15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VLK 3.7.2008 12:26

Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

Jde o něco jiného, než obyčejná bloková pokuta. Bude to vyšetřovat státní policie jako veřejné ohrožení a ona si vyžádá záznam z radaru, který tím pádem nebude nelegálním důkazem. A samozřejmě si ta státní policie ten radar přezkouší, aby se delikvent nemohl vymlouvat. A samozřejmě svědci budou svědčit. A výsledkem bude i tvrdší postih. Tedy pokud vše proběhne optimálně, v našich právních podmínkách se to může zadrhnout kdekoli.

VLK 3.7.2008 12:20

Re: Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

7:45 před školou - myslíte, že tam nejsou děti?

VLK 3.7.2008 12:13

Re: Re: Měření

Hlavně neví, že v Ústí se senátor bude volit až v roce 2010.

Harry 3.7.2008 12:09

Re: Tedy ne že bych si snad myslel, že má smysl cokoliv vysvětlovat

"výmluva na osobu blízkou je folklorem u všech silničních pirátů a postih za prokázaně spáchané přestupky to velmi znesnadňuje." pritom reseni je celkem jednoduche. Auto a jeho majitele zavrit na tak dlouho az si majitel vzpomene. Auto je smrtelne nebezpecna vec a pokud jeho majitel ani nevi kdo s nim jezdi a zda ten dotycny vubec ma ridicak a zvlada tento typ auta. Na druhou stranu: jak je majitel auta odpovedny kdyz se v nem nekdo jiny zabije - kvuli technicke zavade, napr sjete gumy nebo nefunkcni brzdy....?

Šnek 3.7.2008 11:56

protože auto je možno definovat taky jako zbraň

Možno to je, když má člověk IQ tak okolo 50.

Dandy 3.7.2008 11:35

Re: Měření

Nedělej ze sebe zklamaného pravičáka! Pokud jsi pravičák a ne populista, pak víš moc dobře oč jde.

Marná sláva! Z tábora socialismu odešly ovce, tak je třeba vyvolat dojem, že z pravicových pozic se také ozývají nespokojenci. Prostě aby byla zachovaná patová polovina, když už to nevede k převaze.

Víš co tě prozradilo? Že netušíš do čeho podzimní volby jsou. To pravičák má zásadně jasno a blbě netápe. Síla pravice i přes podstatně nižší množství než levice, je v tom, že má inteligentní a ne sexy mozek každý pravicově orientovaný. Na sex jim totiž stačí zbytek těla. Hlava se používá u nich jinak!;-P

Bohata 3.7.2008 11:15

Re: Re: Re: Pane Bohato, u zedníků se neřve

Nechtěl jsem se dotknout řemeslné cti ale já znám opilé zedníky z doby před listopadovou privatisační rozkrádačkou a vím jak to chodilo.Měl jsem na krku MaR v CEMO Mokrá a vím jak se cxhovali když jsem tak říkajíc vlastním tělem bránil drahá čidla ,které těm bolševickým strupům zavazela při vyzdívce pece.

Když se nikdo nemohl už ničím vyučit tak .......Dnes je to jiné a řemeslníky prosím za prominutí jestli ten příměr pochopili tak jak jsem nechtěl.

Mirek 3.7.2008 11:05

Měření

Musíme si přiznat, že měření je o buzeraci. Zásadně není v Ústí u škol, školek, a podobně. Je na čtyřproudé magistrále a umístěné na semaforech. Na přejezdech se měří na vlečce ve vaňově kde vlaky téměř nejezdí ( labe je nesplavné). A města si mastí kapsu - nakonec to bylo tak pojaté. Klaus mluví o co nejmenší úloze státu, ODS dělá praví opak. Rozhodla se napravit vše klackem. na podzim u voleb chybím. Jako volič pravice nemám jinou šanci. Langr se lekl starostů a jejich kamarádů ve firmách. Tenhle státem zadaný tendr na tutové peníze musí skončit.

Akcel 3.7.2008 10:51

Re: "...buzerují zbytečně řidiče radary, a ty staví hned za značku obce..."

Napsal jste to moc pěkně, ale mám obavu, že autor myslel hned za značku začátek obce. Co by měřiči měli z toho, že přistihnou řidiče vyjíždějícího z obce rychlostí 50kmh v místě, kde už je devadesátka...

