29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Edutainment

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 7.1.2010 21:36

Re: Akademičnost vs. praktičnost

Ale oni by to uměli spočítat, jen nebyli ochotni to zkusit...

Jinak trojčlenka se bere v sedmé. Úvaha "1/4 z 600 = 150" je v učebnici páté třídy, ALTER, I. díl, v základním učivu.

portwyn 7.1.2010 21:34

Re: Akademičnost vs. praktičnost

Jenže pokud je ignorujete, tak nemůžete učit - nepřekřičíte to. A jak k tomu přijdou ti, co se učit chtějí?

portwyn 7.1.2010 21:33

Na tom něco je

na druhou stranu peníze byly za něco utraceny tak jako tak - vznikly by nové příležitosti.

portwyn 7.1.2010 19:14

Re: Akademičnost vs. praktičnost

A co děláte Vy, pane? Třeba taky najdu nějaký vtipný slogan.

Jinak se omlouvám, že reaguji pozdě, dříve jsem tu nebyl.

portwyn 7.1.2010 19:13

Re: Akademičnost vs. praktičnost

Šlo o to maso a rajčata. Když napsali "větší cibule", klidně jsem t uznal.

Dolly 7.1.2010 16:42

To, že se školství

dostalo do stavu, kdy se žáci spíše hlídají než učí, kdy neexistuje jakákoliv legislativa, která by umožnila škole ochranu žáků žáků kteří se učit chtějí (skutečně jsou takoví), kdy se přemýšlí o jakémsi přetěžování žáků mě utvrzuje v názoru, že to je chtěný stav. Stali jsme se robotárnou a většinu technologií bychom lehce vymysleli sami. Ale o to není zájem. Takže financování školství, reforma školsrví (RVP, ŠVP) případně hrátky okolo státních maturit nejsou nic jiného, než zástěrky pro to, že školství fakticky nefunguje. Takže mé vnuky asi bude učit důchodkyně z dob c.k. R-U, která ještě umí rovnice a slovní úlohy a nezkoumala, jestli se jí to bude hodit nebo ne.

Mysac 7.1.2010 12:48

Je potřeba umět psát ?

Měli by se budoucí vysokoškoláci (dnes pětiletí) vůbec učit psát ? Nebude to v jejich době luxus, už i klávesnice budou anachronismem, texty se budou zadávat přes dotekové obrazovky... K čemu je jim vědět, kdo byl Karel Hynek Mácha ?  To je určitě velmi neužitečný poznatek ! Balast v osnovách !

Petr 7.1.2010 9:16

Re: pouze úvaha

No a teď ještě, jestli je to kapitalismus, nebo spíš "konzumní socialismus", příp. konzumně-zábavní socialismus. Nevšimli jste si, že když kvůli krizi přestal ten ohromný konzum, tak se musí propouštět? Čili obráceně, ten konzum je - s jistou mírou nadsázky - sociální opatření proti nezaměstnanosti. Kdyby měly všechny spotřební výrobky životnost tak 15 let, jak bývalo dřív běžné, nekupovali byste po pár letech nové. A o to víc by bylo nezaměstnaných. A ta zábava - neříká se dnes "zábavní průmysl"? Také chodím občas do aquaparků - ty také jistě vytvářejí pracovní místa pro spoustu lidí, od techniků těch různých čerpadel přes plavčíky až po prodavače zmrzlin. Takže ona cesta zpátky  ke vzdělanosti z tohoto Disney-světa nemůže být vůbec snadná i z těchto důvodů. Přesto si myslím, že je to jediná cesta, která nevede do pekel.

Pepek 6.1.2010 23:20

Re: Pane Petře,

Ne. Jen že jsou všudypřítomní, a je na to nutné pamatovat. Jako na kluzké schody, chřipku a daně.

68 6.1.2010 23:10

Re: Generační problém

Ale měli co lámat, ti staříci. Už není co lámat, snad zalamovat. Ruce.

