5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

PRÁVO: Sbohem (právo) a šáteček…

Rozsudek Nejvyššího soudu ve věci muslimského šátku je v obecné rovině jistě správný, neboť opravdu by nikdo neměl být diskriminován pro své náboženské přesvědčení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 9.12.2019 14:27

Ale no táák, pane Houžnák,...podle sebe soudím ? Já znám mraky "křesťanů" s plnou hubou bližního svého, ale eném v nedělu k kostelu, jinak se chovají jak hovada.

Jarmulkářů a ručníkářů jsem taky pár potkal a není vo co stát.

Co bych měl závidět ? Upřesněte, nechám se poučit.

V. Povolný 9.12.2019 14:25

Naprostý souhlas. Taky jsem kroutil hlavou nad tím, jak může někdo podmínky, které jsou stejné pro všechny, prohlásit za diskriminaci. Bohužel, autor tohoto výroku, tedy soudce Nejvyššího soudu, svým výrokem jen potvrzuje tristní stav naší justice a dává lidem další důvod, proč nedůvěřovat soudům.

J. Jurax 9.12.2019 14:11

A aby to zákony umožňovaly, jsou košaté, nekonzistentní, protiřečící si a komplikované ... :-)

J. Jurax 9.12.2019 14:08

Muslimové testovali, jaké drzosti si můžou, zaštíťujíce se islámem, u nás dovolit. No a ctihodný soud naletěl a muslimskou drzost posvětil.

I. Bubla 9.12.2019 14:05

Beru to tak, že být soudcem (nejen) Nejvyššího soudu je velmi lukrativní zaměstnání o které je neradno přijít. Proto je výhodné vždy soudit podle principu "Kam vítr - tam plášť".

J. Jurax 9.12.2019 14:03

Takže zahodím doklady, prohlásím se za žida a budu se dožadovat práva mít při výuce na šešulce jarmulku. Precedens tu je skrz ten šátek, že, ale jekot by kolem toho jistě byl.

Jenže učiniv to bych musel být atypický, neboť hodně blbý žid ...

J. Jurax 9.12.2019 13:52

Nechci Vás ještě více popouzet, nicméně i já bezvěrec vím, že Ježíška nám odsoudili židé, sanhedrin, jako falešného proroka nebo co, jen nevím, zda se opírali přímo o Starý zákon. Nicméně jistě nešli proti němu.

Ono je to dva tisíce let zpátky, takže stejně houby víme, ale takhle jsem to četl ... Vy jste jistě znalec - není ve Starém zákoně něco o falešných prorocích?

O kamenování zde ale jistě nešlo ... :-)

J. Jurax 9.12.2019 13:42

On by stačil i militantní křesťan ... :-) ... ale máte recht, u muslima je násilná reakce jistější ...

F. Houžňák 9.12.2019 13:41

Ale já jsem se ptal na konkrétní příklady, ne na to, co je někde napsáno ve Starém zákoně, kam to napsal kdovíkdo s kdovíjakým úmyslem. Tak sem s tím, kdy a kde Židi kamenovali podle toho vašeho Mojžíše? Jistě máte nějaký ten seriózní, ověřený zdroj.

J. Jurax 9.12.2019 13:39

To máte těžký.

Kdybyste dnes chtěl založit nějaký spolek a jako stanovy onoho spolku donesl bibli nebo korán, tak se obávám, že spolek by nemohl vzniknout. Poněvadž jeho stanovy by nebyly schváleny, neboť nabádají k násilí vůči jinověrcům či nesprávně věřícím a nectí lidská práva v dnešním pojetí.

F. Houžňák 9.12.2019 13:37

A když jste takový usilovný ptáč, tak byste měl být i usilovný odpovídač, ale k tomu se nějak nemáte. Tedy znovu: jak že to chcete křesťany a Židy "vykázat z veřejného prostoru"? Jako že nebudou smět na ulici?

F. Houžňák 9.12.2019 13:35

Jistě, nesouhlasím, tedy v dnešních poměrech. Tenkrát pro to asi měli jak Židé, tak křesťané svoje důvody. Vy ty důvody znáte? Z čeho soudíte, že dobrý křesťan a Žid s tímhle musí souhlasit? A pokud tak nesoudíte, proč se na to vůbec ptáte?

