16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Radim 22.6.2007 14:35

Pan Bátora trefil do černého

Pane Horanský, našel jsem si článek pana Bátory na webu. Na 51PRO jsem ho nenašel, zato na Virtually. Snad je to ten samý článek, o kterém píšete.

http://www.virtually.cz/?art=14350

 Pan Bátora napsal článek velmi slušně a výstižně. Trefil do černého, což mě také utvrdilo z vaší reakce. I ten jeho názor na Ježkovo ředitelování, které stojí či padá s Kaplického knihovnou sedí a který vám mj. leží tak v žaludku.

Pane Bátoro, bravo!!!  

Souhlasím s vámi. A nenechte se odradit od psaní.

Radim 22.6.2007 14:33

Odkaz na článek pana Bátory

http://www.virtually.cz/?art=14350    -   Marťanská národní knihovna

Esmerald 22.6.2007 14:27

Re: Pane Horanský,

BINGO !! Díky Dulcibelko.

Esmerald 22.6.2007 14:18

Pane Horanský

Je pravdou, že mým hlavním životním posláním nebylo žádné umění vytvářet, ale rád jej konzumuji, pokud se mi nabídne sousto, které lze spolknout či není přímo odporné. Pojmy " šeredné či  ohyzdný kýč " nejsou nadávkami. Jsou jen slovním vyjádřením emocí, které tak rádi umělci užívají. "Místo názoru nabízí postoj" !! No tohle jste se střelil do vlastního chodidla, pane Horanský. NÁZOR totiž JE postoj a není zcela vaše poslání života názor určovat.

Jak jsem již řekl, jsem "JEN"  konzumentem umění, tak jako na koncetě. Mám právo vyjádřit svůj názor, že třeba určitá sklatba byla napsána pro skladatele samotného, nikoliv pro mne. Historie sama totiž oddělila plevy od zrna, jistě někdy vylila vaničku i s dítětem, ale nebýt těch opravdových umělců, koncertní sály by zely prázdnotou. Není třeba Vám připomínat "strategii", že moderní sklatby se uvádějí před přestávkou a na toho Dvořáka si musíte holt počkat.

Uvedu čtenářům, i Vám, co umělecký paskvil asi je a tentokráte jdu do galerie výtvarných umění v Kanadské Ottavě. Obraz " Monochrome Crimson", Claude Tousignant ( 1981 ), který, přesně dle názvu "jednobarevný Karmín" je karmínový čtverec. Rudý čtverec !!Toť vše za $50000 CDN ve Vládní dotaci. Dnešní " umění " si z nás dělá pouze blázny, mám - li se zdržet emocí. Taktéž tato " knihovna". Doporučuji, aby tito zdatní umělci a architekti si vybudovali svůj skanzen někde za městem a živili se ze vstupného od nadšeného publika. V této laboratoři by se ukázalo, zda to stojí za realizaci. Jako uživatel, konzument, ctěný návštěvník děkuji, nechci. Já to vidím jako PASKVIL !!!!!

Clara 22.6.2007 13:55

Re: Re: Re: Re: Kaplickeho kniznica je rydzo ceska,

R^VV Pan krmic, mate moje sympatie.  A to este s temou cesstva predbezne nezacali vietnamci a cinania, rusi a britski ozrani, ...

sasun 22.6.2007 13:52

Re: Návrh pana Kaplického hodnotím

A prohlédl jste si všech 355 návrhů?

Mílinka 22.6.2007 13:52

Re: Návrh pana Kaplického hodnotím

Dobrý den, na rozdíl od vás se mi nelíbí ani umístění, ani vlastní návrh pana Kaplického. Nechci jej hanět, prostě se mi nelíbí. A pokud chce svůj návrh autor realizovat, beze všeho. Má možnost si ho postavit třeba na vlastní zahradě a hlavně za svoje peníze. Proč jeho "velikost" mají platit všichni daňoví poplatníci z celé republiky?

