19.6.2024 | Svátek má Leoš


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
m.l. 2.5.2008 11:56

Re: Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

Jasně, každý den navštívím průměrně dvě muzea, jeden koncert a dvě výstavy :-)

m.l. 2.5.2008 11:52

Re: Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Protože se to jeho majiteli vyplatí.

m.l. 2.5.2008 11:51

Re: Plánovat a myslet u toho

Obchvat je nutný ale magistrálu zůžit nelze. Magistrála je normální městská třída, tranzitního provozu je na ní pár procent (schválně si někdy spočítejte poměr pražských a mimopražských značek až půjdete kolem). A lidi jezdit chtějí, ostatně celá naše společnost stojí a padá s dopravou.

JJ 2.5.2008 11:48

Re: Re: Magistralu dat pod zem je spravne.

Lodyn je v tomto velice specificky. Jezdit tam autem je tak trochu za trest.

Luu 2.5.2008 11:45

Re: ó my se máme

Milý Hmm,

zcela souhlas....Bydlím v Letňanech, a to metro, které bude příští týden slavnostně otevřeno, to není metro v Letňanech, ale metro u Letňan, stavěno pro sviště - každý obyvatel Letňan k němu musí alespoň jednu stanici jet autobusem, někteří i stanic pět (já tři). To se nám ta doprava do centra asi moc nezrychlí.

A to nemluvím o té skleněné obří hale, která supluje vstup do nové stanice metra Střížkov. Abychom si rozuměli - líbí se mi jako taková, ale urbanisticky do jediného parku v okolí a stovkám paneláků prostě nezapadá a vypadá jak skleněná pěst na oko:-(

Jindra 2.5.2008 11:42

Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Prosim o jediny rozumny duvod proc by mel OD Tesco byt na Narodni..

Ondra 2.5.2008 11:41

zbourat Karlův most

Pan Vlk starší má jindy dost rozumné názory, ale s tou dopravou... Pokud jde hlavně o to, aby se v Praze dobře jezdilo autům a kamionům, tak to ji asi budeme muset začít bourat. Začal bych na Malé Straně Valdštejnským palácem a dál Malostranským náměstím, Svatým Mikulášem - vždyť tu Valdštejnskou ulici můžeme pěkně rozšířit. Taky Karlův most se pro dopravu moc nehodí - zbourat. Místo Národního divadla - parkoviště. Praha si s auty prostě moc rozumí, jen si vybrat, co má mít přednost. Bourat, bourt, bourat - jako Těšnov kvůli dálnici. Jaké jsou dnes Vinohrady nádherná rezidenční čtvrť - Legerova, Anglická, Mezibranská, Sokolská, Ječná... Radost tu bydlet. Přitom kvalita domů jakop v Pařížské. Bourat, bourat, stavět silnice a parkoviště.

Jindra 2.5.2008 11:37

Re: Magistralu dat pod zem je spravne.

Neposilhavejte staromilsky a zpatecnicky po Rakousku.

Mederni Cech upira zrak k Bruselu :-). A tam jsou ty pripojky z centra na okruh vesmes v tunelech, naproti tomu konzervativni Londyn tunel krome Dartfordu nema ani jeden! Orbital pak ma prumer Cech.

Jindra 2.5.2008 11:30

Jako u Etiole

Paprskovite prorazit tepny na Staromak a kolem Husa udelat okruh, jako v Parizi!

Ostatne predchozi generace uz s tim zacali, viz prave ta Parizska :-)

Vlk starsi je cesky Hausmann, kdo bude Napoleon?

JJ 2.5.2008 11:03

Magistralu dat pod zem je spravne.

ostatne to neni zas az tak neobvykle reseni. Treba prave v Rakousku, ktere zminujete (tam daji pod zem klidne i ekvivalent silnici 1 tridy, pokud jde moc blizko vesnice.

