28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jm0 2.1.2009 10:55

Re: tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

ano. v té definici to totiž nespočívá.

Koza 2.1.2009 11:04

Re: tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

Nemám patent na rozum a tak se samozřejmě mohu mýlit v názoru na druhy a způsoby ochrany mých práv a svobod. Nejsme v demokracii tak dlouho a máme se pořád co učit. Máte-li nějaké řešení či nápad, sem s ním. Jen prosím ne anarchii či totalitu. Děkuji

jenda 2.1.2009 21:27

Re: tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

Kozo, kdo byl podle tebe v Německu za 2. SV slušný člověk? Ten co bojoval proti hitlerovskému režimu nebo ten co s ním  souhlasil a nedělal problémy. Podle tebe asi ten sympatizant. Vidíš jak je to velmi relativní. Pochopil jsi vůbec o co jde?  Dochází ti vůbec jakou moc nad tebou a ostatními může dostat skupina mocichtivých lidí a jak je může ovládat? Vždyť právě takovéto zákony by v demokracii neměly být. podle nového zákona může policie bez povolení soudce na udání anonyma klidně vlítnout někomu do domu , zmlátit ho(protže se ospalý bránil) a potom bez omluvy odejít  s tím, že se podezření nepotvrdilo. 

Ryba 2.1.2009 11:28

Re: názor z druhého břehu

Tak.

Pan Vlk je advokát, tedy člověk vysokoškolsky vzdělaný, od kterého lze očekávat, že umí shromažďovat,  vyhodnocovat a používat informace. Proč tak tedy p. Vlk nečiní i v tomto případě ? Proč se neustále objevují účelová varování  nejrůznějších "ochránců práv... "  o klonování,  zjišťování zdravotního stavu občana a jiných nesmyslech ve vztahu k problematice využívání DNA a odhalování tr. činnosti. Z jakého důvodu není v článcích těchto "odborníků" uvedeno zásadní sdělení, tedy, že Krim. ústav Praha, který vede-spravuje tadabázi DNA   1) nesromažďuje v dané konkrétní problematice biologický materiál 2) profil DNA je uložen pouze ve tvaru alfanumerického kódu 3) identifikace nositele DNA je vedena oddělení od sbírky 4) ve sbírce není uložen  kompletní profil DNA, ale pouze jeho zanedbatelná část a to jen tak velká, aby mohlo dojít v daném úseku profilu pouze k porovnání sloužící pouze ke konstatování shoda x neshoda 5) přístup k databázím je umožněn jen vybraným pracovníků KÚ 6) atd. atd.  atd. 

Otázka pak spíše zní : Komu tato hysterie kolem ( DNA, osobních údajů ... ) prospívá?  

Hell 2.1.2009 23:58

Re: názor z druhého břehu

Myslím, že to je varování kvůli tomu, aby dementní fízlové, kterými se to v resortu přímo hemží, nemohli mít navrch nad osudy lidí, kteří jsou mnohonásobně inteligentnější.

Budíš 2.1.2009 11:59

Re: názor z druhého břehu

Konečně jeden rozumný fundovaný názor. Už jsem měl strach, že náš občan absolutně zblbnul a pracuje proti sobě samému.

Jiří Hrbek 2.1.2009 10:07

Docela dobré

Pane Vlku, dobře se říká, "co nechci". Kdybyste ale nesl odpovědnost za bezpečnost slušných lidí, a měl lepší návrh, sem s ním.

Anebo jinými slovy, je třeba k "A" říci i "B", tedy: "Nesouhlasím s tím, aby o mně (ale i o těch, kteří na slušných a nevinných lidech parazitují až po hromadné vraždy teroristickými útoky) kdokoli shromažďoval informace, i to za cenu uvedeného ohrožení mé osoby a mých blízkých." Pokud to takto dokážete říci, je to konzistentní a úctyhodný názor, a zbývá už jen otázka, zda se za tento názor v demokracii postaví většina vašich spoluobčanů.

ortelius 2.1.2009 10:32

Re: Docela dobré

No jasně. Slušní lidé přece nemají co skrývat. 8-o

Pepino 2.1.2009 10:49

Re: Docela dobré

Zcela souhlasím.Jen bych dodal,když čtu ty příspěvky tak většina si myslí,že jsou slušní a přítom neví co to slušnost je.Slušnost je především o tom,jak se já chovám k e svému okolí a to většina z nás nechce pochopit.

