2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hanka 24.3.2007 11:00

Re: Tento článek je pro mne velmi pikantní,

nápodobně. nejenomže musíte věčně státu solit, ale ještě se bavíte vyplňováním formulářů a obíháním úřadů. na co ještě bych měla platit? když mi bude někdo dlužit třeba za způsobenou škodu, tak mi to stát taky neproplatí, ale budu si to na dlužníkovi pěkně na své náklady vymáhat.

když si někdo pořídí dítě, tak si musí dobře vybírat s kým. proč bych za někoho měla nést toto riziko?

Forsmeister 24.3.2007 11:16

Re: Re: Tento článek je pro mne velmi pikantní,

Sranda. Víte, co je elektronický podpis? Nechte si ho udělat a předložte ho babě na Finančním úřadě. Hesperidky hadr. Baba je neprůstřelná, strávíte tam mládí.

Forsmeister 24.3.2007 11:12

Re: Tento článek je pro mne velmi pikantní,

Já ho vyplňuji dnes, nicméně mne také rozněžnilo, že jako daňový poplatník budu parciálně platit alimenty, aniž bych si "hrknul" a "ejakuloval". Ještě zbývá judikát, máš ho, tedy znásilňuješ. Příčina a souvislost.

Richard III. 24.3.2007 10:16

Mýlíte se!

Mnohem účinnější a čestnější by bylo výrazné zrychlení procesů s neplatiči výživného a přitvrzení trestů, a zároveň výrazně jiný přístup k těm, kteří neplní jiné povinnosti vůči druhému rodiči, tedy zejména rodičkám (zdráhám se nazývat je matkami), které brání svým bývalým partnerům ve styku s dětmi a pomlouvají je u dětí.

K čemu povede vámi obhajovaný zákon je nasnadě: postupně nebude platit skoro nikdo jen pár "hlupáků". A my bychom měli věřit, že tohle státní navádění k nezodpovědnosti povede k lepší výchově dětí? To přece nemyslíte vážně!

doktor 24.3.2007 12:49

Re: Mýlíte se!

Trestem pro neplatiče výživného je u nás ne nějaký tábor nucených prací, ale VĚZENÍ. Výživné neplatí dál (většinou tam nepracují, a když, berou tak málo, že to padne na náklady vazby a trestu, takže výživné nezaplatí nikdy),a navíc je v base my ostatní živíme z daní. Jde-li nám opravdu o děti, je návrh zákona v pořádku.

Ivos 24.3.2007 14:01

Re: Re: Mýlíte se!

Jenze vetsina z tech neplaticu navic moc dobre vi, ze jim staci jednou jedinkrat za pul roku zaplatit jedny jedinne alimenty za jedinny mesic a statni zastupce jakekoli aktivity matky proti neplaticimu otci hazi ze stolu, protoze otec "ma snahu platit" ;-€

doktor 24.3.2007 14:13

Re: Re: Re: Mýlíte se!

O tom naštěstí nevím.Pak je potřeba změnit trestní zákon.

LOJR 24.3.2007 15:29

Důvodů pro dílčí změny trestního zákona jej jistě celá řada,

ale neznalost jeho aplikace vyčtená odkudsi z novin to jistě nebude. Představa, že pokud někdo třeba pět let bude platit jednou za půl roku, bude z obliga, je samozřejmě mylná.

Ivos 24.3.2007 17:55

Re: Důvodů pro dílčí změny trestního zákona jej jistě celá řada,

LOJRe, jenze ja to znam bohuzel prave z te praxe a ne z tepleho kozeneho kresilka ministerstva (ktere je i za moje penize) jako to vidis ty. Varovali nas pred tim policajti, kdyz jsme podavali trestni oznameni a stalo se to presne podle jejich slov :-(. V tomto konkretnim pripade moc moznosti neni - platit ho nikdo nedonuti, protoze oficialne nic nedela, ani nepobira (zivi se hlavne drobnejma vykradackama), zadny majetek davno nema a basa (ktera by stejne nic nevyresila) mu nehrozi, protoze statni zastupce ma pocit, ze jedny (btw soudne urcene i tak uz opravdu velice nizke) alimenty za pul roku jsou snahou platit ... a abych tady necetl chytre reci tech co doma vyuzivaji vesteckou kouli a tvrdili by, ze si nemela nechat udelat deti od hajzla - kdyz spolu ti dva zili, tak to byl pomerne slusny pracujici clovek, zkazil se az casem diky vnejsim vlivum az po narozeni tech deti ... ale to by bylo na dlouhe povidani, ja jen diky tomuto pohledu nechapu ty samolibe reci nekterych pisatelu jak si za to ta matka muze vzdy sama ...

