5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 19.6.2009 20:03

hloupí a ti druzí

A je to tady. Nová maturita rozdělila středoškolskou mládež na hlupáky, kteří se dobrovolně degradují do role pokusných králíků, a na ty chytřejší, kteří spatřují příležitost a šanci k měření sil s ostatními. Hádejte, kteří budou v životě úspěšnější?

rodič 19.6.2009 20:01

Re: Papírová reforma

Když učitel nestojí za nic, tak jemu i jeho žákům pomůže státní maturita stejně jako mrtvému zimník.

Kanuk 19.6.2009 20:00

Re: VŠ

Nepsal to Vietnamec? Ale nedivil bych se, kdyby to napsal Čech. Pravopis v "českých" novinách, téměř bez výjimky, je ke zblití.

Kanuk 19.6.2009 19:52

Re: rozmazlená generace

než si sednout k učení.....za svých 8 let středoškolského studia jsem se soro nikdy neučil doma (kromě domácích úloh z matematiky) a přesto mi zůstalo v hlavě dost z toho, co mi tam ve škole nalili.

Podle mého názoru, jediná smysluplná reforma českého školsví by byla uvést je na organizační úroveň školství předválečného, s menší úpravou vyučovacích osnov. A kdyby se úroveň středních škol vrátila do 20. let minulého století, bylo by to ještě lepší. Tehdy se studenti něco naučili, i když z toho naučeného mohli v životě uplatnit tak 10 procent. Ovšem, úkolem školy není nacpat do hlavy nějaké vědomosti, které student bude v životě snad potřebovat, ale rozvinout intelektuální schopnosti, k čemuž jsou školní předměty jen prostředkem. To spousta lidí nechápe. 

Kanuk 19.6.2009 19:34

Re: Čisla.

Jenže počet studentů se zmenšuje v důsledku nízké porodnosti, a to dost rychle. Takže nastává "boj o zrno".

zora 19.6.2009 18:50

Re: máte plnou pravdu

Pokud vám jde jen o známku, tak pochopitelně necháte dítě raději na nejmizernější základce. pokud vám jde o to, aby známka byla podložena znalostmi, dovednostmi atd., tak asi bude lepší gymnázium. Státní maturita vám pak může napovědět, jestli jste školu zvolil správně.

zora 19.6.2009 18:41

Re: rozmazlená generace

R^R^R^R^R^

Kiki 19.6.2009 18:28

Re: Čisla.

Kvalita je na druhém místě, důležitý je počet studentů. Za jejich počet stát platí.

doktoré 19.6.2009 18:01

české školství ovinuly těžké mraky...

Ten nadpis snad hovoří za vše! Místo toho, aby si učitelská veřejnost dala před zrcadlem facku za to, že nebyla schopna tuto akci udělat místo studentů, ještě se pokouší všechno bagatelizovat ... rozhodně se dobře nečtou populistické názory ředitelů "bohatých" gymnázií o tom, jak správnou cestou se reforma ubírá. Každý z těch nejakých čtvrt milionu učitelů by se mohl chytit za nos a uvědomit si, že celou slavnou reformu v této podobě připravuje tým "odborníků" a masa učitelů jen nečinně přihlíží, co že jim to zase pošlou. Kam se podělo těch 500 milionů, které už reforma stála? Co se za ně pořídilo? Na to se neptá nikdo z učitelů, protože jsou zvyklí snad jen čekat, jestli jim náhodou nespadnou nějaké drobty z toho štědře prostřeného stolu pro vyvolené...

