Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
PRÁVO: Maření výkonu úředního rozhodnutí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
S. Sedlák 7.2.2022 2:12Zákaz řízení nedostane nikdo za to, že jednou někde špatně zaparkuje, ale za to, že jeho provinění je daleko závažnější. Napadá mě plno situací, které jsou na silnicích vidět každý den, kdy je zřejmé, že dotyčný řidič na silnici nepatří. Pokud i přes zákaz stále jezdí (a stále ohrožuje ostatní účastníky provozu), nezbyde, než ho na nějakou dobu stáhnout z oběhu. |
![]() |
J. Nevrkla 7.2.2022 8:27Jenže tady je řidič ztazen z oběhu, pokud má 0,2 promile alkoholu, což na sobě člověk nemůže ani poznat, takhle poťouchle přísní už nejsou téměř nikde. |
![]() |
V. Kolman 7.2.2022 10:58.....což na sobě člověk nemůže ani poznat.....- to je ale právě ta nejzákeřnější skutečnost Doba, která uplyne od podnětu k zareagování na tento podnět, bohužel (BEZ OHLEDU NA OSOBNÍ POCITY Konkrétně: reakční doba na optický podnět stoupla (z 200 msec na více než 300 msec!) po vypití pouhého 100 ccl bílého vína (polovina skleničky od hořčice). [U jedince t.zv.: "na mol" stoupla reakční doba až na jen těžko uvěřitelné 2 sekundy. O tom se tu ale nebavíme.] |
![]() |
J. Nevrkla 7.2.2022 11:08Myslím, že kromě nás maji nulovou toleranci k alkoholu asi jen dvě země v Evropě. Takto měřeno by mohli trestat kdekoho unaveného, ospalého, lehce nemocného, nesoustredeneho, starého. Je to nerozumný extrém nerespektující mnoho jiných a důležitějších věcí. |
![]() |
V. Kolman 7.2.2022 12:17Je to váš názor pane Nevrklo a v běžném provozu nemusí vadit ani prodloužená reakční doba. To ale přestává platit v hraničních situacích, kdy záleží na každé milisekundě Konkrétně: Stojíte před semafory a čekáte na zelenou. Vy chcete pokračovat rovně (jste v prostředním pruhu), vedle vás v "levém" pruhu také stojí auto. Blikne zelená a vy se začnete rozjíždět. V tom okamžiku se ale řidič v levém pruhu NAPROSTO NEČEKANĚ (Příhoda z praxe, kdy obě auta byla od sebe vzdálena jenom centimetry.) |
![]() |
J. Nevrkla 7.2.2022 12:24Drtivá většina zemí světa má evidentně stejný názor jako já. Už se mi taky stalo, že jsem si nebyl jist, jestli v krvi nemám nějaké malé množství alkoholu. Jel jsem pomaleji, úzkostlivě dodržoval předpisy, byl soustředěný. Tak to zřejmě má většina, proto bych klidně nějaká 0,4 promile povolil. Třeba v Bulharsku je mají, po obědě jsem si dal pivo a v klidu jel. Po způsobené nehodě, která by se jinak nestála, je to jiný případ, bez ní je to zbytečná, přehnaná buzerace a příliš tvrdý trest. |
![]() |
V. Kolman 7.2.2022 13:02Pokud se rozumný člověk bude chovat rozumně, lze připustit ledasco. Vím o případu, kdy 92 leté paní v USA byl prodloužen řidičský průkaz (ŘP není "doživotní", ale chodí se na přezkoušení) s tím, že bude jezdit pouze po trase, kterou dobře zná a po které jezdí denně. Paní v pohodě dožila a nezpůsobila dopravní nehodu. Argument, že "většina ......" - jistě tušíte kam mířím. |
![]() |
J. Nevrkla 7.2.2022 13:14A proto je třeba při rozhodování mít zdravý rozum a nehnat to posedle do extrémů. V tom americkém případě do extrémů nešli. |
![]() |
