8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

PŘÍBĚH: Starý voják

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tich@dohoda 10.5.2009 9:42

Chcete snad naznačit, že se spojenci rudí zastavili schválně na Visle? Fuj, to jsou určitě pomluvy rozvědných ideologických západních centrál.

viz titulek, nick R.J./. Uz to castecne napsal Kanuk, ty vztahy Rusko-Polsko-Nemecke byly za ta staleti sousedstvi znacne komplikovane a polsti soudruzi v nich urcite nehraji roli "mirku dusinu" , to si jen dnes dost lidi Polaky idealizuje, Polaci dodnes maji komplex byvale velmoci a na vychod se divaji stale jako na zajmovou oblast, ktera jim nejak historicky "patri" . za WW II. , kdyz se karta zacala obracet, provazela kazde vojenske rozhodnuti napred dukladna politicka analyza, nedelal to jen Stalin. Warszawske povstani se upeklo v Londyne , bez konzultace se SSSR a navic melo jasny zamer, priradit Polsko po valce k zapadu, to Stalin na zaklade predvalecnych zkusenosti s Polaky nemohl pripustit, tak jim to nechal ve Warszawe sezrat do posledniho drobtu. Ono se totiz "zapomina", ze polsti soudruzi byli ochotni jit s Hitelerem proti bolsevikum a uzemne se prizivit. Oni totiz Polaci meli v te "taskarici" okolo Mnichova taky sve historicke uzemni ambice /Tesinsko, Spis-Orava/ , coz se po Mnichovu prokazalo. "Ctvrte" deleni Polska, to sedi, Polaci totiz zapomeli, ze Rus s Nemcem se vzdy domluvi na ukor Polska, rekl bych, ze to plati i dnes. Cest :-)

silvatax 10.5.2009 14:13

Re: Chcete snad naznačit, že se spojenci rudí zastavili schválně na Visle? Fuj, to jsou určitě pomluvy rozvědných ideologických západních centrál.

Územní požadavky Polska na Těšínsko nevyplývaly z nějakých historických práv - těmi se naopak oháněli  v Praze. Poláci požadovali to území Těšínska, na kterém před rokem 1920 žilo polsky mluvící  obyvatelstvo - to tvořilo asi 70% celkového počtu, zbytek bylo německy hovořící obyvatelstvo ( Rakouští Němci a Židé) a jenom několik procent tvořili Češi - přesněji řečeno Moravci, jak byli označováni obyvatelé Těšínska, hovořící česky (ve slezsku se tehdy analogicky používal termín "po moravski"). Po nespravedlivém  ( z hlediska Poláků) rozdělení Těšínska zůstalo asi 150000 polsky mluvících obyvatel Těšínska v cizí zemi. Benešovi diplomaté chtěli tento problém na poslední chvíli řešit a už od jara 1938 jednali s Polskem o vrácení této oblasti Polsku.  Týden před Mnichovem Beneš toto odstoupení potvrdil a souběžně na to reagovala i Mnichovská dohoda. Polsky mluvící oblast Těšínska by patrně skončila jako součást Polska bez ohledu na Mnichov.

tich@dohoda 10.5.2009 17:22

Re: Chcete snad naznačit, že se spojenci rudí zastavili schválně na Visle? Fuj, to jsou určitě pomluvy rozvědných ideologických západních centrál.

v podstate potvrzujete muj komentar, tedy , ze Polsko v obdobi mnichova operovalo stejne jako nacisticke Nemecko v Sudetech = polsky mluvici obyvatelstvo na Tesinsku/Spisi si pralo navrat do rise/Polsko. Podobne dnes "argumentuji" Polaci v Litve, Belorusi,Ukrajine , kde si pod zaminkou ochrany polsky mluviciho obyvatelstva ohrivaji svou politickou/nacionalistickou polivcicku. Koneckoncu postupimska konference prirkla Tesinsko opet k CSR, jako soucast historickych uzemi koruny ceske /ceske Slezsko/. Jinak, hlavnim duvodem zajmu CSR /ekonomickym/ bylo po padu R-U , tzv. bohuminsko-kosicka draha = zeleznice spojujici ceske zeme se Slovenskem, vede prave pres Cesky Tesin. Cest :-)

J.G. Pašek 10.5.2009 3:49

I kdyby Patton osvobodil celou ČSR . . .

tak v 1946 svobodných volbách by dal zblbnutý národ stejně většinu hlasů = mandátů komoušům a posadili by si komouše stejně na hrad v 1948 . . . . 

www racek 10.5.2009 17:37

Re: I kdyby Patton osvobodil celou ČSR . . .

no, nějak mi pořád není jasné, jak by patton chtěl osvobodit československo. jeho mise spočívala z většiny v přijímání zajatců, ev. pozdějším předání rusům. na operace typo ostravské nebo dukelské asi opravdu neměl síly.

honzak 10.5.2009 19:28

Re: I kdyby Patton osvobodil celou ČSR . . .

jasně, stratégu stratégiči!  Tobě už opravdu hrabe!

