29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Edutainment

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
petrph 6.1.2010 10:33

Re: pouze úvaha

Akorát že škola za Marie Terezie vychovávala k životu za Marie Terezie, škola za socialismu k životu za socialismu. V podstatě přijmi od vyšší instance  befel, splň ho podle předem daných instrukcí a ohlaš nahoru výsledek.  Tak nevím nevím jestli to je ta úroveň které chceme dosáhnout. Politici by to viděli rozhodně rádi...

portwyn 6.1.2010 12:27

Re: pouze úvaha

No, pokud to beru podle dnešní reality, tak požadavek na život v kapitalismu zní "na všechno se vykašli a jen se bav...vlastně nech se bavit".

Petr 7.1.2010 9:16

Re: pouze úvaha

No a teď ještě, jestli je to kapitalismus, nebo spíš "konzumní socialismus", příp. konzumně-zábavní socialismus. Nevšimli jste si, že když kvůli krizi přestal ten ohromný konzum, tak se musí propouštět? Čili obráceně, ten konzum je - s jistou mírou nadsázky - sociální opatření proti nezaměstnanosti. Kdyby měly všechny spotřební výrobky životnost tak 15 let, jak bývalo dřív běžné, nekupovali byste po pár letech nové. A o to víc by bylo nezaměstnaných. A ta zábava - neříká se dnes "zábavní průmysl"? Také chodím občas do aquaparků - ty také jistě vytvářejí pracovní místa pro spoustu lidí, od techniků těch různých čerpadel přes plavčíky až po prodavače zmrzlin. Takže ona cesta zpátky  ke vzdělanosti z tohoto Disney-světa nemůže být vůbec snadná i z těchto důvodů. Přesto si myslím, že je to jediná cesta, která nevede do pekel.

portwyn 7.1.2010 21:33

Na tom něco je

na druhou stranu peníze byly za něco utraceny tak jako tak - vznikly by nové příležitosti.

Petr 6.1.2010 17:57

Re: pouze úvaha

Mezi Rakouskem-Uherskem a socialismem ale byla První republika, zdaleka ne neúspěšná, naopak proslulá kvalitou svých výrobků, a také v širokém okolí asi nejdemokratičtejší.

akela 6.1.2010 7:30

já se už těším na řidiče autobusu z VŠ

POD FALEŠNOU ZÁSTĚRKOU VZDĚLANOSTI NÁM NÁROD TOTÁLNĚ BLBNE HLAVNĚ ŽE MAJÍ VŠ Z PLZNĚ

Kresinka 6.1.2010 5:48

Jsem ráda,

že se konečně našel někdo, kdo nezpochybňuje důležitost a umění učit (druhé) a učit se. Dnes, kdy se běžně setkáváme s hrubkami v novinách, v projevech i připravených. Není mi to jedno a vadí mi i jiné věci. Kolik lidí dnes popírá důležitost knihy, "všechno" si nachází na internetu a neuvažuje o relevantnosti informace, tím méně o tom, jak se na internet dostala. Velice mě také baví zkoumání inteligence pomocí testů. Jednak se jim dá naučit a vůbec, nemyslím si, že je to jediný způsob, jak zjistit schopnosti člověka. Za chvíli se dočkáme i učitelů, kteří nebudou například pravopis znát, protože od zkoušek již uplynula nějaké doba a oni ho nemají zažitý. Ale jistě chápete, že nemám na mysli jen onen pravopis

B. Rampír 6.1.2010 15:36

Re: Jsem ráda,

Kresinko, naprosto přesně!

jízlivec 6.1.2010 18:52

Re: Jsem ráda,

"Naučit se" úspěšně zodpovědět otázky tzv. inteligenčního testu je úkol tak pro Rainmana...

kirast 6.1.2010 1:39

Rozumím snaze pana profesora. Ale

kolik jeho studentů se v životě nakonec bude živit oborem, který vystudovali? Dle mé zkušenosti tak jeden z deseti. Těch devět zbývajících budou tvořit "management". A pro ten stejně téměř žádná (odborná) škola žádné informace neposkytuje. Ten jeden se to nějak naučí (nebo doučí) a těch devět může klidně tu školu prochehtat. A když budou potom pást po nějakém opravdu vysokém korýtku, dodělají si pak někde bokem při zaměstnání MBA, a to lze dneska i bez vysoké (např. Onderka) a toho jednoho moulu, co se dřel na všechny zkoušky, pak strčí do kapsy a pořádně zaúkolují, že bude rád, když se dočká penze bez MBA a bez infarktu.