A.S. Pergill 2.1.2009 9:56

Problém vidím ve zdegenerování práva natolik,

že v současné době stačí standardní advokát, aby pachateli tu DNA nebylo možno odebrat, a nebo dokonce (!) odebranou DNA a ztotožněnou s DNA pachatele zločinu nebylo možno u soudu použít jako důkaz (nevím, jak je to u nás, ale v řadě západních států nemůže být důkaz použitý v souvislosti se zločinem A použit také jako důkaz v případě zločinu B). Dochází i k absurditám, kdy zločinec je jedním soudem osvobozen ze spáchání vraždy a druhým soudem odsouzen k náhradě škody pozůstalým po oběti.

Stávající opatření je tedy odpověď na praktiky amorálního xindlu, který zamořil euroatlantické soudnictví.

promirul 2.1.2009 9:56

Policejní stát?

Pane Vlku,soudci a hlavně advokáti jsou ti chudáčci,to jste myslel?Chtěli byste ještě větší volnost,než máte?Dostávat vrahy na svobodu za pár let,či ihned?Tenhle stát  a lidé v něm jsou tak svobodni,že si každý dělá co chce a také to tak vypadá,Kocourkov je naprostý ráj proti tomu.Najednou se vzbudíte a chcete ještě víc,pro lidi?Zlaté oči,pro vás a pro ty další vaše kolegy,včetně těch neodvolatelných.V policejním státě jsem byl celý život,ať to bylo pod nacisty nebo pod bolševiky,ale tolik svobody,jakou máme dnes,nemůže nějaký právníček hodnotit.Jestli je starší,tak je vychován bolševiky,jestli je mladší,měl by počkát až nabude zkušeností a rozumu. 

PROKOP BUBEN 2.1.2009 9:50

NO ANO

Jestliže se šibalství a vychytralost považují za přednosti a poctivost se solidností se krčí v koutku na hanbě, pak se není možno divit......Kdyby se nejméně podařila jistá rovnost před zákonem, ale i to je jen utopie.....

vladimír ondys 2.1.2009 9:24

Všem, kteří se živí z peněz daňových poplatníků

bych byl ochoten tolerovat jejich horlivost, kdyby šli příkladem a nechali si instalovat do svých kanceláří webové kamery, aby fakticky demonstrovali snahu být sami pod veřejnou kontrolou každého občana, který má zájem se nechat inspirovat tak transparentním přístupem!Rv;-PR^ 

http://ondys.wordpress.com

Rad 2.1.2009 10:00

Re: Všem, kteří se živí z peněz daňových poplatníků

tak by to mělo být. Dnešní státní zaměstnanec si chodí do práce odpočnout, stihne i nakoupit a pokud pracuje třeba v kuchyni MŠ tak ani nakupovat nemusí. Jak za totáče. Kdyby tak "pracoval" u soukromníka, nevydržel by tam ani zkušební dobu.

janoryna 2.1.2009 8:15

to, co se nyní děje je

obrana proti tomu, co způsobila naše velká svoboda a ochrana lidských práv. Zastánci tzv. svobody vždy říkali, že jedním z následků bude navýšení kriminality. už jenom proto, že z této ochrany ldiských práv spočívající ze ztíženého a ž znemožněného důkazního řízení budou nejvíce těžit zločinci. slušný člověk to totiž obvykle nepotřebuje. a lidé mají právo nejen na svobodu, ale požadují od státu i záruku bezpečnosti. a tohle jsou první kroky tímto směrem.. 

Karotka 2.1.2009 9:12

Re: to, co se nyní děje je

Tohle je těžké téma a nelze se na něm shodnout. Existuje spousta skutečně relevantních důvodů pro větší kontrolu a stejně tak pro větší míru svobody. Do jisté míry záleží i na úhlu pohledu.

