8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.G. Pašek 5.9.2006 22:03

Mně stačí geniusové, ing. Simkanič a jeho kamarád JUDr. Standa Gross . . .

Dnešní slavní vysokoškoláci . . . .

Marek Dluhoš 5.9.2006 23:31

Re: Mně stačí geniusové, ing. Simkanič a jeho kamarád JUDr. Standa Gross . . .

No jo, to je elita na kterou se jen tak někdo nedotáhne-já bych přidal i Sobotku s jeho magisterskou prací na téma "Budování ČSSD" či tak nějak. To taky muselo být veledílo, evidentně jej za to oslavují dodnes a nahoru mu to pomohlo;-(:-(;-(

MirkaP 7.9.2006 14:17

správně česky GENIOVÉ

drahý J.Geniusi Pašku ;-D

Navrátil 5.9.2006 19:19

nová doktrína pro chování na VŠ

Zde je kritika poměrů na VŠ

http://www.hypothesis-of-universe.com/documents/k/k03.doc

a také

http://www.hypothesis-of-universe.com/documents/k/k08.doc

Kantor 5.9.2006 17:32

Opisování, co je na tom divného?

Muzika, dývýdýčka, softy, dyť je to přeci normálka běžná věc, pořídit za pár babek, tak proč najednou tolik moralizování o jakémsi opisování?O penízky jde až v první řadě.:-)

psyché 5.9.2006 17:04

záleží na oboru a kantorech

   Lze   zadat  takový  námět  práce,  že  ho  opsat  prostě  nelze.   Ve  společenských vědách  lze  zpracovat  téma  a   zažít  ho  na  stáži  takovým způsobem, že  to  dobrý  kantor   hned  pozná. 

PS:   Na  právech to  vždy  bylo  a  je s tále  normou. Tak  to u  nás  podle  toho  vypadá -  na  práva  chodí  ti, kdo  chtějí   právo  zneužít.

gerontusinza 5.9.2006 13:42

Vážení,neexistují přece pravidla jak a co opisovat.

Lze opisovat či stahovat cokoli, i věci podléhající autorskému zákonu. Jen je nelze vydávat za vlastní tvorbu. A o tom to je. Pokud se jedná o studentské práce, je to vždy kompilát mnoha statí, článků a podobně. Zde se prokazují vědomosti a nikoli jejich původnost. Původnost začíná až u diplomových prací, kde je nutno uvádět zdroje a posuzovat fakta i zdroje třeba i v textu, jsme-li s nimi v rozporu. Studenti nemají právo opisovat jen tehdy, je-li jim zadána práce v obecné rovině chápání, při odborných seminářích je opis nutností. Takže trochu rozumu. Mimochodem, není to jako v hudbě moci napsat jen sedm slov a osmé musí být jiné, to by byla zhovadilost. Celé věty mohou být stejné, pokud chápání a výuka jsou stejné.

Dušan Polanský 5.9.2006 11:46

Zajímavé, že diskuze je o opisování, ale ne o tom,

jak podnítit tvořivost studentů. Opisování je jenom důsledek blbého zadání a přístupu učitele. 

Kotec 5.9.2006 11:04

Problémy s opisováním řeším každý semestr...

Bohužel nepatřím u nás na fakultě k většině. Ale snažím se zadávat originálně pojatá témata, vyžadovat prezentaci práce s následnou diskusí a sporné věci ověřovat zadáním do www.google.com. :-) Někteří studenti to velice nelibě nesou, zejména když jim řeknu, že práce neodpovídá zadání nebo požadované formě a vracím ji k předělání (rekord je 5 vrácení v ZS 2005/06). A taky se počítají za práce (včetně prezentací a diskusí a odpovědí na otázky z exkursí) body ke zkoušce, začínali jsme na 4 bodech z 60 a teď už jsme na 20 z 80 (= 1/4 zkoušky).

NoName 5.9.2006 11:02

Marku,

Osobně dělám středověkou démonologii v ortodoxním pojetí tehdejších zájemců o ni (ve středověku v ní věřili a proto ji  většinou pronásledovali, proto zavřeli i to v Salamance, ne zase dnešní extrém že to věda absolutně popírá). Ono Vaše téma je bezpochyby zajímavé, dokonce neříkám, že by se podobným tématům snad i pár desítek studentů ročně věnovat nemohlo, patří to k rozmanitosti a tak trochu i koloritu, ale mám pochybnosti o současném trendu, který směřuje k tomu, že se podobným tématům budou věnovat stovky a tisíce studentů ročně...

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:13

Re: Marku,

To nebudou-nejsou poradni specializovani ucitele a vetsinou se to dela jen na hlavnich univerzitach v danych statech, tak jako jiste katedry jsou jen na nekolika vybranich Uni.

Osobne mam spise obavu, ze cim je Uni mensi, tak se tam vice jede jaksi standardizovaně a skuutečně na menších Uni chybí osobnosti-proto jsem šel taky kdysi na UK-že jinde ve státě obor co mne zajímal s těmi co mne zajímali nebyl..

