18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 6.9.2009 21:33

Tady jde přeci o to, jak se zachovala justice, že v Koeln porušili předpisy není zpochybňováno.

M. Zima 6.9.2009 21:29

Ale pozoroval jsem,

ale uvědomte si, že nejméně 80% článků na NP míjí téma, že to v jiných českých médiích, včetně ČT není lepší, a že zde jde o konkrétní bezpráví na konkrétním člověku.

Jarda 6.9.2009 18:28

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

"Před 20 - 40 - 80 lety se takhle jezdilo v kolejové dopravě úplně běžně." Asi záleží jak kde. Nejsem expert, ale řekl bych, že "elektromechanické" zabezpečovací systémy, které se donedávna používaly na železnici (a někde ještě používají), pamatovaly snad Rakousko-Uhersko a byly svým způsobem dokonalé. Na zmíněné ostravské trati by bohatě postačovaly.

R 6.9.2009 16:51

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Je fakt, že průvodčí v tramvajích prakticky nepamatuji, jako vesnické dítě pamatuji spíš průvodčí v autobusech.

R 6.9.2009 16:46

Re: Jelikož jsem jezdil s tramvají

Asi máte pravdu, dneska už by takové věci neměly být jen na tom řidiči. Taky asi šikovnější advokát by dostal na trestnou lavici i ostravský Dopravní podnik.  A vina by nevisela jen na tom řidiči.  Do takových tratí se totiž obvykle neinvestuje, protože do dědiny jezdí tak pár desítek cestujících. Dokud se něco nestane nebo dokud na radnici se z nějakého důvodu nezačnou speciálně zajímat o takovéhle "vesnické" tratě a nenalejou do nich příslušné miliónky......

R.J. 6.9.2009 16:24

Jelikož jsem jezdil s tramvají

pamatuji si hodně z Drážního zákonu, pro tramvaje platí D1/2 , ač neznám situaci v Ostravě, stejně si myslím , že měl na houby advokáta, který neměl specializaci na kolejovou dopravu. Zde v Praze se stal před 25 lety kdy jsem jezdil, případ kolegovi , jel na červenou, čočky na odbočení stůj, ale auta  a tramvaj měla pro rovně zelenou,  paní přecházela také na červenou na přechodu pro chodce, boční ulice,  porazil jí a ona na následky pádu zemřela do 48 hodin, měl to na triku celé. Advokát , specialista na dopravu mu uhrál podmínku. Prokázal jen  spoluvinu. Vím , nejde srovnávat , také nechci omlouvat toho řidiče, jeho vina je naprosto jasná, ale určitě jezdit  vlastně na náhodu,jestli se řidič nepřekoukne a přenášet na něj celou zodpovědnost,  to je myslím v 21 století zcestné a trestuhodné, žádné řeči o tom , že se tam tak jezdí od dob krále klacka na tom nic nemůže změnit.  Je zajímavé, že najednou tam dají čočky, asi, proč ? Když je to podle nich po staru bezpečné ? Je také krásné, jak říkají, že by to bylo drahé, těch drátů, stovky kilometrů jsou určitě natahány v Ostravě pro kolejovou dopravu, ale pár kilometrů drátu by je najednou zruinovalo. Nevím, asi by u soudu zodpovědní za drážní těleso a provoz na něm vyhráli, ale jejich nadřízení je mohli vyrazit, ať jdou "šetřit" jinam. Podle mě , tací "experti" nemají tam kde je velká zodpovědnost co dělat.

R.J. 6.9.2009 15:56

Re: Nevíte jak tam vypadá místní situace?

Bylo to v "notách" zaznamenáno a bylo upozorněno v příkazu k jízdě ? Štítku ?

krmič 6.9.2009 13:51

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Jenom taková jemná poznámka: v době, o které mluvím (průvodčí), se dveře tramvají nezavíraly :-)

krmič 6.9.2009 13:46

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Ona to vlastně původně byla železniční trať, oficiálně malodráha, někdy od 20. let, s parním provozem. To jen taková poznámka k tomu projektování.

Jinak na železnicích ČD se taky dnes ruší výpravčí a občas se tam něco s něčím srazí, vzdor dokonalému zabezpečení. Nedávno třeba nedaleko v Paskově.

krmič 6.9.2009 13:39

Re: Vaším pojetím bezpečnosti kolejové dopravy

Tedy zrovna tam neprobíhala doprava, ale stavební práce. To se dá tím spíš zabezpečit.

krmič 6.9.2009 13:37

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

"pokud by někdo vyprojektoval oboustranně průjezdnou komunikaci

jedním pruhem, do nepřehledné zatáčky, na které by nebylo vidět a vědět

kdo má přednost"

Ale no tak, takových míst je přece spousta.

krmič 6.9.2009 13:31

Re: Kde je na tom,

Asi jste z Němec nepozoroval, že o této nehodě vyšlo bezpočet článků a byly napsány stovky diskusních příspěvků od té doby, co se událost stala, což bylo před víc než rokem. Připadá mi to naprosto neúměrné celé záležitosti (okrajová linka, kde jezdí pár lidí, Pražáci vůbec netuší kde to je). Neměl jsem na mysli jenom tento poslední článek.