Každá bytost má víceméně potřebu soukromí a ochrany. A to z mnoha různých důvodů. Raněné zvíře jde zalézt někam do křoví. A raněné může být také z mnoha různých důvodů.

Vymýcení všeho křoví z celé planety nezvýší bezpečnost. Nechat celou planetu zarůst křovím také nepomůže.

Pokud však váš život řídí strach z predátorů, můžete zasvětit celý život snaze, aby bylo všude a na všechny vidět. Ztratíte tím však prostor nejen pro páchání zla, ale třeba i pro prosté milování se, snění, meditaci, léčení se, odpočinek (včetně odpočinku od neustálé pohotovosti se bránit fyzicky či psychicky, od různých nezbytných masek a rolí).

Takto ze strachu zničíte mnoho dobrého a víte co? Strachu se tím nezbavíte.

Ypsilon 2.1.2009 9:22

Re: to, co se nyní děje je

Dobře napsáno, díky. Strachu se tím nezbavíte. Tak tohle do kamene tesat. A budou to jen politici, kšeftmani, případně zločinci, kteří tohoto strachu budou využívat k dalšímu přibližování k Systému Velkého Bratra.

Karotka 2.1.2009 9:25

Re: to, co se nyní děje je

Představte si dva mladé dobré lidi, kteří otevřou veřejný podnik - klidné místo pro setkávání se. Otevřít něco takového je náročné a ne každý má tučné konto pro podnikání. Tito dva lidé dají do podniku vše, pracují od rána do noci, ve skladišti někde vzadu přespávají, milují se, sní svůj sen o domečku se zahrádkou či maličké garsonce...

Představte si, že pracujete jako číšník v restauraci a dorazí znásilněná dívka, prosí o pomoc, o ochranu, o soukromí, poskytnete jí šatnu, poskytnete jí možnost zachovat si tolik narušené zbytky sebevědomí, usebrat se a vydat se ven, třeba na policii...

Lze si představit spoustu příkladů, samozřejmě včetně těch, že za zavřenými dveřmi sedí mafiáni a kují kruté zločiny.

To, co si představíte spíš a jako pravděpodobnější definuje míru vašeho strachu či lásky k životu, říká to, jak se díváte na celý život. A tendenci vidět za každým stromem vraha, pod každou postelí strašidlo, za každým mužem s černými brýlemi agenta zločinecké organizace se nazývá paranoia.

Veselý 2.1.2009 7:41

Bajka o vlku a psu to vystihuje

Jen stručně hubený vlk potkal vypaseného psa. Pes ho zval, pojď se mnou budeš se mít také dobře. Tu si vlk všiml jeho obojku a řekl mu raději budu svobodný, než být uvázaný u boudy.

Jinak zcela souhlasím, počítačové databáze jsou velmi zajímavý artikl. Prodávají se prý informace o bankovních kartách, občas vidíme, že ve světě unikly informace, které byly důvěrné (Británie, Německo), občas rozvědka ukradne z banky informace o občanech, kteří mají konto v cizině. Tyto zprávy byly v minulém roce v tisku, v reálu je určitě toho víc. Ony někdy i ty nejlepší úmysly dláždí cestu do pekel.

negramota 2.1.2009 16:07

Re: Bajka o vlku a psu to vystihuje

Jak vypadá "jen stručně hubený vlk" ? ;-D;-D;-D

Justýn 2.1.2009 7:25

Evropa

lépe řečeno její obyvatelstvo je zdevastováno dvěma prokletými ismy. Fašismem a komunismem. Tito jedinci, vychovaní ke lži, nenávisti a násilí nemohou dostat volnost, neboť by se mezi sebou pobili. Tady ještě dlouho musí vládnout dohled nad jejich chováním. ;-(

Ypsilon 2.1.2009 9:24

Re: Evropa

Tady ještě dlouho musí vládnout dohled nad jejich chováním. V rámci kterého dalšího dalšího -ismu?

Pája 45 2.1.2009 11:10

Re: Evropa

Třeba "NARCISMUS","neoliberalismus", všeználkismus atp., "tvrdé Y".

