24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

PRÁVO: Vyvlastňování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RRR 17.11.2007 11:04

Lenost a prospěchářství

Tisíce kamionů jezdí všude, protože proto mají vhodné podmínky, to samé auta - viz satelitní městečka a permanentní zácpy na silnicích, které na to nejsou dimenzované. Ale protože se furt staví nové silnice, doprava se zhušťuje.Jestliže podniky jako bonus dají zaměstnancům služební auta a CCS, tak je logické, že budou jezdit. Jinak by museli busem.K tomu ještě mýta na vybraných úsecích, která se dají objet přes vesničky po okreskách a tam zničit asfalt, který pak zaplatíme z daní.Potkávám denně kamiony na uzoučkých silnicích, kde nikdy nic takového nejezdilo.Všude propadlé krajnice, vyjeté koleje, havárky.A i když se chovám dost ekologicky - jezdím na kole, připadám si jako blbec.Navíc ještě vidím slovní průjem Bursíka a jeho skupiny a chce se mi udělat z nich ekologický kompost.

AdVy 17.11.2007 8:51

Přemýšlejte.

Zapomněli jsme, že už jednou se vyvlastňovalo? Zchudl jednotlivec,  byl poslán budovat průmysl, do dolů a na stavby socialismu. Jak nám zbohatl jednotlivec, tak nám zdánlivě zbohatl stát. Jak jsme dopadli v druhé polovině minulého století, asi jsme zapomněli. Čili vyvlastňováním opět vzhůru ke světlým zítřkům, nebo-li "Po nás potopa". 

Yarda 16.11.2007 22:57

V našem městě se také má stavět obchvat.

A také jsou tací co jsou proti tomu.

Teď se městem skoro nedá projet, v tomhle týdnu jsem volal rychlovku k paní co ji na městském průtahu porazilo auto. Je pravda že moje zájmy plánovaný obchvat nenaruší - tedy alespoň doufám. A teď babo raď - jak z toho?

jirka 16.11.2007 19:11

vyvlastnění

rovná se krádež ve jménu vyššího zájmu. teoretici jsou známi: uljanov, che guevara, kim il. praktici jsou: beneš, chávez. vše namátkou, však vždy jde o podvod

WWW 16.11.2007 23:05

Re: vyvlastnění

Jeee, ty jsi roztomilej bambula. Jak to Jiricku asi udelali ve Svycarsku, kde uz po staleti nebyla valka, kazdy metr zeme nekomu patri a museli delat dalnice ? Jiricku, japa to delali ?

Mike 16.11.2007 16:49

Druhá strana mince

Chápu, že jsou mnozí lidé rozčarováni, když musí opustit svůj dům třeba kvůli stavbě nové dálnice. Na druhou stranu existuje spousta příkladů zneužití zákona, kdy jeden člověk nebo jedna organizace blokují celou stavbu. Těmto jevům je nutné předcházet.

Klokan 16.11.2007 15:56

Zajímalo by mě,

jak to dělají jinde. Malé Švýcarsko je dálnicemi prošpikované jako ementál a že by všichni majitelé prodávali státu půdu dobrovolně a stát na druhé straně platil každému farmáři co si řekne? To se mi nezdá. Myslím, že obdoba našeho zákona o vyvlastnění musí v nějaké podobě existovat všude, protože jinak by bylo prakticky nemožné stavět dálnice, dálková vedení apod. Samozřejmě je důležité jak se k jednání postaví státní úředníci, jak zde někdo správně konstatoval, u nás se s pozemky neobchoduje, ale šmelí.

ok 16.11.2007 15:29

demokracie

Pokud nebudeme respektovat vlastnická práva, dopadneme jako v Zimbabwe. Základem bohatství jsou vlastnická práva. Jinak se vždy najde někdo, kdo KRÁDEŽ zdůvodní státním nebo soukromým zájmem. Vlastnická práva musí být neotřesitelná po staletí, přes generace - jedině tak vzniká a rozvíjí se bohatství v evropském slova smyslu.

