23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Umělci Milionu chvilek jsou nuly

Sledovali jsme to v Austrálii všechno velice pozorně, ale zůstávali jsme při tom trochu skeptičtí, protože jsme poměry v domovině až příliš dobře znali. Z českých a slovenských imigrantů měl většinou každý svůj pádný politický důvod, proč zvolil radikální odchod z vlasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 14.11.2019 9:09

No, nulám snadno porozumí každá nula, mají jednoduché noty...

Tak hlavně, že si rozumíte. ;-D;-D

J. Jelínek 14.11.2019 9:19

Když už pan autor a spolu s ním i jeho souznělci hovoří o nule, jako o něčem nicotném, marginálním a zavrženíhodném, pak nechť si také uvědomí, že bez nuly by neexistovala matematika, tak jak ji známe a potažmo tedy ani celá naše civilizace. Nula je, pánové, velmi důležité číslo a pojem. Rozhodně neznamená "nic". Někdy si myslím, zda ten Zeman nemá přeci jen pravdu v jeho hodnocení inteligence novinářů.

P. Dvořák 14.11.2019 9:35

Prdlačku. Není nula jako nula.

Pokud je nula jako poslední číslo za desetinnou čárkou, je absolutně irelevantní. I kdyby jich tam bylo milion, budou mít stejnou hodnotu jako ta, která tam není: nulovou.

O inteligenci novinářů bych nepolemizoval, u nich jde spíš o nedostatek vzdělání, zejména technických směrů a matematiky. Zato u vás evidentně jde o nedostatek obojího.

J. Jelínek 14.11.2019 10:30

Doporučená četba: John D. Barrov Teorie ničeho, Tentýž: Teorie všeho. Při vašem vzdělání technika a matematika s tím nebudete mít problém. Dokonce ani já, pouhý jaderný inženýr jsem ho neměl.

R. Langer 14.11.2019 10:52

Ano, dnes je sice moderní tvrdit, že všechno je na nic, nebo naopak v ničem, ale realita je trochu jinde. Jako jaderný inženýr byste s tím určitě neměl mít problém. A vo tom to je. ;-)

J. Jelínek 14.11.2019 11:53

Škoda, že formát diskuse pod články na NP nedovoluje trochu více rozebrat vaše (a nejen vaše) heslovitě pojaté myšlenky. Není to jen váš "problém", ale celkově mám takový dojem, že si navzájem vůbec nerozumíme a jde nám jen to, dehonestovat "protivníka", udělat z něj blbce, utvrdit se ve své "pravdě" a to prostřednictvím a pomocí plakátových hesel štěkaných s pěnou huby.

P. Dvořák 14.11.2019 11:27

I když se tu knihu naučím nazpaměť, změní to něco na tom, že nula jako poslední číslo za desetinnou čárkou je jenom bezvýznamná nula, která tam ani nemusí být napsaná?

P. Grigar 14.11.2019 14:08

.. a za pomocí teoretizování o významu nuly se vám podařilo odklonit diskusi od podstaty věci v autorově článku. Jelínku, vy filuto.. kuchař okultista Jurajda by vám dal nášup. ;-)

F. Kusák 14.11.2019 9:17

Vždyť nedokážete ani jasně říci, za co ti umělci demonstrují. Nebo ano? Zkuste to. A pokud považujete onen klip za zdařilý, pak je naše vnímání kvality natolik rozdílné, že je diskuze na toto téma naprosto zbytečná.

R. Langer 14.11.2019 10:53

Ano, to by mě také zajímalo... ;-D

Š. Hašek 14.11.2019 11:00

Já jsem si nakliknul tu petici .........

Podobné chujoviny (zde málo přesné) "mě taky braly" ..... No jo, ale to bylo za Husáka a já chodil do tanečních ......

P. Grigar 14.11.2019 12:13

"..statisíce ne-li miliony lidí v ČR", kteří jim rozumí, mají ovšem problém s tím, aby si svoje představy prosadily v řádných volbách. Sejít se na Letné, to jim jde, sejít se u volebních beden s jedním volebním lístkem.. to už je pro ně problém.

Tož budeme volby opakovat tak dlouho, až tato skupina bude s jejich výsledkem spokojená?

F. Houžňák 14.11.2019 8:26

Bacha na spojení "jidášský peníz", to je teď podle interpretace Německa a tedy celé Jevropejské Únije výraz prudce antisemitský. Právě tím zdůvodnili v německém parlamentě vyhození politika AfD z čela jednoho parlamentního výboru, protože prohlásil, že udělení Záslužného kříže levicovému zpěvákovi Lindenbergovi byl "jidášský peníz" (Judaslohn).