LOJR 3.7.2008 10:46

Tedy ne že bych si snad myslel, že má smysl cokoliv vysvětlovat

individuu, které označí za soudruha někoho, o němž ví naprosté nic, ale pro ostatní.

1. Příklad se zbraní - první omyl, držitel takové zbraně může být za určitých okolností stíhán např. pro účastenství ve formě pomoci (zcela stejná trestní sazba, jako přímý pachatel).

2. Příklad s autem - druhý omyl. Individuum "badaxe" se buď neumí přesně vyjádřit a termín "soudní řád" zaměňuje s termínem "právní systém", nebo netuší, že řízení o přestupcích se vede podle zákona o přestupcích a ne občanského soudního či trestního řádu. Jinak zodpovědnost majitele vozidla platí v řadě západoevrospkých zemí, zřejmě podle zásady, že vlastnictví zavazuje a jedinec by měl mít zodpovědnost za svůj majetek. Změna je nutná z toho důvodu, že výmluva na osobu blízkou je folklorem u všech silničních pirátů a postih za prokázaně spáchané přestupky to velmi znesnadňuje. Jinak osoba, která není schopna zajistit, že s jejím autem nebudou jezdit osoby další bez jejího vědomí, by raději žádné vozidlo mít neměla, v zájmu bezpečnosti silničního provozu i v zájmu vlastním.

Dandy 3.7.2008 10:11

Relax uštvaného soudce?

Nemám moc rád tenhle styl sdělování kritického názoru. Ale budiž, souhlasím s obsahem sděleného. Souhlasil bych se sděleným i kdyby byl s pravopisnými chybami, nejsem malicherný.

Jen jsem tak nějak záporně naladěn, protože jsem nabyl dojmu za minulá leta, že soudcové pro samou práci, kterou si nosí i domů, nemají vůbec na nic čas, ba ani nato aby utratili svých mizerných šedesát litrů měsíčně.

Stydím se za své záporné naladění, ale jsem v tom celkem nevinně, protože média do mě tohle hustila dostatečně dlouho, takže si dost dobře neumím představit, že soudce po večerech relaxuje psaním umělecky vybroušené kritiky. Nebo je dost možné, že si soudce takhle musí přivydělávat, protože má mizerný výdělek, jako každý v republice. Tedy že melouchaří fušováním do řemesla jiných profesí.

No, s melouchem to bude nejpravděpodobnější. To je ve společnosti zažrané s časů socialismu a dost často se stává melouchářům, že jejich původní práce coby hlavní je potlačena přivýdělkem a namnoze se stává, že koníček se stane zaměstnáním. Pokud koníček má profesionální úroveň a ne amaterskou, proč ne?

Doufám, že práce autora - soudce(ta hlavní) je na vyšší úrovni než jeho amaterské fušování do řemesla spisovatelského. Jinak by totiž se hromadila všelijaká odvolání, spory by se táhly leta, končilo by to často u Evropského soudu, stát by musel víc klopit, poškozených by přibývalo a justice by byla poškozena na pověsti. Soudci by pak neměli ani čas na ten relax! ;-)

gerontusinza 3.7.2008 9:39

Nabitá zbraň v kapse je pro případ obrany a není-li tasena, je to stejné jako byste měl v kapse rybičku pižlalku...Re: Re: Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

kdežto automobil jedoucí jakoukoli rychlodtí která ohrožuje (i 20km/h najíždějící na babičku o holi, či malé dítě neschopné reakce-úniku) je zbraní v akci....... a proto je nutno s řidiči jednat tak, aby si to zatraceně uvědomovali....:-/

nula 3.7.2008 9:36

"...buzerují zbytečně řidiče radary, a ty staví hned za značku obce..."