Takže, studenti, bravo!!! Je fajn, že Váš morální kredit je na úrovni!

filip 19.6.2009 17:38

Re: Papírová reforma

Já si myslím, že se základní chyba stala podstatně dřív. Byl to tehdy ministr školství  Ivan Pilip který  v mezičase  mezi nákupem terénních aut a vleků pro koně / za peníze MŠMT/ našel tolik času, že umožnil naprosto nekontrolovaný vznik pochybných maturitních oborů na školách skoro 1000  učilištích . Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale ty co znám / cca 10/ nemají ani potřebné vybavení, ani pedagogickou základnu. Podle toho musí na těchto školách vypadat závěr studia - maturita. A tak místo toho, aby v 90- letech zanikly různé" školy pro udržení koryt " a SŠP atd. či jak se jmenovaly,  vznikl ještě větší paskvil. Jestli se někdo kocháte nadějí, že se najde "politická vůle" špatné školy zavřít tak jste úplně vedle. Z tohohle marastu není schůdná cesta.

jirka.s. 19.6.2009 17:04

Re: VŠ

No né, flusáku, ty že ses nechal vykořisťovat v nějaké "firmě" ??? 8-o A nebyl to náhodou ještě národní podnik, držitel Rudého praporu ministerstva průmyslu??? ;-P

karel 19.6.2009 17:00

Čisla.

Když si přečtete jake ma byt vzdělani do budoucna kolik ma byt maturantu, kolik vysokoškolaku tak musi byt každemu jasne že to bude na ukor kvality.

Bolek 19.6.2009 16:59

Re: státní maturity

Pane Xavere, vystihl jste to naprosto přesně.

jirka.s. 19.6.2009 16:59

Re: Vážený pane Canove !

"Polistopadové školství zlikvidovali rodiče žáků ruku v ruce s novináři a politiky."

Bylo-li kde ještě co likvidovat!!!  ;-(

btw: Učíte na Tyláku nebo na Němcové ?

Bolek 19.6.2009 16:55

Re: Ale kdepak,

Naprosto přesně řečeno.

portwyn 19.6.2009 16:43

Přebytek míst na G

je realita.

Ad "přebytek učitelů na SŠ": Děti musí někdo učit, ať jsou kdekoli. Přechodem žáků z gymnázií, kde nemají co dělat, na odborné SŠ by se tamtéž přesunuli i jeich učitelé. Pro učitele by se nezměnilo de facto nic - učili by stejné děti, jen pod jinou hlavičkou.

hafusak2 19.6.2009 16:37

Re: VŠ

Také se pamatuji, že do oddělení ve firmě, kde jsem dříve vedl jedno oddělení nastoupili i dva absolventi soukromé střední školy a ti potřebovali kalkulačku i na malou násobilku. Byl to pro mne otřes.

portwyn 19.6.2009 16:35

Re: Vážený pane Canove !

Máte pravdu. Nicméně po roce 1990 dostalo školství další kopance, ze kterých se vzpamatuje až za hodně dlouho, jestli vůbec někdy.

Komunistické školství mrvili bolševici. Polistopadové školství zlikvidovali rodiče žáků ruku v ruce s novináři a politiky.

portwyn 19.6.2009 16:32

Ale kdepak,

hřiště má být pro všechny stejné.

Myšlenka jednotných testů je O.K. - kdo na to nemá, ať k maturitě neleze.

portwyn 19.6.2009 16:30

Kanuku, s prominutím víte pendrek

1) Střední pedagogická škola připravuje vychovatelky apod. Dříve stačila i na vyučování na I. stupni ZŠ.

2) Co je to "pedagogická univerzita"? Ten pojem neznám.

3) Většina učitelů má 4 nebo 5 let VŠ rozdílné úrovně, nicméně ta se nijak neliší od rozdílné úrovně jiných VŠ. Někteří učitelé na II. supni nebo na SŠ mají ještě "malý doktorát".

4) Jen opravdový blbec žvaní o tom, čemu nerozumí, a ještě dává najevo pohrdání ostatními.

jirka.s. 19.6.2009 16:29

Re: Nerozumím

Ale však Emil nikde neříká, že maturitu složí 95% studujících !!!! ;-)

portwyn 19.6.2009 16:24

Houby, většina učitelů

aspoň těch, s kterými jsem o tom mluvil, je jasně pro.

Aspoň by se zaťal tipec frajírkům a frajerkám, kteří se celé studium flákají a pak jim tu maturitu protlačí vedení školy.