P. Dvořák 14.11.2019 8:05

Nesleduji zpravodajství ani publicistiku ČT a ČRo. Proto nevím, co je myšleno tím:

"Zařazením předtočené reportáže - byl tam titulek „živě“, pokud se nemýlím - se celá slavná ČT až neuvěřitelně provařila."

K. Salajka 14.11.2019 6:53

Díky za rozbor. Po sametové revoluci se mocenské mechanismy změnily, ale stále v nich rozhodují oportunisté jako za socialismu - to je bohužel v souladu s teorií elit Vifreda Pareta. Důležitá připomínka hrozby z teutonského prostoru. Otázkou zůstává dějinná úloha Čechů jako motiv pro existenci samostatného státu, promýšlená s poctivostí, která by navázala na TGM.

K. Wágner 14.11.2019 6:49

"Zakopaný pes je v tom, že vedení unie ovládli z popela vstalí noví revolucionáři." R^

V. Mokrý 14.11.2019 6:24

Jako vždy, na potlesk !! R^

V. Mokrý 14.11.2019 6:27

Hrát v ČRo, ČT, Wericha s Voskovcem z dob jejich největší slávy, Kryla - to bychom chtěli po těchto veřejnoprávních médiích v současné době moc.

O. Musil 14.11.2019 5:01

Pan autor pozoroval celé listopadové dění v Austrálii v televizi, ale je mu jasně, že není co oslavovat, protože jsme byli naprosto neschopní a nesvrhli režim jedné strany o pár týdnů dřív. Taky dobré...

T. Hraj 14.11.2019 6:32

Myslím, že jste to řekl trochu ostřeji než autor. Ale faktem je, že poslední jsme byli. Berlínská zeď padla týden před 17. listopadem. Slavit pád můžeme (a máme), ale naše zásluhy jsou poměrně skromné.

O. Musil 14.11.2019 7:30

No, naopak si myslím, že jsem ještě trochu ubral. Jestli jsme byli první nebo poslední, ono to ve finále opravdu bylo jedno. Můžeme se jen dohadoval, co by se dělo, kdyby nedošlo k brutálnímu (a nesmyslnému) zásahu na Národní třídě, následné stávce herců a studentů atd. 16. prošel Bratislavou průvod studentů, nebyl zastaven a nijak omezen, demonstrující si promluvili s vedoucími komouši a pak se v míru rozešli.

M. Krátký 14.11.2019 9:40

Jo, máte pravdu - ale to zpoždění jsme nejenom ihned dohnali ale teď jsme ze všech lido-demo na absolutní špici - ČR je jediná z těchto zemí, do které přicházejí občané jiných států pracovat a tak nás utěšeně narůstá - což se o ostatních nedá říct ani náhodou - mluvím o lidech, kteří přicházejí skutečně pracovat - ne jako zaplevelené státy t.zv. západní Evropy, kam směřují miliony teroristických muslimů vyžírat jejich sociální programy. Já osobně pracuji nepřetržitě od 1.7.1960 a k tomu mám "důchod" 13,460,- kč - to by s muslimem švohlo o zem natotata - hezký den pane Musile R^R^R^

O. Musil 14.11.2019 10:58

Díky za odezvu, taky si nemyslím, že by tehdy nějaký týden hrál roli.

Co se týče západu, nemyslím, že by tito příchozí byli teroristé, problém bude spíš stejně jako ve Francii za pár let nebo v příští generaci, až se u nich naplno projeví deziluze. Stát je pak bude různě chlácholit sociálními dávkami... Oni třebas Turci, kterých je v Německu opravdu hodně už v několikátě generaci, určitě přes 3 milióny, jsou sice muslimové, ale jsou pracovití a nejsou to teroristé. Přesto taky nejsou jejich vztahy s rodilými Němci mnohdy ideální. Oproti novým migrantům z Afriky jsou to ale nejspíš ideální občané. Popravdě nevím, jak to chtějí Němci řešit, přípravili spoustu různých integračních programů, jenže z Ali Kemala Helmuta neuděláš.

Jinak se mějte pěkně a zas někdy...

P. Grigar 14.11.2019 12:26

..bratislavské události ze 16.listopadu 1989 byly krystalicky čistým modelem představ opozice o "nepolitické politice, takovém tom kvasu zezdola". S takovou by se v tom soudruzi i disidenti plácali ještě dlouho bez nějakého valného výsledku a tak bylo nutno věci popostrčit, Moskva už o nás neměla zájem a neřízená/nekontrolovatelná revoluce nepřicházela v úvahu, co kdyby se k moci prodrali jiní, než předem vybraní?!

J. Krásenský 14.11.2019 4:13

R^

J. Kudrnová 14.11.2019 0:49

Souhlas s autorem. R^