18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivanhoe 16.10.2006 18:33

Lžete, Vy demagogu

Přestože celý článek je evidentně poznamenán tím, že autor nikdy nezkusil prakticky dělat to, o čem tak rádoby zasvěceně píše, exkluzívní perlou této snůšky naivit a demagogických žvástů je nehorázná lež o přijímacích zkouškách na gymnázia - cituji: "přijímací zkouška, v které se záměrně a nepochopitelně zkouší to, co se děti neučí ve škole, ale co získají jen ve vzdělanější rodině nebo v placené mimoškolní přípravě". Jednak, jak již jiný diskutující obeznámený s problematikou napsal, většina žáků je dnes již přijímána bez zkoušek, pouze na základě jejich výsledků ze základní školy, a pak také je náplň zkoušek konzultována se základními školami ve spádové oblasti, aby se zabránilo případné diskriminaci žáků ze škol, které vlivem rozdílných osnov mají některé oddíly učiva zařazené až na sám konec školního roku, tedy až po datu přijímacích zkoušek - takové učivo je z textu zkoušek vyřazeno. 

Zkrátka, ze článku čiší zastydlá třídní nenávist, pudová nedůvěra primitiva k inteligenci.;-€>-

Mimochodem, to, že celková úroveň žáků neustále klesá, se odráží například i v tom, že již řadu let není součástí přijímací zkoušky diktát - jde o to, získat aspoň NĚJAKÉ studenty , a to by již po diktátu nešlo, víte...? ;-(

Karel 14.10.2006 19:11

změnu jen zásadní

Do škol jsem chodil v letech 1975-1993 a za většinu toho, co do nás hustili, bych nedal ani zlámanou grešli, natož nějaké školné. Dobrá polovina času se věnovala nesmyslům (nejen ideologickým).

Kdyby se množství informací, které musí žáci pozřít, zmenšilo, už to by pomohlo - natož kdyby se část toho vynechaného nahradila tím, co je potřebné v životě a v praxi. (Jenže to by například nesměli učit ti, kdo zůstali ve školách rovnou po jejich absolvování. A osnovy by nesměli dělat ti, kdo dávno zapomněli, jaké to bylo, když seděli ve škamnách.)

Udivený 14.10.2006 11:38

Takže diskriminace trhem a úplatkem

Dobrý, po rudejch teď selektuje klasický trh, systém korupce a známostí. Tak děti šťastnou budoucnost v rovné soutěži šancí. 

nestranny pozorovatel 13.10.2006 23:09

Clanek neprevysuje uroven diskuze u piva

1. Pan Gabal zahrnul do sveho clanku cele ceske skolstvi. V tomto pohledu se ale venoval neumerne dlouho problematice Romu. Nic proti vzdelavani Romu nemam, ale i kdyz je vsechny proskolime na stredoskolaky (alespon), stejne tim konkurenceschopnost ceske ekonomiky nezvysime.

2. Pan Gabal hovori o tom, co potrebujeme, ale nerika, jak se do tohoto zadouciho budouciho stavu dostaneme ze soucasneho uzavreneho systemu ceskeho skolstvi.

3. Clanek je nevyvazeny a neperspektivni. Sociologove nejsou dobri na planovani a implementaci vetsich spolecenskych zmen.

Sova 13.10.2006 20:58

A co papoušci ?

 Plně souhlasím s autorem,jen mě mrzí,že zapomněl na mluvící papoušky.Žádný z nich nemá ukončené ,chudák,

ani základní vzdělání.

pařez 13.10.2006 20:29

Ale jak k větší sociální prostupnosti

přispěje školné, to opravdu nepochopím. Upozorňuji, že argumenty zastánců školného jsem už četl stokrát.

Mirek od lesa 13.10.2006 18:58

Podpora s cílem, nebo kropicí konev?

Ten článek je dost chaotický, načíná věci a odbyde tak krátkým sdělením, že je to vlastně spíše řada titulků k tématům.