krmič 6.9.2009 13:25

Re: Vaším pojetím bezpečnosti kolejové dopravy

A ten archiv, co se propadl v Kolíně na Rýnem, to bylo o bezpečnosti německé kolejové dopravy (metro).

jirka.s. 6.9.2009 12:58

Re: Pane Jemelíku,

"...každý, kromě debilů, imbecilů a idiotů si musí uvědomit, že život má svá rizika a končí vždycky smrtí. "

No, v tom případě by sis měl dát specielně ty, vosle, hodně velkýho majzla! Patříš totiž to té nejvíce ohrožené kategorie idiotů ! ;-P

R 6.9.2009 12:46

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Nyní je ovšem taková investice podložena nehodou, těmi mrtvými i řidičem v kriminálu a tak všichni na to prachy uvolnili a prostě se to udělalo. Je to smutné, ale bohužel takhle to funguje.

R 6.9.2009 12:44

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Teď to budou říkat všichni, ale dokud se tam nic nestalo, aspoň nic, co by se dostalo do hlášení a nějakých bezpečnostních revizí, tak by investice do nějakého digitálního či jiného zabezpečovacího zařízení se nutně všem jevila jako nadbytečná.

M. Zima 6.9.2009 10:22

Možná, že

by bylo jednodušší říct: Protože žijí v českém bordelu. Ale to Vaše se čte lépe (Až na malou nejasnost s tím hřebíkem na sousedovu manželku).

M. Zima 6.9.2009 10:18

Vaším pojetím bezpečnosti kolejové dopravy

se presentujete coby český expert, na jehož halus ta husa v taláru ten svinský rozsudek postavila.

Helča 6.9.2009 9:57

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Před 80 lety to chápu, ale v době digitalizace to je šetření na nesprávném místě.

R 6.9.2009 8:56

Re: Nevíte jak tam vypadá místní situace?

Linka tam v té době jela 1 - 2 x za hodinu. Během špičky maximálně 4x za hodinu. Za směnu se na té lince řidič otočil odhadem tak 10 - 15 x. Není tedy problém si zapamatovat nebo mít vytažený jízdní řád, kdy na kterých jízdách je potřeba na kolegu v druhé tramvaji počkat a kdy počkat není třeba.

R 6.9.2009 8:51

Re: lhostejnost?

Protože neměli zpaměti nastudovaný jizdní řád a nevěděli, že se na té zastávce zrovna tehdy mají tramvaje křížit. A pokud věděli, mysleli si, že je zrovna nějaká změna a křížení odpadlo.

R 6.9.2009 8:49

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

No, průvodčí by mohla něco namítnout ale taky by mohla mlčet a srážka by se stejně konala. V kompetenci průvodčí byla, pokud si dobře pamatuji, signalizace, že všichni co měli, nastoupili a vystoupili, dneska ji nahrazují tlačítka. V kompetenci řidiče, předpokládám, bylo i tehdy "provádění" trasy, to znamená jestli na výhybce se zavřenou tramvají čekal na protijedoucí tramvaj nebo ne.  Průvodčí mohla něco namítnout, ale klidně nemusela.

lesov 6.9.2009 8:43

Re: lhostejnost?

Protože nevěděli, co se stane a mysleli na něco jiného, hezkého. Třeba jak vojedou sousedovi hřebíkem auto nebo bez hřebíku manželku.

Kdyby věděli, co se stane, tak by myslím, křičeli... ;-)

lesov 6.9.2009 8:38

Re: Pane Jemelíku,

Asisisi nevšim, že tyhle šaliny se právě pravidelně míjely a i kdyby neé, slyšel jsi už někdy slovo "zpoždění" ?! Koho jsme to chtěli zabít? ;-D

lubošek 6.9.2009 1:09

Re: jen tak na okraj

teda pane to se vám povedlo.opravdu stručně,rychle,jasně.

lubošek 6.9.2009 1:02

Re: Když už rozebíráte "Zodpovědnost de jure a de facto",

já taky protože to ví.

lubošek 6.9.2009 0:58

Re: Když už rozebíráte "Zodpovědnost de jure a de facto",

jedině po právu,jako dicky

lubošek 6.9.2009 0:53

Re: Paroubek má své chyby

u nás byl(teplice)doprovodit bendovo dceru do 1,B,byl perfektní.

lubošek 6.9.2009 0:47

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

to jo ale jak mluvili ty borci z těch kanclů(co maj sedět),všimli ste si kolik měli kompjutrů.asi na ty výhybky

jezevec 5.9.2009 23:38

Re: Pane Jemelíku,

tohle řešení tady ale právě K U R V A F Y X   BYLO možné!!!!! o tom se vede celá tahle šílená diskuse!

prostě by se udělala úprava jízdního řáku, aby se šaliny míjely pravidelně!!!!

nebo je lepší zabít dítě?