Jirka1 2.5.2008 11:00

Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Ale to není pravda. Dopravní průzkum probíhá pravidelně. Tranzit nedělá ani 20%, kamiony jsou již dávno odkloněny přes Jižní spojku, Průmyslovou a Kbelskou. Nezapomínejte na to, že magistrála je jedinou kapacitní komunikací pro střed města, Vinohrady a Žižkov. Bez ní by se to všechno muselo procpat starými uličkami - není to tak dávno, co hlavní trasa vedla přes Karlák, Můstek a Náměstí republiky a silnice na Budějovice v Praze začínala serpentinami přes Vyšehrad..

Hrozd 2.5.2008 10:47

Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

V palácích kultura, výstavy, muzea, koncertní síně a případně sídla takových institucí, které nemají stovky zaměstnanců a další stovky či tisíce tam denně chodí si něco vyřídit či zařídit. v domech opět byty. Jenom nesmyslné sněmovny na Malé Straně obsadily celé bloky  bytových domů a vytěsnily stovky původních obyvatel. Konečně stadion Barcelony též není v gotické čtvrti, Byyernu u Rathausu atd.

Výjímečně souhlasím s Topolánkem, že by bylo nejefektivnější vybudovat někde na kraji Prahy u metra a dálnice nový vládní komplex. Tam mohou sídlit i mamutí firmy, centrály bank atd. Paříž má totiž svoje Defance, Vídeň své Donau City.

Pozorovatel 2.5.2008 10:39

Re: Re: Kontrolní otázka

Vážený převážná část je bohužel průjezd jak OA tak i kamionů. Víte jak je zásobován OD TESCO na Národní - zajděte se tam podívat a prosím než reagujete čtěte co jsem psal. Krom jiného na zhodnocení by byl nutný solidně zpracovaný průzkum aby byla o čem rozumná řeč.

Viktor 2.5.2008 10:31

Re: Plánovat a myslet u toho

Chybu napravíme. Tramvaj bude za padesát a v autě zaplatíte mýto aspoň stovku. A jestli máte víc válců v motoru než tři tak raději rovnou stovky dvě.

Jirka1 2.5.2008 10:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dalsi magistraly?

Je také možné, že to prostě nejde. Autem chce jezdit spousta lidí. Bourat Prahu kvůli novým silnicím nikdo nechce. Zavedení mýta možná auta trochu omezí, ale motoristy rozhodně nepotěší. Takže rozumnou možností je dostavět rozestavěné okruhy, udržet funkční MHD (v Praze ji proti západní Evropě využívá nadprůměrný počet lidí) a napravit škody vzniklé dřívějšími nevhodnými zásahy (magistrála okolo VN pod zem, její úprava na Pankráci). Nikdo nebude zcela spokojen, centrum města bez problémů průjezdné nebude (tak jako není ve spoustě jiných evropských měst), ale alespoň se situace nebude zhoršovat.

J. Ryba 2.5.2008 10:07

Re: Re: Re: Re: Re: dalsi magistraly?

No, takže už víme, jak to nejde. Otázka ale je jiná: Jak to udělat? Tj. jak to udělat, aby Praha byla pro své obyvatele i návštěvníky městem alespoň stejně přátelským jako je Vídeň pro ty své. A to vůbec není podmíněno nějakým konkrétním řešením ("existence ringu"), ale přijaté řešení musí ten požadavek splňovat.

Renda 2.5.2008 10:06

Plánovat a myslet u toho

Souhlasím s příspěvkem o zbytečné přivedení dopravy do centra,Prahu nelze objet,bohužel jen projet - pardon, prostát v koloně.Nejprve je třeba dostavit obchvat, pak se může zúžit magistrála. Krom toho, jestli jedu tramvají za 30,- a autem za 20,- asi někde soudruzi z NDR udělali chybu...

nosál 2.5.2008 10:06

Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

A co tam bude ?Prázdné baráky? Lidi myslete. Stadion za Prahou ale jinak vymýšlíte město bez lidí.To bude celá vnitřní Praha museum?

nosál 2.5.2008 10:04

Re: Kontrolní otázka

a jak tam dostanete tisíce tun zboží, lidi co tam žijí a pracují, , tisíce firem co město opravují a staví, atd. na to jste nikdy nepomyslel? A nebo si myslíte že to tam přiletí vzduchem ?

