4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 6.6.2008 15:29

Re: Re: Fakta o pracovní době

No, po mém soudu je to tím, že se furt akcentují všeliká práva, nejlépe lidská, a o povinnostech se mlčí. A učit se bolí, je to dřina, ubohé děcko je stresováno nemístným požadavkem pamatovat si větu kosinovou či součtové vzorce, jakož i naprosto nemístným požadavkem použít těchže k výpočtům ... ;-P ... viděl jsem to i na svých potomcích - nároky, které měli na SVVŠ před cca 43 lety na nás za mých mladých let, byly na gymnáziu před cca 15 lety chápány jako přemrštěné - porovnával jsem své sešity s učivem potomků ...  :-/

jirka.s. 6.6.2008 16:54

Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Učinil jsem naprosto stejné zjištění! Ovšem je pravdou, že totéž o mně říkal můj otec a  i můj o patnáct let starší bratr, který navštěvoval reálné gymnázium ještě za války a to nemluvím o svém dědečkovi, který maturoval ještě z klasické řečtiny! ;-)

Talián 6.6.2008 21:46

Re: Re: Fakta o pracovní době

Ve své profesi se setkávám s lidmi již po škole, kteří selhávají v osvojení obsluhy složitějších technologií. Jejich selhání je většinou způsobeno tím, že nemají vstřebané základy elementárních nauk: fyziky, termodynamiky, kinetické teorie plynů a dalších, plus elektroniky a elektromechaniky. V kurzech, které organizují firmy pro selhávající zaměstnance dochází k paradoxní situaci. Po čtyřech dnech, kde se probere co mají umět dostanou cca 2 měsíce, aby se to naučili a jsou zděšeni, že se budou muset sami učit. To neznají a neumí. Mladí lidé po dosaženém středoškolském vzdělání neumí samostatně studovat, a získané znalosti aplikovat. Stěžují si na všechny strany, že je na to nikdo nepřipravil. Mylně považují za dostatečnou odbornost ovládání PC a školy je v tomto módním trendu často podporují.

Papouch 6.6.2008 15:32

Re: Fakta o pracovní době

otevrene, kdybychom takhle meli postupovat v automobilovem prumyslu, jsme nekde na urovni 20. let... kusova vyroba, vsichni delaji vsechno, misto zvladnute logistiky a just-in-time prostoje a  plneni skladu

asi se ceka, az prijde nejaky Jan Amos Ford a vynalezne Norimbersky trychtyr

portwyn 6.6.2008 15:42

Re: Re: Fakta o pracovní době

Ale za to nenesou vinu řadoví učitelé... Samozřejmě, že bych radši jen učil (klidně i víc hodin) a na chodbě by stála pomocná síla (vychovatel). Ale pro pány ministry je evidentně výhodnější tohle, jinak by to změnili.

Z Vašeho komentáře soudím, že to je pro Vás novinka. V tom nejste výjimkou - to, že krom 4,5 hodiny denně před tabulí nic neděláme si myslí většina populace. Pkládám to za selhání médií, která neinformují objektivně.

Papouch 6.6.2008 16:20

Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Mel jsem za to, ze ministr neresi provoz v konkretni skole a reditel ma urcitou volnost zamestnat napr. vychovatele nebo "opravovace" standardizovanych testu (coz zvladaji i v autoskole).

V penezich problem nebude, v Britanii jsou ucitele placeni vyrazne naprumerne a vychovatele apod k dispozici maji, jenze ten sesup v urovni je zrejme rychlejsi nez v CZ (celonarodni narek nad klesajici urovni GCSE zkousek).

Jinak posledni setkani se skolou byl FCE (silne standardizovany z anglictiny, asi jako zakladni statnice) a na ten se clovek uci jinak - protoze za prezkouseni se plati a kdo neprojde, nema ani papir, ani penize ;)

portwyn 6.6.2008 16:32

Re: Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

FCE, Británie atd.: Ano.

