10.7.2020 | Svátek má Libuše, Amálie


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Škola, nebo cirkus?

Na sluníčkářsky přehnanou snahu o začlenění menšiny paradoxně doplatí všichni: postižení i zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.2.2016 0:18

Re: Absurdní

Nemohu se ubránit dojmu, že přinejmenším v naší politice se ti mentálně postižení uplatňují už dávno ... nakonec důkazem je zde diskutovaná inkluze.

J. Jurax 14.2.2016 0:10

S blbostí našich zákonodárců je nutno počítat jako s faktem

"Ministr Dienstbier nám teď nařídil, že jsme si všichni rovni. Jenže lidé se nerodí rovni."

Ano, dotyčný ministr je důkazem, že lidé se nerodí rovni; je zjevně silně alternativně inteligentní a pochybuji, že by mu inkluze pomohla.

Z. Lapil 14.2.2016 0:09

Re: Škola Montessori je pro handicapované děti

Nepochybuju. Klasická škola funguje. Funguje za tu cenu, že vysoce nadprůměrný žák místo práce čeká na ostatní, místo aby tu dobu, než ostatní dokončí cvičení, dělal něco užitečného. Předpokládám, že čtení pod lavicí nahradily mobily, ale jinak je to nepochybně pořád stejné. Hluboce podprůměrný žák ztrácí a ztrácí, až rezignuje, případně ho rodiče doučují věci, které mu měla dát škola; ne každý rodič je toho schopen.

Hledání alternativ jako pokus na lidech... Maminka byla kantorka. Což je zase moje pedagogické vzdělání. K stáru říkala, že od té doby, co učí (začínala někdy v 50. letech), pořád probíhá nějaká reforma školství. Aktuální reforma "žáky ze speciálek rozstrkáme do běžných tříd" mám za podobně hloupou, jako většina diskutujících. Systém s lavicemi a učitelem u tabule ji neumožňuje.

Jste technik. Já taky. Předpokládám, že se shodneme na tom, že lpět na jediném řešení, byť většinou slušně fungujícím, má jisté negativní vlastnosti.

Zpátky k alternativní škole. Před pár lety jsem tvrdil to, co většina lidí dnes: škola bez známek, a to ani montessori, nemůže fungovat. Ve skutečnosti si to myslím dodnes, ale mate mě jedna věc: ono funguje. Od pedagogů čekám, že mi řeknou, jak je to možné. Překvapuje mě, že mi i oni tvrdí, že to nemůže fungovat, když vidím, co vidím. A věřte mi, že rozeznám dítě, které si ve škole spokojeně hraje, od dítěte, které tam pracuje a učí se nové věci.

Ne nutně v lavici. Onehdy dělali mapu republiky. Společně. Až do té míry, že odměřovali souřadnice a výšky hor. Nepochybuju, že i "manuálové", co rozdělávali lepidlo a plnili pokyny "sem napiš Brno" vědí, jak republika vypadá, že existují způsoby, jak zjistit, kde leží město daného jména a - slyšte slyšte - že se při té příležitosti něco naučili o trigonometrii, geometrii, geodézii a přinejmenším podobnosti trojúhelníků, i když někteří ta slova rychle zapomenou.

Z. Lapil 13.2.2016 23:25

Re: Přestňte už propagovat svoji školu.

Stíhá zapojovat se do výuky a učí se tak víc a víc věcí. Učí se pracovat s člověkem, kterého má k dispozici (sám sebe) a překlenout tak skutečnost, že čte a píše natolik pomalu, že mu to nandá kdejaký třeťák. Ne špatně, pomalu, prostě má úzké místo mezi písmenky a jejich interpretací. V klasické škole šeredná potíž (není si schopen napsat diktované poznámky), v Chrudimi tak nějak bez problémů.

O montessori vím, že je 2. stupeň (druhým rokem, takže nic velkolepého, jinde možná víc), střední školy neznám, ale m. univerzity jsou jaksi samy sebou (student volí předměty a do jisté míry i postup studia). V továrně u pásu toho alternativně moc nevyřešíte a máte-li coby úředník za dveřmi frontu žadatelů, taky se o svobodném výběru činnosti nedá moc mluvit, ale v intelektuálních povoláních člověk postup práce jednoznačně volí. U nás v práci dokonce existuje skoro typizovaný šéfovský příkaz "do konce měsíce musí být to, to a to, tak se o to nějak podělte".

Ono totiž není pravda, že m. škola je pro líné blbce. Ona naopak vtahuje děcka už do rozhodovacího procesu a dává jim tak respekt a zodpovědnost za to, co budou dělat. Taky mě nepřestává překvapovat, že to funguje, ale funguje to. Když jim dáte příležitost, jsou děti jsou dospělejší, než by člověk věřil.

J. Mach 13.2.2016 2:19

Bože!!!

