17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

PRÁVO: Kéž by to platilo i pro civily

S úlevou jsem zaznamenal výsledek vyšetřování kriminalistů ve věci střelby strážníka z Karviné, který za použití palné zbraně počátkem roku usmrtil domnělého pachatele přepadení čerpací stanice. Zastřelený nevlezl s nožem v ruce na benzínku proto, aby ji přepadl. Chtěl být zabit z důvodu osobních problémů v životě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 22.5.2013 2:20

Re: Znevýhodnění toho, kdo se brání násilí,

Jestli to není spíš přebujelá humanita a přemrštěný důraz na lidská práva (i u grázla), aniž by se zároveň stejně důrazně připomínaly lidské povinnosti.

Grázl podle mne nemá zádná lidská práva, neboť se svými činy z lidské společnosti sám vyřadil.

J. Jurax 22.5.2013 2:16

Re: Právo bránir sw

Hm, a je ten trvající útok na zájem chráněný trestním zákonem taky to, že lupič již s lupem prchá? Když mu napálím broky do perdele, aby mne nezavřeli, že útok na zájem už netrval, neboť již bylo ukradeno a lupič se pouze rychle vzdaloval ...

J. Jurax 22.5.2013 2:12

Re: Právo bránir sw

Možná by jenom stačilo pár po čuni ...

J. Jurax 22.5.2013 2:10

Re: Tohle bude vždy

Myslíte, že bude záležet, jak se soudce vyspal? No potěš pánbu ...

J. Jurax 22.5.2013 2:09

Re: Přátelé....

No, na můj vkus děláte trochu moc ramena - doufám, že je máte i v reálu - ale za podstatu Vašeho názoru bych Vás rohodně nebil.

L. Křivan 21.5.2013 19:23

Re: byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku

Já mám sníženou srážlivost krve, takže musím pachateli zabránit i rozbití mého nosu.  Samozřejmě že střelnou zbraní.

L. Křivan 21.5.2013 19:19

Re: když je zloděj s lupem už na útěku z místa činu.

tak stále trvá "útok na majetek".  Teprve až šrajtofli odhodí, pak už nesmíte střílet.

S. Donát 21.5.2013 16:10

Re: Právo bránir sw

Souhlas. Jak nutná obrana, tak zákon o zbraních je u nás napsaný celkem rozumně. Jen ta aplikace občas pokulhává.

J. David 21.5.2013 15:41

Re: Přátelé....

Nu, tak si pořídím "Jericho", a pošlu ho do Ráje, k sedmdesáti pannám. Z muslimského zmetka vždy udělat mučedníka. Na muslima platí pouze preventivně 30.06 Sprg, nebo 300 Win. Mag. Tyto hajzlíky zahánět do domoviny v poušti, jinak okupují Evropu. A dobytci v Bruseli tomu trestuhodně přihlíží. Budu militant, až mne muslim v "české kotlině" bude vehementně plísnit, že ho uráží můj pes, jako zvíře nečisté, tak mu rozbiji kušnu tak, že to Allah neviděl. Parfors na ně jedině platí, Bejčák. Kde to žijeme, kdy nemakačenko Cikán má větší práva, než daňový poplatník? Když musulman si může třepit kušnu o právu Šaría v Třeboni? Dlouhý bič a malý dvůr. Vypráskat nomádskou čeládku z "české kotliny". A nyní mne bijte.

J. David 21.5.2013 15:20

Re: Jak rikaji u nas

Vačnatce a Aborigince neznám. Ale znám etnické spoluobčany. Proto se vláčím při výkonu svého povolání s dvěma kily železa navíc. Goverment 1911 A1 v úpravě Wilson. Trochu to propotí, ale je to jistá životní pojistka, pokud to našinec umí ovládat. A včil v Austrálii levicově mudrujte.

J. Jaroš 21.5.2013 15:20

Re: Právo bránir sw

§ 29 tr. zákoníku

Nutná obrana

1) Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící  nebo trvající útok na zájem chráněný trestním zákonem , není trestným činem

2)Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku.

Myslím že problém není v tr zákoně ale v jeho výkladu a aplikaci.Domnívám se, že je to rozumná úprava.