Pozorovatel 2.5.2008 9:55

Kontrolní otázka

Není moc taky droga? Alespoň Kissinger pravil, že je to to nejlepší afrodisiakum, či co. Doprava skrz centrum je s prominutím BLBOST, zatím co doprava pro centrum NE. A krom jiného pařížské bulvár jsou trochu velkoryseji založeny než ty naše, vzniklé v tomto případě "kácením" nepohodlných domů a staveb. Připomínám: v městě by se mělo dát dýchat a žít, aby tam bylo PROČ jezdit, nebo si snad představujeme Prahu jako jeden velký zábavný AUTODROM (pobavíme se, povozíme se a pak hupky domů na zdravý vzduch u lesa a do ticha si kapku odpočinout)?

ok 2.5.2008 9:53

skvělý plán!

Vlk zapomíná, že součástí jeho skvělého plánu by muselo být i zbourání Starého a Nového města.

Ale okruhy jsou grunt, to je jasné.

Viktor 2.5.2008 9:52

Re: ó my se máme

No jasně. A vozí se materíál sem tam, skládkuje se, spotřebujeme hooory betonu. Juj, to jsou kšeftíky. ;-P      

hmmm 2.5.2008 9:20

ó my se máme

tunel za Muzeem,metro v Letňanech v polích...

Jirka1 2.5.2008 9:18

Re: a co zbytek ČR

To si pleteš asi s nějakým jiným tunelem. Tenhle bude mít pár set metrů, kopaný shora. I při našich korupčních cenách to vyjde tak na desetinu.

Dálnice do Zlína se staví, nejspíš tam bude dřív, než bude zahrabána magistrála.

Jirka1 2.5.2008 9:13

Re: A co se železničními tunely?

Jsou tam dokonce tři. Ale problém v tom není. Magistrála bude zahrabána těsně pod povrch, tunely jsou ve větší hloubce. Stejně tak nevadí ani metro A, metro C je sice těsně pod povrchem, ale vedle navrhované trasy.

baci 2.5.2008 9:10

a co zbytek ČR

a co věrní Moravané do Zlína dálnice stále není.Nic jsem o tunelu nečetl ,ale viděl jsem mapku,nejsem stavař,ale jde o dílo bratru za 25 mld

Jirka1 2.5.2008 9:10

Re: Re: Re: Re: dalsi magistraly?

Právě že nepostavila, pokud by nechtěla vybourat část města. Ring je ulice na místě bývalých hradeb. Stejně tak magistrála částečně vede ve směru bývalých hradeb. Problém je v tom, že Praha není Vídeň a tak zbývající část hradeb nelze použít. Na rozdíl od Vídně totiž vedou po kopcích.

Defurak 2.5.2008 8:49

Vlku, pravdu máš jen poloviční.

Paříž, Vídeň a i ten Madrid byly někdy v 19. století podstatně přestavěny = např. téměř celá stará Paříž zbourána a postavena podle pravítka nová (Haussman). To s historickou částí Prahy provést nelze. Proto je tak věhlasná, že má integrální velké historické centrum.

Druhou záležitostí ovšem je, že dopravu a davy lidí, kteří by do centra nemusely tam diletantsky  přivádíme.  Podívejte se jen těch  vládních úřadů, které by klidně mohly být někde v periferní části Prahy. Obě sněmovny a řada ministerstev přímo na Malé Straně. Proč ? Snobské a kýčovité největší české nákupní centrum (Palladium) přímo u Prašné brány a Obecního domu. Posledním hřebíkem do rakve by bylo vystavění velkého stadionu místo Sparty. V okruhu vzdušnou čarou 1,5 km od Hradu bychom tak měli Strahov se třemi stadiony a Národní fotbalový na Letné. To je prostě neuvěřitelně krátkozraké !

Čili řešme dopravní situaci nejen magistrálami a tunely, řešme ji také optimalizací umístění toho, co v historickém centru Prahy prostě být nemusí !

Haui1 2.5.2008 8:40

Re: A co se železničními tunely?

No bóže, udělá se tam železniční přejezd :oDDD

Honza42 2.5.2008 8:16

Re: Re: Re: dalsi magistraly?

Typnu si. Postavila by ho?