1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pertinax 5.12.2006 21:24

podle jména Wesley Jackson

se dá předpokládat, že jste vystudoval medicínu v Severní Americe. A samozřejmě si platil vše ze svého nebo to za Vás platil tatínek s maminkou. A že to stálo zatraceně hodně, než jste začal vydělávat  pár dolarů jako asistent ve špitále. A že jste si spočítal, že ze své investice do vzdělání budete něco mít až tak kolem pětatřiceti, takže jste se raději nechal zaměstnat v ČR?

Wesley Jackson 5.12.2006 22:14

Re: podle jména Wesley Jackson

Pertinaxi, by´t jsem Wesley, studoval jsem tady.Asi my chcete připomenout, že jsem vystudoval zdarma, z krve a potu dělnické třídy a svých rodičů.Těmto blábolům snad nemůžete věřit?To je asi jako iluze bezplatného komunistického zdravotnictví.Pokud mne pamět neplete, od prvního ročníku se hradila kolej, strava, učebnice, jízdné.Bylo to dost.Listopad 89 přišel na počátku třetího ročníku, pak všechny náklady rostly geometrickou řadou.Po celé studium jsem pracoval jako zřízenec či sestra,měl prospěchové stipendium, mnohé jsem si tedy   hradil  sám pochopitelně i s příspěvkem od rodičů. Za svá studia nejsem nikomu dlužen i v českých poměrech ani korunu. To, co jsem nezaplatil na školném jsem si za těch 14 let od promoce 100x odpracoval o vrátil na oltář vlasti. Bude mi skoro čtyřicet, za své i tak dosti zaplacené vzdělání mám tak akorát  žakudeční vředy.Komunismus ekonomicky zbankrotoval právě na onu  nebezpečnou iluzi bezplatnosti,,rovnosti.....

pertinax 6.12.2006 11:16

Re: Re: podle jména Wesley Jackson

Vážený pane doktore, to by bylo na dlouhou diskuzi. A dokonce si myslím, že bychom se na většiině bodů shodli. Mně se asi jen dotkla Vaše zatrpklost vůči jiným profesím. Profese lékaře má (oproti třeba právníkům) tu velikou nevýhodu, že v ní jde velice těžko "šibalit" - každý vesnický starosta má mnohem více přiležitostí než lékař v nemocnici, a když už se nějaká objeví, využijí toho stvoření typu RATh.  Oproti lékařům v Canadě, kde poměry znám celkem dobře, je ale smutné, že Vám V ČR Vaše dřina při studiu nezačíná  ani po té pětatřicítce přinášet ohodnocení odpovídající znalostem, zkušenostem a hlavně zodpovědnosti.  Ať už jste platil školné nebo ne.  A také s Vámi souhlasím, že jedním z nejhorších pozůstatků komunizmu je ta iluze rovnosti.  Rovnost může nastat pouze na nejnižším společném jmenovateli, morálním, kulturním, společenském. Výsledky snah o její zavedení vidíme stále ještě všude kolem náás.

Brmboš 5.12.2006 19:58

Proč lžete?

Kdyby to bylo skutečně tak jak říkáte prosím. Ale lžete. Vám jde stále o jedno bránit jen jednu stranu a to podnikatele. Nechci se s vámi přít o nedostatcích zákoníku práce. Ale vzpomínám jak se v mnoha důležitých zákonech nadělali také chyby např. při propouštění z vazby i z vězení a šlo o bezpečnost lidí přesto nikdo nepožadoval tak vehementně odložení platnosti. Proč u zákoníku práce? Proto, že překabátěnci v rouše kapitalisty dobře vědí o co jde a nechtějí v podstatě žádnou ochranu lidí práce. Prostě z komunismu nás tito překabátěnci vedou přímo do otroctví.Jdou dějiny pozpátku nebo dopředu a my v prvobytně pospolné společnosti budeme žít pod mosty. Jo až na ty vepře překabátěný.

jasan 5.12.2006 21:12

Re: Proč lžete?

ja jsem take zamestnanec, a soudruzi odborazi mne neskutecne s....ou.  Oni totiz chteji rozhodovat i o mne, prestoze s nimi nehodlam mit cokoliv spolecneho. A kdo ze mne dela otroka, je muj nepritel.

pavel 99 5.12.2006 21:25

Re: Proč lžete?

při odložení platí stávající zákoník - tomu říkáte "žádná ochrana"? A co to jsou vůbec "lidé práce"? Myslíte tím odborové funkcionáře? Ti jsou totiž chráněni nejvíce a mají také pořádné pravomoci.