68 6.1.2010 23:01

Re: Pane Petře,

Také nikdy nepochopím neustálé snahy nějak řešit tu současnou depresi. My potřebujeme krizi! Trochu bídy, trochu hladu, zimu ve třídě a rákosku. Pak teprve vyniknou ti, kteří chtějí a zajímají se.

emeritní 6.1.2010 22:59

Generační problém

V půlce šedesátých let minulého století průměrný uchazeč o vysokoškolská studia měl perfektní přehled o české a světové literatuře, vyjadřovací schopnosti, exceloval v matematice, historii atd. a nemusel uspět pokud nebyl "urozený". U polistopadových uchazečů jsem se setkal i s takovými, kterým dělalo problém hy, chy, ky, ry .....ale SMSkovat dokázali rychle, PC jim nedělal problém. Jejich představy o uplatnění v budoucnosti jsou pro uživatele logaritmického pravítka poněkud surealistické. Zřejmě už vědění není dar, ale nepotřebné harampádí a studium nevýslovné příkoří. O tuto novodobou kvalitu života opravdu nestojím. Avšak pravdou je, že nad námi staříci tenkrát rovněž lámali hůl ....

kirsat 6.1.2010 22:58

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

Opomíjím toho mnohem více. Nemohu se vyjádřit ke všemu, to bych musel napsat svůj článek nebo i knihu. V tuto chvíli jsem chtěl uvést svoji zkušenost s využitím vzdělání, která mě vede k názoru, že se zase až tak moc nestane, když místo výuky bude ve školách "sranda". Protože většina lidí své vzdělání v praxi stejně nepoužívá. Možná, že by pak bylo i víc těch, kteří se začnou oboru, jež vystudovali, také věnovat. Kdo ví. I když spíš ne, ona totiž práce stojí v pořadí u většiny lidí až za mocí a penězi.

modřín 6.1.2010 21:42

Re: A divíte se?

Dovoluji si připoopravit Vaši vzpomínku na velkohubého ochlastu t.č. z Vysočiny - bylo to tak, že on porovnával finance směřující do školství u nás a v Nepálu, čili procenta ze státního (královského) rozpočtu. Odvolával se na příslušnou ročenku OSN (UNESCO), ostatně již v srpnu 88 o tom psal v časopise T88 a tím dostal redakci do velkých potíží. V tomto kontextu spíše kantory podpořil, že i v tomto svrabu jsou schopni něco naučit. Pamatuji si také na Pitharta co by premiéra ,který tvrdil " Jsou tři obory na kterých šetřit nebudeme -školství, zdravotnictví a policie" ... nerad chytám za slovíčko, ale prohlášení tohoto druhu bylo a bude ještě mnoho, zvláště před volbami.

68 6.1.2010 21:24

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

"BTW", jak kdo. - A jinak, kdybyste ten příspěvek napsal Vy, rozhodně bych se o ničem nezmínil, vše by bylo pochopitelné. Ale když už tedy "učitelka"?

Danková 6.1.2010 21:15

Re: A co takhle přátelé,

přiznat si,že naše školství za posledních 15-20 let stojí za starou bačkoru. Deforma školství je založena na jakési svobodě, živelnosti. Pouze jazykové vzdělání dosáhlo lepší úrovně než za komunistů, ale to zase nebylo tak těžké! 

Danková 6.1.2010 21:07

A co takhle přátelé,

glos 6.1.2010 19:21

Re: Tenhle režim nepotřebuje vzdělané lidi

Samostatně uvažující nevzdělanec, o čem a na základě čeho bude samostatně uvažovat? Bohužel, takovýmto materiálem máme prolezlé nanagementy podniků, je jich plný parlament, vláda a ministerstva. A výsledek se opravdu pomalu ale jistě dostavuje. Blahoslavený chudý duchem, neboť jeho jest království nebeské. A bude hůř.

HonzaV 6.1.2010 19:00

Re: Tak trochu nesouhlasím......Re: Suche radoby-vedecke prednasky

moc pěkně to dokázal Bohumil Dobrovolný, malá vzpomínka na něj zde http://www.sporilov.info/view.php?cisloclanku=2009070010

jízlivec 6.1.2010 18:52

Re: Jsem ráda,

"Naučit se" úspěšně zodpovědět otázky tzv. inteligenčního testu je úkol tak pro Rainmana...

Hrad 6.1.2010 18:52

Re: Akademičnost vs. praktičnost

Pane, všiml jste si, že se ozvali učitelé. Jejich schopnost pochopit je přímo úměrná jejich profesi. Přesně podle hesla: Kdo umí, dělá, kdo neumí učí. Jistě cítíte, že nemluvím o trojčlence.