Když už v tomhle státě jsme schopni uzákonit kdejakou píčovinu, proč se sakra neuzákonní, že všichni poslanci a zákonodárci musí povinně sledovat diskuse na Neviditelném psu??? Jste, krucinál, voleni lidem, tudíž jeho zástupci, vyslanci, a měli byste se řídit hlasem lidu. Ale vás to vůbec nezajímá! Jen vymýšlet koniny a brát astronomický platy! Jděte všichni do prdele! Sládek to kdysi říkal dobře: vláda? Parlament? Jo, proč ne. Po týdnu je všechny zavřít do koše a ponořit do Vltavy. Další vláda a parlament? Totéž! Třetí? Totéž! A ta čtvrtá už si dá setsakra bacha!! Máte někdo jiný názor?

A. Zajícová 12.2.2016 23:04

Re: Hovadinou v opačném gardu

memorování výčtu spisů K.Světlé je dobrá průprava na učení se zákonů, které má policajt chránit a které nemá přestupovat. Zas tak málo jich není. Pokusy s vývěvou, anatomii a něco málo o chemii by měl zvládnout ten, který dostane do ruky pistoli, paralyzér a pouta...a co se gramatiky týče, pročpak asi jsou policajti oblíbeným terčem posměchu?

O. Zuckerová 12.2.2016 22:07

Hovadinou v opačném gardu

ale také z oblasti školství je např. požadavek na maturitu u městských policajtů. V TV jsem viděla jednoho z nich, hovořil s reportérem v tom smyslu, že asi bude muset teď pověsit své povolání (které konal léta a rád)na hřebík, přece nebude v padesáti "šprtat" k matuře... Chtěla bych vědět, co je to za magory, kteří požadují absolvování pokusů s vývěvou a výčet spisů Karoliny Světlé za nezbytné podmínky, aby policajt mohl vyrazit z lokálu rváče s nožem (ono je při tom někdy nutné nasadit život, a to vývěva ani Světlá nepomohou - vykládejte to ale úřednickému hovadu!) .

12.2.2016 21:07

Pschopatická nenávist k pravici není argument nováku

Diletantka buzková zavedla tzv. kurikulární reformu, díky které se ze školství stala vyslovená cochcárna, což bylo stejně devastační jako zásahy bolševického ministra školství a ezoterického magora kahudy, to je nezpochychitelný fakt. Ničím nepodložené plky o pravici, jsou jen kydáním špíny levičáckého psychopata.

V. Novák 12.2.2016 19:49

Re: Já čerpám z diskuse

Pokud byste potřeboval potvrzení, že pomocné školy existovaly už za první republiky - tak o pomocné škole se zmiňuje Jirotka v Saturninovi, A Saturnina napsal někdy za Protektorátu jako únik před realitou do (z větší části fiktivní) skvělé První republiky...

V. Novák 12.2.2016 19:45

Re: Přestňte už propagovat svoji školu.

Otázka je CO stíhá...

Aby nemusela být zřizována i ta kdeso zde zmíněná montessori gymnázia, montesssori univerzity a montessori... no, továrny asi ne - ale montessori státní úřednictví by to mohlo řešit...

V. Novák 12.2.2016 19:39

Re: Hovořil

Pronesl Kajan, což je samo o sobě komentářem...

Vlastní zkušenost?

V. Novák 12.2.2016 19:38

České školství zdevastovaly všechny posocialistické vlády,

bez ohledu na pravicovou nebo levicovou orientaci.

A to za souhlasu lidu!

Buzková v odstranění matematiky z povinných maturit jen vyhověla (a neměla vyhovět!) ODSáckému senilátu...

V. Novák 12.2.2016 19:35

S chití kste si kopl do Zemana - ovšem lživě.

To ti "speciální" odmítli (asi někým "nahúkáni" - nepředpokládám, že by byli schopni takové reakce), obsloužit Zemana.

To vaši kolegové presstituti z toho udělali aféru...

V. Novák 12.2.2016 19:33

Re: Já čerpám z diskuse

Ale byly - za první republiky se jim říkalo "pomocné", socialismus je převzal jako "zvláštní" i do kapitalismu přežily jako školy "speciální".

Teď tedy nepřežijí...

12.2.2016 19:31

Buzková byla diletantka, které české školství výrazně

poškodila. Za prvé zavedením systému financování "na žáka", které se vztahovalo i na soukromé školy, což vedlo k tomu, že jako houby po dešti vznikaly soukromé střední školy s úrovní kvality dna žumpy, kde maturitu dostal i jedinec s IQ 80, a to jen proto, že to zřizovateli školy sypalo. Za druhé proto, že tzv. kurikulární reformou z českého školství udělala cochcárnu. Důsledkem je UJAK a podobné "vzdělávací instituce".

P. Papež 12.2.2016 19:23

Re: Hovořil

Promluvil geniální všeznalec Janyška. Kde se asi s těmi případy pro psychiatry setkal?

12.2.2016 18:31

socanské svině - konkrétně diletantka buzková -

zdevastovaly české školství tzv. kurikulární reformou. Teď další, stejně neschopná socanská hovada, zatloukají poslední hřebík do rakve českého školství.

J. Kozohorský 12.2.2016 18:05

Re: Inkluze je zločin, ten kdo ji prosadil, je

přesné!

P. Vaňura 12.2.2016 17:12

Re: Byla to opravdu certifikovaná škola Montessori?

