8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Segregaci dětí nedovolíme!

Co přijde příště? Přistaví vláda ke školám dobytčáky pro ty, kteří se nenechají testovat čínskými testy s mizivou vypovídací hodnotou? U nás doma budeme mít dva prvňáčky. První životní zážitek ze školy bude šťourání v nose.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vorlický 21.8.2021 10:57

Čtu v deníku Právo, 21.8.2021, že tokijské nemocnice nepřijaly skoro tisíc pacientů s covidem kvůli kvůli nedostatku místa a prosí zbytek, aby se léčili doma sami. Tím bych se neznepokojoval, kdyby si 1000 lidí v Berouně najednou vzpomnělo, že chce kvůli rýmě nebo bolení břicha do nemocnice, také by to nešlo.

Napadla mne však jiná věc. Již dříve byly úzkostlivé maminky nabádány, že není pro vznik přirozené imunity jejich dětí dobré, když jim zakazují hrát si venku, kde jsou vystavování běžnému prachu, špíně a pochopitelně i virům. A doma je drhnout kartáčem. Nevím, zda toto platí i pro dospělé, ale nebylo by možné, že ti, co se teď úplně zbytečně rok a půl chránili respirátory proti lidem a prostředí kolem sebe, plus to očkování, si také snížili hladinu své přirozené imunity a budou teď muset být očkování neustále?

Potom, prý, ve východní Asii je již dlouho běžné, že lidé nosí roušky (údajně kvůli špatnému vzduchu). Nevystavují se riziku ztráty přirozené imunity plošně?

D. Fojtik 19.8.2021 22:09

Divide et impera. Staré dobré Římské - rozděl a panuj. O to jediné jim jde. Myslete na to, než si začnete nadávat.

P. Janoušek 19.8.2021 21:54

Pravdu díte.

J. David 19.8.2021 16:58

Na co je blbej kantor, vnouče naučím matematice sám. Humanitního kantora k matematice netřeba.

V. Tichý 19.8.2021 16:17

Jasně segregace tady je. Kdo nemá řidičák nesmí řídit. Kdo není připoutaný v autě (nikoho krom sebe neohrožuje) dostane pokutu. A mohl bych pokračovat. A hlavně máme expresidenta, který nabádá lidi, že nemají doržovat zákony. Kdy se konečně probudíte a zjistíte, ž je to trochu jinak než blábolí lidi o segragaci.

J. Vintr 19.8.2021 18:52

Srovnávat řidičák s očkováním proti chřipce, na to musí mít člověk v hlavě řádně vymeteno. A mimochodem, zákon porušují všechna vládní nařízení od začátku epidemie. Nikdy totiž nebylo současné nemocných tolik lidí, aby to vládu opravňovalo k vydávání podobných nařízení.

J. Herodek 19.8.2021 12:44

Dva školáci v lavici. Jeden očkovaný, bez roušky, infekční ( může se družit ). Spolužák je neočkovaný, negativ s rouškou ( nesmí zpívat a svačit musí odděleně ). Oba s 75% pravděpodobností prodělali covid. Pro oba je pravděpodobnost přežití covid 99,998%. Pro jejich rodiče 99,997. Pro jejich prarodiče 99,95.

P. Vychodil 19.8.2021 13:03

pravděpodobně pocházíte ještě z generace, kdy se z neznalosti matematiky propadalo...:-)

J. Jurax 19.8.2021 13:51

Spíš z generace, v níž se z neznalosti matematiky už nepropadá, neboť je moc intelektuálně náročná.

J. Herodek 19.8.2021 14:08

Zdroj CDC. Já to nepočítal. Nejsem takový expert na procenta jako vy. To bych si nedovolil. Nesahám vám ani po kotníky.

J. Vorlický 19.8.2021 15:40

. . . je to dobře, pánové, pakliže je tím myšleno toto:

Vezmeme-li sto tisíc školáků, kteří prodělali covid, pak je možné (dle uvedených %), že 2 zemřou

ditto rodiče 3 zemřou

ditto prarodiče, 50 zemře

Což v případě dětí je zatím blbost, pokud vím žádné děcko kvůli covidu neumřelo a covid z nich prodělala spousta 300, 400 tisíc?, rodiče to nevím a prarodiče mají "ve zvyku" umírat tak jako tak. To asi dával dohromady nějaký matematický teoretik!

P. Hák 19.8.2021 11:16

Tak zkusíme trochu klidu do té hysterie, co říkáte, pane autore?