P. Krasny 21.5.2013 14:47

Jak rikaji u nas

je lepe byt souzen dvanacti muzi nez nesen sesti.

A mohu-li se zeptat pritomnych australaku - nabyl jsem dojmu, ze vetsina australaku je levicovych. 

Mam to blbe, nebo je to fakt?

J. Kanioková 21.5.2013 14:25

Nechtě jsem odklikla

Politická korektnost je prostě odnož levicového směru, je to víra "ateistická" intelektuálů - kde se mísí prvky liberalismu, levičáctví a křesťanství. Každá "víra" vzniká jako jakýsi návod pro určitou společnost, kolektiv, a je zamýšlena jako "boj proti bezpráví", jako posun k toleranci, citlivosti, vstřícnosti, soucitu, solidaritě apod. Většinou vzniká jako reakce na předchozí strašné události, apeluje na svědomí, a proto tomu většina ušlechtilců a teoretiků lehce podléhá. Přecházejí do fáze - Pachatelé Dobra, sociální inženýři, "věrozvěstové"..

Jenže neomylně existuje OPTIMÁLNÍ  MÍRA !  Jejím  překročením začíná ústup od Zdravého Rozumu a působí rozkladně, k nefunkčnosti systému.

Jako vždy se na to zapomíná. Protože se vždycky najdou charismatické osobnosti, skvělí teoretici a rétoři, kteří se do toho "zakousnou" na plné pecky a propagují a propagují a propagují, Vymýšlejí nové a nové argumenty "pro svou pravdu", vyvinou k tomu celý nový slovník, který posunuje a mění významy "starých" slov a názorů. Postupně od rad přecházejí k nátlaku až manipulaci - co si máme myslet, jak máme žít.

Politická korektnost se vyvinula ve zrůdnou ideologii, která podřezává větev pod naší civilizací o 106..

P. Pavlovský 21.5.2013 13:51

Re: Souhlas !

Mně ten Starý zákon stačí!

P. Pavlovský 21.5.2013 13:44

" Ono je to totiž primárně způsobeno lidmi levicovými, k totalitě inklinujícími..."

Čímž pouze zobecňujete to, co jsem napsal já, nichts Wahr?

J. Kanioková 21.5.2013 13:39

Souhlas !

To je idea Politické korektnosti !  V podstatě víry pro ateisty - Kdo po tobě kamenem, ty po něm chlebem !  Nastav druhou tvář - či jak to je, neznám ty moudra věřících...

Už jsem to našla - "Slyšeli jste, že bylo řečeno: ‚Oko za oko a zub za zub.‘ Já však vám pravím, abyste se zlým nejednali jako on s vámi; ale kdo tě uhodí do pravé tváře, nastav mu i druhou... Matouš 5,39."

S. Donát 21.5.2013 13:38

Re: Tak jsem se jukl na zadní stranu ZP

No myslím, že netřeba porovnávat. Ten projektil v těle zůstane (nebo někde dohledatelně za tělem) a pokud se na něm najdou stopy oleje, byl by asi problém. Ale nevím, odborník nejsem. Nebudu se přít. Stejně je to velmi akademická debata, doby vojny mám dávno za sebou a kdybych střílel teď, varovný výstřel mi nikdo nenařizuje :)

J. Kanioková 21.5.2013 13:29

Brrr.. !

Pravdoláskovníci celého světa s vaší politikcou korektností -  BUDÍČEK !!!!

R. Langer 21.5.2013 13:25

Re: Znevýhodnění toho, kdo se brání násilí,

Hm, neřekl bych. Je to spíš celosvětový vývoj k horšímu. Podívejte se třeba, jak je to dnes v Británii, a tam to určitě právní setrvačností z dob totality způsobeno nebude. Ono je to totiž primárně způsobeno lidmi levicovými, k totalitě inklinujícími, které si nezodpovědně dnes všude v Evropě už desítky let volíme. A podle toho to vypadá, a vypadat bude.

P. Čása 21.5.2013 13:24

Re: Přátelé....