učitelka 6.1.2010 2:40

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

Zdravím Vás. Mrzí mě , že zcela opomíjíte skutečnost, že učení je také proces, který vede toho který se učí nejen k získávání určitých vědomostí, ale také k tomu přijímat , třídit a uchovávat a využívat určité informace, budu-li to chtít parafrázovat, mohla bych říci , že pro mladého člověka, který  si buduje svuj intelektuální základ by bylo užitečné i kdyby se učil opravdu ten telefonní seznam, protže se naučí  techniku práce s informacemi,kterou pak bude moci využívat po celý život, protože neustále bude zapomínat a muset se učit něco nového, takže argument, že se tím nebudou zabývat. To je jako bych měla litovat všeho co mě ve škole naučili protože z toho skutečně využívám minimum. Jak říkla jeden mujstředoškoslský profesor všeobecné vzdělání máme tehdy až jsme vše zapomněli. Oni se totiž kvuli tomu prochechtání nenaučí  intelektuálně pracovat a vůbec pracovat, mít zodpovědnost za výsledek, já vím že je to jedno jestli budou umět odpapouškovat vše co jsme je naučili, nebo lépe řečeno odpřednášeli, mnohem důležitější je aby byli schopni excerpovat to důležité, a ne jenom papouškovat, aplikovat vědomosti do žviotních situací, ale to bez trochy té práce jde jen stěží.

68 6.1.2010 5:58

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

Jen kdybyste víc používala t.zv. teček, kterými lze ukončovat t.zv. věty. Ale jinak fajn.

honzak 6.1.2010 8:15

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

hnidopišství zdar! Tzv. bude lepší, že?

68 6.1.2010 21:24

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

"BTW", jak kdo. - A jinak, kdybyste ten příspěvek napsal Vy, rozhodně bych se o ničem nezmínil, vše by bylo pochopitelné. Ale když už tedy "učitelka"?

ranbow 6.1.2010 8:54

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

Ale tohle právě ta škola nedělá. Aspoň ne ty česká. V české škole získávání informací znamená že mu je pan profesor odpřednese, přijímá je tím že je musí poslouchat a možná zapisuje, uchovávat to že si je musí namemorovat a využívat tím způsobem ře to při zkoušce odpřednese.

Uznejte sama že tento naučený proces  je mu v praktickém životě a profesi k ničemu...

portwyn 6.1.2010 12:25

No, na tohle musí být dva

Zadáte žákům na ZŠ nebo SŠ, aby daný údaj (hustotu mědi třeba) našli v tabulkách. Zjistíte, že

- polovina tabulky vůbec nemá

- z té druhé poloviny polovina neslyšela, co mají dělat, protože se právě vykecávali oni sami nebo ostatní

- a z té čtvrtiny co zbyla se vás bude několik dožadovat informace, na které straně a v kterém řádku mají hledat.

Nejde o nadsázku.

ranbow 6.1.2010 15:47

Re: No, na tohle musí být dva

Na to je jediná správná odpověď , Najděte si to , ještě máte 4 minuty do odevzdání písemky

kirsat 6.1.2010 22:58

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

Opomíjím toho mnohem více. Nemohu se vyjádřit ke všemu, to bych musel napsat svůj článek nebo i knihu. V tuto chvíli jsem chtěl uvést svoji zkušenost s využitím vzdělání, která mě vede k názoru, že se zase až tak moc nestane, když místo výuky bude ve školách "sranda". Protože většina lidí své vzdělání v praxi stejně nepoužívá. Možná, že by pak bylo i víc těch, kteří se začnou oboru, jež vystudovali, také věnovat. Kdo ví. I když spíš ne, ona totiž práce stojí v pořadí u většiny lidí až za mocí a penězi.

MZ 6.1.2010 6:39

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

A proč teda ti studenti na danou odbornou školu lezou ? Proflákat se, získat titul, a pak "managerovat" ? Na to můžou dokonce i studovat, těch "managerských" oborů studia je jistě dost, a nemusí otravovat jinde.

MGM 6.1.2010 15:19

Re: Rozumím snaze pana profesora. Ale

Žáci "lezou" na školy z různých důvodů. Kvůli rodičům, aby si odsunuli vojnu (dříve, dnes možná dobu, kdy se budou muset ohánět sami) , aby získali titul z lepší školy, z idealismu, a kdo ví, proč ještě. V každém případě je jejich budoucnost s jejich vzděláním (nevzděláním) často ve velikém rozporu. Takže o vědomosti (odborné) získané při studiu obvykle nejde. Nakonec, ono těch pár "hloupých", co se učili poctivě a ostatní od nich opisovali, to za ně udělá i v praxi - dostanou to úkolem :-)