Martin 16.11.2007 14:54

Bez vyvlastnění to nejde

Příklad: Plynofikace obce. Každý uzná, že je to prospěšná věc, jenže plyn potřebuje technologické "domečky" s ochranným pásmem a přístupem z veřejné komunikace. Pokud se objeví dobrák a nechá si domeček postavit na zahradě, je to OK. Jenže jak to chcete řešit, když se lidi zašprajcují a nepůjde se domluvit s nikým ?

tom 16.11.2007 15:07

Re: Bez vyvlastnění to nejde

debile

Ladislav N. :-))) 16.11.2007 16:11

Re: Re: Bez vyvlastnění to nejde

 ;-D ... Tak plynofikace nebude. Bursík chce stejně topit slámou... ;-P

Honza42 16.11.2007 12:19

Vyvlastnění musí být možné, ač se nám to nemusí líbit.

Je jen otázkou, jak zabránit zneužívání takového zákona. Ale při vší úctě k soukromému vlastnictví nemohou být práva vlastníků naprosto neomezená. Představte si bandu šílenců, kteří koupí pás 1metr široký ze severu na jih a z východu na západ. Budou paralyzovat stavbu veškerých sítí (železnice, silnice, plynovody, rozvodná síť elektro....). peníze je nebudou zajímat, jednání s nimi nebude možné. Takoví lidé existují (bohužel třeba můj soused). Jejich jedinou radostí je páchat škody.

Jen je třeba přesně říci co je veřejný zájem (třeba liniové stavby infrastruktury ?) a jaká je výše náhrad. Ta musí být slušná a ne nemravná, samozřejmě. 

sdf 16.11.2007 12:40

Re: Vyvlastnění musí být možné, ač se nám to nemusí líbit.

A co to třeba omezit dobou ? takovým časovým testem ? nebo způsobem využití ? Je zajímavý že na klondike si lidi před 100 rokama zatnuli do země nějakej kus dřeva a dodnes jim to patří ....

Martin 16.11.2007 14:30

Omyl

Pozemek si museli vykolíkovat a co nejdříve zaregistrovat u úředníka. Teprve registrací (a zaplacením drobného poplatku) se půda stala jeho. Bylo to tak možné proto, že vláda takto podporovala osidlování pustin a jedna z možností byla rozdávat pozemky prakticky zadarmo. Klondike před zlatou horečkou byla pustina nejpustinovatjší, že i Rusové uznali, že to k ničemu není, tak to prodali USA.

Ladislav N. :-))) 16.11.2007 16:13

Re: Omyl

... a dnes se tlučou do hlavy... ;-D

Bubik 16.11.2007 13:42

Re: Vyvlastnění musí být možné, ač se nám to nemusí líbit.

přesně tohle ale v menším rozsahu udělali u Plzně. Každý z prudičů si koupil kousek pole a s každým se muselo jednat individuálně.......a každý se odvolával u soudu......;-€

Marie 136 16.11.2007 14:10

Re: Vyvlastnění musí být možné, ač se nám to nemusí líbit.

Ano, pokud by se opravdu jednalo třeba o novou silnici, která by pomohla dopravě mimo obec, tak bych byla pro rychlé vyvlastnění, nebo výměnu pozemků. Protože když několik lidí brzdí stavbu tímto způsobem, že neprodají část pozemku jen ze zásady, ale přes jejich obec dál jezdí spousta aut, tak v tom vidím jen velké naschvály. Viz stavbu silnice z Blanska do Rájce.

ok 16.11.2007 15:31

Re: Re: Vyvlastnění musí být možné, ač se nám to nemusí líbit.

kolik jim nabídli? Je to vždy jen otázka ceny. Někdo si prostě svoje pozemky cení vysoko.

stará sova 16.11.2007 12:13

Jako vlastník polních pozemků,

na kterých by se mělo stavět, bych místo peněz ( ne každý potřebuje sedět na statisících a čekat až je inflace znehodnotí) bych přivítala možnost výměny pozemku za pozemek ze státního zemědělského fondu v blízké lokalitě. Dělá vůbec někdo lidem tuto nabídku? Příjde za nimi s mapou a řekne ,tak a za tento půl hektar si můžeta bybrat za 2 kusů, jeden je daleko 1 km druhý 4 km a je to tam a tam.