J. Jurax 9.12.2019 13:30

Ctihodný soud mu to umožní kvůlivá náboženské svobodě. Jako té politické moslemínské provokatérce šátek.

Doba vymknuta z kloubů šílí a ti ctihodní soudcové tuplem.

J. Brei 9.12.2019 13:30

Já, pane Houžňák, necítím nenávist ani vůči křesťanům, ani vůči židům. A už vůbec ne vůči Židům. Ptal jste se, jaká místa mi v posvátných spisech křesťanů a židů vadí, a já jsem Vám dvě uvedl. Proč to nyní reklamujete a obviňujete mne z nenávisti?

Co se týče uplatnění příkazu z 5. Mojžíšovy 22:21 o žádném jeho uplatnění nevím a chci doufat, že nikdy uplatněno nebylo. O tom, zda křesťané někdy někoho zabili kvůli jeho homosexualitě, také nevím a opět chci doufat, že se tak nikdy nestalo. Nicméně jste mi neodpověděl na otázku, zda považujete, stejně jako apoštol Pavel, přikázání v 5. Mojžíšově 22:21 za „svaté, spravedlivé a dobré“ (Římanům 7:12 Český studijní překlad), a zda s ním souhlasíte i v tom, že jsou homosexuálové hodni smrti?

Kdybych měl připomenout případ, kdy je nějaké kamenování zaznamenáno, uvedl bych 4. Mojžíšovu 15:32-36. Toto ukamenování bylo naplněním příkazu zaznamenaného ve 2. Mojžíšově 31:14.15 a 35:2. Šlo tam o ukamenování muže, který sbíral v sobotu dříví. S tímto ukamenováním, pane Houžňák, souhlasíte?

J. Jurax 9.12.2019 13:25

Souhlas.

Ctihodný nejvyšší soud rozhodl hovadně.

L. Kubeš 9.12.2019 13:18

Naprostý souhlas, díky za opozici té baby ! R^R^R^

Š. Hašek 9.12.2019 12:44

Dále viz Augsburg, ubití občana.

Dle některých Němců "hasič zemřel" !!! Byl ubit. Škoda, že tam nebyl policista, který nevyhodnotil činnost toho čmoudovského obohacovače jeho okamžitým zastřelením.

Mezi potom shromážděnými, vzpomínajícími kolegy nebyla Merkelbába, svazačka zalezlá, bojácná.

A "těším se", až se bude vysvětlovat, že mezi muslimem/šátkem/neidentifikovatelným individuem/ránou do hlavy/znásilněním/hořícím autem, ..... není vůbec, ale vůbec žádná souvislost.

F. Houžňák 9.12.2019 12:25

Takovéhle hrdiny jako jste vy miluju, tvrdé chlapy na intěrnetu. Když jste takový pašák, běžte to vykládat někam do mešity, nebo stačí i nějakému muslimovi na ulici.

F. Houžňák 9.12.2019 12:23

Ale, ale. Závidíte? Ano, každý nadutec věří pouze sám v sebe. Abyste nepraskl.

J. Sedlář 9.12.2019 11:59

Strčte si všechna ta náboženství (černou prdel, jarmulku), všechny ideologie za náboženství maskovené (ručník na hlavě) do zádele. Zmateni svým životem potřebují stádně věřit ve vyšší autoritu. Když už nevěříte v sebe, věřte si v co chcete, třeba následujte sandál nebo hledejte uhlíkové molekule, ale neotravujte s tím okolí a neovlivňujte cizí životy.

F. Houžňák 9.12.2019 11:43

Používáte klasické protikřesťanské a protižidovské argumenty bigotních ateistů, založené na nenávisti vůči přívržencům těchto náboženství. Tyto texty nejsou pro žádného křesťana a žádného Žida nijak závazné - je to prostě historie - nicméně lidé jako vy, nenávidějící křesťany a Židy, s nimi neustále operují. Příkazy koránu jsou oproti tomu pro všechny muslimy i dneska závazné a jejich nedodržování trestá muslimská komunita - tedy každý muslim, který se prohlásí za pravověrného - různým způsobem, třeba smrtí (čti: zavražděním) provinilce.

