18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bývalý učitel 6.12.2007 22:38

Re: Re: Jsem pro

a zapomněl jsem dodat -asistenta.Tj.míň zkušeného,ale ochotného člověka bez závazků za rozumný peníz,který vám připraví zázemí a otevře oponu pro akci.Protože žijeme v akční době nebo ne ?Myslím,že škola je i divadlo a dobře zahrané drama snad zanechá nějaké stopy.

bývalý učitel 6.12.2007 15:04

Re: Jsem pro

Pan Klička zřejmě nikdy neučil.Tedy několik poznámek od bývalého učitele,který tu práci dělal na plný pecky a proto pro něj byla moc těžká.Bod 1.Nesmysl.Rozumná příprava na hodinu výuky zahrnuje dvě hodiny samostudia,analýzy minulých hodin,plánování hodiny následující,předehrávání možných situací,reakcí dětí,organizace materiálního zabezpečení hodiny,shánění materiálu,pomůcek,zkoušky přístrojů atd,atd.Bod 2.To je samozřejmé a děje se to.Bod 3.viz bod 1.Nesmysl.Do oprav písemek a hlavně domácích prací patří i slovní,někdy i dlouhé hodnocení práce a následný proces oprav či vylepšení žákem a následné kontroly a hodnocení učitelem.Bod 4.Samozřejmost.Bod 5.Samozřejmost.Moje stále trvající představa rozumného úvazku je 15 hod.týdně,žádné dozory,papírování,atd. za 15.000 čistého měsíčně plus příplatky za mimořádné zásluhy

pepa 5.12.2007 7:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

pomer - clovek musi byt trochu optimista

tridy, souhlasim ze by nemohla byt dobra skola v kazdem mestecku.

Oponent 5.12.2007 3:12

Re: Jsem pro

Kličko, Kličko, Vy jste ale vůl, korunovanej !!

Oponent 5.12.2007 3:11

Re: Re: Re: Re: Kdo vás drží ve školství

Návrhy: AQť jdou učitelé jinam......  Zrušit školy, to by bylo v duchu tzěchto hloupých návrhů to nejlepší řešení!

Oponent 5.12.2007 3:08

Re: Re: Chlumská jako Brožová-Polednová učitelského stavu

Ale vždyť ta dáma plácá jak ryba ocasem, vesměs cosi jen tvrdí, ale už něříká, jak k těm svým závěrům došla.

PP2 4.12.2007 21:05

Re: Chlumská jako Brožová-Polednová učitelského stavu

Ta dáma má pravdu a váš blábol nepředkládá ani jednu myšlenku, která by to vyvracela.

pavel 99 4.12.2007 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Ano. Hlavně "neletí" memorování (což vždycky bývalo učení), ale "letí" zpracování informací (co lze zpracovávat v "prázdné lebeni" mi ještě nikdo nevysvětlil). Ale pořád je důležité mít správně zapíchané špendlíky v nástěnce.;-D

pavel 99 4.12.2007 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Pokud ten poměr odhadujete správně (já bych se přikláněl spíše k pesimističtějším číslům), tak v městečku se 2-ma třídami na ročník ti dobří nemají šanci  (podmínkou je vytvořit prakticky autonomní třídu, neboť stačí několik problémových jedinců, aby výuku dostatečně rozbili).

Ludva 4.12.2007 14:57

Re: Jsem pro

A totéž i vůči divadelním hercům - ať hrají představení celých 8 hodin denně a neflákají se jen dvě hodiny, v představení kde mají desetiminutový štěk. Pane Kličko přemýšlel jste někdy, že učitel je v podobné pozici jako herec v divadle jednoho herce a že musí denně odehrát 5 - 6 představení v podobě vyučovacích hodin ? Zkuste si to.

vládík 4.12.2007 14:41

Re: Chlumská jako Brožová-Polednová učitelského stavu

Tedy to je příspěvek. Jeden konkrétní argument za druhým.   Brož-Poledne solidní diskuze.

