29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MirkaP 7.9.2006 14:17

správně česky GENIOVÉ

drahý J.Geniusi Pašku ;-D

Marek Dluhoš 5.9.2006 23:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážený autore-vím kolik seminárek musí psát např. na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

To už si to od někoho může dát i napsat-a buďte si jist, že pak už to opravdu neodhalíte a kvalitu žáka poznáte až u zkoušky. Ovšem ne každý ma tolik peněz, aby si nechal psát vše najatými lidmi..(spíš pár procent a z nich by to dělala zase jen část)..

Zde se ovšem dotkněme našich¨ekonomických a jiných masokombinátů, kde je tolik studentů v ročníku, že je ani profesoři neznají a tam za Vás může najatý člověk udělat i zkoušku..A vskutku je moc nechytají ani tak..

Marek Dluhoš 5.9.2006 23:31

Re: Mně stačí geniusové, ing. Simkanič a jeho kamarád JUDr. Standa Gross . . .

No jo, to je elita na kterou se jen tak někdo nedotáhne-já bych přidal i Sobotku s jeho magisterskou prací na téma "Budování ČSSD" či tak nějak. To taky muselo být veledílo, evidentně jej za to oslavují dodnes a nahoru mu to pomohlo;-(:-(;-(

abc 5.9.2006 22:46

Re: Re: Re: Re: Re: Vážený autore-vím kolik seminárek musí psát např. na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

A co když si to od někoho dá přeložit?

J.G. Pašek 5.9.2006 22:03

Mně stačí geniusové, ing. Simkanič a jeho kamarád JUDr. Standa Gross . . .

Dnešní slavní vysokoškoláci . . . .

Marek dluhoš 5.9.2006 20:58

Re: Re: Re: Re: Vážený autore-vím kolik seminárek musí psát např. na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

Vážený pane-bylo tam ještě přeložit z angličtiny...to už se aspoň nějakému výkonu snad blíží, ne? V původním textu bylo že studenti přetahují celé seminárky a sami nepíší nic..

Honza ze Žižkova 5.9.2006 20:23

Re: Re: Trojčlenky?

Promiňte, tomuhle nerozumím. Já mám jen matfyz.

Navrátil 5.9.2006 19:19

nová doktrína pro chování na VŠ

Zde je kritika poměrů na VŠ

http://www.hypothesis-of-universe.com/documents/k/k03.doc

a také

http://www.hypothesis-of-universe.com/documents/k/k08.doc

Kantor 5.9.2006 17:32

Opisování, co je na tom divného?

Muzika, dývýdýčka, softy, dyť je to přeci normálka běžná věc, pořídit za pár babek, tak proč najednou tolik moralizování o jakémsi opisování?O penízky jde až v první řadě.:-)

psyché 5.9.2006 17:04

záleží na oboru a kantorech

   Lze   zadat  takový  námět  práce,  že  ho  opsat  prostě  nelze.   Ve  společenských vědách  lze  zpracovat  téma  a   zažít  ho  na  stáži  takovým způsobem, že  to  dobrý  kantor   hned  pozná. 

PS:   Na  právech to  vždy  bylo  a  je s tále  normou. Tak  to u  nás  podle  toho  vypadá -  na  práva  chodí  ti, kdo  chtějí   právo  zneužít.

gerontusinza 5.9.2006 13:42

Vážení,neexistují přece pravidla jak a co opisovat.

Lze opisovat či stahovat cokoli, i věci podléhající autorskému zákonu. Jen je nelze vydávat za vlastní tvorbu. A o tom to je. Pokud se jedná o studentské práce, je to vždy kompilát mnoha statí, článků a podobně. Zde se prokazují vědomosti a nikoli jejich původnost. Původnost začíná až u diplomových prací, kde je nutno uvádět zdroje a posuzovat fakta i zdroje třeba i v textu, jsme-li s nimi v rozporu. Studenti nemají právo opisovat jen tehdy, je-li jim zadána práce v obecné rovině chápání, při odborných seminářích je opis nutností. Takže trochu rozumu. Mimochodem, není to jako v hudbě moci napsat jen sedm slov a osmé musí být jiné, to by byla zhovadilost. Celé věty mohou být stejné, pokud chápání a výuka jsou stejné.