Kamil 5.12.2006 17:33

Opět nepravdivé a zkreslené informace

Bohužel pan Páral používá některé nepravdivé argumenty. Mnohá kritizovaná ustanovení jsou stejná i ve stávajícím zákoníku práce (možnost odborů zakázat práci při porušení bzpečnostních předpisů - zřejmě v praxi se užijé výjimečně, projednání výpovědi dané zaměstnavatelem v odborovém orgánu - nejde o schvalování, jak nedávno tvrdil poslanec Benda aj.)

Již od roku 2003 se ví, že bude muset skončit "vykořisťování" lékařů formou pohotovostních služeb - ale nemocnice to nijak neřešily. (Pokud vím, úpravu pracovní doby z pohotovosti již vyřešili u hasičů.)

Každý chápe limit nepřetržitého výkonu práce u řidičů silničních vozidel - ale u lékařů se považuje za běžné, že jsou v práci třeba od pátku do pondělí.

Wesley Jackson 5.12.2006 16:44

Poznámka

Je velmi zajímavé sledovat ředitele a špičkový management  našich nemocnic, jak se k problému staví. Velká krajská nemocnice- modelová situace. Je prosinec 2006, nová pravidla budou nejspíše platit od 1.1.2007.Doposud není záměrně! stanovena žádná linie řešení služeb, diskutují různá kolegia, orgány ředitele nemocnice,většina lékařů je z jednání zcela bezostyšně vyloučena.On pan ředitel /MBA/ přece nejlépe ví....V první řadě se lékařů týká to, že doposud vyplňují výkazy práce, které obsahují tzv. čekání a samotny výkon/ tedy kdy leží nebo léčí, operují atd/. Pomineme již rok trvající vykutálené podvody s odpracovanými hodinami, pochybné experimenty s akciovými společnostmi. V mnohých nemocniích mohou i přes to, že makali celou noc vykázat  max. 2/3 času jako práci, zbytek pouze jako čekání za pár korun.To ta zpropadená EU nyní mění na to, že  žádné čekání, výkon,ale jednotný tarif za službu v hodnotě výkonu. To se již pánům na ředitelstvích/jenž hrají léta falešnou hru o velké lásce o pacienta a blaho českého zdravotnictví/ ježí chlupy. Již nyní vědí, že těm zpropadeným doktorům nepřidají ani floka/ přece na to nemají/.My se jenom můžeme modlit, aby nám zůstalo alespoň to, co máme nyní. V mnoha nemocnicích panuje leta strach, zastrašování a ono okřídlené- na váš post mám tři další. Nyní nám magorům již pomalu docházejí síly a nechci vidět, jak to dopadne. Přátelé,doktoři a další- tady již jde o holou existenci, platíme hypotéky, máme děti  Bohapustý nepořádek, který panuje ve zdravotnictví, naprosto neslýchané okrádání sloužících lékařů, sester a zdravotnického personálu ,to je záměrem ať socialistů či kapitalistů v českém podání.  Zákoník práce a normy EU  jsou pro nás lékaře klíčovou záležitostí, není zde žádný prostor k manévrování.(Y)   

Doktor 5.12.2006 17:13

Re: Poznámka

Kurňa ... to je náš špitál!!!!

Andy 5.12.2006 17:21

Re: Poznámka

;-D;-D a co jste, kurňa, čekali ?