Oni by se ti, co lpí na půdě zas tak necukali. V minulosti se pole prodávala a kupovala většinou na hospodaření - bylo to zboží jako každé jiné. To teď se s pozemky šmelí a je smutné, když udávají tón státní úředníci.

honzak 16.11.2007 13:59

Re: Jako vlastník polních pozemků,

tahat do šmeliny s pozemky zdravý rozum je zbytečné. O totéž se pokusila restituentka u nás na vsi. Výsledek - zrušená školka a volné pozemky se prodaly kamarádům. Kdybyste svůj názor změnila a chtěla peníze, dodám promptně kontakty na ty "správné" úředníky naší samosprávy, kteří jistě mají kontakty na další "správné" úředníky. Určitě byste se domluvila.

ok 16.11.2007 15:35

Re: Jako vlastník polních pozemků,

Jenže pozemky mají pro mnoho lidí prostě hodně vysokou cenu - proto se s nimi šmelí. Šmelilo by se, kdyby byly pozemky bezcenné? Nedivme se tedy, že lidé nechtějí prodávat pod cenou - to je přece správné - přece se nedají okrást, a dokonce státem.

Stát, který okrádá - je to normální?

Bubik 16.11.2007 10:56

Ale ano, pan Kubalčík má v jistých částech pravdu,

na druhou stranu - pojedete-li do Rakouska po dálnici A1 z Lince do Salzburgu, pojedete kolem oblasti jezera Mondsee. Zatímco po úbočí kopce vede jedna z nejdůležitějších rakouských dálnic, plná aut a kamionů, dole je lázeňské klidné městečko a úchvatné jezero.

Jak je vidět Rakušákům - a to jsou sakra fanatičtí přívrženci přírody - tohle nevadí a dokáží nalézt kompromis mezi ochranou přírody a potřebou dopravy.  U nás si podivné frakcičky zelených a ekologistů  za posledních 15 let vybudovaly pověst významných zdržovačů všeho, dopravních staveb obzvlášť. Obchvat Plzně blokovali 10 let, po které se kamiony probíjely centrem 100tisícového města. Dálnici D8 přes Středohoří, která vyžene tranzitní dopravu z úzkých uliček Velemína a Bořislavi a dalších vesnic  a omezí zaplavování Středohoří výfukovými plyny z motorů kamionů funících do kopců na jedničku, blokují chlapci z Brna taky už asi 10 let. Obchvat Prahy se staví salámovou metodou tam, kde se podaří zvítězit nad obstrukcemi chlapců od doktora Kužvarta, takže má už asi 5 let zpoždění a kamiony ucpávají Jižní spojku, původně určenou pro vyhnání projíždějícíh aut z centra Prahy. Na přetížené D1 jsou tragické nehody, protože se ekologisté nemohou dohodnout, zda R35 půjde tudy či jinudy. Obchvatů měst, které by měly vyhnat tranzit v současné době co já vím blokují asi osm. Atd atd.

Problém je, že tihle ekologističtí fanatici nehledají ALTERNATIVY za rozumné peníze, oni prostě jen blokují. Jen tak, asi je to baví, nebo možná si myslí, že když nebudou dálnice, nebudou přes nás jezdit kamiony a lidi přesedlají na jízdní kola, nebo kdo ví.....

Výsledkem je, že u nás na prehistorických silnicích vedoucích středem městečk a vesnic jezdí dopravní toky neodpovídající jejich kvalitě a šířkovým parametrům. Což přináší nehody, stres, škodliviny a nasranost obyvatel.

Takže se v zásadě nelze divit, že se politické kyvadlo tolerance k obstrukcím překývlo více, než je zdrávo.

Jojin 16.11.2007 11:48

Re: Ale ano, pan Kubalčík má v jistých částech pravdu,

...jinými slovy,argument že spekulanti či selské dubové palice bránící své pole role je jen zástupný.Tento zákon je asi opravdu namířen na tyto prudenty zeleného typu.

ok 16.11.2007 15:26

Re: Ale ano, pan Kubalčík má v jistých částech pravdu,

Bubíku, ti Rakušané tu dálnici naplánují ROZUMNĚ, tak, aby ochrana přírody byla respektována. U nás jacísi všemocní páni naplánují dálnice zcela bezohledně.

