29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLEMIKA: Pan Piťha už nemohl mlčet

Přečetl jsem si článek pana Vodvářky Apokalypsa podle Msgre Petra Piťhy dne 15.10.2018 a musím na něj odpovědět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Spálený 19.10.2018 23:23

Nadšené hýkání kolem Istanbulské smlouvy připomíná schvalování Lisabonské smlouvy. Český text smlouvy se významně liší od závazného anglického, stačí spočítat četnost slova gender, který se rozhodně nepřekládá jako pohlaví. A i ten nic neznamená, protože smlouva vytváří mezinárodní komisi GREVIO k jejímu výkladu. Komise už existuje, tvoří ji 10 žen a 2 muži, což je podle komise vyrovnaný počet. Obdobně vykládá i další body smlouvy. Normální papalášská verze demokracie z vyšších míst, kterou lidé v roce 1989 odmítli.

L. David 19.10.2018 19:30

Plný souhlas s autorem!

A k článku pana Vodvářky lze jen poznamenat, že úroveň jeho znalostí k tématice, ke které se áčil vyjadřovat byla na obdobné úrovní, jako když se amatérský elektrikář vyjadřuje k detailům procesů v jaderné elektrárně.

Zkrátka a dobře: Nepřátelům Nejvyššího je dobré vše, co se jim hodí ke kritice!

K. Janyška 19.10.2018 19:28

Vážený pane profesore,

děkuji za Váš dopis, ze kterého cítím, že Vás osobně trápí reakce na Vaše nedávné kázání v katedrále. Určitě víte, že jsem nejen já, ale i celý náš Institut v této věci plně na Vaší straně. Stejně jako Vy se děsíme toho, co se dnes ve světě děje, a snažíme se na mnoha fórech doma i v cizině vystupovat v duchu Vašeho myšlení. Až budete mít chvilku času, přijďte si o tom k nám do IVK popovídat.

Výroky pana Halíka považujeme za skandální, možná s ním vstoupíme do veřejné diskuse, ale také si vždy říkáme, že mu tím zbytečně zvyšujeme statut. Něco však možná uděláme. Píšete, že akademická obec přikrčeně mlčí. Nevím, jestli jsme akademická obec, ale my v žádném případě nemlčíme.

Synovi Vaše poděkování velmi rád vyřídím, zkusil jsem mu včera volat, ale on mi za chvíli napsal SMS, že je se školským výborem Parlamentu v Rusku a že se právě vrací z jednání v Dumě J.

K. Janyška 19.10.2018 19:28

Re: Vážený pane profesore,

Jedna jediná poznámka. Ať si to přejete, či nikoliv, svým kázáním – stejně jako několika předchozími – jste vstoupil do „otevřeného ringu“ politického souboje. Použil jste silná, jasná, potřebná slova, ale zdá se mi, že se ostré protireakci trochu divíte. To není správné. V té oblasti, do které jste se ve svém kázání pustil, musí člověk s takovými reakcemi počítat. To je má dlouholetá životní zkušenost. Není možné očekávat ohledy a přátelské reakce.

Ještě jednou nabízím setkání buď u nás v IVK, nebo kdekoli jinde.

Se srdečným pozdravem

Václav Klaus

V Praze dne 18. října 2018

J. Sova 19.10.2018 20:26

Re: Vážený pane profesore,

https://www.youtube.com/watch?v=5NL131-iixY

D. Stirský 19.10.2018 18:47

Může to být opravdu tak, že v RKC

proti sobě stojí ultrakonzervativci a modernisté. František bojuje proti zatloukání pedofilních, homosexuálních a sexuálních skandálů. Těch je mezi klérem více než v populaci jako celku. Je otázkou času, kdy se čuňárny provalí i v Česku. Nu, a Piťha kol sebe kope. Istanbulskou úmluvu jsem zběžně pročetl a nenašel jsem tam nic děsivého. Je to dokument o slušném chování k ženám. Paradoxně by měl být relevantní určitě pro některé země muslimské. Nemyslím, že v Evropě jsou rozšířeny jevy jako mrzačení genitálu, vraždy ze cti, vynucované sňatky atp. Leč muslimů je zde dosti, jak neustále lžinenávistníci opakují. Je pravdou, že ženy jsou od přírody slabší a zranitelnější. Ještě moje babička (1909) měla ve svých listinách dokument "propuštění z moci otcovské" a vyprávěla mně, jak její rodiče pečlivě sledovali, za koho se provdá. Nebylo to jistě nic a la Maryša, ale zcela svobodně se rozhodnout také nemohla. A to byla doba první republiky, čili zase ne tak dávno.