Když jste tak chytrý a informovaný: povězte nám třeba, kdy a kde Židé uplatnili ono vámi citované Mojžíšovo přikázání. A kdy a kde uplatnili křesťané onen názor Pavla v praxi? Povídejte, nestyďte se, ukažte se jako vzdělanec.

J. Brei 9.12.2019 11:34

Pouze jsem shrnul rozhodnutí Nejvyššího soudu. Vy jste ho četl? Čím konkrétně jsem snížil vážnost soudů, právního státu a práva samotného, když jsem připomněl argumenty Nejvyššího soudu a důvody, pro které rozhodnutí obou soudů nižší instance zrušil?

J. Brei 9.12.2019 11:31

Jak je vidět, nečetl. Nechci vykazovat z veřejného prostoru křesťany a židy jako takové, ale křesťany a židy a další náboženské fanatiky, kteří se nedistancují od textů, které jsou v rozporu s respektováním nedotknutelnosti osoby (čl. 7 odst. 1 Listiny základních práv a svobod), jejího života a zdraví, její lidské důstojnosti, rovnosti s druhými a svobody.

Takovým textem může být např. přikázání uvedené v 5. knize Mojžíšově 22:21, kde se pro dívku, u níž nebyl shledán důkaz panenství, přikazuje tento trest: „ať vyvedou dívku ke vchodu do domu jejího otce, muži jejího města ji ukamenují a zemře, protože spáchala hanebnost v Izraeli, když smilnila v domě svého otce. Tak vyhlaď zlo ze svého středu.“ (Český studijní překlad).

A v křesťanských písmech např. pasáž v Listě apoštola Pavla Římanům 1:18-32, na jejímž konci apoštol Pavel uvádí, že homosexuálové jsou hodni smrti. Vy souhlasíte s apoštolem Pavlem, že přikázání v 5. Mojžíšově 22:21 je „svaté, spravedlivé a dobré“ (Římanům 7:12 Český studijní překlad)? A souhlasíte s ním i v tom, že jsou homosexuálové hodni smrti?

P. Zinga 9.12.2019 11:03

R^

J. Schwarz 9.12.2019 10:04

Tak eskamotáž kterou předvádíte pane Breii vede jen ke snížení vážnosti soudů, právního státu i práva samotního.

M. Krátký 9.12.2019 10:03

stručně a jasně - dnes za 1*** R^R^R^

F. Houžňák 9.12.2019 9:51

No, právě že četl. Která že pak místa "v posvátných spisech" vám u Židů a křesťanů tak vadí, že chcete křesťany a Židy "vykázat z veřejného prostoru"? Jako že nebudou smět na ulici?

J. Brei 9.12.2019 9:47

Nikoli. Zřejmě jste můj příspěvek nečetl. Psal jsem o vykázání z veřejného prostoru náboženských textů, symbolů a jejich nositelů v případě, že nerespektují základní lidská práva a svobody zaručené Listinou práv a svobod. Nemám nic proti Židům, Arabům, Romům ani jiným etnikům. Pokud v naší zemi pobývají legálně a chtějí se podílet na jejím rozvoji, chápu je jako obohacení a přeji si, aby do naší země měli otevřené dveře. Stejně tak nemám nic proti náboženstvím, která se zřeknou a odsoudí texty ve svých posvátných spisech, které jsou v rozporu s Listinou práv a svobod. Vy si skutečně myslíte, že by zastánci a obhájci nenávistných myšlenek a ideologií měli být tolerováni a měli mít volný prostor pro jejich prezentaci?

P. Lenc 9.12.2019 9:45

Za článek dík, ale pouze upozorňuje na tristní stav naší justice.

S. Rádl 9.12.2019 9:33

U nás je to taková tradice, že se soudy neshodnou a odvolací soudy věc vracejí zpět. Asi by jinak neměli co dělat...