Hrad 6.1.2010 18:45

Re: Tenhle režim nepotřebuje vzdělané lidi

Tak jak to sakra je. Potřebuje nebo nepotřebuje. Příště čtěte po sobě, a když vám to nesedí, tak to udělejte v leže. Pro živého Boha, ne sám.   

Petr 6.1.2010 17:57

Re: pouze úvaha

Mezi Rakouskem-Uherskem a socialismem ale byla První republika, zdaleka ne neúspěšná, naopak proslulá kvalitou svých výrobků, a také v širokém okolí asi nejdemokratičtejší.

Jan 6.1.2010 17:54

A divíte se?

Když na počátku "sametu, jistý prognostik, dnes věčně, až směšně "rýpající " "důchodce z Vysočiny" zdegradoval poctivou práci tehdejších kantorů přerovnáním k Nepálu, začalo to s naším školstvím opavdu s kopce.Po úsečce  od Vopěnky k Liškovi.... se teprve toho Nepálu možná dočkáme, a pan důchodce bude zářit spokojeností, že mu alespoň jedna prognoza, sice s dvacetiletým zpožděním, vyšla.Ani se nezačervená, přesto, že k současné katastrofální situaci ve školství  svými neuváženými bonmoty přispěl!

jaromir 6.1.2010 17:38

a ještě dodatek

švédské školství - nejsou peníze provedlo okolo roku 1998 úžasnou reformu. Převedlo 4-tý ročník průmyslovky na vysokou, a z učňovské dvouleté udělalo také tříletou a to se nazvalo gymnáziem..sláva všichni žáci studují na gymnáziu je sice bez maturity ale žáci slaví jako by byla. A tak ve 2 ročníku obor media - budoucí novináři, TV reportéři a podobní ....se dostali k vrcholu matematiky: kvadratické rovnice...a když jsem napsal vzorec na tabuli x1 = - p/2 atd.....tak žasli a protestovali: vždyt' to jsou samá písmena, to se nedá počítat.  Více není třeba dodat o počítání procent raději pomlčím...kolik je 15 žáků z 20 ...no přece 15%  a je to

jaromir 6.1.2010 17:32

od veseleho školství ochraňuj nás Pane

čtenáři jistě prominou, že cituji kostelní píseń. Já jsem učil matematiku přes 30 let na švédských školách a s úžasem viděl jak se řítí do ..tunele. S internetem a počítačkami zmizely nároky umět násobilku, dělit dvěma nebo násobit deseti už bez kalkulačky nešlo a opravdu jsem měl dojem, že bych měl - v letech 95 a později...stát u tabule s šaškovskou čepičkou, měnit barvy a přitom asi hrát na kytaru, abych takhle konkuroval iteraktivním hrám. A když vám prodavač s kalkulačkou oznámi cenu 3 desek á 15 korun že výsledná cena je 54 korun...(osobní zážitek) tak si říkáte ano asi je to vyučování málo zábavné, budu chodit po rukách...A marně jsem poukazoval na to, že jestli chtějí uspět ve sportu, tak je to trenink, dřina pot, ale matiku jedině legrací a bez námahy

jaromir 6.1.2010 17:26

od veseleho školství ochraňuj nás Pane

Wlasta 6.1.2010 17:05

Re: Akademičnost vs. praktičnost

jenže teď rodiče dojdou dovychovat učitele

Wlasta 6.1.2010 16:40

Re: Tenhle režim nepotřebuje vzdělané lidi

žádný režim nepotřebuje nikoliv vzdělané, ale samostatně uvažující lidi.

ranbow 6.1.2010 16:32

Re: Akademičnost vs. praktičnost

Taky jsem se divil. Napadlo mě, že aspoň třídní géniové si vytáhli kalkulačky, vydělili to 4 ma a vynásobili 5ti. Ty desetinná čísla ve výsledku je mohla zmást, ne každému hned dojde že 0,25 je jedna čtvrtina.

Ale zase, co si vzpomínám tak my jsme brali trojčlenku a přímou úměru až v 8mé třídě a měl jsem to v přijímačkých na gympl. Takže, nikoliv nějaký propad osobností, ale hromadná neznalost probírané látky..Te´d jestli není chyba ve vyučujícím...