Pokud jde o Romy- samozřejmě musí oni chtít, ne jenom dávky, ale také přidržet svůj dorost u učení. Pak se také ztratí ty rozdíly.

IQ 80 má také  část Čechů, přibližně stejně velká je ale i ta, která má 120. Proto je nesmysl, investovat do kohokoliv stejnou částku, mnohdy je ta investice předem vyhozená.

Zrovna dnes se v Německu vláda rozhodla, dát pěti vybraným špičkovým universitám příspěvek ve stomiliónové výši na rozvoj výzkumu. Okamžitě protestovaly všechny průměrné a podprůměrné školy. Určitě se vládě nejedná o bakaláře a pod., jde o špičkové absolventy schopné konkurovat s mezinárodními špičkami. S průměrností se Německo už dlouho propadá.

Za vlády německé sociální demokracie bylo vážně uvažováno o inženýrských titulech pro absolventy škol na úrovni autoškoly.

karel 13.10.2006 18:32

PILOT S

Účastním se práce na projektuPILOT S, který má údajně znamenat největší reformu školství od dob Marie Terezie. Bohužel autoři z VUOŠ žijí ve vzdáleném prostředí od reality a jako již mnohokrát se domnívají, že pokrok ve školství může přinést papírová změna v osnovách, tady konkrétně obrácení postavení cílů vzdělávání a náplně učiva. Mám zkušenost, že opravdovou kvalitativní změnou školy byl nástup PC. Pouze zlepšení technického vybavení škol může být nějakou skutečnou změnou. Nelze si představit špičkovou školu, založenou pouze na kvalitách učitelů (leda ideologickou). Samozřejmě nepůjde toto zajistit ve všech školách, měl by být tedy proveden výběr, ať přirozeným nebo nuceným způsobem, a vytvořen systém špičkových škol, s dokonalým vybavením, nejlepšími učiteli a hlavně s nejlepšími žáky (nikoliv s nejbohatšími). Jinak asi pro budoucnost vysokou kvalitu alespoň některých pracovníků nezajistíme. A už vůbec nesouhlasím s názorem, posouvat všeobecné vzdělávání do stále vyššího věku. V řadě oborů, pokud s nimi nezačneme od mala, se nedá později prosadit (sport, umění) a to platí i pro odborné vzdělání.

J.G. Pašek 13.10.2006 18:46

Re: PILOT S

Karle napsal jsi:    . . . . A už vůbec nesouhlasím s názorem, posouvat všeobecné vzdělávání do stále vyššího věku. V řadě oborů, pokud s nimi nezačneme od mala, se nedá později prosadit (sport, umění) a to platí i pro odborné vzdělání.

Vzdělávat se by nemělo skončit promocí a diplomem . . . . ba naopak. Měli by být v ČR takové podmínky, aby kdo chce a má na to,  studoval co chce . . . . za svoje či mecenáše. Tak nikdo nemůže nikomu do toho kecat a rozhodovat "Ty ano a ty ne" . . .jako to bylo za komoušů.

Pedagog 13.10.2006 22:16

pane Pašek, na hodně kvalitní vzdělání nemá peníze skoro nikdo

a je nutné je poskytnout prakticky každému, kdo na to má intelektově. Je skoro jedno, bude li vybírat škola či nějaká komise, složená více méně ze stejných lidí, bude rozdávat stipendia. Jistě, pokud to neplatí někdo ze svého, je tu vždy prostor pro mafie a korupci.

Představte si, že chcete získat kvalifikaci stíhacího pilota. Nebo kosmonauta. 7 mužů pro projekt Mercury bylo vybráno ze stovky vynikajících a zkušených stíhacích pilotů, z velké části účastníků Korejské války.

cazaril 13.10.2006 20:28

Re: PILOT S

Muzete nam prozradit, co ma Vyzkumny ustav organickych syntez spolecneho se skolskou reformou?