Co sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Free_State_Project :)

A. Mikita 21.5.2013 13:23

Re: Tak jsem se jukl na zadní stranu ZP

Súdruh major sa nemýlil. Skúste hľadať projektil vystrelený do vzduchu, keď taký samopal vzor 58 má dostrel viac ako dva kilometre., aby ste ho mohli porovnať s tým čo zostal v tele zastreleného. Teda ako vôbec zostal  :-)))

R. Langer 21.5.2013 13:16

Re: Přátelé....

Nejde zažalovat tu soudkyni za neplnění svých povinností?

R. Gramblička 21.5.2013 12:37

Re: Přátelé....

úpřimnou soustrast, jak to vypadá, ten mor politické korektnosti devastuje každou vyspělou demokracii. Jednou se probudím a zjistím, že už není kam jít, kde bych mohl svobodně žít

S. Donát 21.5.2013 12:12

Re: Naprosto souhlasím.

Na svoji obranu můžete použít kulomet klidně i držený nelegálně. Pokud to bude skutečně nutná obrana, je legálnost nebo nelegálnost držené zbraně irelevantní. Samozřejmě pak následuje obžaloba z nedovoleného ozbrojování, ale to už nejsou takové palby jako za zabití :)

S. Donát 21.5.2013 12:10

Re: Tak jsem se jukl na zadní stranu ZP

Tak to se soudruh major mýlil. První rána mívá na sobě daleko víc stop po oleji z hlavně. To aspoň říkal závodčí před stráží nám. Asi to není úplně jednoduché, ale je to prý zjistitelné.

S. Donát 21.5.2013 12:07

Re: Právo bránir sw

Nemáte tak úplně pravdu. Pokud budete po útočníkovi střílet, když bude útok trvat, nebo přímo hrozit, je tu velká šance na osvobozující rozsudek - mělo by to být posouzeno jako nutná obrana. Problém je právě v tom, když je zloděj s lupem už na útěku z místa činu. Útok netrvá, ani nehrozí, střílet tedy už nesmíte. Neříkám, že jsem z toho nadšený, ale pořád je to lepší, než má většina států v Evropě.

Z. Švrček 21.5.2013 12:07

Re: Tak jsem se jukl na zadní stranu ZP

"Dvě rány, souzi, vždycky dvě rány", říkal nám náš major, vysílající nás do stráže u muničáku. "Jedna do něj, jedna do vzduchu. Když dobře trefíte, nikdo už nezjistí, která padla první!"

S. Rehulka 21.5.2013 11:22

Přátelé....

....stěžujete si na mlžení zákonů a zbabělou liknavost soudců. Povím Vám případ, sice nikoliv se střelnou zbraní, ale v dnešní době typický ! Před několika měsíci, byla u nás, v Sydney v Austrálii, demonstrace zdejších muslimů. Nebudu popisovat jak a proč, demonstrace nebyla ohlášená, ani povolená, proto Státní, uniformovaná Policie státu NSW, jim zahradila cestu městem. Mladí, zfanatizovaní muslimi, začali demolovat okolí, rvali se s policisty i jejich psy, ale zatčeno bylo jen pár a všichni, až na jednoho propuštěni. Včera byl s tím hlavním násilníkem soud a když vešla do místnosti soudkyně, on odmítl vstát, že to je ženská a že mu to nedovoluje jeho náboženství ! Myslíte, že byl souzen za "pohrdání soudem" ? Nikoliv ! Vypadá to, že naše zákony prohrávají se zákony šaria ! Nedopustte, aby soudci v (konečně svobodné) Č.R. nestáli na straně zákona !

J. Stejskal 21.5.2013 9:13

Tohle bude vždy

případ od případu a bude záležet na soudci. Nástroje k tomu má.

J. David 21.5.2013 8:33

Tak jsem se jukl na zadní stranu ZP

Skupina E říká: "k ochraně života, zdraví nebo majetku". Docela srozumitelné.  Známý policat mi říkal, nosíš bambitku? Nosím. To je dobře, když tě přepadne loupežník, byla by ti doma v plechové almaře platná, jak mrtvému zimník. A hlavně "ránu na komoru", aby pak engemét nemohl následně mlžit.