Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Hej, páni kantoři!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
portwyn 3.12.2007 16:22Re: Re: Re: Opakuji, co ma shoret, at shori Ne, likvidace. Dobrou veřejnou školu potopit, aby nebyla konkurencí už existující soukromé, je likvidace. Transformace by byla zprivatizovat tu kvalitní školu. |
Major Terazky 3.12.2007 16:21Re: Otázka ze Scio-testu - obecné studijní předpoklady: A co s tím má společného učitel na základní škole v Horní Dolní - to je přece otázka výběrového řžízení pro testy, za které zodpovídají Buzková, Kopicová, Kuchtová, Bursík.... |
jozka 3.12.2007 16:21Re: Re: Opakuji, co ma shoret, at shori NO tak jsem si to po sobe poradne neprecetl, no.. Diktaty mi nikdy nesli, vzdy jsem musel znamku zachranit vetnym rozborem - tam jsem uz mohl zacit pouzivat logiku... NO a u maturity to bylo jedno, tam jsem si vystacil s prichodem Cyrila a Metodeje ... (otazka cislo 1) |
portwyn 3.12.2007 16:20Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování - Například jedna moje kamarádka se rozhodla stávkovat ve chvíli, kdy se jí líný, hloupý, neschopný a nevychovaný žák vysmál do obličeje, že i bez vzdělání bude mít vyšší plat, než ona. Když se teda všechno měří na peníze, tak chci aspoň ty prachy, dodala k tomu. |
Z.Chlumská 3.12.2007 16:18Otázka ze Scio-testu - obecné studijní předpoklady: Uplácal jsem si Golema, je pěkný jako ............., na krku ale vole má, tam se mi nepoved. Které z následujících slov se nejlépe hodí na vynechané místo v básni: A/ já, B/ med, C/ květ, D/kolena. |
jozka 3.12.2007 16:18Re: Re: Opakuji, co ma shoret, at shori Vy rikate likvidace, ja rikam transformace - podobne jako u Nemocnic.. |
Major Terazky 3.12.2007 16:18Re: Opakuji, co ma shoret, at shori Další modrý genius, další modrý tržní komsomolec, chce se mi napsat modrí genyjus - vsichny kvalifikovani - milý příteli, kromě elitních soukromých škol je drtivá většina soukromých škol útulkem pro jedince, kterří píší "vsichny kantori" - pokud jste Vietnamec narozený před rokem 1970, tak se ale omlouvám... |
jozka 3.12.2007 16:17Re: Re: testy TO zalezi, jaka obtiznost je v testu. Pokud v testu bude otazka - Karel IV byl synem a) Jana Lucemburského b) Jindřicha VII. Lucemburského c) Zikmunda Lucemburského. - tak pak uz to preci jen jistou pripravu na test vyzaduje.. |
portwyn 3.12.2007 16:16Re: Opakuji, co ma shoret, at shori Jinými slovy jde o cílenou likvidaci veřejného školství, zejména toho kvalitního, aby se umetla cesta soukromým školám. Takže Čumil měl pravdu Je to docela škoda, nemyslíte? |
portwyn 3.12.2007 16:14Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist Jak už Vám odpověděl Pavel, zatím se nezdá, že by byla poptávka po kvalitním vzdělání. Je bezesporu poptávka po bezpracném "vzdělání" a také je poptávka po soukromých školách, protože někteří rodiče z ideolových důvodů děti do státní školy prostě nedají, i když jsou třeba chytré. Ale těch druhých je poměrně málo....z toho, co jsem učil, tak 1/4 až 1/3, odhadl bych. |
Von 3.12.2007 16:13Re: Re: Re: Konečně je jasné Velmi přesné |
I-Worm 3.12.2007 16:05Inu, potíž je v tom, že existoval nepochybně i Karel IV - francouzský král! Takže ten test je blbě postaven. Mohl být ještě blbější, kdyby tam místo papeže byl španělský král. A když budeme úplně důslední, tak správná je jedině ta odpověd francouzský král, protože Karel IV byl český král Karel I. |