Auiam 5.9.2006 10:35

Jedna práce ze Stanfordské univerzity

byla napsána roku 1983 na téma vztahu armády jednoho satelitního státu k SSSR. Napsala ji Condoleeza Rice. Jen množství zdrojů, k nimž se dostala, a fakt, že je byla schopna přečíst v původním jazyce, zaslouží obdiv. Není to lichotivé čtení, věru ne. Nedovedu si představit, že by práce podobné kvality vznikla na české univerzitě.  

abc 5.9.2006 10:43

Re: Jedna práce ze Stanfordské univerzity

Však také její autorka v dalším životě poměrně slušně uspěla.

PP 5.9.2006 8:54

Opisování vs citace

Za mých studijních let jme řešili dva problémy: (a) práce nesmí být opsaná, (b) musí obsahovat citace důvěryhodných zdrojů (s přihlédnutím ke zvláště obecně uznávaným klasikům vědeckého komunismu). V jedné diplomové práci, na originální, ve světě téměř neřešené téma (= nebylo z čeho opisovat) se tedy objevily citace z "Marxe & spol s. o.", ze skript napsaných vedoucím diplomové práce, z knihy sepsané oponentem a z příruček tří vedoucích komise (zjistit, kteří to budou, byl nejtěžší úkol diplomantův).

Přesto stále do povinného počtu zitací jedna chyběla. A tak se v diplomové práci na technické škole objevila i jedna dobře zařazená citace ze Švejka. (Mimochodem: tu jedinou si spolehlivě ověřila celá komise.)

eMKo 5.9.2006 8:36

Prace, ktera se da opsat, nikdy nemela byt zadana

... asi tak.

Marek Dluhoš 5.9.2006 9:44

Re: Prace, ktera se da opsat, nikdy nemela byt zadana

Ale vite zase studenti třeba se pracemi nuti čist jiste spisy a dělat témata v prvních ročnících, aby získali přehled, ty nutně můžou být i stejná..Jen s přibývajícími lety by takových mělo ubývat..

Čáp 5.9.2006 6:30

opisovalo se vždy

A opisovali nejen studenti, na strojní fakultě náš docent doporučoval k přípravě na zkoušku samozřejmě jím napsaná skripta a také skripta z VUT na stejné téma, 20 let stará. Asi taky nečekal, že si je někdo přečte. A kdo si je přečetl, zjistil 100% shodu, jen stránky byly mírně přeházené. A bylo to dávno před internetem.

čtenář 5.9.2006 7:39

Re: opisovalo se vždy

Z vašich příspěvků je zřejmé, že největší zlo pochází z univerzitně vzdělaných jedinců. Proč je pramenem ganstérských projevů mozek s největším množstvím aktivovaných neuronů? Jak zabráníme novým Pol Potům k likvidací učených? Musíme začít zbožňovat fyzické pracovníky před duševními!

zubr.z 5.9.2006 10:46

Re: opisovalo se vždy

Copak na VŠ,ale už i na ZŠ.Syn mé známé měl napsat referát o plynárenství,je zřejmé,že při dnešním stylu výuky věděl:a)plyn hoří a tudíž se s ním topí a vaří b) vyrábí se v plynárnách c)plyn je pro něj obecný pojem.Tak jsem mu vysvětlil jaké druhy plynu jsou a jak,popř.kde se vyrábí či těží b) jak se plyn distribuuje a transportuje c) problémy transportu a spotřeby.Napsal to kluk vlastními slovy se svou slovní zásobou za mého dozoru.Neb jsem v oboru činný přes 22 let (skoro 30),domníval jsem se,že je stať věcně ,obsahově i stylisticky správná.Protože kluk nepatřil k vrcholovým studentům,byli jsme on i já ohodnoceni známkou 3-.Zřejmě opisovala ona kantorka ze svého notýsku.:-/

ptakopysk našeptávač 5.9.2006 12:42

Re: Re: opisovalo se vždy

na tohle obvykle stačí uchopit sešit do levé ruky a vyrazit do školy za dotyčnou pedagožkou. Ať vám vysvětlí, co je na vypracování špatně. Ony některé dámy v učitelském sboru mají pocit, že pozřely veškerou moudrost světa a v přímé konfrontaci s realitou se jim poněkud rozpadne osobnost :o)

oozy 5.9.2006 3:23

plagiatorstvi na Masarykove Univerzite

Na MU existuje system na odhalovani plagiatorstvi, vid

http://technet.idnes.cz/opisovaci-bakalarskych-a-diplomovych-praci-si-jiz-neskrtnou-prh-/software.asp?c=A060816_184328_software_vse

nebo

http://www.zive.cz/h/Bleskovky/AR.asp?ARI=130781&CAI=2097

dobry 5.9.2006 1:27

ALE HNILOBA PRES ULICE JE JESTE lepsi

Spravne akademicka hniloba je popsana tady (jak je u bajek obvykle, az uplne na konci):

http://www.zvedavec.org/naokraj_1706.htm

Marek Dluhoš 5.9.2006 0:38

Vážený autore-vím kolik seminárek musí psát např. na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

A vím o jedné dívce, která skutečně nějakou část od jiného opsala a přišlo se na to velmi brzy. Software na porovnávání seminárek tam jistě používají, navíc najít k jistým tématům více lidí již hotovou seminárku na internetu by se objevilo min. u několika lidí i v ročníku, na což se také dá přijít, proto vím o velkém množství kamarádek, které si NIC OPSAT OD JINÉHO NEDOVOLÍ. Skutečně to takto alespoň co vím min. na FHS UK je. Jestli na to na podobnych N.Y. Uni podle mne bude z vice duvodu.. 