michailus 4.12.2007 14:21

Chlumská jako Brožová-Polednová učitelského stavu

Já nevím, jestli je autorka úřednicí min. školství, asistentka poslance nebo ji prostě jen škola v době jejího dávného mládí štvala, ale takový blábol zaslouží odsouzení. Např. vyjádření k chybějícím moderním pomůckám a o tom, že učitelé věděli, jak je učit těžké a přesto učit šli, jsou jen známkou inteligence ženy, která v životě zrovna neuspěla a ukájí se střelbou do žen a dětí. Milá paní Ludmilo Brožová-Polednová učitelského stavu, prosím Vás nepište. Najděte si raději nějakého muže a milujte se s ním, uvidíte, že Vás hlouposti přejdou. Michal Černý, který školu nenáviděl, ale který aspoň něco o reálném životě na základní škole ví

pepa 4.12.2007 13:59

Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

tak mam teorii o zhruba 75% poctu hlupaku ( kteri chteji jen tak proplouvat zivotem - blahoslaveni chudi duchem) ale i tech zbylejch 25% prece muze vest ten zbytek k tomu aby skolstvi za neco stalo.

jinak myslim ze na urcitou vyuku neni treba VS ale moralni hodnota pedagoga

Ifča 4.12.2007 12:19

Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Ten druhý odstavec mi připomněl ten jediný rok, kdy jsem učila na gymnáziu (v dávném socialismu) všeobecně oblíbené předměty matematiku a fyziku. Tahle domluva s rodiči byla poměrně těžká, ale dala se.. jejich argument, že dítě hodlá přece studovat něco úplně jiného a tu gymnaziální matematiku nebude nikdy potřebovat... versus můj, že já to přece chápu a jejich dítě nepovažuji za nijak méněcenné, že na tu matematiku moc není - a že když ji nebude potřebovat, tak mu přece trojka (příp. i čtyřka) na vysvědčení může i stačit a že je spíš na nich, aby se s tím smířili a neštvali dítě do učení příkladů nazpaměť a vysvědčení se samými jedničkami...

No, a když přišla inspekce, byly důležité úplně jiné věci... v zápisu jsem měla jako hlavní výhradu, že děti nemají v sešitech matematiky nalinkované okraje... spolu s ústním upozorněním, že jsem asi zapomněla, že letošní rok je přece zaměřený na esteteickou výchovu.

Po revoluci už jsem se školstvím neměla sama nic společného, ale nějakou dobu jsem z informací bývalých kolegů měla dojem, že po téhle stránce se situace dost zlepšila. Bohužel to dlouho nevydrželo a papírování a forma zase začíná být důležitější než obsah...

pavel 99 4.12.2007 11:58

Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Já myslím, že třeba Vy sám to víte velmi dobře. Bohužel mnozí to příliš nevědí a navíc se to "bere tak nějak samozřejmě" - jenomže ono to zase tak samozřejmé není. Takhle narovinu položené to najednou vypadá jinak. Zprostředkovaně (přímo jsem u toho nebyl, ale slyšel jsem vyprávění  z obou stran) jsem takovéto jednání na rovinu  - kdy se rodiče "chystali" na jednoho učitele - zaznamenal. (Kupodivu podpora vedení školy byla bezvýhradná).

Probíhalo to asi takhle (za přítomnosti ředitele) - dobrá, řekněme si, že znalosti základních početních úkonů nebudeme požadovat a já budu dávat těm co neumí sčítat a násobit trojky či dvojky. Totéž si řekněme u výpočtu procent, Pythagorovy věty atd. Ovšem pokud bude v osnovách požadována určitá znalost, tak ten kdo ji nemá, nemůže očekávat "pěknou známku". A pan ředitel Vám přečte znalosti, které jsou považovány jako základní v tomto předmětu. A celá "diskuse" se smrskla - co máme s ním/s ní dělat. (Pokud pamatuji, vyplynuly z toho nějaké doučovačky, spousta úkolů, ale úroveň třídy se takřka zázračně do příštího čtvrtletí zvedla.)

Takže znova - řekněme si, že naše děti nemusí umět číst (chápat složitější text) a psát, nemusí umět základní početní úkony (což je někde smutnou realitou) - a učitelé se tomu rádi přizpůsobí. (Pak je otázkou, zda je nutné mít na takovou "výuku" vysokoškolsky vzdělané učitele.)

pepa 4.12.2007 8:40

Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

a kdoí dela tu celkovou spolecenskou naladu? nedelaji to lide a jejich rodiny?

nebo chcete jenom aby vas politici ridili  a rikali jak co mate delat?

pepa 4.12.2007 8:37

Re: Re: Re: zjednodusovani

ale moc problematicke, vime to my rodice? co nejlepe at z nich neco je, nebo co nejjednoduseji at mam klidek?

vite to Vy ucitele? co nejlepe at tu pokracuje dobra generace, nebo co nejjednoduseji za co nejvice at mam klidek?