LOJR 25.3.2007 11:43

Re: Re: Důvodů pro dílčí změny trestního zákona jej jistě celá řada,

Už jsem tady mnohokrát psal, že NEJSEM na ministerstvu, ale jak vidno, není to nic platné. Já to také znám z praxe a to z desítek, spíše stovek případů. Ale nemohu samozřejmě vyloučit, že někde v Horní Dolní to tak neaplikují. Obrana ovšem existuje, státní zástupce na okrese není konečná instance. Obrátit se na kraj s podnětem k výkonu dohledu vyššího zastupitelství nad nižším, když to nepomůže, tak na vrchní a v případě nutnosti až na nejvyšší.

sedlák 25.3.2007 14:27

Re: Mýlíte se!

Připadám si jako hlupák již nyní. dosahnout rozhodnutí soudu o alimentech není žádné umění, přimět však rodičku k tomu aby umožnila otci styk s dítětem a nepoškozovalo to dítě psychicky je téměř nemožné. Platím, platím, ale dítě si o mě ani boty neotře. ani vydědit ho nemůžu, ostatně dítě za to nemůže. Mělo by se do této problematiky vrátit trochu morálky. Nedokáže-li dítě za peníze ani poděkovat, nemělo by ani matka dostat nic.

Měl bych jednoduchý lék. Rozvádějící se rodiče by museli předem zaplatit zálohu na odborné posudky pro případné budoucí spory a přijít k soudu s návrhem dohody. pokud by se nedohodli zavřel bych je oba až dokud se nedohodnou. Ten s poctivějšími úmysly by to vzájmu dítěte nesl snadno, ten druhý zpravidla žena jdoucí za hlasem svého srdce by se cítila nekonečně pokořena. Pokud by musel situaci opakovaně řešit soud musel by to udělat v místě pobytu před veřejností. Věřte,že by žádné spory nebyly.

A neplatiči. Ano přísnost a neodvratnost trestu. Žádné promlčení. Ovšem v první řadě by se stát měl starat o dostatek pracovních příležitostí. Zdražování, bydlení, potravin, dopravy, energie, stavebních hmot to vede k drahé pracovní síle a odrazení investorů a nedostatku práce a k neplatičům, kteří se mají na co vymlouvat.

hufv 24.3.2007 9:55

to k té matce,

komentář na konci není omluvou. Bylo možné napsat - žije-li rodič s dítětem sám....

Hlavně proto, že tento zákon budou u neromské populace využívat hodně otcové. Právě díky tomu, že soudy dávají děti otcům málokdy - ale hlavně v případech, kdy matka je nezpůsobilá děti vychovávat. A proto také málokdy platí jakékoliv výživné.

Bohužel u romské populace bude tento zákon další dojnou krávou na peníze.

Rudla 24.3.2007 9:04

vězení pro dlužníky-

kamenolomy ,žádný rok nebo dva, ale pokud dluh nesplatíš tak budeš v tom kamenolomu makat do smrti ( platí pro všechy zloděje).

Arab 24.3.2007 8:48

A zase

stát z nás zase chce tahat prachy.

Charlie 24.3.2007 7:58

Vykastrovat !

Když chlap dělá děti na které neplatí, pak by měl mít stát právo ho preventivně vykastrovat.  To by bylo určitě mnohem účinnější opatření, to by si dal pozor i ten Géza Lakatoš.  ;-)

tedy 24.3.2007 8:00

Re: Vykastrovat !

R^R^R^ Fantastický nápad!!

david 24.3.2007 8:29

Re: Vykastrovat !

To ovšem salónní humanisté nedovolí

Charlie 24.3.2007 8:37

Re: Re: Vykastrovat !

Kasařům taky zabaví verkcajk. ;-)

I-Worm 24.3.2007 13:21

Chrabrý muži

vy se nebojíte Džamily?

Abdéřan 24.3.2007 13:48

Re: Chrabrý muži

R^!!