Ze zákona o obcích se podává, že obec je základní územněsprávní (a samosprávnou) jednotkou (a to včetně obcí v postavení městyse, města, města statutárního, včetně hl. města Prahy) tvořící územní celek, který je vymezen hranicí obce; podle zákona o obecní policii-obecní policie (jako orgán obce) zabezpečuje místní záležitosti veřejného pořádku v rámci (proč "v rámci" ?- který poslanecký "intelektuál"? (srov. § 1 odst. 2 cit.zák. v platném znění)) působnosti obce; vycházím z předpokladu, že dopravní značka označující "konec" obce je zaroveň značkou, která relevantím způsobem vypovídá i o katastrální, resp. územní hranici dané obce, a to na konkrétní "výpadové " silnici; jestliže tedy nějaká obecní policie měří radatrem rychlost za značkou, a tedy již mimo území "své" obce (na jejímž území svoji pravomoc a působnost vykonávat může), pak je třeba se ptáti, zda se nejedná o trestný čin, spočívající v překročení  pravomoci veřejného činitele, nehledě k tomu, že v důsledku takové (protiprávní) činnosti nemůže být kdokoli stíhán za dopravní přestupek z důvodu nicotnosti. Abstrahuji od eventuality veřejnoprávní smlouvy v intencích zmíněného zákona o obcích.

gerontusinza 3.7.2008 9:32

Hezké, rád bych se s vámi seznámil......Re: Re: Soudce nemá rád C.Svobodu, ale zapomněl na svobodu

alibi spraví pár desítek tisíc a tolik děr ve vašem těle žádný felčar....;-D Chlapetak řekněte rovnou, že vaše hlupáctví a "svoboda" je vám nade vše  a na ostatní lidi "se(r).... jříte", pak neplatme policii ale soukromé ochranky...... ale stejně byste s vašim charakterem v našich šířkách dlouho nepřežil.... jsme příliš malá země..;-D

gerontusinza 3.7.2008 9:22

Pane Kabelíku, hezké....

dobře se to čte i když z toho nejsou (jak je u nás zvykem) jen dobré pocity..... Hezký den;-)

JP 3.7.2008 9:04

Re: Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

V Anglii to je tr. čin a rozdíl mezi nabyxtou zbraní v kapse a autem 210 km v obci je obrovský. Příměr platí asi jen kdyby auto bylo v garáži anebo kdyby se z pistole střílelo mimo střelnici a nikdo nebyl zasahnut.

JP 3.7.2008 9:02

:-)

Tak ten bonmot nakonec me dostal.. tak to bohuzel presne je .. novy zakon o policii je celkem strasny.. zabavne je poctenicko napr. jak ma policie s kym spolupracovat. Napr. zivot a zdravi exekutora (osoby provadejici vykon rozhodnuti)  ma chranit jen kdyz prokaze, ze se nemohl ani s vynalozenim nejvyssiho usili ochranit jinak a kdyz uvede konkretni duvody, proc si mysli, ze mu neco hrozi. Nevim jak to jde dohromady s rovnosti obcanu pred zakonem, kdyz celnici se chrani sami, vykonaky ze soudu ochrani justicni straz, ale nemylim-li se tak vetsinu exekuci u nas od r. 01 vykonavaji exekutori tzv. soukromi. Ti si asi musi nakoupit kalasnikovi anebo tretry. Navic zakladnim ukolem policie je chranit zdravi a zivot VSECH bez rozdilu a bez udavani konkretnich duvou a ruzneho prokazovani.

To jak se dnes protahuje hnojem mestska policie je dost nespravedlive, protoze tzv. mestaci narozdil od tzv. statnaku delaji ohledne ver. poradku alespon neco a navic nepachaji organizovanou tr. cinnost jako jejich statni kolegove ze Sluzby KPV.

Vera 3.7.2008 8:08

Re: Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

No to snad je pane velký rozdíl - někdo jde po ulici s pistolí nebo nožem v kaúse proti někdo jede rychlostí 210km/hod v obci. Ten druhý zcela jistě porušuje zákon. Nemyslíte?

Honza42 3.7.2008 8:07

Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

Mimochodem, obecným ohrožením by to mohlo být až v případě, že by tam byly přítomny nějaké osoby a je přitom naprosto lhostejné v kolik hodin a kde. Nebo myslíte, že projet na úzké okresce kolem skupiny dětí z MŠ na vycházce v 10:30 hod předpisovou devadesátkou je menším nebezpečím?