Ne že bych byl příznivce dalšího zavírání škol, v tomhle souhlasím. V tom, že spolehlivost testů je nejistá, souhlasím taky. Ale ty testy bych zas tak nedramatizoval, ono to žádné středověké mučení není. Nevím, zda jste to viděl, ale já ano - děcka si to prováděla sama (pravda, prvňáčkům bude muset někdo pomoci) a fakt to nebyly ty testy, co se strkají až někam do mozku. Tohle přežijí úplně v pohodě :-)

Mimochodem když se děti šťourají v nose prstíkem, mnohdy i hloub, taky z toho nikdo nevyšiluje a nepíše o tom do novin ;-)

J. Vintr 19.8.2021 11:29

Uvědomujete si, že všechna ta opatření, roušky, testy, karantény a další, jsou ve skutečnosti výcvikem v poslušnosti? Ano, nošení náhubku vám nic neudělá, testování vám nic neudělá, dodržování dalších stupidních nařízených pravidel vám nic neudělá - ale na konci zjistíte, že jste cvičná opice, která na rozkaz udělá cokoliv. A právě o to někomu jde. U některých lidí už jsou v tom výcviku dost daleko....

P. Vychodil 19.8.2021 11:56

segregace, apartheid, uebermenchen, untermenchen, ...jako by tady z toho nikdy nic nebylo...pravdu má ten,kdo prohlásil: kdo zapomene historii, je nucen ji prožít znovu...

na Izraeli je obzvlášť patrné, jak krátká je paměť. Stačí jedna generace, a Židé, tentokrát dobrovolně, svěřují svoje těla k pokusům novodobých Mengelů...

P. Hák 19.8.2021 12:04

Jasně, a dítě přece poslouchat NEMÁ! ;-)

My si nerozumíme. Nepíšu o politice. Píšu čistě o testech a o jejich prezentaci jako nějaké šílenosti, na kterou bude ještě po letech s pláčem vzpomínat. Houbeles - za minutu to nebudou vědět.

Zbytek článku jsem nekomentoval až na dvě věci, kde jsem dal autorovi zapravdu. Ten hysterický tón ale je přehnaný.

J. Vintr 19.8.2021 12:27

Ano dítě má poslouchat když mu řeknete něco rozumného. Například nošení náhubků je ale stupidita i u dospělých a u dětí je to stupidita na desátou. Jenže právě děti lze vycvičit nejsnáz. Je mi smutno, když vidim děti, jak nosí náhubek i venku.

P. Hák 19.8.2021 12:45

Viz níže - odpověď panu Jirkovi.

Jinak s tou poslušností... Dítě často nemůže posoudit, zda je příkaz rozumný, nebo ne. Teoreticky by to měl posoudit rodič, ale ten bohužel toho taky někdy není schopen, protože neví či nechce vědět, jak to v partě dětí chodí.

Obecně platí, že kdo nese odpovědnost, ten rozhoduje. Dítě odpovědnost nenese... Teď nepíšu o covidu a testech, berte to prosím jako obecný postřeh. Vím, že jsem se trochu vzdálil od tématu článku, reaguji jen na Vaše poznámky :-)

P. S. Ministerstvo školství pod Plagou a liberály z EDUinu už ví o dětech úplné pld.

J. Vintr 19.8.2021 12:53

Právě proto, že dítě neumí posoudit, zda je příkaz (dětem by se nemělo rozkazovat, ani žádné lidské bytosti) rozumný, lze je snadno vycvičit. Dnešní děti už jsou vycvičené poslechnout všechno, co jim vrchnost poručí. Takovým bude radost vládnout.....

J. Jurax 19.8.2021 13:56

Ale kuš ... dětem se musí i rozkazovat, aby z nich nevyrostli rozmazlení, nevzdělaní a sobečtí spratci ... umění je vědět, kdy rozkázat a kdy diskutovat.

P. Hák 20.8.2021 10:48

"dětem by se nemělo rozkazovat"

Skvělý nápad. Takže když se dítěti nechce k zubaři, nepůjde. A dvacetiminutová diskuze s batoletem na přejezdu, zakončená rozhodnutím svrchovaného jedince setrvat v kolejišti, je taky fajn.

Myslím, že nic se nemá přehánět. Naši předkové to měli docela dobře vymyšlené, dlouholeté zkušenosti je naučily.

J. Klapal 19.8.2021 13:58

Děkuji za Váš názor. Nicméně je třeba k testování přistupovat komplexně. Píši také o tom, že je to hlavně kšeft a že antigenní testy stejně nic nezjistí. Ani PCR nejsou zdaleka stoprocentní u nepříznakových jedinců. S Vámi bych souhlasil, kdyby testy byly skutečně spolehlivé a nákaza ve společnosti hodně rozšířená. V současné situaci, kdy je v celé zemi max pár set pozitivních denně, kdy nekvalitní antigenní testy zjistí houbeles považuji testování za vyhazování finančních prostředků, zbytečné opruzování a znechucování dětí, dobrý kšeft pro zainteresované a zástěrku pro voliče.

P. Hák 20.8.2021 10:55

Pane Klapale, my si nerozumíme.

Já Vaše výhrady k testování, které není spolehlivé, naprosto chápu. Také mám pochybnosti, když při stovkách testování na škole byly všechny výsledky negativní... Je to klasické "aby se vlk nažral" a samozřejmě plýtvání penězi, jak píšete i Vy.