"Univerzity" a kursy typu New York, Cambridge a Harvard v Praze vznikle po 1989 mne uz nazvem vzdy bavi. Kazdopadne ze si clovek jen tak najde seminarku na netu a dokonce jak ona divka pise po celou dobu studia spis rika, ze tam nemaji zadna riginalni temata a napady. Troufam si tvrdit, ze k jistym seminarum napr. z nekterych fakult Univerzity Karlovy by nenasli jiz napsanou seminarku nejen v republice, ale i po svete.;-)

Na FHS UK take co vim davaji temata a zpracovat zpusobem, ktere proste neopisete odnikud, aniz by jste nemusel max. hodne slozite kompilovat a jeste byste dostal minimum bodu za nezodpovezeni dilcich dotazu tematu i bez softwaru jen po kontrole opravujicim (a ten sotware tam nejaky myslim taky je, protoze se studenti boji neco opsat co vim a rikali byt jen opsat par vet);-):-);-)

NoName 5.9.2006 7:40

Re: Vážený autore-vím kolik seminárek musí psát např. na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

A nemohl byste nám některé témata, které "proste neopisete odnikud, aniz by jste nemusel max. hodne slozite kompilovat a jeste byste dostal minimum bodu za nezodpovezeni dilcich dotazu" napsat ? Musí to být zajímavé problémy, které řeší na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy ... Co přesně absolvent této fakulty po skončení školy umí a jaké je jeho uplatnění ?

dvd 5.9.2006 8:43

Co umí a jaké je jejich uplatnění?

(a) žvanit

(b) nacpou se všude

Marek Dluhoš 5.9.2006 9:24

Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Umí logicky uvažovat, pracovat s fakty, překládat přesněji a analyzovat data, dělat validní závěry-Znám např. právě z této fakulty dost lidí a vím, že se sháněním práce v mnoha státních i nestátních institucích nemají problémy a také roste počet zahraničních zájemců a vazeb na FHS UK, které vidím pro ČR do budoucna jako více než velké plus, protože tam studuje dost cizinců s velmi zajímavým zázemím ve svých státech a není to jako na mnoha jiných VŠ v ČR ze Slovenska.

Podle mne FHS UK pomáhá natolik kontaktům s pro nás důležitou cizinou kde získává dost prestiže, že takových fakult bychom potřebovali víc-další věc jsou i mezinárodní konference skutečného významu (např. teď konference na FHS UK v červenci o Běloruském národním obrození-zůčastnili se přední běloruští profesoří (to myslím co dosáhli titul prof., ne jak se u nás často uvádí prof. na gymnáziu, docenti, doktoři) z národní opozice v Bělorusku, Polsku, Německu, Rusku. Za českou stranu takové mezinárodně uznávané kapacity jako prof. Hroch, či Sokol.

 A jak sami řekli, byla to největší konference a největšího významu pro  Běloruské obrození - národní vztahy co kdy v ČR kdo udělal.

Co se týká témat jejich prací znám to od holek, co mi to ukazovaly-práce tam mají spec. strukturu, takže v referátu musíte odpověďět často jistým způsobem odlišným od normální seminárky na gymplu-proto považuji většinu jejich témat za dost jedinečně specificky ošetřených. Co vím tak ani jedna z tak 15 holek co tam znám si nedovolila v minulosti opsat seminárku a mají reálné obavy že po pár větách stejných s jinou se na to přijde..

Co se týká seminárek na témata jinde nedělaná-Vzhledem k mému semináři-jsem na jiné fakultě UK-tak nechat je psát seminárky to nikde neopíšou,neboť se nikde v ČR či SR atd. mé téma nikde neučilo dosud neučilo(proto jsem ho také vypsal)-co vím tak naposledy na Univerzitě v Salamance v 15. století (a jeden profesor říká že možná i chvíli na Jagellonské Uni v Polsku ve století XVI.).

Evas 5.9.2006 9:34

Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

No a jaké to tedy bylo téma?

Marek Dluhoš 5.9.2006 9:54

Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Osobně dělám středověkou démonologii v ortodoxním pojetí tehdejších zájemců o ni (ve středověku v ní věřili a proto ji  většinou pronásledovali, proto zavřeli i to v Salamance, ne zase dnešní extrém že to věda absolutně popírá)-prostě středověkým myšlením bez novějších psychologizujících nivelizací Junga či Freuda, jak  se sem tam podobné téma někdy objeví někde na religionistice..

evas 5.9.2006 10:38

Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Děkuji.

JoJo 5.9.2006 10:47

Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Pomozte prosím, nebohému nedovtipovi, k čemu je takové studium dobré. Budu každý den usínat s dobrým pocitem, že státu odevzdávám daně na dobrou věc.