Pišta 3.7.2008 8:04

Re: Re: A taky

V Mělníce je obecní radar s kamerou u nepoužívané železniční vlečky , kde je vidět už z dálky , že koleje končí těsně vedle silnice v zamčených železných vratech. Podle vyhlášky tam platí rychlostní limit 30 km za hod. Silnice rovná , přehledná. Pokud vím nikdy tam nedošlo k sebemenší nehodě. Pirátů silnic , kteří si dovolili , první měsíc po instalaci kamery překročit 30 km limit, odhalily kamery takové množství, že jen posílání obsílek trvalo  téměř rok. Mluví se o několika desítkách tisíc. Že by tam někdo závodil nepřichází v úvahu ,protože o něco dál je věčně ucpaný kruhový objezd, takže se neustále tvoří popojíždějící kolona. takže ti šílenci jeli většinou kolem 5O km ,když přidali plyn, aby zkrátili vzdálenost za vozidlem před nimi. Protože hustotu provozu ovlivnilo to, že je to jediná možnost jak projet Mělník, směrem na Českou lípu  a Teplice. Všechny ostatní možnosti magistrát zrušil a svedl dopravu do této komunikace. Obchvat v Mělníce není a určitě hned tak nebude. Pokud tudy jede někdo poprve, je téměř jisté, že výpalné zaplatí. Přitom by stačilo dát pár metrů před přejezd značku, snižujíci rychlost na požadovaných 30 km. Kolik by stála její instalace?

Honza42 3.7.2008 7:51

Re: Jste soudce - mám na Vás dotaz:

Odpověď je snadná. Vůbec nijak, protože se tím vůbec nebude zabývat. Ta paralela s vraždou bude na místě až ten řidič někoho zraní či zabije. Stejně tak nebude soud řešit případ muže, který má v kapse nůž nebo pistoli, ačkoliv může kdykoliv někoho zabít.

Jo, lidem s totalitními sklony by se hodilo zavřít chlapa do lochu jen proto, že stará Blažková odvedle může odpřísáhnout,  že ten chlap jel jako šílenec.

Petr Kohout 3.7.2008 7:42

Jste soudce - mám na Vás dotaz:

Jak rozhodnete o člověku, který jel 210 km/h v úterý v 7:45 ráno na přechodu před školou, když jediným důkazem bude (nelegální) měření radarem městské policie ?  Rozhodnete, že v místech, kde není instalován legální a řádný radar neplatí žádná rychlostní omezení ?  Schválně jsem si vybral případ, který je na vězení (obecné ohrožení), ale jsou i měkčí. Hlavní otázkou je, jestli jsou přestupky (a trestné činy) postižitelné, jen při zdokumentování "oficiálním" orgánem. Jestli tedy svědkem vraždy může být pouze řádně vyškolený policista a těch 300 lidí, kteří tu vraždu na náměstí viděli jsou jako svědci nepřípustní.

Pišta 3.7.2008 7:37

Popularita?

Když mladiství delikventi patrně z nerozumu oddělají cizí babičku, tím , že jí pro pár korun ubodají nůžkami, nesmí se veřejnost dovědět jak se jmenují, ani jak vypadají. Prý na to máme zákon. Když vlastní matka týrá děti, může se veřejnost dívat na týrání z neustále opakovaných záběrů a o dětech víme vše. Veřejnost má na to právo.Prý na to máme zákon. Takže až ti týraní budou po nějaké době chtít začít normálně žít, je víc než jasné ,že všude , kde se objeví budou velmi "populární" . A určitě bude dost a dost těch, kteří jim jejich popularitu opět připomenou. Co se dá dělat? Prý na to nemáme zákon. Mají prostě smůlu. A to se ještě možná dočkéme toho, že si někdo z těch slavných záběrů týrání ,vyrobí reklamu ,třeba na jogurt Dobrá máma. Lidí se smyslem pro" humor" je u nás dost. A na humor přece nemůže být zákon.

michal 3.7.2008 7:35

milí diskutující

nikdo si asi nevsiml podstatu první části článku. Stát, který verbálně mluví o demokratických hodnotách téměř každý rozsudek komentuje ústy svých představitelů. Vždy však tak, že soudce tomu nerozumí.  Po vyslechnutí rozsudku se musí zpochybnit. Nějak nám chybí pokora přiznat, že jsme buď neměli pravdu nebo jen prohráli.  A protože příklady táhnou tak se soudí každý s každým, odvolání je součástí smlouvy s advokátem a dovolání už není mimořádný opravný prostředek. Ministr a profesí právník by měl jít příkladem. Také nesouhlasím s tím, že ten proces je veřejný. Mám stejné argumenty, ale respektuju rozhodnutí soudce. On se rozhodl v rámci vymezených mantinelů a nepřekročil je. To ale neplatí nejen pro pana Cyrila, ale i pro všechny diskutující.