Wesley Jackson 5.12.2006 18:44

Re: Re: Poznámka

No, kurňa, jistě ne to, že nám dle EU a ZP snesou modré z nebe, ale 17 let po té, co to komunisté vzdali, čekáme, že ten slušně řečeno nepořádek ve zdravotnictví  jednou přestane. Ono totiž hochu, my pseudorevoluciáři z roku 89, začíme ztrácet půdu pod nohama, naše ideály a sny se pomalu hroutí.Ono to totiž v nemocnicích pod povrchem vře, možná to tak nevypadá, ale je to tak, co ti budu vykládat..Tady již pro nás končí veškerá legrace. Pokud vysokoškolsky vzdělaný státní úředník například na magistrátě ve vedení jakéhosi odporu má 30000 Kč netto, já se dvěma atestacemi, PhD, vedoucí odd. též mám totéž se dvěma víkendovými a čtyřmi všedními službami netto. No promiň...A vidím ty MBA vykutálence, kteří mají od počátku západoevropský standard/ káry, klim. kanceláře, všimné od firem/ Hlavou zeď neprorazíš, jistě,ale nikdy bych si nepomyslel, že pocit seknout s medicínou je tak slastný. Nyní mám pádný důvod a možná se mne mé děti přestanou vyptávat, proč nejsem stále doma a Lojza od zedníka Nováka jezdí ve větším autě každý rok k moři.   

ÄndyO 5.12.2006 19:51

Re: Re: Re: Poznámka

jistě. Mám jen jeden dotaz. Kdybyste bral deset tisíc netto, ale všichni ostatní osm, byl byste spokojen ?

Wesley Jackson 5.12.2006 20:43

Re: Re: Re: Re: Poznámka

Spokojen bych rozhodně nebyl, za deset netto bych se s rodinou pásl stejně jako ti ostatní. Ale vážně. Do svého vzdělání jsem investoval mnoho úsilí, času, složil nespočet zkoušek, pobýval mnohokrát v zahraničí, učím, přednáším. Za to chci odpovídající plat jako nyní jediné existující ocenění,Je truchlivé, jak se  komunistické rovnostářství vrylo pod kůži každému z nás. Dávno jsem pochopil, že otázku výše platů nemá smysl  veřejně diskutovat. Všichni máme málo, tak nikdo více.Srovnejme však hodinovou mzdu právníka/bratru někdy až 2000, zedník 500 opravář pračky 300..../.Domníváte se, že ve Francii, Americe lide spekulují nad tím, kolik mají doktoři peněz?Asi ano, ale také vědí, co to obnáší jenom vystudovat medicínu, po nocích nespat, klepat se strachy o cizí lidi. je smutné, že doktory stavíme v různých přihlouplých anketách na přední místa v celospolečenském žebříčku, ale pořádně je platit nechce nikdo.    

ÄndyO 5.12.2006 20:57

Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

promiňte, ale tohle se tu opakuje s železnou pravidelností jednou dvakrát do měsíce již druhou desítku let. Již nemám sílu o tom debatovat, znova řešit stokrát omleté, speciálně ty příklady s právníky už jsou víc než únavné a nemají hlavu ani patu. Tak  vám jen popřeji mnoho úspěchů v novém zaměstnání, snad budete spokojen. I když si troufám tvrdit, že nebudete. Vy ne.

pavel 99 5.12.2006 21:18

Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

"...opravář pračky 300.." - to si nejspíš pletete mzdu s fakturovanou hodinovou sazbou. Je vidět, jak mnoho toho nevíte, že ani netušíte propastný rozdíl mezi fakturovanou hodinou práce a výslednou mzdou.

Wesley Jackson 5.12.2006 21:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

Pavle, jsem to teda hlupák, že nevím takové základní věci, ale jsem rád, že jsem narazil na specialistu. Ale jsem si naprosto jistý,že ta výsledná mzda bude vyšší než má.Je úžasné, kolik  má naše  země odborníků, specialistů,bohužel to nikde není vidět.

pavel 99 5.12.2006 22:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

víte člověk nemusí být právě specialista, aby věděl, že hned 19% z fakturované částky odkrojí stát ve formě DPH a další odkrajování pokračuje přes daně, pojištění, sociální a zdravotní odvody (a to v plné částce cca 45%, ne to co vidíte na výplatní pásce). Také něco musí zbýt na firmu aby z toho financovala povinná školení (bezpečnost, elektrotechnická vyhláška, firemní školení výrobců, školení řidičů......) a jiné náklady, kupříkladu přístroje a jejich pravidelná certifikace. Také je otázkou, kolik hodin za den takový opravář fakturuje - myslíte, že celých 8? A pohotovosti - slušný řemeslník ji drží nonstop a myslíte, že mu ji někdo platí? Pokud ano, tak zase jenom z těch 300 Kč fakturovaných - takový opravář totiž nemůže čekat, že nadělá miliardové dluhy a "stát" to za něj zamázne.