J.G. Pašek 10.5.2009 21:24

Já o voze a ty o ruské koze . . .

!

SW 11.5.2009 0:34

Re: I kdyby Patton osvobodil celou ČSR . . .

Ty máš dost.

JáI. 13.5.2009 20:44

Re: I kdyby Patton osvobodil celou ČSR . . .

????

Karel 10.5.2009 1:50

Připomíná mi to kreslený vtip od Renčína

Povídá režisér: Zeptejte se odborného poradce, jak dlouho by mohla odolávat německá tanková divize soustředěnému útoku dvou partyzánů. Asi taková je úroveň článku.

Roman Kubíček 9.5.2009 22:32

"Pennslyvania Dutch"

Není to náhodou holandština?

J.G. Pašek 10.5.2009 4:15

Re: "Pennslyvania Dutch"

Ani náhodou!

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pensylv%C3%A1nsk%C3%A1_n%C4%9Bm%C4%8Dina

Ropman Kubíček 10.5.2009 13:04

Re: "Pennslyvania Dutch"

Už jsem to taky našel. Máte pravdu. Američané ve své nevzdělanosti nedokážou rozlišit Nemce od Holanďanů.

Hrad 10.5.2009 13:43

Re: "Pennslyvania Dutch"

To všichni, nebo jenom někteří? 306 milionů neschopných rozlišit...... A co teprve rolišit Němce od Něnců!!!!! Američané mají jiné starosti, než rozlišovat město (16 3 mil.) od národa (80 mil.). Tady (NP) je ale blbůůůůů.

Roman Kubíček 10.5.2009 15:16

Re: "Pennslyvania Dutch"

Abych nebyl nespravedlivý, možná se jich i pár najde, kteří to dokáží.

J.G. Pašek 10.5.2009 21:23

Holt , nikdo ve světě nemá na Čechů superiórní inteligenci . . .

!!

Roman Kubíček 10.5.2009 23:33

Re: Holt , nikdo ve světě nemá na Čechů superiórní inteligenci . . .

Naopak, nikde ve světě se nenajde tolik podprůměrně inteligentních lidí jako v USA.

;-P

Vodička-sapér 9.5.2009 21:52

Starý voják Roy z vesničky Hegins...

K velké smůle, hanbě,  současného zpravodaje priv. tel. Z1  z USA D. Neumanna, vyšel dnes,   v příloze Práva ,článek historika M. Šišky  Američané  v povstalecké Praze. Je doprovázen unikátními fotkami, které dokládají, že ten americký stařík, lidově řečeno, kecá. Tak třeba ty  polopásové transportéry, tak tady paměť staříka hodně selhala. Na dokum. fotkách jsou kolové transportéry M 8, kterými jeli Američané do Velichovek(průjezd kolony Hradcem Kr.,snímek transportéru ve Velichovkách), na to, že se jednalo o M8, žádné polopásy, je v článku kladen zvláštní zřetel , je to zdůrazněno. Článek přináší i dost podrobné informace o členech mise.To,  že Neumann , bez jakéhokoliv věrohodného důkazu , či svědectví,  píše o tom ,roznáší, že mu nějaký děda Roy vyprávěl o stovkách!!, tenkrát českými partyzány postřílených německých zajatců, staví  tohoto zpravodaje, do věru podivného světla. Kdy  a  kde je hromadný hrob, myslím ,že by se takový masakr nedal utajit, ale co na tom  záleží," seriózní novináři"  Neumanne,hlavně  si  s chutí ucintnout , viďte.   

R.J. 9.5.2009 22:45

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

Sapere, na včerejším článku o Kateřině Veliké zelené první, máte moji odpověď na Váš komentář, přivítám,když tam juknete ostřížím okem a zhodnotíte znalecky moji repliku.

Vodička-sapér 9.5.2009 23:45

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

R.J.,zdravím, už se stalo.

honzak 9.5.2009 22:53

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

taky jsem zaregistroval D.N. (obrázek v louzelnickém) na Z1. Nicméně neodsuzuji, jsou o řád horší zpravodajové.