Charlie 24.3.2007 18:24

Re: Chrabrý muži

Nebojím !  Uplatil bych ji kýblem toho, co by z kastrací zbylo.

pitr 24.3.2007 7:33

když uč si tady vydržujeme hordu neužitečných cikánů a dalších flákačů

když se tady berou dotace na kdejakou zbytečnou kravinu,když na úřadech sedí odhadem polovina ůředníků ůplně zbytečně(jeden takový stojí průměrně 27000kč měsíčně) a jejich stav díky "skvělé politice čssd"posledních let neutěšeně rostl,tak nevidím důvod proč by se stát nepostavil za skutečně potřebné a tedy i tyto většinou matky ,ikdyž za to koho si vybraly za otce svého dítěte si jistě můžou samy .Tahle situace je pro ně jistě dostatečným trestem a vymáhání výživného je většině případů nad jejich síly a tady vidím úlohu státu který má páky na to aby donutil nezodpovědné otce k odpovědnosti.

tedy 24.3.2007 8:10

Re: když uč si tady vydržujeme hordu neužitečných cikánů a dalších flákačů

Co tu plantáte jeden bordel k druhýmu?! Když se matka nedokáže dobrat pomocí práva k penězům patřícím jejich dětí, tak nemá právo si říkat ani matka! Může nadávat na bordel v soudnictví, ale má vytrvat a chlapa dostat do kriminálu, kde patří! Živit pak děti musí, jak umí. Neb si je nechala dobrovolně udělat hajzlem. Láska je krásná romantika, ale děti to je v první ředě odpovědnost a kdyby měl člověk umřít, tak děti musí dostat najíst! Od rodiče! Stát se má pak postarat o syroty a ne fakany nemakačenků, kteří plodí další potencionální příživníky, za což si ale může stát sám!

holly 24.3.2007 9:16

Re: Re: když uč si tady vydržujeme hordu neužitečných cikánů a dalších flákačů

Kajda 24.3.2007 10:11

Re: Re: když uč si tady vydržujeme hordu neužitečných cikánů a dalších flákačů

R^

Ivos 24.3.2007 10:16

Re: Re: když uč si tady vydržujeme hordu neužitečných cikánů a dalších flákačů

Koukam, ze tys o tom taky slysel tak akorat z rychliku, vid? Mohl bych ti dat jeden velmi konkretni priklad, ale kaslu na to, s takovymi jako ty jsem se uz odnaucil zbytecne diskutovat. Takze jen takhle: PLACAS BLBOSTI

Abdéřan 24.3.2007 13:54

Re: Re: když uč si tady vydržujeme hordu neužitečných cikánů a dalších flákačů

Milý(á) "tedy", Váš příspěvek je obsahově velice podnětný, kazí jej pouze zbytečná gramatická chyba v substantivu ...siroty... Jinak přeji hezký víkendový den!

mimu 24.3.2007 6:03

proč to dělat jednosuše, když to jde složitě

Proč má stát platit alimenty a pak je vymáhat po otci? Jestliže stát nedokáže zajistit, aby ti, kteří nechtějí platit, platily přímo, nedokáže ani zajistit, aby platili státu. Podle mne je to o (ne)vymahatelnosti práva v tomto státě. Jedni neplatí alimenty, jiní brání ve styku s dětmi a dalo by se pokračovat. Stát by měl sociálním systémeme především podporovat úplné a funkční rodiny a ne štědře dotovat nezodpovědnost.

tedy 24.3.2007 7:21

Re: proč to dělat jednosuše, když to jde složitě

 Stoprocentní souhlas! Je třeba podporovat rodiny funkční! Je potřeba podporovat ty, co se dokáží spolehlivě postarat o rodinu. Podporovat nespolehlivé je antiproduktivní.Nefunkční rodina je nesmysl a pokud ji stát bude dotovat, pak se dočká pouze namnožení takových rodin. Jen a pouze celá funkční rodina má právo na podporu a ochranu. Ohánět se potřebou pomoci trpícím dětem tím, že se ochraňuje jejich rodina, je bezbřehé a zbytečně neefektivní plýtvání. Dětem to stejně nepomůže, jen se udrží stresový stav v kterém dítě žije.

 Rodič, který žije s dětmi a očekává, že stát mu vyřeší problém financí, se chová nezodpovědně. Je to jen a pouze problém onoho rodiče. To je též jeden z důvodů, proč se mladé rodiny rozvádějí. Finance za nich řeší stát! I samotné těhotenství berou matky na lehkou váhu v domění, že se při nejhorším o ni někdo postará. Partnerské vztahy pak nejsou nic jiného, než přepychovou citovou vazbou a ekonomika tam nemá místo. A to je víc než špatně. Život pak ukáže, jak je ekonomika v partnerství důležitá a citová sféra se musí přizbůsobit. Mnoho rodin to nedokáže pak unést.

čtenář 24.3.2007 8:24

Re: proč to dělat jednosuše, když to jde složitě / hranice demokracie ?

V reálném socialismu pracovali všichni, v reálném kapitalismu pracují ti co musí.