mlg 22.6.2007 13:45

Re: Re: Kaplický měl s tím návrhem štěstí

Byl jsem na veřejné debatě 19.6. v kině Perštýn, nevím, jestli se někde objeví záznam nebo setřih (každopádně se to nahrávalo) a trochu to profesně sleduji. Můj názor (už dřív): estetiku nehodnotit - nekonečné, subjektivní i objektivní se míchá, jde se do emocí - tedy držet se věcných hledisek: např. sestavování poroty, regulérnosti soutěže, financí, funkčnosti ... Pár věcí jsem opravdu předtím nevěděl: 1.průběh je řešen ÚHOS, 2. rozhodnutí Mezinárodní obce architektů o stížnosti naší Obce architektů (či jak se to jmenuje) není rozhodnutí, jen přeběžná informace, rozhodnutí o oprávněnosti stížnosti teprve bude 3. údajně nebyl oficiálně informován státní památkový ústav, a tedy ani žádný jeho zástupce nebyl v porotě. Na závěr pan Ježek přiznal pochybení při formulaci zadání i omluvu případným poškozeným. Závěr? (můj) Bohudík byly vydupány peníze a pozemek. Bohužel další fáze procesu jsou napadnutelné, včetně výsledku. Situace hloupá - potlačit pravidla (možná prý i morálku) a tlačit to do realizace, protože to je mimořádná příležitost, na kterou se desetiletí čekalo nebo námitky táhnout až do soudů s tím, že realizace je kdovíkde. Řešením opakování soutěže? Škoda, škoda, škoda!!!

nepolitik 22.6.2007 13:40

Návrh pana Kaplického hodnotím

v porovnání s ostatními návrhy v soutěži, jako velmi zdařilý a líbí se mi. ALE! Rozhodně se mi nelíbí jeho umístění na Letné. Tam by se podle mne nehodil ani jeden ze soutěžních návrhů. Jistě by se našlo v Praze jiné místo,jehož by byl Kaplického návrh ozdobou.

Bruno 22.6.2007 13:14

Re: Autor je nebetyčný id*ot

Ta "okurka" není Kaplického realizace, po celém světě má 2 stavby, obchodní středisko v Birminghamu (neustále je terčem polemik a z provozních důvodů je absolutně nevyhovující) a tiskové středisko na kriketovém hřisti, obojí ze soukromých zdrojů.

Cricket 22.6.2007 13:06

Re: Re: Malost a omezenost je zřejmně česká vlastnost.

Když jsem viděl tančící dům neměl jsem takový pocit, jako když jsem viděl tu muchomůrku zelenou. Asi máte recht.

HlavaXXII 22.6.2007 13:03

Re: suchoprdi

R^R^R^

krmič 22.6.2007 12:48

Re: Re: Re: Typicky

Dvojitý nesmysl:

1. Podmínkou kritiky není něco nabídnout. Když mi nebude chutnat jídlo v restauraci, tak to neznamená, že musím z aktovky vytáhnout svoje, lepší.

2. Každý člověk, který není mentálně postižený a prošel alespoň základní školou, umí něco (cokoli) vymyslet sám. Přinejmenším ve škole to musel mnohokrát dělat. Samozřejmě většina lidí má jakousi soudnost a nemusí své výmysly prezentovat navenek.

Bruno 22.6.2007 12:48

Re: Nemohli bysme se na to knihovno uz konecne vysr.t?

Mám obavy, že nastoupí korupce. Nejdříve přijdou na řadu památkáři, pak bude neprůhledné výběrové řízení na projektové práce, dále neprůhledné výběrové řízení na dodavatele a pak už v tom pojede tolik lidí, že se to nebude dát zastavit. Že vyhraje Kaplický, bylo rozhodnuto předem, ted se stenými metodami dělá vše, aby se ta sebeprezentace designéra (nikoli architekta s technickým myšlením)  realizovala.

S těmi náklady - naprostý souhlas.

Smarty 22.6.2007 12:47

Autor je nebetyčný id*ot

Míchá tady vilu Tugenhat s operou v Sydney. Ostatní stavby pana Kaplického celkem ujdou, třeba londýnská okurka. Jenže je tu drobný rozdíl. Okurku financoval soukromý investor, kdežto 2 miliardy na Národní knihovnu budeme platit my všichni!

krmič 22.6.2007 12:37

Re: Re: Re: Kaplickeho kniznica je rydzo ceska,

Nejlepší je, když o češství někdo diskutuje slovensky bez diakritiky. Tím se toto téma stává světovým. ;-D

Jenda 22.6.2007 12:31

Re: Re: Re: Re: suchoprdi

Vy mate pocit, ze jde vymyslet jeste neco nepraktictejsiho nez zprohybanou "strechu" plivance?

krmič 22.6.2007 12:30

Re: Malost a omezenost je zřejmně česká vlastnost.

