26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

RADAR: Ještě něco o radaru

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
John 11.6.2007 11:41

Re: Re: Re: O funkčnosti radaru se nevedou spory

JENOM radar na Kavkaze. Raketa ho přeletí za 20 s. A je vymalováno. Laskavě si něco o funkci toho radaru zjisti a přestaneš papouškovat Putinovi kraviny. Kdyby byl jako doplněk to by byla jiná, ale chce to Rus? Nevšiml jsem si.

Jura 11.6.2007 14:53

Re: Re: Re: Re: O funkčnosti radaru se nevedou spory

1) Jak radar na Kavkaze učiní systém totálně nefunkční ????? ...Raketa ho přeletí za 20 s ...  to považuješ za odpověď? Tvrdil jsi, že nedokážu argumentovat, tak předveď své argumenty.

(2)Neopověděl jsi

achjo 11.6.2007 21:17

Re: Re: Re: Re: O funkčnosti radaru se nevedou spory

Jak chcete za 20 vteřin přeletět něco co má dosah cca 7000 km 8-o

hobis 11.6.2007 8:06

Radar

hobis 11.6.2007 8:03

radar

!!Vy protiradarovi zatemnci a ruzni agenti.Uvedomte si laskave,ze Putin si necha americky radar radeji postavit na Rudem namesti v Moskve,nez,aby to dovolil v nejake ruske gubernii,o ktere si mysli,ze Cesko je.A pata kolona,kterou KCSM je tleska. PA

komantsch 11.6.2007 8:10

Re: radar

A proc mu nevadi zakladny v Bulharsku a Rumunsku?;-P

Xury 11.6.2007 8:29

Re: Re: radar

Kdo říká, že mu nevadí?

Mard 11.6.2007 14:22

Re: Re: radar

Možná jako KGBák z Německa cestoval domu přes ČSSR. Bulharsko a Rumunsko ještě nenašel na mapě!

Ondřej 11.6.2007 6:34

překonání systému

Pane Babáku,

ještě mi nikdo nevyvrátil můj argument, že radarový systém půjde přelstít n+1 raketou, kde n je počet antiraket a je to číslo kolem 10. Takže když lotrovský stát bude mít jedinou jadernou hlavici a vypálí nejdříve n raket bez hlavice, které vypárují ty antirakety a pak tu ostrou, je celý systém k ničemu.

Stále si totiž myslím, že vyrobit jednu raketu nebo dvacet raket už je totožné, to je snad jen strojařina, ne ?

mjd 11.6.2007 8:18

Re: překonání systému

Ano. To je realita. Dlužno dodat, že "sestřelení" rakety aniraketou je mimiřádně obtížné, ne-li nemožné. Výsledky zkoušek USA to jen potvrzují. Příliš se však neprezentují.

Václav 11.6.2007 8:31

Re: překonání systému

No, jako technik strojař Vám řeknu, že to zase tak jednoduché není. Vyrobit balistickou raketu středního nebo dalekého doletu není je něco kapánek jiného nežli výroba raket s doletem v řádu stovek km. Připravit takovouto střelu k odpálení je také o něco složitější nežli pouhé zasunutí do raketnice, takže vypálit deset ran najednou už je výkon hodný menší raketové velmoci. A odpalovat je s většími odstupy nelze, protože jakmile ten systém vyhodnotí, že cílem byl třeba Londýn a nebo Washington, tak už dotyčný stát nemusí mít čas ne vypálení té ostré střely, protože se mezitím stane cílem odvetného úderu. Klidně bych se vsadil, že americké raketonosné ponorky operují tak, aby tzv. lotrovské státy byly na dostřel tak někde mezi 10 a 20 minutami. Tolik k problémům na straně toho lotrovského státu.

A teď k tomu ještě připočtěte to, že protiraketové systémy jsou navíc konstruovány tak, aby dokázaly rozeznat klamnou střelu od ostré. Klamná hlavice o stejné hmotnosti jako má skutečná například nebude emitovat záření, které uvolňuje štěpný materiál ve skutečné hlavici a které nijak neodstíníte, protože by to znamenalo velký nárůst hmotnosti. A ze satelitu dneska zachytíte množství daleko menší nežli je potřeba na jadernou nálož.

Harry 11.6.2007 13:39

Re: Re: překonání systému

Ja jsem domnivatelem, ze uran je jen velmi nepatrne aktivni dokud v nem nespusti stepna reakce, ze by se dala tak mala naloz dala monitorovat z druzice? Vi to nejaky odbornik?