pepa 4.12.2007 8:34

Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

portwyne, vite kolik lidi a instituci se mi vysmiva do xichtu? a nerezignuji i kdyz obcas nemuzu usnout

pepa 4.12.2007 8:29

Re: Reforma školství? Už aby to bylo!

portwyne, ale to je bohuzel system soucasneho urednickeho socialismu evropy. prumernym urednikum, vyhovuji prumerni ucitele a prumerna populace. 

nekdo tu psal jak jsou deti spatne vychovane, maji 2,3,4 tatinky a podobne. Pokuste se jako politik ( a to si nemyslim ze jsou nasi politici nejake zasadove hvezdy) prosadit podporu rodiny - ne ze zustavaji pary nesezdane ( je to prece financne vyhodne) chudery matky samozivitelky a my jim nepomuzeme?

pokuste se udelat prulom v spatnych urednicich - okamzite je organizovana stavka ( co ti politici chteji asi sem dosadit jine sve kamarady)

pokuste se zavrit skolu aby byla racionalizace ( urcite chteji zavrit tu nejlepsi aby mohli prodat lukrativni budovu)

pepa 4.12.2007 8:10

Re: Re: A jak je to s tou domaci vyukou?

nema pokoj, bude dal platit v danich statni skolstvi

I-Worm 4.12.2007 7:26

Re: drobna poznamka k vysledku testu

jak jsem psal již ráno, ve skutečnosti je správné jen C (jako český král byl Karel I.)

I-Worm 4.12.2007 7:23

To je deformováno Barborou &co.

když si třicetileté báby hrají na školačky, to se pak dělají statistiky!

bohunka 4.12.2007 0:57

Re: Re: Neví jestli to byl výpadek či záměr, ale chybí tu "noční" příspěvky ...

Nevím, jaký školský socialismus máte na mysli, ale hlavně netuším, kde se vezme dost peněz.

bohunka 4.12.2007 0:53

Re: Re: tak jako kazdy , kdo vezme do ruky 2 cihly a namicha si trochu malty

A víte úplně jistě, že váš přítel měl vysokoškolské vzdělání. A mimochodem - většina učitelů u nás se dále vzdělává.

bohunka 4.12.2007 0:48

Re: A jak je to s tou domaci vyukou?

Jozko, potěším vás. Můžete si své geniální děti vyučovat doma. To už je uzákoněné. A máte pokoj.

pavel 99 4.12.2007 0:47

Re: Re: Re: Jsem pro

ani učitelé nejsou vždy ideální a spravedliví - a žáci se s tím musí naučit žít. Nebo mají jinou možnost, kterou učitelé nemají?

bohunka 4.12.2007 0:43

Re: Re: Jsem pro

Kolik kantorů bylo ve sboru? A dobrý ředitel? Vždycky jsou takoví?

bohunka 4.12.2007 0:42

Re: Jsem pro

Průměrný prospěch žáků - toť velmi dobré kritérium. Ale to bude třeba před započetím vyučovacího procesu žáky řádně otestovat, protože důležitá by měla být přidaná hodnota. Ono je totiž rozdíl naučit něco žáka nadaného nadprůměrně a žáka podprůměrného. To nemluvím o dalších kritériích, jako např. hyperaktivita, poruchy pozornosti apod. Některému žáku, abyste totiž držel jednou rukou jeho ruku s psacím náčiním a prstíkem druhé mu ukazoval, kam má napsat první písmenko slova a třetí rukou mu otáčel hlavu, aby věděl, odkud to slovo má vlastně přepsat, zatímco jiný to pochopí v mžiku. Mimochodem - hyperaktivních žáků ve školách velmi přibývá, není to možná vždy dáno geny, ale i způsobem využívání volného času. Ale to byste s nimi v té škole musel být aspoň několik hodin, takhle to nepochopíte, i když zjevně všemu rozumíte.

Psí vrah Čumil 3.12.2007 21:32

No, tak ke všeobecnému skuhrání na úroveň českých škol

jeden zajímavý odkaz:

http://www.lidovky.cz/ln-cesti-skolaci-se-drzi-ve-spicce-dlg-/ln_domov.asp?c=A071203_210802_ln_domov_glu

Petr 3.12.2007 20:57

Re: Kdo vás drží ve školství

A vy to nějak všechno znáte??? Jste ale kus vola. Vyvracet vám ty nesmysly nemá vůbec smysl. Prostě proto, že jste hlupák, těm nesmyslům jsem se upřímně zasmál.