Ředitel? Nevím. Podle mne musí postupovat podle tabulek, pravomoc malá. Má-li podle předpisů být úvazek 22 hodin, musí každu hodinu navíc připlácet 100% (to si vyřvali debilové z odborů), na což ovšem nemá... Příští rok mám mít 23 hodin, ale samozřejmě vše ostatní k tomu.

portwyn 6.6.2008 16:12

Re: Re: Fakta o pracovní době

BTW on by stačil Jan Ámos Komenský a jeho rákoska... Norimberský trychtýř se po nás žádá už dávno.

hugo 6.6.2008 19:05

Re: Re: Fakta o pracovní době

ono ty auta podle toho vypadají stovka dodavatelů co něco šudlí doma na koleně a pak vám do vojenského nákladáku,do kterého by se neměl dostat ani plyn,teče voda,sám znám případ jednoho podnikatele jak s rodinou a kamarády cca 20 lidí kooperuje s jednou nejmenovanou automobilkou,je to srandovní,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

zm 6.6.2008 17:27

Re: Fakta o pracovní době

no bydlím vedle učitelské rodiny a nevzpomínám si, že bych do práce někdo odejel později a přijel dříve než oni. Dvě děti mám na ZŠ a buď jsou v kině, na bazénu, v ZOO, na sportovní akci, dopravním hřišti nebo mají ředitelský volno.  Na rodičáku (max do 16.00 ,přes to vlak nejede) jsou pak rodiče sprdnuti,že jejich haranti nic neumí. A podle hovorů s kolegy to je více méně stejné i jinde. Takže mě těch 20 třičtrtě hodin týdně za 18000-20000 čistá ruka moc nedojímá.

portwyn 6.6.2008 17:34

Nesmysly

1) 20 třičtvrtěhodin - 2 lži ve 2 slovech. Z á 22, ne 20. Za bé jsem už nahoře psal, že těch 45 minut nesmím ani na WC. Většinu přestávky odpracuji - nebo když Vy nesete papír z kanclu do kanclu, počítá se Vám to jako volný čas? 

2) A kontrolujete sousedy, jestli třeba večer neopravují dětem práce? Drtivá většina učitelů to dělá. Ovšem podle Vás je to nepochybně volný čas.

3) Hlídat děti na výletě je daleko těžší a rizikovější, než ve třídě. Zákonitě se snaží se Vám vymknout z kontroly. Pokud se jim to povede a něco se stane, jdete před soud. Kromě toho - rodiče si výlety přejí. Učení je moc netankuje...

4) 20 000 čistá ruka? To někdo v základním školství má? Teda za měsíc?

5) Když je to takový veget za spoustu peněz, proč neučite?

zm 6.6.2008 18:18

Re: Nesmysly

1) jsou učitelé i s 20ti

2) nekontroluji, předpokládám že těch zbývajících 20 hodin do normálního pracovního fondu by na tuto činnost mělo stačit

3) většina rodičů z okolí je z těch ulejvaček už pěkně naštvaná

4) když tři týdny má být ztráta 14 000(jak tu někdo uvádí) tak za měsíc je to 18-20, ale možná že učitelský měsíc má jen tři týdny

5)když je to ve škole tak zlý, pojďťe k nám do fabriky. Pokud se budete v 16.00 plížit domů, šéf se vás zeptá, zda máte dnes půl dne dovolený. A to fakt nezačínám v 8.00. Chleba je stejně tvrdej víceméně všude, jen podle řečí učitelskejch, by člověk soudil, že na rozdíl od jiných profesí berete 15kč/hodinu, zatímco jinde lítaj pečený krocani do úst, aniž by člověk hnul prstem.