Mard 11.6.2007 14:26

Re: Re: Re: překonání systému

Ano. Máte pravdu. Detekce je téměř nemožná. Teoreticky by se musela raketa "osvítit" proudem rychlých neutronů a pak by šlo rozhodnout o obsahu. Tj. když se něco vypálí, tak je třeba počítat s tím, že jde o ostrou raketu.

Harry 11.6.2007 14:33

Re: Re: Re: Re: překonání systému

Ostra hlavice ale musi komunikovat radiem s rizenim, odjistuje se pry az pri letu, ta klamna mozna je jenom futral, co nejlehci, cili radiove je nema. Je to mozne? Dik. H.

V.Semerád 11.6.2007 15:40

Re: Re: Re: Re: překonání systému

Nehledě na to, že proud neutronů je podstatně pomalejší než světlo, takže i kdyby bylo čím něco takového vyslat, už předem to nemá smysl.

medved 11.6.2007 6:30

loxodroma

S tim provazkem to obecne loxodroma nebude. Provazek musite natahovat po poledniku nebo po rovniku.

manbitch 11.6.2007 6:17

Muj zajem na radarech je nulovy, ale ja radary miluji...strucne Karel Babak

Karle Babaku, proc zacinas svuj clanek v uvodu s tim, ze tvuj zajem na radarech je nulovy? A potom stravis cely cas presvedcovanim, jak je radar dobry?  To vas neuci na tech novinarskych prumyslovkach nebo kde jsi ziskal vzdelani, co je argumenta jak spravne argumentovat?

Proc otiskovat diletantske prispevky, kde je nejaky profi-editor?

Vojta 11.6.2007 7:38

Re: Muj zajem na radarech je nulovy, ale ja radary miluji...strucne Karel Babak

Vy jste někdy mezi novináří viděla nějakého profi-editora To je snad jenom ve filmech, podívejte se, co jsou schopni napsat páni novináři za bláboly do pitomejch novin!

Martin 11.6.2007 4:00

Plést do toho KLDR je nesmysl

jak to ? to slova vyrcena pred par mesici uz neplati ? a proc  mame verit nove verzi ? doporucuji viru prenechat uzitecnym idiotum, co do dnesniho dne veri, ze saddam mohl zautocit na londyn behem dvaceti minut.

Claudio 11.6.2007 6:26

Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

 Co Čech, to názor. Když se sejdou dva Češi, mají čtyři různé názory.

 Hodně se napsalo v médiích o nejrůznějších výrocích a názorech. Jen velice těžko se dá odfiltrovat co napsala média - novináři a co řekli politici. Na to hřeší valná část antiamerikanistů a dávají k lepšímu stále dokola omílané verze, které mají vzbudit dojem, že politici mlží a odporují si.

 Mohl by jste specifikovat na jakých výrocích politiků je váš názor založen a jakými fakty je podložen? Pokud ne, pak jste jen antiamerikanský tlučhuba!

Martin 11.6.2007 6:28

Re: Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

chcete tvrdit, ze nas radar nemel branit i proti severokorejskym raketam ? to mate tak mizernou pamet nebo doufate, ze predchozi lzi nikdo nedolozi proto neexistovaly ?

Martin 11.6.2007 6:54

Re: Re: Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

zareaguji odpoledne, pokud naprosto jasne prohlasite

Martin lze, o radaru nikdy nikdo nerikal ze bude nas chranit i pred Severni Koreou.

Pokud toto nejste schopen prohlasit, tak doufam, ze vysvetlite, proc se najednou zmenil nazor u tak jasne obranne veci, ktera nas bude branit pred tak jasne definovanymi riziky, ktere vyjmenuje i male proradarove dite.

Xury 11.6.2007 8:36

Re: Re: Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

Radar nás a ani USA neměl nikdy bránit proti severokorejským raketám. Celá tahle blbost vznikla tím, že někdo úmyslně nebo z nedbalosti převzal popis funkce celého protiraketového systému. Vzhledem k tomu, že jeho součástí je např. i radarová stanice na Aljašce, je evidentní že jejím úkolem asi nebou rakety z Blízkého resp. Středního východu, ale  z KLDR. Bohužel řada novinářů (někteří nepochybně úmyslně) si to zjednodušila tak, že radar v Česku má zachytávat i  tyto rakety.

loula 11.6.2007 8:41

Re: Re: Re: Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

Souhlas, věřím, že vojáci a technici takovouto blbost ( že nás radar v Česku bude bránit před raketami KLDR) nevyslovili ani je nenapadla. Ve sdělovacích prostředcích však jeden čas publikována byla, takže si to bud vymysleli novináři nebo politici. Nevím.