Ypsilon 2.1.2009 12:53

Re: Evropa

No tak tak tyhle VK-ismy jsou komická vložka zastírající přípravu k čemusi daleko horšímu, co se chyst  přivykáním lidí na všudepřítomné kamery, pasy s biomtrickými údaji, uvolňováním podmínek odposlechů a teď i podmínek odběru DNA chystá. A blbci občani tomu často ještě za vlastní peníze napomáhají (mobily s navigací..) Ohne sranda

DrX 2.1.2009 6:54

Já tedy

trestnou činnost nepáchám a vůbec by mi nevadilo, kdyby kriminalistický ústav měl ve své databázi mou DNA. Dokonce bych souhlasil s tím (jak kacířské!!), aby se miminku při narození odebraly sliny. Obrovsky by se zvedla objasněnost trestných činů. Ta "ochrana osobních údajů" zatím slouží jen kriminálníkům. Když jdu do sámošky koupit si rohlík a sleduje mne kamera, je mi to fuk. Jestliže tato kamera odhalí vloupání do auta, je to dobře, přestože "narušuje soukromí" dotyčného pachatele. Ostatně, ředitelem onoho ústavu pro ochranu je Igor Němec, který na co sáhl, to pos..., (nikdy nebyla situace tak dobrá, jezděte metrem - a za hodinu bylo pod vodou, na příklad) takže se není co divit.

Jindra S. 2.1.2009 7:53

Re: Já tedy

On úřad pro ochranu osobních údajů je z velké části jen formalita. Schválně zkuste si vzpomenout, kolikrát jste např. bance neodsouhlasili uchovávání osobních údajů. Nebo kolikrát jse požádali, aby rozhovor na infolince nebyl nahráván. Prostě pouhé formality, pouhé vyhazování financí. Kamery - něco obdobného - kolik je systémů, které i v případě zachycení nemohou díky nízké kvalitě sloužit k dopadení.

Doufám, že ukládání DNA nebude spadat do fraškovitých systémů - v případě, že povede k odhalení pachatele a jejich následnému potrestání, jsem všemi deseti pro a nebude mi vadit povinný odběr hned po narození.

Ypsilon 2.1.2009 9:14

Re: Já tedy

Dokonce bych souhlasil s tím (jak kacířské!!), aby se miminku při narození odebraly sliny. Obrovsky by se zvedla objasněnost trestných činů. Jen doufám, že s tím hodláte souhlasit jen u VAŠEHO miminka. :-D

V jeho DNA je zakodováno zatraceně mnoho údajů o něm i jeho předcích, z nichž mnohé se dají využít už dneska , další možnosti rychle přibývají.  Svěřit nejcitlivější údaj o miminku  policejnímu registru jen za účelem "zvednutí ojasněnosti trestných činů" je tak kolosální nesmysl, že snad ani nepoužíváte hlavu. Kde máte zaručeno, že tenhle údaj zústane tiše ležet v registru a bude s velice malou pravděpodobností použit jen v rámci policejního šetření skutečně kriminálního činu?

strejda 2.1.2009 9:43

Re: Já tedy

Bude to fajn. Najde se genetická struktura pro zločinné jednání a tak milé děťátko vykastrují - už se geny nebudou předávat a půjde včas, než něco provede, na převýchovu. Et cetera.

Saul 2.1.2009 9:39

Re: Já tedy

Taky myslím, že kdo si nechce vytvářet prostor pro případnou trestnou činnost, nemusí být možností evidence DNA znepokojen. A pokud je, měl by útočit i proti dokladům vybaveným fotografií - konec konců se i z podoby asi dá leccos vyčíst.

Karotka 2.1.2009 9:49

Re: Já tedy

Co když mi jde jenom o možnost vytvářet si prostor pro činnost, která někdy může být považována za trestnou? Třeba vyjádření vlastního názoru, konzumaci nějaké potraviny, početí potomka s neschválenou partnerkou či vůbec početí potomka s mými genetickými dispozicemi, pro přijetí v zaměstnání s genetickou dispozicí (dispozice neznamená, že nastane) k nějakému zdravotnímu problému...?

To pro mě není to hlavní, co se mi na tom (rostoucí kontrole) moc nelíbí, ale taky to připadá v úvahu.