2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Inkluze

Již soudruh Lenin pravil, že za komunismu může každý vykonávat jakoukoliv práci. Tedy že jedinec s IQ 20 může být i výzkumníkem. Ježíš, co to plácám, vždyť jsme přece všichni stejně chytří, tak jaképak IQ!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 8.3.2016 8:35

I když mám matematiku rád,

na výšce jsem měl vždy každý semestr za jedna, ale přesto si myslím, že není nad kvalitní řemeslníky, ono střechu vám neopraví ani docent, ani vývojový pracovník. Reforma nereforma.

J. Pražák 8.3.2016 8:34

Praktická zkouška "inkluze" je nezbytná

Inkluzivní vzdělávání by mělo být odzkoušeno na pilotním projektu menšího rozsahu, kterého by se museli povinně účastnit všichni potomci poslanců a senátorů, kteří jsou v příslušném věku. Teprve po jejich osobních zkušenostech a revizi návrhu by se mělo uplatnit na celou školní populaci.

P. Remeš 8.3.2016 7:53

Latina

S tou latinou souhlasím. Kolem osmašedesátého roku došlo v Československu k několikaletému obnovení tří klasických gymnazií a já jsem jedno z nich absolvoval. A musím říct, že už tehdy jsem obdivoval, jak přesnému logickému myšlení latina učí, a ten obdiv a vděk za to si nesu až doteď ...

J. Krásenský 8.3.2016 4:53

Hudba kultivuje,

i když jsou hudební proudy, které k násilí vybízejí. Měli jsme kdysi i takového ministra školství, kterému hudba chyběla, zbyly po něm jen zničené životy, pár vtipů (mladý vůl je jedlý...) a několik absurdních historek. Hudba jistě člověka rozvíjí, a to zvlášť toho, kdo ji sám provozuje. Přesto matematika patří k základnímu vzdělání, nutně. Od doby paní ministryně Buzkové, která měla matematiku za "vzorečkování", byla vážnost matematiky zpochybňovaná a výsledky se brzy dostavily. Vtip o blondýně, která nechce nakrájet pizzu na osm dílů, ale jen na čtyři, protože by jich víc nesnědla, není vybájenou historkou,ale smutnou skutečností i u dnes vysokoškolsky vzdělaných lidí (nejen žen a nejen blonďatých). Lidé si nedokáží spočítat skutečnou cenu zboží ani v obchodech.

Prodejci toho využívají a například malé množství maskují velkou

krabicí. I proto je znevážená matematika podpíraná doplňkovými předměty, jakým je například "finanční gramotnost", jenže je už pro mnohé pozdě, jsou v exekuci, mnohdy několikanásobné nebo v osobním bankrotu. To, že stát, který dosud nemá zákon o lichvě, který platil jak za Rakouska tak i za první republiky a podvodné smlouvy nestíhá, nechrání méně zdatné občany, je věc jiná a smutná. Před těmito zákony utíkají naši politici už dvacet šest let. Možná, že proto politici matematiku ze vzdělání vylučují, aby jim to ve volbách občané nemohli spočítat.

M. Červeňák 8.3.2016 3:17

Hudba je krásná

i v momentě, kdy ho hrají na pohřbu těch, se kterými spadl most, který "spočítal" nějaký trumbera, neumějící ani malou násobilku...

P. Smatlak 8.3.2016 1:37

Re: O té povinné matematice

A podobné je to ve většině oborů kde kromě techniky a řízení složitých strojů je to zbytečné.A na co dnes máme tolik studovaných když většina studovala humanitní obory nebo třeba práva .A když už mluvím o těch právech a spravedlnasti tak proč když je studují tisíce tu nic takového neexistuje počínaje soudy a soudci o advokátech se raději nezmiňuji tam je to většinou jen o financích.

P. Dvořák 8.3.2016 1:19

Re: O té povinné matematice

S hudbou se ve školství moc nesetkáme, to je pravda.

Zato tanečky se dělají prakticky kolem všeho a kolem všech.

O. Zuckerová 8.3.2016 0:51

O té povinné matematice

jsem už před psala nějaké čtenářské dopisy do LN (dokud tam ještě mohly být zasílány). Projevila jsem kacířský názor (však ho taky nezveřejnili!), že logické myšlení lze kultivovat i jinými způsoby - např. hudbou. Ta má v sobě číselné principy, geometrické tvary a ještě něco navíc - kultivuje cítění a podporuje to, čemu říkáme "vertikála" - obrací mysl k vyšším hodnotám. Je známo, že Beethoven byl těžký diskalkulik. Násobilka mu byla tak obtížná, že raději sčítal pět stejných čísel - a stejně je nakonec sečetl špatně! A je snad Missa solemnis dílem tupce? Naštěstí jeho mecenáše arcivévodu Rudolfa nezajímalo, že neumí sčítat zlomky. Těch, co to uměli, bylo i tehdy dost, ale holt Missu solemnis by mu nikdo z nich nenapsal! Považuji za jednu z tragédií našeho školství, že hudba v něm nezaujímá vlastně žádné místo a byla vykázána do oblasti pouze profesní výuky: jsem si jista, že by s její pomocí bylo méně surovosti a šikany - už pro to potěšení ze společného zpívání a hraní.