Radek J. 5.9.2006 13:26

Re: Re: Re: Vážený autore-vím kolik seminárek musí psát např. na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy

Najit na Netu, opsat, pripsat dva odstavce: tomu  rikate vysoky zpusob prace s tematem? ;-( Ja jsem se domnival, ze u seminarky se ma student hlavne zamyslet.

ptakopysk našeptávač 5.9.2006 12:42

Re: Re: opisovalo se vždy

na tohle obvykle stačí uchopit sešit do levé ruky a vyrazit do školy za dotyčnou pedagožkou. Ať vám vysvětlí, co je na vypracování špatně. Ony některé dámy v učitelském sboru mají pocit, že pozřely veškerou moudrost světa a v přímé konfrontaci s realitou se jim poněkud rozpadne osobnost :o)

ptakopysk 5.9.2006 12:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

on je totiž děsný problém překládat polštinu do češtiny. Já znám polsky jenom pár nadávek, takže mi překlady třeba pana Pavla Weigela připadají velice dobré, ale lidi co znají polštinu vždycky tvrdí, že ten originál je malebnější a šťavnatější. P.Weigel mi říkal, že je děsný problém najít ekvivalenty třeba polských vulgarismů, nebo synonym pro samohonku. Tady v čechách se samohonka nepálí a proto chybí základní "vědecké" názvosloví užívané paliči a konzumenty. Velké problémy prý měl třeba s překladem Jakuba Vandrovce, kde autor A. Pilipiuk používá běžně staropolštinu a carskou ruštinu, to prý byly překladatelské oříšky par excellence a děsná rasovina. Jinak Narrenturm vás možná zaujme historicky ale je to děsně užvaněný a přespříliž napresovaný historickými fakty. Takový trošičku Walter Scott jako by z toho vykukoval :o)

Dušan Polanský 5.9.2006 11:46

Zajímavé, že diskuze je o opisování, ale ne o tom,

jak podnítit tvořivost studentů. Opisování je jenom důsledek blbého zadání a přístupu učitele. 

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Ja sapkowskeho prestal cist po Zaklinači-ten byl podle mne nejlepsi. Pani jezera uz mne nezaujala, neb se mi zdalo, ze stale vice prejima z cizich legend a nedela neco vice noveho..

To Narrentum budu muset prostudovat. Z jakého pohledu myslíte to psaní Sapkowského v Narrentu? Např. Jeho povídka o Zlatém drakovi je parádní (a já ji kdysi četl nejprve v polštině jako originál-to se s překladem vůbec nedá srovnat, jaká je to paráda..hlavně slova jako krasnoludek a zgrechnul..:-))A ty polske nadavky v tom :-))

ptakopysk 5.9.2006 11:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

no kdybyste psal v podobném duchu jako Sapkowski, tak by vás asi pedagogové na HTF utloukli kalichem. I když... S. si loni postěžoval, že ŘKC nevěnovala jeho knihám takovou pozornost jako Harry Plotrovi, takže jeho odbyt je slabší :o) Pevně doufám, že nepřitvrdí aby si přivydělal na důchod. P.S. mohl byste mi prosím ťuknout na můj emajl ptakopyskzavináčptakopysktečkacz? díky

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:21

Re: ech necháme toho....

Jenže Vámi nastolený problém už byl podle mně nad rámec diskuse o článku. Každopádně plavat to nechávám;-):-) 

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Nebojte i dnes dělám dost užitečné práce myslím pro dějiny toho, v čem mají Čechy už od husitství (a řekl bych i před ním) velkou tradici-Mimo jiné na Husitské teologické fakultě..;-):-)

Každopádně ještě přiberte možnost, že na přednášky chodilo pár desítek zájemců a podobné dílko či dílka může napsat také kdokoliv z nich..R^;-)

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:13

Re: Marku,

To nebudou-nejsou poradni specializovani ucitele a vetsinou se to dela jen na hlavnich univerzitach v danych statech, tak jako jiste katedry jsou jen na nekolika vybranich Uni.