jozka 3.12.2007 16:04Re: Opakuji, co ma shoret, at shori vsichni kvalifikovani kantori - potreboval bych se trenovat v diktatech.. |
JK 3.12.2007 16:04Kdo se zajímá o svět, najde si vědění sám i proti směřování společnosti a jestliže je třeba, je mu komunikativní zručnost přidána – třeba spoluprací se psem. Ve chvíli krise je takový člověk nadřazen ostatním, nebude už ale vázán společenskými ohledy ani altruismem, po staletí pěstovaným mimo jiné i z důvodu zmenšení přirozených rozdílů mezi lidmi a k vyvolání pocitu sounáležitosti. Potom běda podřadným. Ubozí vychovatelé ve snaze ulehčit a zpříjemnit dětem život vedou je do otroctví. |
LJG 3.12.2007 16:04Re: Re: Re: Jenom namátkou praktický příklad Nojo, ale máme desetiletou povinnou školní docházku, takže 10 let ji tam musí učitelé mít i kdyby si zacpávala uši. Měla maturitu? Tak to už je chyba. Po 10 letech ji měli vyhodit. Ale zase dotace se berou podle počtu žáků tak už to s se slečnou na učitelé střední 3 roky vydrželi. |
jozka 3.12.2007 16:03Opakuji, co ma shoret, at shori Neboli, je li kantor kvalifikovany, at si najde praci jinde. Stejnak ty nejsikovnejsi to uz udelali. Cim drive vsichny kvalifikovani kantori opusti statni sektor, tim drive budou rodice motivovany si za vzdelani svych deti zacit platit - od soukromych hodin az po soukrome skoly. Tim vznikne poptavka po kvalitnich a kvalifikovanych lektorech na soukromych skolach a univerzitach a tim rychleji pujde jejich mzda nahoru. |
Psí vrah Čumil 3.12.2007 15:58Re: Ježíšmarjá Na cokoli, ne? |
portwyn 3.12.2007 15:58Zkuste býtr náročným učitelem a se zlou se potážete. Mohl bych Vám vyprávět snížnosti, jak je všechno moc těžký. Mohl bych jmenovat špičkového učitele fyziky, opravdového nadšence, který se přistěhoval do Hradce a děti jej nenávidí, protože je nutí přemýšlet. Mohl bych jmenovat učitelku - autorku výborné učebnice matematiky, která co důchodkyně vzala záskok za mateřskou a teď čelí sprostotě a neustálým stížnostem, že je moc náročná. Mohl bych jmenovat dál. Ale proč?Každý přece ví, že učitelé dělají dvě chyby: jsou málo nároční a přitom chtějí po dětech práci |
portwyn 3.12.2007 15:54Reforma školství? Už aby to bylo! Zatím slyšíme přibližně tohle: Ministerstvo: "Nemůžeme odměnit schopné a pracovité, není kariérí řád." Učitelé: "Tak ho udělejte!" Ministerstvo: "ÁÁÁÁÁle, to nespěchá, klííííídek." Současný stav, kdy neexistují kritéria pro vytipování kvalitních učitelů, ministerstvu vyhovuje. Kdyby ne, nebylo by tak pasívní. Takto může donekonečna odsouvat zvýšení platů schopným, protože se přece nepozná, kteří to jsou. Dost možná se je dokonce snaží vyhnat - když zbudou ti nejohebnější, kteří by se opravdu v jiné slušné práci neuplatnili, můžou děti taky hlídat a nebudou je otravovat učením. Budeme konečně ti praví alternativní vzdělanci a osobnosti bez vzdělání, zato s extrémně vysokým sebevědomím. Pokus o kariérní řád učinil Učitelský Odborový Klub. Nejsem fanouškem pana Sarköziho, ale aspoň něco dělá...totiž dělá za ministerské úředníky jejich práci. |
Fojt 3.12.2007 15:52Ježíšmarjá na co jsou odborníci Kuchtová a Liška? |