Pokud mate nam mysli vyzkumak, ktery se zabyva strednim odbornym skolstvim, tak ten ma zkratku NUOV. Jenze se obavam, ze takovahle drobnost evidentne nezasvecenemu cloveku snadno unikne :-P

karel 15.10.2006 17:52

Re: Re: PILOT S

Pardon, samozřejmě jsem měl na mysli ústav, který se zabývá odborným školstvím. K tomu posunování odborného vzdělávání do vyššího věku : podle některých publikovaných názorů se má zdvojnásobit počet míst na gymnáziích, zřejmě na úkor středních odborných škol. Odborné vzdělání pak zajistí Bakalářské nebo Magisterské studium nebo VOŠ. Není lepší pro absolventa ZŠ, který ví co chce, jít např. na strojní průmyslovku a pak na stejný obor VŠ ? Pokud neví co chce, tak z něho asi příliš zapálený odborník nebude.

jasan 13.10.2006 16:35

boze to je blabol....

a jeste ke vsemu obcas jaksi lzivy....   jen netusim, zda je neznalost prosta ci umyslna....

Sch.glosátor 13.10.2006 15:10

Důrazně požaduji, aby autor zveřejnil, kdo je oním tajemným MY.

Potřebujeme.... Ale drobným problémem je  nevýkonnost vzdělávajících a vzdělávaných. Mám otázku. Kdo je to ono MY, kdo potřebuje ? Že by stejné MY, které rozhodovalo, kolik kterých bude mít jaké vzdělání, kolik kterých bude pracovat tam i onde ? Kolik čeho se vyrobí a spotřebuje a narodí a co všechno ještě ? Důrazně požaduji, aby autor zveřejnil, kdo je oním tajemným MY.

cazaril 13.10.2006 14:23

Tak ja tedy nevim ...

Z jakeho supliku tohle pan autor vyhrabal?

Dovolim si zminit jen dosud nediskutovane veci:

1. Montovny - ani zdaleka neni pravda, ze u nas zahranicni firmy rozjizdeji jen montovny. Zkuste dnes sehnat skutecne kvalifikovane cloveka! V prevazne vetsine technickych oboru ho budete muset pretahnout ze supportniho nebo vyvojoveho centra nektere zahranicni firmy.

2. Prijimaci zkousky na SS - protoze nas chlapecek ted nastupoval do prvniho rocniku SS, bych si troufal neco malo o tom vedet ... V cca 90% pripadu SS jiz prijimaci zkousky zrusila a misto nich se dela vyberove rizeni, kde hlavnim kriteriem jsou znamky za posledni tri pololeti (cili 1. a 2. pololeti 8. tridy a 1. pololeti 9. tridy)

3. Skola ma poskytovat vzdelani, ne vychovu. Od toho je snad, pro prirodu, rodina. A pokud je rodina nefunkcni, pak je tezka pomoc ...

Skepticus Maximus 13.10.2006 14:17

Gabal má zřejmě kouzelnou pilulku,

tu kdo spolkne, tak se z něj stane pilný, poctivý a nadaný student. Jinak si nedovedu vysvětlit, jak do notoricky nevzdělatelných vrstev dokáže zmíněné vlastnosti vetknout.

Pedagog 13.10.2006 11:55

Přednášel autor někdy před skupinou studentů velice

různých schopností??? Jaké tempo nasadit. Obvykle se jde podle středu. Ti méně schopní ale stále nechápou, ti hodně schopní se nudí. Také jsem už zažil na cvičení, kdy ti schopnější vypočtou příklad bleskem a než je zadán další (tj. dokud to většina ostatních nespočte), věnují se něčemu jinému.

quetzal 13.10.2006 13:01

Re: Přednášel autor někdy před skupinou studentů velice

A jak jet podle středu, když žádný není - jen rychlí a pomalý? Jediné řešení, které znám, je zadat něco rychlým ať se s tím porvou sami a pak se věnovat pomalým.

Ale fakt by mě zajímalo, jestli neznáte jiné řešení...

quetzal 13.10.2006 13:02

au au

(ti) rychlí a pomalí.

vita 13.10.2006 11:32

Berme to tak, že i Ivan Gabal se musí něčím živit.

