5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

PRÁVO: Podivná argumentace soudkyně Šantorové

Hned na úvod musím zdůraznit, že nemám v úmyslu zpochybňovat rozhodnutí soudu. To bych si nedovolil. Ale mohu s ním nesouhlasit. A já s rozhodnutím paní soudkyně Šárky Šantorové zásadně nesouhlasím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Harabaska 1.9.2016 14:25

Všechno je v tomto světě relativní.

A nejvíce relativní ze všeho jsou výroky českých soudů. Výrok týkající se zcizení a zničení prezidentské vlajky k nim patří také. Doufejme jen, že až event. škodu utrpí paní soudkyně, bude výrok o tom, kdo jí takovou event. škodu způsobí, stejně relativní. Jsou ovšem občané toho státu, kteří mají svůj vlastní úsudek o paní soudkyni, který považují za absolutní.

D. Bystriansky 1.9.2016 14:14

Slovesný vid

Prý "umělci"!? Nevzdělanci to jsou, neznají rodný jazyk.

Pravda vítězí = vid nedokonavý. Dokonavý vid z vítězící pravdy neudělal Havel, Klaus, Zeman a neudělal by ani Karel.

Stohoven jsou teda performéři a zvítězivší pravdu neznají a tudíž nereprezentují.

J. Lepka 1.9.2016 21:18

Re: Slovesný vid

Vida, s vidy nám děláte přednášku, ale "s" a "z" vám stále činí potíže.

D. Bystriansky 2.9.2016 9:17

Re: Slovesný vid

A řekněte mi, co Vy si představujete pod takovým slovem "Stohoven"?

P. Burda 1.9.2016 14:04

Jak to bylo se standartou?

V prvních článcích se psalo, že ZTohoVen byli zadrženi hned na Hradě. Standartu pak už neměli. Teď se píše, že jí rozstříhali a rezeslali náhodným adresátům.

Tak měli nebo neměli standartu u sebe?

Pokud jí sundali a odnesli - tedy zcizili, ukradli - a její pořizovací cena je za hranicí trestného činu, měli by za to být souzeni. Pokud se válí někde na půdě a není hledána hradním personálem, mohou být potrestáni opravdu jen za přestřizení lanka a pokud jim to dokáží tak i za škodu na střešní krytině.

Morální škodu hradní pán neutrpěl. Jeho bezmezní obdivovatelé jej obdivují i nadále a jeho bezmezní odpůrci mu odporují i nadále. Většině národa je celkem fuk, pokud nemluví o přirozeních a nevypadá ovíněně u památek ve veřejných sdělovacích prostředcích.

V. Novák 1.9.2016 16:58

Re: Jak to bylo se standartou?

Standartu údajně hodili nejmenovanému komplicovi.

J. Macků 1.9.2016 13:18

Recese ano, ale

O recesi se nepochybně jednalo, ale ta skončila u výměny standarty. Pokud bylo něco poškozeno, pak už se jedná, pokud škoda přesahuje Kč 5000,- o trestný čin. Pak by mělo být polehčující okolností, pokud by se pachatelé nějak účastnili odstranění škody. Výklad soudců leckdy postrádá logiku a zdravý selský rozum.

J. Šimek 1.9.2016 13:39

Re: Recese ano, ale

Taky jste si nepřečetl, že státní zástupkyně odvoláním stopla soud už před projednáváním škody?

Ś. Svobodová 1.9.2016 12:10

Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

Ale že by se nenašly důkazy, že by se toto chování dotklo občanů ČR? Stačilo otevřít jakýkoliv server s diskuzí k tomuto tématu a ověřit si, že mnoha občanů se to dotklo.

Dokonce si myslím, že podobné jednání - veřejné tupení většinově zvoleného vrcholného představitele státu (ať je to kdokoliv) poškozuje národ víc, než cokoliv jiné. Uměle se stále víc a víc tříštíí společnost. A o to možná jde.

A. Zajícová 1.9.2016 12:38

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

ať je to kdokoliv? Skutečně?

V. Němec 1.9.2016 13:16

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

Bezpochyby ano. Byl zvolen většinou občanů (kterým stálo za to k volbám přijít), že jste ho nevolila Vy, je jiná věc. Jak byste reagovala, kdyby sídlil na Hradě Váš favorit a stalo se mu totéž - jako velká sranda?

Na druhou stranu - kdybych byl členem hradní stráže a viděl někoho lézt (navíc s balíkem) po střeše, neriskoval bych, že má nálož a sestřelil bych ho.

A. Zajícová 1.9.2016 14:25

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

Jak bych reagovala už jsem napsala níže na podobně pitomý dotaz - nejde o favority, ale o to, jak se ten dotyčný chová. Úctu nedává úřad, ale schopnosti - včetně schopnosti chovat se přiměřeně svému postavení.

V. Němec 1.9.2016 14:47

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

To, že jeho chování nepovažujete za hodné úcty Vy, je jedna věc, druhá věc je, jestli proto máte právo urážet a zesměšňovat.

A ještě - vzhledem k tomu, že Zeman není žádný politický nováček, MUSELO být předem jasné, jak se bude chovat. Pokud ho přesto lidé volili, zřejmě měli nějaké jiné preference.

(Jen pro úplnost jsem pravičák, Zeman není můj šálek kávy, ale z pohledu demokracie ho jako "svého" prezidenta musím "brát".)

A. Zajícová 1.9.2016 16:10

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

Víte, je to tak. On povýšil zesměšňování a urážky na politický projev a pořád ještě funguje " jak ty na mne, tak já na tebe".

Preference jiných lidí můžu respektovat, ale rozhodně je nemusím přejímat. A jak tak sleduji tuhle scénu už desítky let, Zemanovi příznivci neslynou zrovna slušným chováním a urážky všeho a všech jim nejsou cizí, právě naopak.