portwyn 3.12.2007 15:52Re: Re: zjednodusovani To je jádro věci. |
jozka 3.12.2007 15:50Re: Re: Konečně je jasné No predstavte si, ze mate firmu - Pridate vsem, nebo nepridate nikomu, nebo pridate jen tem sikovnejm? Takze spis jde o to, nejprve vymyslet system, jak sikovne ohodnotit a neschopne vyhazet. A pak teprve se bavit o vysi platu (i kdyz ona ten plat se pak uz vyresi sam - sikovnej za malo pracovat nebude.....) |
Klokan 3.12.2007 15:45Re: Re: Konečně je jasné Ale kdepak! Kdyby takto fungovala soukromá firma (nejdřív peníze a pak se uvidí), tak to může za tři měsíce zavřít. Výplata je odměna za práci a nikoliv za mlhavý příslib lepších výkonů v budoucnosti. Vyjmenovaná povolání jsou vesměs zaměstnanci státu a jejich výplata bude vždy záviset na situaci, ve které se stát nachází. Pokud má stát holou budou ji mít i jeho zaměstnanci. Proč by to tak nemělo být ? Jestli si učitelé (a i další) myslí, že si vysokou životní úroveň vyřvou na ulici, můžou jít pod odborářskými prapory skandovat hesla na václavák - vyřvou jen prebendy pro svoje odborářské bossy. |
J. Ryba 3.12.2007 15:45Re: Ze širšího hlediska Je to mírně jinak. Žádný kantor nevidí nikde hmatatelný případ, že když bude líp učit, tak dostane víc peněz. |
Rika 3.12.2007 15:44Ano, naprosto souhlasím s autorkou a tleskám jí! Pokud někdo nedokáže zformulovat své myšlenky, těžko se může domáhat čehokoli. A těžko rozpozná nesmyslnost na něj kladených požadavků. A už vůbec se nedokáže sám zeptat, proč mu vládnou právě ti, kteří formulovat neumí. Nebo umí, ale nemají co. |
portwyn 3.12.2007 15:44Já byl původně proti stávce 1. nejsem v odborech, 2. vedení páně Dobšíka nemohu vystát, neboť prosazením stupidního příplatku 100 % za hodinu přesčas zabránilo mladým učitelům přivydělat si delším úvazkem (pro školu se stávají příliš drahými a berou se místo nich důchodci). 3. nemyslím si, že jednodenní stávka bude účinná 4. nemyslím si, že hlavním problémem školství je výše platů. Nicméně navržení pana Lišky na ministra školství beru jako jednoznačný vzkaz "ŠKOLSTVÍ JE NÁM U BRUSELE. TOPOLÁNEK A BURSÍK v.r.". Rovněž tak snížení prostředků na ONIVY o 25%. Takže - nemám rád odbory, ale v tomto případě proti nim nepůjdu. S panem Liškou určitě ne. |
pavel 99 3.12.2007 15:41Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist no já bych spíše uvítal, kdyby se většina oněch podpor zastavila, stejně tak bych se přimlouval, aby podpora soukromých škol byla shodná se státními, ale vážně bych v tom nehledal podstatu problému. Ta podpora o tolik nižší není (liší se to každý rok, ale myslím 80-88% to dosahuje) a školy s tím dokáží celkem úspěšně fungovat - podmínkou je, že musejí mít žáky. A nejsem si jistý (a oni nejspíše také ne), zda by zaplnily třídy POUZE žáky, kteří mají schopnosti a (jejichž rodiče) zájem o kvalitní výuku. |
J. Ryba 3.12.2007 15:40Re: Re: Re: Re: paní Chlumská A co to "by jste"? Ale věcně - rady paní autorky jsou na draka. |
xD 3.12.2007 15:37Re: Re: Re: paní Chlumská Chyby: nenapsání čárky před spojkou že a malé písmeno na začátku věty (možná by bylo jednodušší nenapsat na konec tu tečku) |
pavel 99 3.12.2007 15:34Re: Re: Re: Re: z neviditelneho macka no dovolte Třešť je městečko (pravda nevelké), které má dokonce 2 železniční zastávky. To by Vás místní neměli rádi. |