Uživit se prací - třeba v montovně - to mu nevoní, na práci s vyšší přidanou hodnotou zjevně nemá - tak se živí plácáním.

Dokud ho nevezmeme vážně, tedy dokud se nepokusíme jeho plácaniny realizovat, je celkem neškodný.

quetzal 13.10.2006 11:32

mmch, napadá mě, že na tohle téma už dříve

na Psu pár dobrých diskusí proběhlo - nestálo by za to pane Wagnere, je vyhrabat a přidat sem link, ať se nemusíme opakovat?

quetzal 13.10.2006 11:27

snad kdyby to byly tři články a ne tři odstavce každý k jinému tématu,

tak by se o tom dalo diskutovat.

Romská menšina a vzdělání? Rodiče a děti, to jsou spojené nádoby. Určitě snižovat propast mezi romskými žáky a ostatní populací lze, kolik těch prvních ale může být ve třídě, aby se to dalo o něco pokoušet? Chce to spoustu peněz.

Zvýšit počet studentů VŠ? Určitě. Posílit výzkum na VŠ? Určitě. Kde na to vzít peníze?

vita 13.10.2006 11:35

Re: snad kdyby to byly tři články a ne tři odstavce každý k jinému tématu,

Tudle jsem viděl nějakou demonstraci Romů (tedy těch profesionálních) proti diskriminaci ve školách. A hned požadavky - osobní asistenty pro Romy, méně dětí ve třídách pro Romy, více peněz do vzdělávání Romů...

Dokonalá ukázka boje proti diskriminaci.

A pochopitelně ani slovíčko o odpovědnosti rodičů, o zlepšení školní docházky.

mesany 13.10.2006 9:35

Kvalita vyuky

Autor zapomel na zasadni vec - nejde jen o zvysovani poctu studentu ale hlavne o zvysovani kvality absoloventu (a ta je u nasich VS az na nektere vyjimky zoufala) - k cemu nam budou mraky nekvalitnich vysokoskolaku kteri potom budou delat praci kterou by zvladl maturant? Bezhlave zvysovani poctu studentu je dobra cesta do pekla - za chvili na to abyste mohli stat u soustruhu budete potrebovat VS

Demosthenes 13.10.2006 9:59

Re: Kvalita vyuky

Pokud ¨clovek studuje na VS neni na uradu prace - tlakem na zvysovani poctu studentu na VS si politicke strany ¨chteji zlepsit kratkodobou bilanci nezamestnanosti

quetzal 13.10.2006 11:16

Re: Re: Kvalita vyuky

o kolik? O dvacet tisíc míň z devíti set? ;-D

Minutus 13.10.2006 13:21

Re: Re: Re: Kvalita vyuky

Z 15% na 30% VŠ. Sto tisic dětí ročně +15% navíc tj. 15000 navíc každý ročník x 5 ročníků VŠ máme 75000. 

K tomu z 30 % na 50% SŠ tj 20000 navíc ročně. Počítejme jen jeden ročník, protože byly 3-leté učební obory.

tj, bratru 95000 lidí. Nynější nezaměstnanost je asi 9% ze zhruba 5 000 000 lidí tj 450 000 lidí a klesla by na 360 000 lidí tj na 7,2% To je slušné ne?

Honza 13.10.2006 8:46

Bohapuste teoretizovani

Možná by autor mohl KONKRÉTNĚ říci, co dělat, aby se situace zlepšila. Například kolik dětí má být ve třídě nebo co/kam se žáky, kteří nestačí průměrnému tempu výuky. A také co s rodiči, kteří na vzdělávání svých dětí prostě kašlou. Obávám se, že bez biče to nepůjde.

Autor vůbec předpokládá, že všichni mají stejné studijní schopnosti, což ovšem není pravda. Proto nechápu tlaky na co největší počet "vysokoškolsky" vzdělaných lidí. Kvalita absolventů dřívějších vzdělávacích systémů byla dána do značné části i úzkým výběrem.