R. Sorge 19.10.2018 18:52

Re: Může to být opravdu tak, že v RKC

Biskupové českých a moravských diecézí ve společném listě vyjadřují své znepokojení nad obsahem tzv. Istanbulské úmluvy.

J. Schwarz 19.10.2018 20:11

Re: Může to být opravdu tak, že v RKC

Ďábel je zaklet v detailech. Úmluva totiž předpokládá vznik úřadů, které budou plnění úmluvy "kontrolovat". A kdopak asi ty úřady personálně obsadí? Příkladem budiž migrace a "svoboda vyznání". Paragrafy znějí nevinně. Ale pak stačí jedna jediná baba, která se sem dostala bůhvíjak snad ze Somálska přes Rusko, a naše "ombudsmanka" spolu s neziskovkami placenými většinově státem dokáže vytvořit aféru, která všechny stojí miliony. Za komunistů jsme sice taky měli podobně koncipovanou ústavu, smyslem těch blábolů bylo vytvořit dojem, že v socialismu má "Lid" práva o kterých se těm úpícím pod kapitalismem ani nezdá. Například v SSSR existovalo "právo na byt" - ale kdo by si troufl byt podle onoho "práva" nárokovat? U nás například měl každý práva, která ovšem nesměl využít "proti zájmům Lidu". Pak ty bláboly nic neznamenají. Ovšem v současném právním pozitivismu, kdy jsou doslovní vykladači a překrucovači všemožných "práv" až k absurditě všemožně podporováni Bruselem jsou podobné formulace přímou cestou do (_!_). Jak říkám, stačila jedna jediná baba v šátku a jaký z toho dokážou progresivisti vytřískat virvál. Nebýt Bruselu, našich "neziskovek" a ombudsmanky neznamenalo by pár stovek muslimských imigrantů nic. S pátou kolonou progresivistů v zádech je nebezpečím i jedna jediná Nána. A stejně je to i s "Istanbulskou dohodou", na kterou jsou už nažhavené všemožné genderistky a feministky. Doufají, že jim přinese další moc, peníze , úřady.

Z. Čábelka 19.10.2018 23:02

Re: Může to být opravdu tak, že v RKC

Díky za velmi trefný pohled na dnešní multikulturní dění.

R. Sorge 19.10.2018 18:42

Istanbulská úmluva ...

... není posilou přátelství muže a ženy, píšou biskupové.

Biskupové českých a moravských diecézí ve společném listě připomínají základní principy, o něž se opírá vztah muže a ženy; zároveň vyjadřují své znepokojení nad obsahem tzv. Istanbulské úmluvy, která má být přijata i českým Parlamentem. Připomínají, že na zavrženíhodné násilí na ženách i mužích již naše stávající zákony pamatují.

https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/180513istanbulska-umluva-neni-posilou-pratelstvi-muze-a-zeny-pisou-biskupove

I. Semrád 19.10.2018 19:08

V textu Istanbulské úmluvy není nic

...pod co se rozumný člověk nemůže podepsat. (Petr Piťha, 28.9.2018)

Po přečtení IU souhlasím s mons. Piťhou a nevidím vážný důvod proč by IU nemohla být ratifikována v ČR.

Obecně je lépe, když se státy, alespoň na našem kontinentu, drží stejných, či podobných právních zásad.

R. Sorge 19.10.2018 19:15

Všichni biskupové českých a moravských diecézí

Všichni biskupové českých a moravských diecézí jsou proti IU.

S mons. Piťhou evidentně nesouhlasíte, když tady proti němu opakovaně a hystericky agitujete.

I. Semrád 19.10.2018 19:25

Re: Všichni biskupové českých a moravských diecézí

Zachovejte klid, pane Sorge.

Souhlasím s tím, co Piťha řekl a co jsem výše ocitoval.

Že pan Piťha došel nelogicky k jiným závěrům, za to ovšem nemohu.

R. Sorge 19.10.2018 19:26

Re: Všichni biskupové českých a moravských diecézí

Jste blbý nebo navedený, když tvrdíte, že souhlasíte mons. Piťhou ?

Nejste schopen pochopit, jak to myslel ?

I. Semrád 19.10.2018 19:32

Re: Všichni biskupové českých a moravských diecézí

Pan Piťha řekl doslova:

"V textu samotném (IU) není nic, pod co se rozumný člověk nemůže podepsat."

A s tím souhlasím. S čím máte problém, rozvědčíku?