Osobne mam spise obavu, ze cim je Uni mensi, tak se tam vice jede jaksi standardizovaně a skuutečně na menších Uni chybí osobnosti-proto jsem šel taky kdysi na UK-že jinde ve státě obor co mne zajímal s těmi co mne zajímali nebyl..

ptakopysk našeptávač 5.9.2006 11:12

Re: Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

takový Andrzej Sapkowski po prostudování této tématiky (ještě si k tomu přihodil studium husitství z českých i zahraničních pramenů a historický kontext) napsal trilogii Narrenturm. Velmi slušné dílko, i když pro mě osobně maličko nudné. Kdyby z pana Dluhoše podobné dílo vypadnouti ráčilo, měl bych dobrý pocit, že část mých daní padla na něco užitečného...

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:10

Re: Trojčlenky?

Myslim po zadani dat do te trojclenky jich Vam vyjde prakticky neomezeny pocet, ktere muzete resit..

Marek Dluhoš 5.9.2006 11:08

Re: Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Nedovtipovi jiste veci vysvetlovat by mohlo byt na podstatne dele, nez mam casu-ted jdu napr. badat..

Jiste veci maji daleko vice uplatneni nez myslite-pokud umite rusky zjistete si, ktere oddeleni nove obnovila FSB a vede ho jeden ze zastupcu Putina Stěčkin (jako rezident KGB v Africe-Mosambiku mel velmi zajimave konicky).

Kotec 5.9.2006 11:04

Problémy s opisováním řeším každý semestr...

Bohužel nepatřím u nás na fakultě k většině. Ale snažím se zadávat originálně pojatá témata, vyžadovat prezentaci práce s následnou diskusí a sporné věci ověřovat zadáním do www.google.com. :-) Někteří studenti to velice nelibě nesou, zejména když jim řeknu, že práce neodpovídá zadání nebo požadované formě a vracím ji k předělání (rekord je 5 vrácení v ZS 2005/06). A taky se počítají za práce (včetně prezentací a diskusí a odpovědí na otázky z exkursí) body ke zkoušce, začínali jsme na 4 bodech z 60 a teď už jsme na 20 z 80 (= 1/4 zkoušky).

NoName 5.9.2006 11:02

Marku,

Osobně dělám středověkou démonologii v ortodoxním pojetí tehdejších zájemců o ni (ve středověku v ní věřili a proto ji  většinou pronásledovali, proto zavřeli i to v Salamance, ne zase dnešní extrém že to věda absolutně popírá). Ono Vaše téma je bezpochyby zajímavé, dokonce neříkám, že by se podobným tématům snad i pár desítek studentů ročně věnovat nemohlo, patří to k rozmanitosti a tak trochu i koloritu, ale mám pochybnosti o současném trendu, který směřuje k tomu, že se podobným tématům budou věnovat stovky a tisíce studentů ročně...

Honza ze Žižkova 5.9.2006 10:52

Trojčlenky?

V plurálu? Já znám jednu.

JoJo 5.9.2006 10:47

Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Pomozte prosím, nebohému nedovtipovi, k čemu je takové studium dobré. Budu každý den usínat s dobrým pocitem, že státu odevzdávám daně na dobrou věc.

zubr.z 5.9.2006 10:46

Re: opisovalo se vždy

Copak na VŠ,ale už i na ZŠ.Syn mé známé měl napsat referát o plynárenství,je zřejmé,že při dnešním stylu výuky věděl:a)plyn hoří a tudíž se s ním topí a vaří b) vyrábí se v plynárnách c)plyn je pro něj obecný pojem.Tak jsem mu vysvětlil jaké druhy plynu jsou a jak,popř.kde se vyrábí či těží b) jak se plyn distribuuje a transportuje c) problémy transportu a spotřeby.Napsal to kluk vlastními slovy se svou slovní zásobou za mého dozoru.Neb jsem v oboru činný přes 22 let (skoro 30),domníval jsem se,že je stať věcně ,obsahově i stylisticky správná.Protože kluk nepatřil k vrcholovým studentům,byli jsme on i já ohodnoceni známkou 3-.Zřejmě opisovala ona kantorka ze svého notýsku.:-/

abc 5.9.2006 10:43

Re: Jedna práce ze Stanfordské univerzity

Však také její autorka v dalším životě poměrně slušně uspěla.

evas 5.9.2006 10:38

Re: Re: Re: Re: Co umí a jaké je jejich uplatnění?

Děkuji.