Volil bych však jiná slova a méně hesel ("nedovolíme!", "segregace"), tímhle způsobem psaní se diskuze zbytečně polarizuje.

Díky za Vaši odpověď! R^

J. Lukavsky 20.8.2021 7:58

"jsou ve skutečnosti výcvikem v poslušnosti?" no máte pravdu, ale stejně tak je to s tím, že smíme jezdit jen vpravo (v Anglii vlevo), že musím mít řidičák v autě a být připoutaný, že si v letadle smím sednout jen na sedadlo 17F a ne kde chci, že musím na ulici mít alespoň trenýrky, že v bazénu nesmím skákat šipky, že dítě musí mít na kole helmu, že za vybrané zboží v sámošce musím zaplatit... Stejně tak když dostanu infekční žloutenku, TBC, spálu.... aj. tak mě zavřou ve špitálu na infekční. Prostě stovky zákazů a příkazů. Na druhou stranu máte jistotu, že vám slepé střevu smí operovat jen chirurg s atestací, v autobuse vás poveze jen řidič se skupinou C nebo D (?) a v letadle nebude pilotovat kdokoli má chuť to zkusit. Za všechno se platí, i za náš blahobyt a jistoty. J.L. end

J. Vintr 20.8.2021 11:05

Směšovat ůčelná pravidla (i když o účelnosti některých by bylo lze pochybovat) se zcela nesmyslným "covidovým drilem" může jen přesvědčený vyznavač covidového náboženství. Vy už evidentně vycvičený jste.

J. Jirka 19.8.2021 12:33

>... fakt to nebyly ty testy, co se strkají až někam do mozku<

Takže to byly testy určené výhradně k obohacení dodavatele, protože všichni přece díky masivní mediální masáži dávno víme, že pokud se vzorek odebere jen z okraje sliznice, nemá žádnou vypovídací schopnost.

Děti se sice běžně šťourají v nose, ale pokud si do nosu strčí něco do té hloubky, ze které se má odebírat vzorek, následuje úprk do nemocnice.

P. Hák 19.8.2021 12:39

No vždyť říkám, že spolehlivost testů je problematická.

Mně nevadí to, že autor potřebnost testů zpochybňuje. Vidím, jak se děti chovají a chovaly o přestávkách, před školou... Ale s tím "zkaženým prvním školním dnem" prostě kecá ;-)

J. Vintr 19.8.2021 12:41

Spolehlivost testů není problematická, je nulová. Proto se také používají.

J. Dostál 19.8.2021 15:57

Na takováto tvrzení říkám vsaďme se. Výsledek byl vždy, že zastánci podobných názorů rychle vycouvali. Kdybyste byl výjimka, dejte vědět. Určitě se domluvíme. Jen pro doplnění překládám vaše tvrzení tak, že když se otestuje 100 nakažených a 100 zdravých, tak v obou případech dají testy "zhruba" stejný počet pozitivit. To zhruba bychom museli dopilovat.

J. Vorlický 19.8.2021 17:40

Testování 100 "nakažených" a 100 "zdravých?

To postrádá logiku. Jak byste to chtěl dopilovat? To si jako předem zjistíte kdo má čínskou chřipku a kdo ne a pak postavíte proti sobě 100 a 100 a budete testovat znovu? Nebo vezmete namátkou 200 lidí a otestujete je budete koukat zda to vyšlo napůl??!!

Celá ta omezení kolem čínské chřipky je totální nesmysl. Jediný test, který dává smysl a je ověřitelný je tento:

Jsi nemocný, je ti blbě, máš horečku? Ano? No, fakt nevypadáš moc dobře. Potřebuješ tedy zdravotní péči.

Nic tě nebolí, nemáš horečku, není ti blbě? No tak nic neřeš.

Logika celé věci je postavena na hlavu. Nikdo z nás není úplně zdravý (jen nesprávně vyšetřený, si dělal legraci (jsem si myslel) kolega). Máme-li sobě a kolem dokazovat, že jsme zdraví, nebudeme zdraví nikdy! To je tak těžké pochopit? Ti, co na tom vydělávají, to myslím pochopili velmi dobře. Z toho zblbneme i my, co jsem do toho šli zdraví.

M. Adamík 19.8.2021 17:24

To byste se možná divil, pane Háku, jak některé malé děti první den ve škole vnímají.

Naše holka byla natěšená na první den tak, že jsme ji museli držet na řetězu. Po první návštěvě školy, kdy musely děti sedět rukama za zády a nesměly mimo přestávku ani na záchod, natož se mezi sebou bavit, konstatovala, že jde zpátky do školky, že tam prostě nebude chodit. A to ji nikdo jiný nemučil, než buzerovala protivná úča.

Až jim teď někdo strčí tu špejli pořádně (tak, jak má) do nosu, tak se odhlásí ze školy kdekdo. Na to vemte jed.