Například přes krásná vrcholová území Českého středohoří, přestože dálnice mohla vést tunelem, nebo přes Posázaví, přestože je mnohem rozumnější a hlavně mnohem levnější vést dálnici souběžně se starou dálnicí a pak kolem Benešova, starou osvědčenou trasou PO ROVINĚ.

Ladislav N. :-))) 16.11.2007 16:18

Re: "...přestože dálnice mohla vést tunelem..."

No a jsme doma... Zelené mozky by dopravu nacpaly do tunelů, ale kolik taková stavba stojí (o provozních nákladech nemluvě) je vůbec nezajímá... ;-D8-o

Brkleš 16.11.2007 16:34

Re: Re: "...přestože dálnice mohla vést tunelem..."

Rozhodbě by na to stačilo tzv. Porcování medvěda v poslanecké sněmovně, a na více věcí by to stačilo. Proč asi se porcování pořád drží při životě? Proč jsme jako země na tak "krásném" místě v pořadí zemí co se týče úplatků?

Jinak mi v diskusi chybí názor na postoj ODS, která v minulosti vždy oprávněně stála neochvějně na straně vlastníků. A ejhle, tím, že se dostala k veslu rázem mění svůj zásadový postoj? Co na to otec zakladatel? Očekávám od něho prohlášení, že jestli zákon projde, půjde se ihned v prvním případě vyvlastnění přilovat k onomu pozemku.

Afred 16.11.2007 15:57

Re: Ale ano, pan Kubalčík má v jistých částech pravdu,

No vidíte, já o tom obchvatu Plzně slyšel verzi, podle které obchvat měl vést nejprv poblíž jakéhosi satelitu plného zbohatlíků, Ti, ač plzeňáci, se šprajcli a celé dílo bylo přesunuto za humna nějakým vesničanům, kterým jinak mohl být celý plzeňský problém větrem severním. Není divu, že si podobný podraz nechtěli nechat líbit. Je to totiž stejné jako za socíku - zájem jednotlivce prý musí ustoupit zájmu celku. Zájem celku se ale nějak prapodivně kreje se zájmem papalášů.

darny 16.11.2007 10:37

Ale joooo.......

napsáno hezky. Jen mi tam schází nějak věta, že to samé se dělo za minulého režimu a říkalo se tomu znárodnění. A co se táká plamenných slov o falešné kolegialitě našich zákonodárců...., no nenechte se vysmát. Znáte to pořekadlo: "Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá."? Jo a moje babička říkávala: Ten kdo je lump a zloděj, nic neumí a lže, tak jse do politiky. Kéž by byla ještě živa, řekl bych jí: babi, jako vždy jsi měla pravdu.

Někde tam byla zmínka i o Bursíkovi. Myslíte toho politického turistu, který dělá politiku, protože se jinde neuživí a střídal strany a politické směry až si musel založit vlastní stranu, protože ho jinde ke korytu pustit nechtěli?

ok 16.11.2007 15:36

Re: Ale joooo.......

Bursík je bohatý restituent. To jen pro vaši informaci. Krade tu někdo úplně jiný - postkomunisté.

Jura Jurax 16.11.2007 9:56

Je to napsáno hezky

ovšem nejen já, ale i mnozí zde přítomní diskutéři by jistě svedli napsat stejně přesvědčivý článek s opačným vyzněním.

Protože potrhlí ochránci přírody jsou schopni léta blokovat prospěšnou stavbu - obchvat dědiny, fabriku, co přinese práci tam, kde není) - aniž by byť jen zlomkem participovali na škodách, které svou činností působí a které jdou do miliard korun. Kvůli broučkovi či kytce ... lidi jsou jim šumafuk.

Protože zachtivost je dominantní vlastností povah mnohých lidí - za kolik se má vykoupit pozemek pod ten obchvat? Kde je hranice, limit, za nímž jde o bezskrupulózní vyssávání peněz z daňových poplatníků či soukromého investora? A je vůbec takový limit? Ha*zlící nejsou jen na straně investorů ... (za hvězdičku si dosaďte l jako Ludvík - prudérní staropanenský cenzor nesnáší lidové označení místa, kam i císařpán musel pěšky).