Wesley Jackson 5.12.2006 22:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

Pavle,Pavle... To podnikání je ale fuška,co?Tak především. Po převratu jsem slušné řemeslníky potkal asi tak dva, pohotovost ale jistě nedržel ani jediný,nic proti vám, ale srovnávat pohotovost specialisty v nemocnici a tohle?Ještě k těm miliardovým dluhům. Ty jsme nenadělali my doktoři, ale tento stát a konkrétně i vy jako potenciální pacient protože po hrstech berete něco, za co beze zbytku neplatíte.Co se týče ohodnocení naší konkrétní práce, zdravotnictví funguje ještě nadále pouze vzhledem k tomu, že jsme nadšenci a odvádíme špičkovou práci za pakatel. Byť si myslíte, že jsme většinou lotři,honící se za prachama,dle medií ničící lidské životy na potkání.Příteli, každý den máme v rukou lidské životy , chyba se často rovná smrti.Ať se to komukoliv líbí nebo ne.

pavel 99 6.12.2006 9:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

Za to že je podnikání "fuška" je třeba poděkovat socialistickým vládám.

Ad "slušní řemeslníci" - asi jste měl smůlu, jako mají jiní na "slušné lékaře". Já osobně znám jak slušné řemeslníky, tak i slušné lékaře.

Ad srovnání a služby - jednak jsem nesrovnával, pouze upozornil na existenci (ostatně co je špatného upozornit, že někdo jiný dělá něco zadarmo?) a dále znám několik počítačových specialistů, které právě lékaři volají klidně v noci kvůli nesmyslným hloupostem  (ti tedy také "drží služby" zadarmo) - ti jsou snad něco "méně" než lékaři? (Pravda - mnozí lékaři si to ve své nadřazenosti myslí.)

Ad miliardové dluhy - jelikož o účtování ve zdravotnictví mám velmi podrobné informace, nemusíte mne přesvědčovat, kdo ty dluhy nadělal. Každopádně lékaři na nich mají lví podíl (a to v různých funkcích v různé míře). Kupříkladu (mimo jiné) i naprostou absencí znalosti ekonomických pojmů a pravidel (viz Vaše dřívější vyjádření) a současně přesvědčením, že jsou "něco víc" než obyčejný ekonom a tudíž jim tento "do toho" nemá co mluvit.

"...Byť si myslíte, že jsme většinou lotři,honící se..." - zvláštní - člověk připouštějící možnost vlastního chybného úsudku by tam vložil slovo "možná", ale nešť. Každopádně o úrovni převážné části lékařského stavu nejlépe vypovídá (byť je to vůči těm slušným a poctivým nespravedlivé), jakého člověka si opakovaně volili do čela své komory. K tomu není třeba žádný komentář.

pavel 99 6.12.2006 9:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

"...Příteli, každý den máme v rukou lidské životy , chyba se často rovná smrti.Ať se to komukoliv líbí nebo ne...." - slyšel jste, že by tímto argumentovali jiní, kupřikladu řidiči kamionů? Je mnoho profesí, kde jde o desítky životů při sebemenší chybě a netrpí pocitem "nadřazenosti" jako lékaři.

Dena 6.12.2006 8:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka

To si plete plno bílých límečků,učitelů a jiných.Neví,že ten řemeslník si musí vše koupit,zaplatit,žadné úlevy jako lékaři nemá a že často mu nezůstane po odečtení všech nákladů ani minimální mzda.Každý jen vidí kolik účtuje,ale co musí zaplatit než může začít pracovat nikdo nevidí,ani ten zaměstnanec.Já vím řeknete ať to nedělá,taky řešení,ale pak Vám by nebyly z čeho vyplácet tak malé platy  .......:-(:-(:-(

dragon 5.12.2006 17:47

Re: Poznámka

pán je doktor ve státním špitále, že?