Kiki 19.6.2009 16:19

Re: Papírová reforma

Na  vaší škole musí ta výúka asi vypadat. Jistě učitel ví nejlépe z čeho žáky zkoušet a jak je hodnotit . Podle toho také ty znalosti vypadají. Když učitel nestojí za nic tak jak asi jeho učení nebude na žádné úrovni. Státní maturity by znalosti jednotlivých škol měly sjednotit.

jirka.s. 19.6.2009 16:15

Re: Ještě jeden aspekt

" Na gymnáziu byl v 80. letech minulého století zaveden předmět "Základy výroby a odborné přípravy". "

Omyl, pane Babáku!!! Já jsem se stal tímto způsobem "kvalifikovaným" zedníkem již v roce 1964! Pravdou ovšem je, že jsem měl jistou výhodu, když jsem se musel za bolševika postarat o bydlení pro svou rodinu!!!;-) 

Agent 19.6.2009 16:14

Didi,

nevím ale kdkoliv jsem se ucházel o zaměstnání, chtěli po mně všechny dokumenty týkající se vzdělání, tedy i školení. Protože se rád učím nové věci, tak mám dost certifikátů. Ano, jedná se o třeba jen o týdenní školení, a pokud v tom aktivně nedělám, tak to pozapomenu. Ale, to ALE - pro výběrovou komisi to je jasný signál, že mám snahu a vůli se učit a jsem tudíž použitelný na rozdíl od sebevědomého frajírka s rukama v kapsách, který nemá snahu se učit, jen se v práci flákat a brát peníze. Proč asi jsou v kurzu cizinci? Protože tam je téměř jisté, že se bude učit nové věci - pokrok jde (u mě v elektronice, programování) vpřed rychlým tmpem. A perlička nakonec - byl jsem několikrát ve výběrové komisi a tam se hodnotilo nejen maturitní vysvědčení - má/nemá, diplom má/nemá, ale hlavně klasifikace. A  nikdo, podotýkám nikdo nestojí a podprůměráka nebo průměráka. A samozřejmě šel pod lupu životopis - logické návaznosti, schopnost vyjařování, pravopis. Z toho se dá o člověku vyčíst víc než je milé. A bohužel, naše mládež (ne všichni, chvála bohu) toto nechápe. To by tak nevadilo, ale co je zlé, že to nechápou rodiče a nejsou schopni jim vysvětlit mezilidské vztahy, pojem slušnost a nadřízenost/podřízenost. A z toho pramení nepoužitelní absolventi škol. 

Zdeněk 19.6.2009 16:04

chovají se jako srabi

Řeknu to natvrdo. Místo aby brali jako výzvu, že se mohou konečně poměřit s ostatními, tak se bojí.

jirka.s. 19.6.2009 16:03

Re: státní maturity

"Dnes má ale většina střed.škol třídy v ročnících A,B,C...

Nu, u nás nejen A,B,C,... ale dokonce i D, E, F, G, H, I a J.  ;-(

Český učitel 19.6.2009 16:03

Papírová reforma

Navržená koncepce státních maturit je chybných projektem od samého počátku, který se zrodil z přesvědčení, že byrokraté v centru vědí lépe než učitelé na škole, z čeho a jak žáky zkoušet a hodnotit. Protestující středoškoláci velmi přesně odhalili zmatené, nereálné cíle projektu a neuvěřitelný šlendrián v organizační přípravě. Pokud tito mladí lidé přispějí k odložení /lépe zrušení/ tzv. státních maturit, bude to po Listopadu 89 další jejich důležitý počin, který přínáší varování všem byrokratickým reformátorům našeho školství, že bez pochopení a součinnosti učitelů a žáků zůstanou reformy drahou papírovou válkou.

jirka.s. 19.6.2009 15:56

Re: Státní maturity jsou zbytečné

;-D ;-D ;-D Moc hezké, Ludvo!!! Intimní otázka: Ty máš maturitu, nebo máš jiné schopnosti a jenom ses nebyl schopen nabiflovat učivo???

jirka.s. 19.6.2009 15:53

Re: rozmazlená generace

Nemám nic, co bych k tomu dodal!!! R^