Jarda 3.7.2008 7:35

Re: A taky

Rozdíl to je ale porušení zákona je to v každém případě. A právě proto jsou u nás pokuty stanovené rozpětím a ne jednou sazbou aby se to policista mohl zohlednit - jsou státy kde je to jinak a pokuta je stanovená natvrdo ať vás změřili před školkou nebo 10m za značkou.

Sumo 3.7.2008 7:19

A taky

je rozdíl naměřit 53 na na úzké ulici před školkou, nebo 10 metrů za značkou, od níž je k nejbližším domům 200 metrů. A vo tom to je.

Honza42 3.7.2008 6:49

Re: To já jsem pokutu za rychlost platil.

R^ On totiž pan soudce s humanitním vzděláním není štonc pochopit rozdíl mezi nedovolenou a nepřiměřenou rychlostí. Že měření rychlosti nemá na nehodovost prakticky žádný vliv je známá skutečnost.

Mimochodem, už jsem jel v autě i s několika právníky- řidiči a řekl bych, že přidělit každému z nich řidiče by přispělo bezpečnosti nejvíce. Mají k řízení takový zvláštní "humanitní" přístup. Čest vyjímkám.

badaxe 3.7.2008 6:46

Re: Soudce nemá rád C.Svobodu, ale zapomněl na svobodu

ona pan (soudruh?) soudce zapomněl na víc věcí, i kdyby byl někdo zastřelen mou pistolí (za předpokladu že ji mám) pak mi musí být prokázáno že jsem to byl já kdo mačkal spoušť a ne že jak on píše "se nemohu vymlouvat na nějakého příbuzného". Mně jako možnému podezřelému (což vlastnictví dané zbraně navozuje) stačí že prokáži že jsem v dané chvíli byl někde jinde (pro pana soudce říká se tomu alibi) a pak se z toho co on uvádí jako příklad stane přestupek proti zbrojnímu zákonu (nezajistil jsem zbraň proti zneužití) a pokud se ukáže že zbraň byla uložena v souladu se zákonem a já nic nezanedbal pak ani to. Pan soudce (pokud jím je je dost šílenou ukázkou toho jací nedouci u nás mohou sedět i na místech kde by měli sedět lidé s aspoň minimem rozumu.

Obdobně je to i s autem, já jako jeho vlastník ho pokud žiji v rodině celkem sotva mohu zajistit proti použití někým dalším z té rodiny (ani nemusím vědět že bylo použito) a pan soudce by si měl uvědomit že náš soudní řád stojí na presumpci neviny, takže břemeno důkazní leží na policii, ta musí dokázat že jsem auto řídil právě já, ne že půjdu a budu zjišťovat jestli si někdo nepůjčil klíčky od vozu když jsem byl v práci a neprojel na červenou.

Z toho "soudce je mi na zvracení. Lituji okres kde se tohle individuum věnuje "praxi"

vi 3.7.2008 5:42

Re: Pár otázek pane soudce.

p.s. soudní znalce smí jmenovat pouze ministr spravedlnosti, nebo krajský soud. Kde udělala justiční mafie a pedofilní sadistický gang chybu?

vi 3.7.2008 5:39

Pár otázek pane soudce.

Proč tolik aktérů podezřelých ze spoluúčasti na mučení dětí,dosud běhá na svobodě? Proč je přizván k soudu jako znalec na sekty Zdeněk Vojtíšek (asistent z husitské teologické fakulty, prolezlé estébáky a homosexuály), který soudním znalcem není ? Protože, by jinak musel k soudu přijít úřední znalec Dušan Lužný (exkomunista),přítel Patočky a Šabatové? Jak to, že nikdo neví o vězení pro sexuální devianty v Kuřimi(s volným režimem a vycházkami), kde byli oba chapci mučeni? Proč nikdo neprošetřuje tvrzení chlapců, že mučených dětí bylo víc?