7500 Kč ročně

P. Vaňura 12.2.2016 17:12

Re: Byla to opravdu certifikovaná škola Montessori?

Máte pravdu, je to takto šílené, ale je to patentované vybavení. Školné chtěli původně určit na 6300 dolarů ročně (v Česku!). Já to vím dítě jedné známé tam rok chodilo, ovšem za 7500 ročně, ale znám některé tehdejší peripetie.

J. Kozohorský 12.2.2016 17:08

Re: Ze zvláštích škol lezou původní cikáni jako cikáni a

tak nějak 8-)

P. Vaňura 12.2.2016 17:07

Re: Hovořil

Myslím že Hayek der Grosse se k speciální pedagice nevyjadřoval, tak se ho držte!

J. Kozohorský 12.2.2016 17:07

co se týče peněz

je jich jak s*aček - jak se v poslední době ukazuje. obzvláště na taková a podobná dobrodiní pro vzestup lidstva

P. Vaňura 12.2.2016 17:04

žvaníte!

V. Kain 12.2.2016 16:46

Re: Inkluzivní vzdělávání postižených dětí

Kým se asi tak mohl obklopit náš Bohoušek?Pokud voliči nebudou hloupí tak se tam žádní Diensbieři nedostanou.Za této koalice bylo stvořeno tolik hovadin,že už by to snad mohlo stačit.

Z. Vydra 12.2.2016 16:37

Re: Škola Montessori je pro handicapované děti

Rozsah poznatků stále roste, kapacita dětského mozku se moc nemění.Hledat alternativní způsoby efektivní výuky jistě není na škodu. Jenže jsou to pokusy na lidech, které je mohou poznamenat na celý život. Takže, jako při všech takových pokusech, by se jich měli zúčastňovat jen dobrovolníci. Jak dalece bude na tyto pokusy přispívat stát z našich daní, je čistě na našich zastupitelích. Stejně jako ve všech ostatních případech dotací. Než se prokáže, že určitý alternativní způsob výuky je nepochybně lepší než ten klasický, je však nutno ponechat jej jako povinný základ. Češi byli všude ve světě vesměs úspěšní. Absolvoval jsem jej i já, moje děti i moji vnuci. Všichni jsme absolvovali bez problémů vysoké školy a za své znalosti jsme se nemuseli v žádném zaměstnání stydět. Moji vnuci dokonce pracují pro zahraniční firmy (německou a anglickou) a patří tam mezi nejlépe hodnocené techniky s nadstandardními platy. Takže soudím, že ta klasika není zase tak špatná pro vzdělávání. Nejsem odborník na pedagogiku, takže se neodvažuji nějak hodnotit třeba systém montessori, ale opírat jeho úspěšnost o úspěch jedné či dvou absolventek na střední škole má asi stejnou hodnotu jako tvrzení, že syrští imigranti jsou pro nás přínosem, protože jeden z nich je je dokonce radním. Totéž bych mohl tvrdit třeba já o Romech, protože jsem pracoval s jedním Romem, který byl inženýrem a jiný byl MUDr. a CSc.

K. Janyška 12.2.2016 16:34

Re: Hovořil

Většina speciálních pedagogů jsou případy pro psychiatry... Dzp.

K. Janyška 12.2.2016 16:32

Ze zvláštích škol lezou původní cikáni jako cikáni a

to nemůže být potřebné. Do každé školy chlapa, jako ostrahu a cikány a pomalkeší nahnat mezi normální. Aby z nich normální vznikli. Jenže to by spousta učitelů s pofidérními zvláštními ujetými druhy vzdělání přišla o liz. A to nemohu potřebovat, tak se brání... Dzp.

P. Papež 12.2.2016 15:38

Hovořil

Hovořil jsem s jednou se speciální pedagožkou, zabývající se postiženými dětmi. Chytala se nad současným stavem za hlavu a říkala, že propracovanost speciální pedagogiky nám záviděli všichni odborníci z Evropy. Bohužel v Evropě teď vládnou pseudoodborníci, na které se u nás nabalili naši pseudoodborníci. Není to jen ve školství, je to i ve vnitřních záležitostech, na MMR,a spoustě dalších organizací (většinou neziskovek, které vedení státu poslouchá a nesmyslné rady provádí).

J. Mach 12.2.2016 14:14

Inkluzivní vzdělávání postižených dětí

A k tomu bych ještě, pane Dienstbiere, uzákonil povinnost vyučovat na zákldaních školách od 1. třídy arabštinu. Jak se přece budou cítit ubozí uprchlíci ve společnosti, která jim nerozumí??? Když inkluze, zak se vším všudy a pro všechny.

Kde je proboha ta doba, kdy všechno šlo celkem v pohodě a těch píčovin, co dneska tihle chytrolíni vymýšlí, bylo podstatně méně? Neměli byste, sakra, začít používat mozky (pokud nějaké vůbec máte), dělat to, co dělat máte a nevymýšlet podobné hovadiny?

Ještě klika, že mi je už 62 a podobný výtvory našich geniálních představitelů se mě v podstatě netýkají. A i kdyby se týkaly, mám vás na háku!!!