15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Inkluze

Již soudruh Lenin pravil, že za komunismu může každý vykonávat jakoukoliv práci. Tedy že jedinec s IQ 20 může být i výzkumníkem. Ježíš, co to plácám, vždyť jsme přece všichni stejně chytří, tak jaképak IQ!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 9.3.2016 9:20

Re: Latina

Vy byste ji na zimu vyhodil?

O. Zuckerová 8.3.2016 0:51

O té povinné matematice

jsem už před psala nějaké čtenářské dopisy do LN (dokud tam ještě mohly být zasílány). Projevila jsem kacířský názor (však ho taky nezveřejnili!), že logické myšlení lze kultivovat i jinými způsoby - např. hudbou. Ta má v sobě číselné principy, geometrické tvary a ještě něco navíc - kultivuje cítění a podporuje to, čemu říkáme "vertikála" - obrací mysl k vyšším hodnotám. Je známo, že Beethoven byl těžký diskalkulik. Násobilka mu byla tak obtížná, že raději sčítal pět stejných čísel - a stejně je nakonec sečetl špatně! A je snad Missa solemnis dílem tupce? Naštěstí jeho mecenáše arcivévodu Rudolfa nezajímalo, že neumí sčítat zlomky. Těch, co to uměli, bylo i tehdy dost, ale holt Missu solemnis by mu nikdo z nich nenapsal! Považuji za jednu z tragédií našeho školství, že hudba v něm nezaujímá vlastně žádné místo a byla vykázána do oblasti pouze profesní výuky: jsem si jista, že by s její pomocí bylo méně surovosti a šikany - už pro to potěšení ze společného zpívání a hraní.

P. Dvořák 8.3.2016 1:19

Re: O té povinné matematice

S hudbou se ve školství moc nesetkáme, to je pravda.

Zato tanečky se dělají prakticky kolem všeho a kolem všech.

P. Smatlak 8.3.2016 1:37

Re: O té povinné matematice

A podobné je to ve většině oborů kde kromě techniky a řízení složitých strojů je to zbytečné.A na co dnes máme tolik studovaných když většina studovala humanitní obory nebo třeba práva .A když už mluvím o těch právech a spravedlnasti tak proč když je studují tisíce tu nic takového neexistuje počínaje soudy a soudci o advokátech se raději nezmiňuji tam je to většinou jen o financích.

M. Červeňák 8.3.2016 3:17

Hudba je krásná

i v momentě, kdy ho hrají na pohřbu těch, se kterými spadl most, který "spočítal" nějaký trumbera, neumějící ani malou násobilku...

P. Vaňura 8.3.2016 12:42

Má nejmilejší hudba bývala "Pochod padlých

revolucionářů" či jak se to jmenovalo.

J. Krásenský 8.3.2016 4:53

Hudba kultivuje,

i když jsou hudební proudy, které k násilí vybízejí. Měli jsme kdysi i takového ministra školství, kterému hudba chyběla, zbyly po něm jen zničené životy, pár vtipů (mladý vůl je jedlý...) a několik absurdních historek. Hudba jistě člověka rozvíjí, a to zvlášť toho, kdo ji sám provozuje. Přesto matematika patří k základnímu vzdělání, nutně. Od doby paní ministryně Buzkové, která měla matematiku za "vzorečkování", byla vážnost matematiky zpochybňovaná a výsledky se brzy dostavily. Vtip o blondýně, která nechce nakrájet pizzu na osm dílů, ale jen na čtyři, protože by jich víc nesnědla, není vybájenou historkou,ale smutnou skutečností i u dnes vysokoškolsky vzdělaných lidí (nejen žen a nejen blonďatých). Lidé si nedokáží spočítat skutečnou cenu zboží ani v obchodech.

Prodejci toho využívají a například malé množství maskují velkou

krabicí. I proto je znevážená matematika podpíraná doplňkovými předměty, jakým je například "finanční gramotnost", jenže je už pro mnohé pozdě, jsou v exekuci, mnohdy několikanásobné nebo v osobním bankrotu. To, že stát, který dosud nemá zákon o lichvě, který platil jak za Rakouska tak i za první republiky a podvodné smlouvy nestíhá, nechrání méně zdatné občany, je věc jiná a smutná. Před těmito zákony utíkají naši politici už dvacet šest let. Možná, že proto politici matematiku ze vzdělání vylučují, aby jim to ve volbách občané nemohli spočítat.

J. Jurax 8.3.2016 21:43

Re: O té povinné matematice

No, na hudební výchovu na základní škole jako majitel absolutního hudebního hluchu vzpomínám spíš s děsem a děkuji bohům, jsou-li jací, že na střední škole už nebyla. K tříbení logického myšlení hudbou se tudíž stavím skepticky.

A proto, že Beethoven byl stižen dyskalkulií, ač napsal Missu solemnis, bych matematiku nezatracoval. Holt byl Mistr jednostranně nadán. Nakonec třeba Gauss nenapsal jedinou symfonii, přesto bych kvůli tomu hudbu taky nezatracoval ...