Vydra 5.12.2006 19:26

Re: Re: Poznámka

Pane doktore, vy si opravdu myslíte, že ZP a EU toto zpraví ? Doufám, že v medicíně máte lepší přehled. Přeji vše dobré.

Wesley Jackson 5.12.2006 20:54

Re: Re: Re: Poznámka

Snad dnes již naposledy. Vydro, doufám,že nejsem naprostý ignorant-ZP,EU nemám za svatý grál mého spasení.Velmi rádi kritizujeme EU a všechno kolem ní. Přejeďte hranice do Bavorska a zastavte se v první nemocnici za hranicemi. Podívejte se ,jakým způsobem je vybavená, jak to tam funguje, jak se o vás postarají.Standard tradičních západoevropských zemí stále o mnoho let předbíhá ten zdejší svinčík, až jim budeme šlapat na paty, pak kritizujme. Zatím se můžeme pouze stydět.

Mortimer 5.12.2006 13:26

Hlavní chyba zákoníku práce z pohledu "pravice"

je to, že vůbec existuje. Cílem modrých hochů (kterým pan Páral tak vehemntně leze do zadku) je úplně zrušit pracovní právo v České republice a odborové organizace pokud možno rozehnat vojskem.

MaR 5.12.2006 13:34

Re: Hlavní chyba zákoníku práce z pohledu "pravice"

A já s nimi plně souhlasím :)

hodne neRath 5.12.2006 13:36

Re: Re: Hlavní chyba zákoníku práce z pohledu "pravice"

na to, abych se dohodl se svym zamestnavatelem odbory ani zakonik prace nepotrebuji... presto mne stoji pekne penize.

MaR 5.12.2006 13:42

Re: Re: Re: Hlavní chyba zákoníku práce z pohledu "pravice"

Jako vždy je to ochrana pro ty méně schopné a to způsobem takovým, aby pak vzhlíželi k odborářskému a socialistickému božstvu. Hlavně je ale nenaučit jak se mají sami bránit, to by ti nevděčníci ještě mohli začít volit pravici. :)

František I. 5.12.2006 15:47

Re: Re: Re: Re: Hlavní chyba zákoníku práce z pohledu "pravice"

To je hlavně pro ty vyžírky z odborářského paláce na Žižkově. Nepřiznal náhodou Štěch, kolik bere za odborařinu? Zlé jazykové tvrdí, že oproti např. hlavnímu kovákovi je plat ministra příplatek na zmrzlinu. Těmto aparátčíkům nikdy o dělníky nešlo. Ale jak vysvětlit svoji existenci? Připitomělým zákoníkem práce. Že asi moc přínosný nebude, to je jasné snad i cikánovi od lopaty. Ale má jiné výhody. Moravácky potěšil, že si zajedou zademonstrovat do Prahy a zároveň udělají vánoční nákupy, sprosťáky zase, jak si pořádně na pracovišti zaharaší, advokáty, jak si na bordelu,který zavládne, namastí kapsy a mnohé další. Určitě potěší i Odesáky. Alespoň budou moci říkat:"Volili jste sockomouše? Máte, co jste chtěli."

František 5.12.2006 16:58

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní chyba zákoníku práce z pohledu "pravice"

Všechno jde, když se chce. Šéf a zaměstnanci se dohodnou a musí se dohodnout. Pokud ne, přijdou jiní, nebo, pokud to pan šéf přepískne, bude muset dělat sám. To platilo už za Rakouska. Pokud nastane situace, že pracovní a personální záležitosti budou řídit odbory, najde se způsob, jak je obejít. Příklad: Firma s deseti zaměstnanci se přemění na dvacet  živností s jedním společným šéfem, ale bez zaměstnanců. Každý bývalý zaměstnanec půjde na krátkou brigádu k jednotlivým firmám postupně. Krom evidentní vzrůstu administrativy je mimo dosah odborů a bude na tom lépe i z hlediska berní. Podobných variant lze vymyslet balík.