V. Kolman 7.2.2022 14:04Zdravý rozum: Nerozumný český "mlamoj" (MLAdý MOderní Jinoch) se na rozum vychvístne a při povolení 0,2 promile alkoholu si vypije jedno pivo. pak si řekne - to nějak okecám a dá si druhé (rozum se počne kalit......) následuje n - té pivo/štamprle, pak sedne do auta a někoho zabije. (Mlamoj nemusí být nutně mladý věkem! - i staříci se tak občas chovají). Potom ho podmínečně pustí a on jezdí bez řidičáku dál Průšvih je, že jak vy, tak většina lidí uvažuje rozumně. Ale právě kvůli těm nerozumným jsou zákony mnohdy až příliš přísné, ke škodě většiny a navíc: NULOVÉ MNOŽSTVÍ alkoholu se snadno měří P.S. - K ovlivnění rychlosti postřehu alkoholem: Víte o byť jednom jediném leteckém akrobatovi, nebo vojenském pilotovi stíhacího aeroplánu, který by si dovolil sednout za knipl s alkoholem v krvi Já vím - řidiči nejsou piloti |
![]() |
J. Nevrkla 7.2.2022 15:21To je právě to nesmyslné uvažování, které se stále opakuje, že Češi jsou nějací výjimeční exoti, kterým když se povolí trochu alkoholu, začnou chlastat jak duhy. Vůbec na ničem reálném se to nezakládá, nejsme o nic horší než jiní. A samozřejmě nepilotujeme letadla - můžeme mít brýle, nemusíme na časté zdravotní prohlídky, nemusíme být nijak výjimečné disponovanymi jedinci jako piloti tryskáčů. Naštěstí. |
![]() |
V. Braun 7.2.2022 0:21Takže co navrhujete autore? Když někdo způsobí nehodu a dostane zákaz řízení a přesto řídí tak to ignorovat a považovat za normální? |
![]() |
Z. Lapil 7.2.2022 10:38Autor to takhle daleko nedotahuje, ale podle mě by stálo za úvahu místo zákazu řízení udělit nějaké nucené práce nebo jak se to jmenuje. Už proto, že to JE kontrolovatelné, na rozdíl zákazu řízení, kdy musíte mít jako pachatel hodně velkou smůlu, aby vás nějak vysáhli. Alternativou jsou kamery podél silnic, případně v autě, ale to chce málokdo. |
![]() |
J. Jaroš 7.2.2022 11:51Ano, je potřeba zvážit jaký má ten který výchovný trest na pachatele dopad. Jiný na profesionálního řidiče a jiný na svátečního jezdce, U prvého jde o profesní likvidaci s významným ekonomickým dopadem u druhého o nepříjemnost. Pominuli poslaneckou imunitu docela by mne pobavila představa poslance zametajíciho v růžové vestě se stopkama Malostranské náměstí v rámci OPP. |
![]() |
Z. Lapil 7.2.2022 12:25Tak. Mám za jisté, že zametající poslanec by měl mnohem větší výchovný dopad, než několikaleté nahánění Babiše jen proto, že asi udělal něco nesprávného, ale neudělal, odhaduji, nic jiného, než by udělaly 2/3 našich spoluobčanů, kdyby měly tu možnost. |
![]() |
V. Braun 7.2.2022 19:50Trest a trestnost jsou dvě různé věci. Autor navrhuje, ať to není trestné. Správné řešení by ovšem bylo trestnost ponechat a uvalovat takové tresty, které působí výchovně. |
![]() |
O. M. 8.2.2022 23:55Jistě, ale PROFESIONÁLNÍ řidič, by se do stavu, kdy je mu vysloven zákaz řízení, vůbec neměl dostat. Pakliže ano, je to jen dobře, že je z provozu eliminován, protože jako profesionál toho najezdí víc než neprofesionál, tudíž je potenciálně mnohem nebezpečnější. Takový ať jde dělat třeba závozníka nebo skladníka, kroucení kolečkem není jediný možný způsob obživy. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB32.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=-5ynnyD1jsty3Us&p=HQV_du5-%7cikeC3lkpy1%7cusdyCPwkry%7c0VbfWI-gkdl1LWWiZI%7cukl_-9nwr%7cIQzsc_UAmf&x=pg5L-J)