Harry 11.6.2007 14:38

Re: Re: Re: Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

No ja jsem domnivatelem, ze pokud raketa vyleti dostatecne vysoko a dosahne (1kosmickou ? tj. 7 km/sec) tak muze litat kolem  Zemekoule dokolecka jak chce. Cili z jakehokoli mista na Zemi lze timto zpusobem zasahnout jakekoli misto. Otazka je, zda na to maj sami, nebo to sezenou za  penize z humanitarni pomoci, ktere jim hodni Amici mezi sebou vyberou.

loula 11.6.2007 8:39

Re: Re: Re: Plést do toho KLDR je nesmysl

Ano, o KLDR se v souvislosti s radarem u nás také hovořilo, ale potom asi nějaký politik nahlédl do atlasu, tak o KLDR již nemluví a tváří se, koho taková blbost vůbec napadla.

Alfons 11.6.2007 3:45

Žádné obavy.

Nebude tam žádný radar, ale TAMARA. Což je pasivní komponenta. Žádné megawaty nepůjdou do luftu. Tam půjde maximálně Tamara po zásahu rakety.

Ladislav 11.6.2007 2:28

bod 9) my do toho nemame co zvanit

Tim nejdulezitejsim bodem je ze rozhodnuto bylo uz davno nekde daleko a nase politicka elita dostala za ukol pouze medialni kampani umyt hlavy remcavemu obyvatelstvu.

Kanada navrh USA postavit zakladnu tam u nich na severu odmitla, okamzite. Totez Britanie, pod tlakem tamni verejnosti. CR se navratila do sve tradicni role lokaje kteremu se rekne skoc a on skoci, jedno kam.

Abdéřan 11.6.2007 6:28

Re: bod 9) my do toho nemame co zvanit

R^!!

Pasáček koz ve Vermontu 11.6.2007 0:50

Americká základna v Čechách

Bylo toho napsáno mnoho o americké radarové zakladně. Jaký bude vyzařovaný výkon ? Neohrozí to zdraví lidí ? Nebude rušena televize ? To jsou technické otázky, kterým většina diskutujících nerozumí. Zakladna ale není problém technický, ale politický.

Proč tato  základna musí být americká a nemůže být základnou NATO ? Důvod je prostý: Staří členové NATO (Francie, Německo a další) se obávají americké agresivní politiky a odmítají další americké vojenské základny. Těch jsou po celém světě už desítky. Mnoho států NATO odepřelo účast na agresi USA proti Iráku, ty, které byly přinuceny, ted´ z Iráku odcházejí. Odmítají také posílat další vojáky do Afganistánu. Ve 30. letech minulého století se v Německu dostal k moci vojensko–průmyslový komplex. Nedopadlo to dobře, světová válka byla nevyhnutelná. Totéž se ted´ stalo v USA. Příznaky jsou stejné, jako byly v Německu. Americký vojensko- průmyslový komplex určuje vnitřní a zejména zahraniční politiku země. Války jsou výborný byznys, americké zbrojní továrny jedou naplno. To se projevuje agresemi proti jiným zemím (naposledy Irák – důvody pro invazi byly zcela vylhané, jde pouze o ropu), stále se zvětšujícím vojenským rozpočtem, vývojem nových zbraní, omezováním práv amerických občanů (Patriot Act), pohrdáním OSN a mezinárodním právem a dalšími nebezpečnými jevy.

Evropské národy odmítají další zbrojení, chtějí žít v míru a spolupracovat s Ruskem. To je proti zájmům USA. Proto Američané chtějí vybudovat nové základny proti Rusku ve východoevropských zemích, kde jsou vlády protirusky zaměřeny a ochotně základny přivítají. I když většina občanů těchto zemí je proti.

Česká republika je již členem NATO a EU. Radarová základna v Čechách bude podporovat agresivní politiku USA. Je to opravdu v českém zájmu ?  To je ovšem pouze akademická otázka. O vybudování základny již bylo rozhodnuto !