboru znalosti a dovednosti podstatně vyšší, než žádá po dětech, okamžitě žádejte její vyhození. Podpořím Vás.

Jastli ale žádné dítě nemáte a jen tak kecáte, tak jen dokazujete míru své neinformovanosti.

portwyn 1.10.2007 15:44

Re: Re: Re: Re: Školství je virtuální realita.

Honzo, já přece jako řadový učitel nemůžu o své vůli změnit zákon. Ani ředitelka nemůže... Tlučete do nás učitelů kvůli zákonům, které vymysleli poslanci a kvůli nařízením, které vymysleli úředníci. Jste si jist, že za to opravdu můžeme my?

Zdravý rozum je opravdu něco, co ve školství nefunguje - jenže možná nejvíc to dopadá na učitele. Když nedodržím nějaký zákon/nařízení, který je evidentně na hlavu a něco se stane, budu to já, kdo dostane přes hubu. Pokud zákon dodržím, jsem ten zkostnatělý hlupák, co dětem nic nedovolí.

Pokud chcete změnit nesmysly v zákoně, milerád Vás podpořím. Pokud je to ale pro Vás jen záminka pro kopání do učitelů, nemluvte prosím o špatných zákonech.

jakovy 1.10.2007 15:42

Re: Re: Školství je virtuální realita.

uci cestinu a jini matematiku, protze jeden proste vsechno zvladat nemuze ? A ty děcka to všecko zvládnout musí, minimálně na úrovni znalosti svých učitelek, urňa.

portwyn 1.10.2007 15:37

Re: Školství je virtuální realita.

Omlouvám se za zpoždění, učil jsem.

Před chvíli jsem se byl zeptat. Existuje jedna cesta, jak to udělat - uzavřít s dotyčným dohodu o vykonání práce, kde by převzal zodpovědnost za děti po dobu výuky.

Honza42 1.10.2007 14:30

Re: Re: Školství je virtuální realita.

Vidíte, a přes všechny problémy, které při shánění slušného kantora IT existují, si dotyčná škola vyhodila toho, kdy by to dělat chtěl. A z byrokratických důvodů.

oakman 1.10.2007 14:16

Tohle platí možná v průmyslu - zatím

V komerci se nikdo nevzdělává, platí se za to, že to jedinec už umí. Ostatní vyplňují jen díry v trhu.

A školení "lidských zdrojů";-D - pár jsem jich organizoval;-D

1) Rychlokurz sociálních schopností pro "zadržené vývojáře databází" (jak se mluví se ženou NE o práci)

2) Hra "na schovku" s "nadrženými dealery národní sítě" - dvojice se tvořili již spontánně při příjezdu....

Ani v jednom případě nemělo školení žádný jiný než zmíněný důvod.....Jojo, couching je legra!!!!

Honza42 1.10.2007 14:16

Re: Zdravy rozum, tak, tak. Mate dite?

Alespoň vidíte, že může být i pedagogicky vzdělaný pedofil. Nebo myslíte, že to zákon nějak může vyřešit? Skoro bych řekl, že mezi těmi diplomovanými jich bude více než v běžné populaci.