hugo 6.6.2008 19:13

Re: Re: Nesmysly

s tím poj´dte do fabriky je to zajímavý....znám spoustu učitelů co dělali,dělají mimo školství ale neznám moc lidí,kzeří by šli učit.........fabrika je fabrika,kdo umí ojebávat ojebe,co si budeme povídat,ale ve škole to dost dobře stále ještě nefunguje,jsou pouze ijedinělé případy,které to dovedou,ale to je dáno tou feminizací školství,kdyby bylo tolik kantorů ve škole jako dělníků ve fabrice to byste panečku viděl ten čurbes ve školství........troufám si tvrdit že když učím 5 vyuč hodin,namakám se víc než technik ve fabrice,on si práci šetří,on dá cigárko,sváču,novinky počte,pak šup šup barva všechno zakryje,a že bude reklamačka?no muj problem.....;-P

zm 6.6.2008 20:37

Re: Re: Re: Nesmysly

Vaše představa o fabrice odpovídá poměrům před 30ti lety. Dnes pokud za dodávku zodpovídám nejdu domů dokud není hotovo, i kdybych tam měl být 20hodin. Povolený podíl reklamací je okolo 0-30 dílů z milionu, takže jste zcela mimo mísu. Pokud je to jiná fabrika, tak tam budou platy horší než ve školství.

No a feminizace znamená, že pokud vezmu průměrný platy žen v ČR , tak ve škole platy asi až tak podprůměrný nebudou.

vládík 6.6.2008 14:21

Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Zdá se mi, že při psaní chyběla osnova. Jinak nářky nad mládeží (zejména ze strany učitelů) si pamatuji již z dob své povinné školní ocházky (před více než půlstoletím).

Pokud se týká platů - každá profese "bere málo". Jen snad statistická data - ve čtvrtém čtvrtletí 2007 byl průměrný měsíční plat učitele ZŠ pro první stupeň (kat. číslo 2331) 24.505 Kč, medián (prostřední osoba - víc má polovina učitelů) 24.200 Kč a 1. decil (méně má jen 10 % učitelů) 19.963 Kč.

Alena 6.6.2008 14:57

Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

vládíku,

ta čísla o průměrných platech jste vycucal odkud? Učím skoro čtvrt století a můj čistý měsíční plat nedosahuje ani té destiny nejméně placených. Jestli jste, vy šibale, nepočítal jen s platy na ministerstvu, kde možná i uklizečka má víc.

Lída 6.6.2008 14:59

Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ve statistikách se ale uvádějí hrubé platy. Už proto, že dva lidi se stejným hrubým platem mohou klidně mít docela jiné čisté platy.

Alena 6.6.2008 15:24

Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ani můj hrubý plat nedosahuje zmiňovaného mediánu na 1. stupni ZŠ a učím na gymnáziu. Takže Vaše vysvětlení mě neuspokojilo

Lída 6.6.2008 16:38

Re: Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Já neříkám, že vás mělo uspokojit. Jen že o čistém platu není v těchto tabulkách vůbec řeč, takže nemá cenu je zmiňovat. I když je pro nás podstatný.

portwyn 6.6.2008 14:58

Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

No tak to jsem po 13 letech praxe, s třídnictvím a vedením předmětové komise pořád tisícovku pod mediánem...

Lída 6.6.2008 15:01

Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Mně ten medián taky připadá dost vysoký. I když je mi jasné, že se asi počítá z ročního příjmu děleného 12 a to asi bude skoro všude aspoň o malinko víc než ten běžný měsíční plat.

portwyn 6.6.2008 15:20

Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ani ne, bral jsem to podle daňového přiznání v celoročním průměru. 13. a 14. plat už roky neexistuje a odměny jsou celkem nízké a jsou udělovány i v průběhu roku.

ZW 6.6.2008 16:13

Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ta čísla jsou hodně matoucí, protože průměrný příjem všech učitelů na ZŠ a SŠ za rok 2007 je někde kolem 21 tisíc. Ale je klidně možné, že ta čísla demagogicky uvedená  "vládíkem" jsou pravdivá, protože právě ve mzdě za listopad jsou zahrnuty odměny (poslední dobou ve školství udělované jen jednou ročně). Kdyby uvedl mzdy za stejné období i v jiných resortech, byla by také podstatně vyšší než průměr.