A jo, takové pravičáky jako vy znám. Proto je neberu jako pravičáky, ale jako oportunisty, kteří se ohánějí demokracií vždy, když se to hodí, jinak ani ň.

Nemusíme se tu dohadovat. Prostě já mám jiný názor než autor článku a basta.

V. Němec 1.9.2016 20:50

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

Ale já neříkal, že je máte přejímat. Úplně stačí to "respektovat". Už v tom je to, že nebudete schvalovat kradení vlajky a nahrazování trenkama.

Myslím, že jste přesně klesla na úroveň Zemana, nevíte o mne (mém pravičáctví a demokracii) vůbec nic, ale protože s vámi nesouhlasím, už mě nálepkujete (urážíte a zesměšňujete) jako opurtunistu.

Za diskuzi děkuji, ale o další už nemám zájem.

V. Čermák 1.9.2016 13:06

Re: Jistě že šlo o recesi. To má soudkyně pravdu.

No zdá se že ti recesističtí mládenci, kteří spáchali trestný čin potrestáni nebudou. Ale je to skutečně výhra PaL? Toto kontraproduktivní vítězství jen tím více podtrhuje naprostou nevolitelnost PaL a kohokoliv s ní spojeným.

V. Čermák 1.9.2016 12:00

Případ je jednoduchý.

Právo- neprávo, spravedlnost - nespravedlnost, trestný čin - netrestný čin... Rozhodující byl STRACH paní soudkyně, že by jí v Pražské kavárně-lumpenkavárně plivli do Vídeňské, či Irské kávy. Proto kroutila, kroutila, až vykroutila jedině správný rozsudek. Stejné to bylo s paní soudkyní, co kroutila případ článku s od dobrého novináře Peroutky, který přesto sklamal.

I. Schlägel 1.9.2016 11:37

No,

to je zase drama. Nejbrutálnější diskuze se vždy rozjede na základě v podstatě nedůležité události, zatím co ty důležité se dějí téměř bez povšimnutí. Holt trencle jsou trencle. Tak že se do diskuze rovněž přidávám s jednou faktickou. Pěkný den trenkařům i slipařům.

V. Hanus 1.9.2016 11:04

Je to absurdní!

Plně souhlasím s autorem. Je to lumpára, která mne uráží! Někdo si může dovolit všechno, když se to dobře podá jako happening, protest, recese, a provedou to "umělci" tak je dovoleno vše.

Je mi z toho na zvracení.

L. Novák 1.9.2016 14:24

Re: Je to absurdní!

Zkuste to raději jinde... :-P

J. Lepka 1.9.2016 10:54

Tak jste se nám vyznal ze svých pocitů.

Naštěstí justice nemusí na vaše rozhořčení reagovat, přece jen už nežijeme v padesátých letech.

Zajímavější však je, že vám evidentně nevadí, jak český prezident naplnil nápis na prezidentské standartě, ale akt jeho kritiků ano. I to o vás dost objasňuje.

J. Tachovský 1.9.2016 10:58

Re: Tak jste se nám vyznal ze svých pocitů.

Asi vam nedoslo, ze soud nesoudil zemana ale ty hovnare. A ti ukradli prapor, takze meli byt odsouzeni za kradez.

V. Novák 1.9.2016 11:02

Re: Tak jste se nám vyznal ze svých pocitů.

Lepkavému pánovi málokdy něco dojde. A dojde-li, pak obvykle zcela mimo mísu...

J. Lepka 1.9.2016 21:21

Re: Tak jste se nám vyznal ze svých pocitů.

Důležitější by bylo, kdyby to došlo vám, ale to nehrozí.

P. Burda 1.9.2016 14:09

Re: Tak jste se nám vyznal ze svých pocitů.

Je nutné rozlišovat prapor, státní vlajku a standartu prezidenta. Prapor má hodnotu vysloveně jen té látky. Státní vlajka a standarta prezidenta jsou státní symboly podle zákona a vždy by se s nimi mělo podle toho zacházet. Buď tedy trpět jejich zneužívání (jak se děje se státními vlaskami o každém mistrovství čehokoli v čemkoli) nebo trvat na určité úctě k nim.

V prvních týdnech po "umělecké akci" se psalo o tom, že standartu u sebe při zadržení pod lešením neměli - musela tedy zůstat na Hradě a zcizil jí možná někdo jiný určitě o něco později.

F. Doušek 1.9.2016 10:19

No, autore, z pohledu okupantů

by to ovšem hrdinský čin rozhodně nebyl.

V. Novák 1.9.2016 11:03

Re: No, autore, z pohledu okupantů

Ale byl - a proto by byl náležitě "ohodnocen".

Zbabělé činy se netrestají...

A. Zajícová 1.9.2016 9:24

Popravdě

byla to ohromná sranda. Byla to sranda, která mi vrátila naději, že buřtoidní lhář a mstivý populista není naším osudem navždy, že se mu ještě nepovedlo zničit úplně všechno, co tuhle zemi dělá krásnou.

Pro mne jsou ti chlapi, kteří to vymysleli a udělali hrdinové. Není to totiž zrovna snadné vše zrealizovat...o tom, že vůbec takový nápad dostat už samo o sobě je obdivuhodné...

J. Kavalír 1.9.2016 9:45

Re: Popravdě

Sranda to mohla být, kdyby se ochranka na hradě chovala jak se patří a hovnaři by dožili zbytek života v kotemelcích ze střechy s olovem v těle.

A. Zajícová 1.9.2016 10:10

Re: Popravdě

no to víte, je to jen názor, každý z nás by zřejmě rád viděl kutálet se z Hradu s olovem v těle někoho jiného:)