R.J. 9.5.2009 23:24

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

Dnes hodinová jízda po Vinohradech, bál  jsem se na oři jet dál, kdyby mě zase prdla zadní stavba ve sváru, co jsem opravil, ale řeknu Ti, mučírna, Benešovskou jsem šlapal  s vypětím Herkula držícího vesmír. Vždy si tak po prvních jízdách říkám, to máš za zimní rozežranost, vidíš, nepoučil jsem se, hned jak jsem přijel a vzpamatoval se, vytřel jsem pekáč s výpekem z kachny třemy knedlíky. Jó, Tantal věděl houno, co to jsou pravá muka.Na kolo bych ho posadil po zimě. A co Ty  Vršovický raubíři, jezdil jsi někde ?

Kanuk 9.5.2009 23:37

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

R.J., vyhoďte ten váš svařovaný šrot a sežeňte si pořádný kolo letovaný do mufen. Já vím, že dneska už to nikdo nedělá, tak budete muset někam do "kolobazáru".

R.J. 10.5.2009 0:08

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

Kanuku,máte pravdu,mám takové kolo, Schauf, model Bandolero z roku asi 90, krásně tvarované mufny, chrommolybdenová ocel, vybavený nádherně,převodovkou, 14 rychlostní, žádná přehazovačka. Ale jezdím na těžko, přední a zadní brašny, moje maličkost, /hromotluk/ , tak holt to dostávalo zahulit. Mám ho od 94 roku, mám ho již rád, nerad bych se sním loučil. Určitě mě ještě bude sloužit.

Kanuk 10.5.2009 0:59

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

R.J. máte tam nějaký zmatky. Na jedné straně píšete o prasklém sváru, na druhé straně o krásně tvarovaných mufnách. To mi nějak nejde dohromady.

R.J. 10.5.2009 1:34

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

Zadní stavba je přivařena na sedlovou trubku, na mufnu, přesněji. Pro estetický dojem, je ta zadní rourka stavby nahoře seříznuta kose,asi 3 cm ,a přeplátována plíškem, čili je zeslabena v místě sváru na sedlovku ,ale v tom kosém zeslabení ta rourka praskla, asi cenťák pod "špičkou" ,kde je přivařena na sedlovku. Prasklo to šikmo dolu, takže kus letování mosazí to odneslo také,utrhlo se to letování také z části mufny na sedlovce. Jde to blbě popsat. Ale je to již v cajku, snad to vydrží, vzal jsem zkušebně pár obrubníků na chodníku, zatím se  nic  nedělo, tak jsem optimista.  

Kanuk 10.5.2009 2:03

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

RJ, děkuju za vysvětlení a za pokec: Neměl byste už zaujmout polohu chrnícího střelce? Dyť už tam máte dost po půlnoci. Kdybyste uposlechl mého pokynu, tak dobrou, ale s vámi rád pokecám.

Kanuk 10.5.2009 2:08

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

Mimochodem, po válce jsem jezdil na kole s Káčaty (cyklistický oddíl Klubu čs. turistů), najezdil jsem toho dost, obvykle od konce února do října, listopadu, než napadl sníh.Jo, to byly časy, kdy "silnice byla naše", občas nějaký ten "dřevák". Dnes bych se na silnici s kolem bál vylízt.

R.J. 10.5.2009 2:24

Re: Starý voják Roy z vesničky Hegins...

Jo, dnes je to pro silnější povahy, jezdit na kole po Praze. Alemne to tak nepřijde, jezdím celý svůj život, tak to nějak nevnímám. Ale mojí ženu na kolo po Praze nedostanu, jen někdy v sobotu, když není provoz, ve všední den ani omylem. Nenutím jí, vím, že to je kolikrát o držku. Mého kamaráda sundal obušek přívěsným vozíkem, zapoměl, že vozík je širší než auto,šmiknul to kolem něj těsně a zapoměl na ten vozík,naštěstí dali doktoři kámoše dohromady tak, že mohl chodit normálně, ale na kolo jen zvolna, do hospody,jak by upadl,mohla by mu znovu prdnout páteř, naštěstí neměl poškozenu míchu, jinak se  "proháněl" na vozíku.  Jinak se pomalu loučím, jdu na kutě, je můj čas, na clasiku ještě pěkně hrají, tak se mě bude hezky usínat, tak dobrou Kanuku, spíše hezký večer tam u Vás.     P.S. nepsal jste, že jste také ze Žižkova ? Někde od Plincneráku ? Kdysi, teď jste někde u eskymaček.;-DTak zase zítra. :-)

Danton 9.5.2009 20:21

Nějak mi v tom vyprávění nesedí

Nějak mi v tom vyprávění nesedí ta "Pennslyvania Dutch"L kterou pokud vím používají pouze Amišové a Hutterité, ale pro obě tyto skupiny je typické, že zásadně odmítají vojenskou službu...