Lída 6.6.2008 16:39

Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Průměr se počítá z celoročního příjmu děleno 12. Takže ten listopad se v tom rozpustí.

balthasar 6.6.2008 16:53

Re: Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

No ale on tam píše cosi o 4. čtvrtletí, ne? ;-)

Roman Šula 6.6.2008 12:13

Naprosto přesné

Mluvíte mi z duše paní učitelko, kvůli ustupování žákům, aby se nepředřeli, klesá celková úroveň našeho školství. Svědčí o tom i snaha ministerstva, aby maturitu měl každý. On je to možná celoevropský trend, o čemž svědčí zcela stupidní výrok bývalého (s podivem, že levicového, že?) britského premiéra Blaira - Výjimečnost pro každého.

Jura Jurax 6.6.2008 15:05

Re: Naprosto přesné

No, maturita pro každého je celkem blbost. Protože když mají všichni maturitu, jakoby ji neměl nikdo. A domnívá-li se někdo, že takový obecný "maturant" bude mít opravdu vědomosti a dovednosti skutečného maturanta z doby před sedmdesáti lety, je naivka.

sso 6.6.2008 11:17

pěkný příspěvek, líbí se mi

podstané jste tam napsala:

  Milióny informací, které není s to zpracovat, natož využít, ho ubíjejí svým množstvím

myslím si, že globálně by škola měla právě toto naučit - jak s těmi informacemi pracovat.

Sunny 6.6.2008 10:30

Platy

Souhlasím s tím, že by si učitelé zasloužili slušné platy. Dodávám: jak kteří...nemyslím si, že by to mělo probíhat plošně nebo podle odučených let, ale výše platu by měla odrážet kvalitu učitele. Je jasné, že to hodnocení by bylo asi hodně komplikované, ale myslím, že např. ředitel školy své učitele dobře zná a dokázal by si s tím poradit. Jinak poukazovat na to, že učitel učí pár hodin denně a navíc má prázdniny, mi přijde nefér. Zkuste si taky představit všechny ty mimoškolní akce, výlety, exkurze apod. Děti se chovají daleko víc uvolněně, než ve škole, je těžší je zvládnout a přitom za ně máte obrovskou zodpovědnost. Musí to být hrozné nervy, takže ty prázdniny považuji za naprostou nutnost. Nicméně si myslím, že stávka je nesmysl. V době, kdy už se skoro neučí a je těsně před prázdninami, si jí sotva kdo všimne. A v době, kdy se učí, je to zase průšvih pro kantory, protože ti musejí zameškané hodiny nahradit. Takže v tomto případě školské odbory jen politikaří a prokazují učitelům medvědí službu. JInak co se stávek obecně týká, přijde mi to trochu nevkusné. Zkoušeli to doktoři, lékárníci, železničáři atd. Proč  do toho nejdou třeba pekaři, mlíkaři, řezníci, paní z večerky odnaproti, prodavačky ze supermarketu??? No jo, ti všichni jsou vlastně spokojení a za vodou....

ZW 6.6.2008 11:01

Re: Platy

Proč zrovna učitelé by měli být ve státní sféře jediní, u nichž by měl být plat diferencován podle "kvality"? Proč po tomtéž někdo nevolá u úředníků, lékařů, hasičů, policistů nebo poslanců? Přidávat jenom těm "kvalitním" znamená, že těm ostatním se bude reálná mzda postupně snižovat. Myslíte, že pak budou pracovat lépe? Nemělo by tomu být spíš naopak? Neměly by být platy tak vysoké, aby ve školách byli jenom kvalitní učitelé?

Cílem by tedy nemělo být ocenění "kvalitních" učitelů. Ti jsou kvalitní už teď a z ryze tržního pohledu je tedy zbytečné jim přidávat. Cílem je zatraktivnit učitelskou profesi pro ty, kteří jsou dosud mimo školství, takže ti nekvalitní učitelé se buď budou muset výrazně zlepšit, nebo je zaměstnavatel vyhodí a nahradí kvalitnějším učitelem.