Sobota 24. května 2025, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

An

16. 10. 2006 18:37
0 0
možnosti

Ivanhoe

16. 10. 2006 18:33
Lžete, Vy demagogu

Přestože celý článek je evidentně poznamenán tím, že autor nikdy nezkusil prakticky dělat to, o čem tak rádoby zasvěceně píše, exkluzívní perlou této snůšky naivit a demagogických žvástů je nehorázná lež o přijímacích zkouškách na gymnázia - cituji: "přijímací zkouška, v které se záměrně a nepochopitelně zkouší to, co se děti neučí ve škole, ale co získají jen ve vzdělanější rodině nebo v placené mimoškolní přípravě". Jednak, jak již jiný diskutující obeznámený s problematikou napsal, většina žáků je dnes již přijímána bez zkoušek, pouze na základě jejich výsledků ze základní školy, a pak také je náplň zkoušek konzultována se základními školami ve spádové oblasti, aby se zabránilo případné diskriminaci žáků ze škol, které vlivem rozdílných osnov mají některé oddíly učiva zařazené až na sám konec školního roku, tedy až po datu přijímacích zkoušek - takové učivo je z textu zkoušek vyřazeno. 

Zkrátka, ze článku čiší zastydlá třídní nenávist, pudová nedůvěra primitiva k inteligenci.;-€>-

Mimochodem, to, že celková úroveň žáků neustále klesá, se odráží například i v tom, že již řadu let není součástí přijímací zkoušky diktát - jde o to, získat aspoň NĚJAKÉ studenty , a to by již po diktátu nešlo, víte...? ;-(

0 0
možnosti

An.

16. 10. 2006 18:31
Školství v České republice

Vřele doporučuji.

http://neviditelnypes.zpravy.cz/spole-nost-sikana-...

0 0
možnosti

Karel

14. 10. 2006 19:11
změnu jen zásadní

Do škol jsem chodil v letech 1975-1993 a za většinu toho, co do nás hustili, bych nedal ani zlámanou grešli, natož nějaké školné. Dobrá polovina času se věnovala nesmyslům (nejen ideologickým).

Kdyby se množství informací, které musí žáci pozřít, zmenšilo, už to by pomohlo - natož kdyby se část toho vynechaného nahradila tím, co je potřebné v životě a v praxi. (Jenže to by například nesměli učit ti, kdo zůstali ve školách rovnou po jejich absolvování. A osnovy by nesměli dělat ti, kdo dávno zapomněli, jaké to bylo, když seděli ve škamnách.)

0 0
možnosti

Udivený

14. 10. 2006 11:38
Takže diskriminace trhem a úplatkem

Dobrý, po rudejch teď selektuje klasický trh, systém korupce a známostí. Tak děti šťastnou budoucnost v rovné soutěži šancí. 

0 0
možnosti

nestranny pozorovatel

13. 10. 2006 23:09
Clanek neprevysuje uroven diskuze u piva

1. Pan Gabal zahrnul do sveho clanku cele ceske skolstvi. V tomto pohledu se ale venoval neumerne dlouho problematice Romu. Nic proti vzdelavani Romu nemam, ale i kdyz je vsechny proskolime na stredoskolaky (alespon), stejne tim konkurenceschopnost ceske ekonomiky nezvysime.

2. Pan Gabal hovori o tom, co potrebujeme, ale nerika, jak se do tohoto zadouciho budouciho stavu dostaneme ze soucasneho uzavreneho systemu ceskeho skolstvi.

3. Clanek je nevyvazeny a neperspektivni. Sociologove nejsou dobri na planovani a implementaci vetsich spolecenskych zmen.

0 0
možnosti

Sova

13. 10. 2006 20:58
A co papoušci ?

 Plně souhlasím s autorem,jen mě mrzí,že zapomněl na mluvící papoušky.Žádný z nich nemá ukončené ,chudák,

ani základní vzdělání.

0 0
možnosti

pařez

13. 10. 2006 20:29
Ale jak k větší sociální prostupnosti

přispěje školné, to opravdu nepochopím. Upozorňuji, že argumenty zastánců školného jsem už četl stokrát.

0 0
možnosti

Mirek od lesa

13. 10. 2006 18:58
Podpora s cílem, nebo kropicí konev?

Ten článek je dost chaotický, načíná věci a odbyde tak krátkým sdělením, že je to vlastně spíše řada titulků k tématům.

Pokud jde o Romy- samozřejmě musí oni chtít, ne jenom dávky, ale také přidržet svůj dorost u učení. Pak se také ztratí ty rozdíly.

IQ 80 má také  část Čechů, přibližně stejně velká je ale i ta, která má 120. Proto je nesmysl, investovat do kohokoliv stejnou částku, mnohdy je ta investice předem vyhozená.

Zrovna dnes se v Německu vláda rozhodla, dát pěti vybraným špičkovým universitám příspěvek ve stomiliónové výši na rozvoj výzkumu. Okamžitě protestovaly všechny průměrné a podprůměrné školy. Určitě se vládě nejedná o bakaláře a pod., jde o špičkové absolventy schopné konkurovat s mezinárodními špičkami. S průměrností se Německo už dlouho propadá.

Za vlády německé sociální demokracie bylo vážně uvažováno o inženýrských titulech pro absolventy škol na úrovni autoškoly.

0 0
možnosti

karel

13. 10. 2006 18:32
PILOT S

Účastním se práce na projektuPILOT S, který má údajně znamenat největší reformu školství od dob Marie Terezie. Bohužel autoři z VUOŠ žijí ve vzdáleném prostředí od reality a jako již mnohokrát se domnívají, že pokrok ve školství může přinést papírová změna v osnovách, tady konkrétně obrácení postavení cílů vzdělávání a náplně učiva. Mám zkušenost, že opravdovou kvalitativní změnou školy byl nástup PC. Pouze zlepšení technického vybavení škol může být nějakou skutečnou změnou. Nelze si představit špičkovou školu, založenou pouze na kvalitách učitelů (leda ideologickou). Samozřejmě nepůjde toto zajistit ve všech školách, měl by být tedy proveden výběr, ať přirozeným nebo nuceným způsobem, a vytvořen systém špičkových škol, s dokonalým vybavením, nejlepšími učiteli a hlavně s nejlepšími žáky (nikoliv s nejbohatšími). Jinak asi pro budoucnost vysokou kvalitu alespoň některých pracovníků nezajistíme. A už vůbec nesouhlasím s názorem, posouvat všeobecné vzdělávání do stále vyššího věku. V řadě oborů, pokud s nimi nezačneme od mala, se nedá později prosadit (sport, umění) a to platí i pro odborné vzdělání.

0 0
možnosti

J.G. Pašek

13. 10. 2006 18:46
Re: PILOT S

Karle napsal jsi:    . . . . A už vůbec nesouhlasím s názorem, posouvat všeobecné vzdělávání do stále vyššího věku. V řadě oborů, pokud s nimi nezačneme od mala, se nedá později prosadit (sport, umění) a to platí i pro odborné vzdělání.

Vzdělávat se by nemělo skončit promocí a diplomem . . . . ba naopak. Měli by být v ČR takové podmínky, aby kdo chce a má na to,  studoval co chce . . . . za svoje či mecenáše. Tak nikdo nemůže nikomu do toho kecat a rozhodovat "Ty ano a ty ne" . . .jako to bylo za komoušů.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz