5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Michaela 12.6.2008 20:34

Odvaha a zbabělost

Dlouho tvrdím,že zodpovědnost, kterou klade náš stát na školu, je příliš velká a  vede k tomu, že z našich  škol vycházejí nesvéprávní hlupáčci. Žáci nejsou

dle našich zákonů  zodpovědní za nic, a to ani v 15ti letech. Pokud

se jim cokoli přihodí, je tvrdě postižena škola, učitel.   Jakoby ona otázka: „ Paní učitelko, kdo mě dneska

hlídá?“ , se stala motivací pro celý náš výukový systém.Takže odvahu, milí

kolegové, alespoň dokud neskončíme v base.

Ypsilon 12.6.2008 21:41

Re: Odvaha a zbabělost

Probohasvatýho, a ony snad někdy v kotlince byly před zákonem zodpovědny děti mladší 15 let? Tedy pokud nepůjdeme někam do časů středověku nebo extrémů doby Protektorátu?

Honza42 12.6.2008 21:55

Re: Re: Odvaha a zbabělost

To sice ne, ale když se někdo ve škole za mého mládí říznul třeba o zkumavku, tak se to zafačovalo a bylo to vyřešeno. Dneska? Nezvladatelnej mladej deprivant si sám ublíží a kdo má do zadku díru se pak vozí po kantorovi.

portwyn 12.6.2008 18:35

Předposlední věta je celkem pravdivá

ve školství jsou větší problémy, mnež výše platů - například frackovláda. Ta poslední věta je však hrubě naivní.

portwyn 12.6.2008 18:25

Jinak autor má čátečně pravdu

v tom, že někteří učitelé (především ředitelé škol) příliš podléhají přání rodičů. Na druhou stranu přesně tohle od nich společnost celých 20 let chtěla. Reagovali na společenskou objednávku. Pokud teď společnost ústy médií svalí vinu za úpadek výchovy mladé generace na učitele (jako že to tak bude), bude to vrcholné pokrytectví.

portwyn 12.6.2008 17:48

Zákonný rámec

Nedávno jsem řešil situaci, kdy do školy (ZŠ) přišel žák pravděpodobně přiopilý. Jdu do kanceláře a ptám se: "Máme už ty detektory alkoholu, co jsme chtěli koupit?"

Odpověď mne odrovnala. "Nemáme a nebudem. Nesmíme. Ptali jsme se právníků, nemáme právo jim bez svolení rodičů dát dejchnout."

Zákony nahrávají grázlům.

(Ale za to taky mohou hloupí a neschopní učitelé, schválili si špatné zákony.)

bara 12.6.2008 18:26

Re: Zákonný rámec

Nikolivjek, zvolili si špatné poslance ;-P

portwyn 12.6.2008 18:28

Re: Re: Zákonný rámec

Správně! Byla tu spousta rozumných poslanců, ale učitelé prosadili ty hloupé. Zbytek národa k tomu přišel jak slepej k houslím. Ukažme si na vyníky, na ty bestie s ukazovátkem ;-D

(BTW budu si muset nějaké ukazovátko sehnat ;-D)

portwyn 12.6.2008 18:46

Re: Re: Re: Zákonný rámec

Ježíšmarjá...vyna s tvrdým y. Já debyl ;-D

Hrad 12.6.2008 22:25

Re: Re: Re: Re: Zákonný rámec

Nic si z toho nedělej. Jsi na nejlepší cestě psát "Xšandy" takto. To se píše v Lanžhotě a u portwyna!!! Ve které třídě jsi vyšel ze ZŠ? Dnes takové debily berou na soukromá učiliště, která dokonce získala akreditaci pro maturitní studium. Cesta k bc. je tak otevřená. Možná i k Mag. V každém případě máš jisté místo na NP. Je vás zde dost, pro založení občanského združení. Pro začátek to snad stačí. Kde jinde než zde získat dost podnětů pro správnou volbu politické strany. Inteligentní voliči přece volí ODS.

portwyn 12.6.2008 17:45

Je-li pan autor učitel,

docela by mne zajímalo, kde vzal teď, na konci školního roku, na vrcholu klasifikačního období, čas na psaní článku...

balthasar 12.6.2008 17:49

Re: Je-li pan autor učitel,

Já tam žádnou informaci o tom, jestli to psal včera, o zimních prázdninách nebo loni v srpnu nevidim .. co obsah, s tim se polemizovat nedá ?8-o

portwyn 12.6.2008 17:59

Re: Re: Je-li pan autor učitel,

Polemika viz výše. Nicméně nevěřím příliš tomu, že článek sušil od Vánoc...

Jinak nevím, jak u pana autora, ale podle mne nápad na totální rozvolnění školství nevyšel ze škol. Opravdu jste nepostřehl tu mediální štvanici na učitele, kdy byli obviňováni z týrání jen proto, že po dětech chtějí gramatiku? Kde každá výuka krom válení na koberci byl pro novináře "teror"? Kdy vždy a všude, v jakémkoli sporu, byla média na straně žáka proti škole, prohlášené za bolševickou instituci? A divíte se, že tahle mediální štvanice mnohé učitele (hlavně učitelky) doslova utloukla?

Loni jsme měli vysokou úspěšnost při přijímačkách na víceletá gymnázia. Museli jsme tedy stáhnou tři sedmičky do dvou osmiček (učitele pro 18 dětí ve třídě nezaplatíte). Sestavili jsme (třídní sedmiček) třídy, známé firmy jsme rozdělili, aby se rozpadly partičky, co dělají bordel. Reakce rodičů? Začali běhat za ředitelkou a vyřvali si, že to bude jinak. Prý "takhle ne, to chtěli jen učitelé, aby se jim líp učilo." (citát - nekecám). Všimněte si - kvalitní výuka je něco, co se učitelům musí zatrhnout. Naše děti si jdou do školy pohrát. Výsledkem je třída rafanů, kde je výuka občas prakticky nemožná - jeden exhibuje před druhým, kdo zahuláká větší hovadinu.

No, kdopak myslíte, že tu squadru dostal jako třídní? :-/

Papouch 12.6.2008 18:32

Re: Re: Re: Je-li pan autor učitel,

kamarad (advokat) ma pro tyhle krizove vyjednavaci situace kouzelnou univerzalni vetu "No to mate spatny. A co s tim ted budete delat?"

jake formalni paky vlastne maji rodice na reditele v organizacnich vecech typu rozrazeni do trid?

portwyn 12.6.2008 18:38

Re: Re: Re: Re: Je-li pan autor učitel,

Mohou pohrozit tím, že dají dítě jinam. No a ředitel má dvě možnosti: riskovat ztrátu 17 tisíc za rok nebo vyhovět rodičům a udělat ze třídy džungli. Ředitel však není v první řadě hodnocen za kvalitu výuky, ta dnes téměř nikoho nezajímá.

Papouch 12.6.2008 18:48

Re: Re: Re: Re: Re: Je-li pan autor učitel,

no, pohrozit muzou, ale pro ne to znamena vydaje (dojizdeni) takze kolik z nich tu hrozbu realne zrealizuje?

navic tim pp nedosahnout cile, sjednoceni party - a staci jeden dobre mireny telefonat a reditel cilove skoly (nespadove, existuje to jeste?) jiste najde dost objektivnich duvodu proc to nejde

baltahsar 12.6.2008 21:44

Re: Re: Re: Re: Je-li pan autor učitel,

Tož si stěžujte na ředitele, jestli za sedmnáct tisíc prodá kvalitu výuky. A ten článek má pět set slov, to vám zručnej sepisovatel dá dokupy za odpoledne bez dopadu na pedagogickou činnost.

portwyn 13.6.2008 12:58

Re: Re: Re: Re: Re: Je-li pan autor učitel,

A který učitel má tento týden volné odpoledne? Je klasifikační týden, děláme do tmy...i když většinou doma (v pět nebo v šest se škola zavře). Ano, jindy můžem skončit dřív, ale začátkem června určitě ne.

Vodník 12.6.2008 17:41

Já s autorem bohužel musím souhlasit

Vstupem do svobodného světa česká společnost přijala všechny západní trendy, mezi nimž nejtragičtější se mi jeví hrůzný úpadek všeobecného (tedy najmě středního) školství, v tom smyslu, jak to popisuje článek. "Škola hrou" zdegradovalo do toho, že se škola proměnila ve hru. Vysoká, i sebekvalitnější, to už nedohoní, vychová pouze kvalitní fachidioty. Na této obecné skutečnosti nezmění nic ani tragické zkušenosti s bolševickou školou, kde se člověk musel biflovat (samo o sobě v pořádku) ideologicky zatížené pitomosti (a to je problém, ne biflování). Školy opouštějí hrůzně nevzdělané generace, jejichž potomci na tom mohou být ovšem zas jen nesrovnatelně hůř. Až dojde vědátorům pedagogie naplno zhoubnost následků tohoto trendu, bude už pozdě.