No třeba ta gotická katedrála nebyla ve své době žádná avantgarda, ale standardní internacionální styl. Který k nám přišel se značným, ač pochopitelným zpožděním.

Jenda 22.6.2007 12:25

Re: Pane Horanský,

No to ale vubec neni blbej napad! No predstavte si, ze dostanete rozkaz letet vybombardovat nejaky radar, v klidu si tak poletite kousek nad stromama a najednou se pred vami objevi takovahle fialovozelena vobluda. No ja bych se lekl!

Jenda 22.6.2007 12:16

Nemohli bysme se na to knihovno uz konecne vysr.t?

Ta cast obyvatelstva co je ochotna si treba uriznout ucho aby byla svetova se bude dal rozplyvat, zbytek obyvatelstva bude furt nadavat a nikdo nikoho o nicem nepresvedci. Da-li buh tak nekomu dostatecne vysoko dojde, ze by tenhle projekt stal o rad vic nez kolik bylo puvodne planovano a ze i provozni naklady by byly silene a stopne to pro nedostatek financi.

VL 22.6.2007 12:14

Re: Malost a omezenost je zřejmně česká vlastnost.

Vzhledem k tomu, ža "kachlíkárna" stojí v sousedství staveb pocházejících z dvacátých a třicátých let minulého století, tak tam ještě jakž takž celkem zapadá. Kaplického Hlen je příšernost, které se svým umístěním vyrovnají pouze dvě stavby "Tančící dům" a Nová scéna ND.

Sidonius 22.6.2007 11:40

Re: Malost a omezenost je zřejmně česká vlastnost.

On v podstatě každý nevkus je originální a odlišný.

jepice 22.6.2007 11:19

Re: Re: Kaplickeho kniznica je rydzo ceska,

Ale tak si to tak neberte s tím čecháčkovstvím. To, že Bátora je čecháček, neznamená, že to platí i na vás. Nebo nás chcete přesvědčit, že jste jako on?

jepice 22.6.2007 11:14

Re: Re: Technická knihovna,

Jasně: http://www.nkp.cz/pages/page.php3?nazev=Revitalizace_Klementina&%20submenu2=141

fm 22.6.2007 11:08

Re: Re: Malost a omezenost je zřejmně česká vlastnost.

R^R^R^

jepice 22.6.2007 11:03

Re: Re: Reakce na článek, který asi na NP nevyšel

Odkaz se utnul, ale článek tu vyšel 23. května.

Chris Kelvin 22.6.2007 11:02

Re: Pohled ze zahrad pražského hradu

Asi je snazší zabránit stavbě něčeho než zbourat i sebevětší zhůvěřilost, ale už postavenou. Právě proto se o všech stavbách, zásadně ovlivňujících tvář města (i soukromých, natož pak veřejných), musí diskutovat. Což Kaplickému nějak uniklo. A viděl jsem někde obrázek, mám obavy že přímo z kaplického projektu, se simulací pohledu z Karlova mostu. Vedle Hradu tam vyčuhovalo to velké oko.... pozor..... Velký Bratr se dívá...... :-/

Jinak se mi od Kaplického líbí (a to hodně) prakticky jeden jediný (uskutečněný) projekt - tribuna kriketového hřiště. Ale knihovna ne. Nemluvě už o porušení zadávacích podmínek stavby a podivného výběru poroty.....

jepice 22.6.2007 11:01

Re: Reakce na článek, který asi na NP nevyšel

Fakt? A co tohle: http://neviditelnypes.lidovky.cz/praha-martanska-narodni-knihovna-d49-/p_kultura.asp?c=A070522_110447_p_kultura_wag

?

šakal 22.6.2007 10:58

...se Vám divím, pane Horanský,...

...že se tím Bátorovým článkem vůbec špiníte. Namísto toho, co byste sám o knihovně něco rozumého napsal, tak tady v tom cizím lejnu tancujete... A ještě tu zas nálepkujete lidi kvůli "čecháčkovství". Jděte se bodnout, krasoduchu...

...Tše! ;-P :-/

ok 22.6.2007 10:48

Re: Re: Re: Kaplickeho kniznica je rydzo ceska,

Článek je spíš plný banálních stereotypů, které se v médiích omílají donekonečna, žádné "převratné novinky" tam nejsou. Chobotnice je věcný problém, který má věcnou argumentaci, a také věcné řešení - nestavět ji u Hradu.