Papouch 12.6.2008 19:11

Re: Já s autorem bohužel musím souhlasit

95% pracujici populace nejake superkvalitni skolni vzdelani na nic nepotrebuje - je samozrejme mozne 50% rocniku protahnout nejakou velkovykrmnou a natisknout jim na to papir

pro vstup do 5% elit v Evrope existuji ruzne neformalni systemy, vznikle historicky - placene soukrome internatni skoly v UK, prepa + grandes ecoles ve Francii...

Karel 12.6.2008 17:29

biflování/známkování/tresty

Tak až na ty tělesné tresty, se kterými bych za určitých okolností a do určité míry souhlasil, mě ten článek připomněl šílenou zkušenost se školstvím a s kantory za komunistů. Jsem rozhodně proti, abychom se biflovali nesmysly (nejen ideologické) a abychom za ně byli známkováni, zvláště od těch magorů, které si ze školních lavic pamatuji, a kteří bylo ochotni učit cokoli jim vrchnost přikázala.

Dana 12.6.2008 21:36

Re: biflování/známkování/tresty

Jasně, pryč s malou i velkou násobilkou, vyjmenovanými slovy!

Karel 12.6.2008 21:43

Re: Re: biflování/známkování/tresty

Velkou jsme se neučili (ani bych ji nepoužil). A vyjmenovaná slova jsou také nesmysl. Umím psát i bez toho, že ta slova dokážu abecedně vyjmenovat. A Vy také: určitě víte, že ač pyj není ve vyjmenovaných slovech, píše se s tvrdým;-).

(A pravé přítoky Labe, a že v Ústí je tukový průmysl, to jsou taky moc fajn informace, to používám takřka denně.)

Dana 12.6.2008 21:48

Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

vidím, že jste v nárocích na vlastní vědomosti a znalost informací docela skromný člověk. Co by tedy škola měla učit?

Karel 12.6.2008 22:00

Re: Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

Myslím, že z toho, co se za nás učilo, potřebuji tak třetinu. Druhou třetinu nepoužívám, protože jsou to komunistické lži. A třetí třetinu by se nemuselo učit vůbec.

Ivana 12.6.2008 23:39

Re: Re: Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

Tak to tvrdíte totéž, co některé děti.Na to, abychom mohli s informacemi pracovat, musíme mít základy nabiflované. A kdyby biflování nebylo k ničemu jinému, alespoň si neustále trénujeme mozek.Spousta věcí patří do všeobecného přehledu a i když to zrovna nepotřebujeme ke své práci alespoň nevěříme každé kravině a uděláme si vlastní názor.

Karel 13.6.2008 13:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

S tréninkem mozku souhlasím, ale, jak jsem psal o dva příspěvky níže, je pak jedno co se učíme. Se všeobecným přehledem jako obranou před kravinami také souhlasím, ale zde je už otázka zda musíme všichni vědět Zlatou bulu sicilskou a nikdo nevědět dějiny Zimbabwe.

Na práci s informacemi ale nemusíme mít nabiflované nic, protože zrovna biflovací látka se dá snadno dohledat. A Vy tvrdíte totéž, co líní a neschopní kantoři: nabiflované základy, ale takové, které má nabiflované i hloupý kantor, aby mohl provádět kontrolu.

máří 12.6.2008 21:53

Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

Doporučení: podívejte na dnešní vyjmenovaná slova po p do pravidel

Karel 12.6.2008 22:02

Re: Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

Už se to učí? No fajn. A babička dostávala pětky za sirup, zatímco my za syrup. A tak to máte ve škole s lecčím.

A učí se kino? Asi ne, protože antivyjmenovaná slova nejsou. A přece to umíme napsat správně.

baltahsar 12.6.2008 21:54

Re: Re: Re: biflování/známkování/tresty

No nezlobte se, ale i to blbý "biflování" je docela slušnej trénink paměti, a kdyby se doplnilo novejma poznatkama z mnemotechnických metod, nebudete si muset psát PIN na bankovní kartu a narozeniny dětí přepisovat každej rok do novýho do diáře. To je asi jako byste tvrdil, že budoucí fotbalista nepotřebuje v těžkym drilu trénovat sprinty na 50 m ..