R. Sorge 19.10.2018 19:35

Re: Všichni biskupové českých a moravských diecézí

Stále nejste schopen pochopit, jak to myslel, blbe ?

Zkuste si přečíst stanovisko českých a moravských biskupů,

ale nedávám tomu velkou šanci, že to pochopíte.

I. Semrád 19.10.2018 19:39

Re: Všichni biskupové českých a moravských diecézí

Předpokládám, že to myslel tak jasně, jako jasně to řekl.

Je smutné, že klesáte k urážkám.

R. Sorge 19.10.2018 19:44

Re: Všichni biskupové českých a moravských diecézí

S invektivami jste si začal Vy.

Kontext sdělení mons. Piťhy je každému rozumnému člověku jasný, jenom Vy tu pořád omíláte, že to "jako" nechápete.

Z. Čábelka 19.10.2018 23:08

Re: V textu Istanbulské úmluvy není nic

Vnucujete něco, co u nás není problém ale, ze kterého neomarxisti a vy problém chcete uměle vytvořit. Táhněte už konečně něco pořádného a užitečného dělat rukama! Něco, co se dá pak i po vás třeba opravit!

I. Semrád 19.10.2018 18:08

Co mons. Piťha řekl

1) O Istanbulské úmluvě: Nebezpečí vidím už v tom, jak zákeřně je Istanbulská úmluva formulována. V textu samotném není nic, pod co se rozumný člověk nemůže podepsat. Všechno nebezpečné a nepřijatelné je teprve v důvodové zprávě, která je tak rozsáhlá, že ji běžný člověk a patrně i dost poslanců nebude číst.

2) Částečný výčet (podle Piťhy) toho, co by nás po zavedení tohoto nového

zákonodárství čekalo: a) Vaše rodiny budou roztrženy a rozehnány. Bude k tomu stačit, že dětem řeknete, že muž a žena nejsou totéž. b) Vezmou vám děti a zatají vám, kam je zašantročili, kam je prodali, kde je vězní. Postačí k tomu křivé obvinění. c) Určení pohlaví vašich novorozenců podle pohledu do jejich klína bude zrušeno. d) O svém pohlaví rozhodne dítě samo, a proto budete povinni je vychovávat bezpohlavně a potažmo mu nebudete moct dát ani jméno. e) Za každý nesouhlas budete deportováni do nápravně-výchovných pracovních táborů vyhlazovacího charakteru. f) Homosexuálové budou prohlášeni za nadřazenou vládnoucí třídu, vy budete patřit k podřadné výpomocné třídě a pracovat podle pokynů mocných elit, které budou určovat, co se smí a co se nesmí říkat. g) Budete postaveni pod všechny živočichy, kteří se pohlavně rozmnožují, protože pro kočky, žáby ani hmyz zaváděné zákony neplatí.

Nedává smysl, pokud dotyčný na jedné straně prohlásí, že text úmluvy by mohl podepsat každý rozumný člověk a na druhé straně straší peklem v případě, že úmluva podepsána bude (ona tedy už podepsána ČR dávno je, ale dosud není ČR ratifikována, na rozdíl třeba od Německa, Polska, Švýcarska, Srbska, Dánska, Francie, Itálie, Rakouska a mnoha dalších zemí).

I. Semrád 19.10.2018 18:09

Re: Co mons. Piťha řekl

Bylo by jistě zajímavé znát důvody, proč nám Piťha "četl levity". Zda za tím je "válka církevních hodnostářů" na jejíž jedné straně stojí třeba papež František a na druhé např. kardinál Duka, nebo zda jde třeba o projev "českého katolicismu" , jehož představiteli byli před lety například Jaroslav Durych, Václav Renč či Jan Zahradníček a další (viz jejich projevy z dob Druhé republiky, ale i dřívější), nebo o mix těchto i jiných (jakých?) důvodů.

J. Václavíková 19.10.2018 22:54

Re: Co mons. Piťha řekl

Taky nevycházíš z údivu, jak snadno u nás vznikne totální hysterie a z prdu kulička? Stačí někde napsat slovo gender a už to jede :-)

J. Svoboda 19.10.2018 16:29

Do područí evropských papalášů

Článek pana Krásenského se mi velmi líbí. Proto připojuj několik poznámek ke včerejšímu článku pana Vodvářky, který místo, aby slušně diskutoval, lije zlostně na pana Piťhu špínu a vkládá mu do úst to, co by pan Piťha neřekl.

Pan Vodvářka se projevil jako eurofil a eurohujer. Všem je dobře známo, že všechno, co pan Piťha kritizuje, se na nás hrne z EU.

Proč homosexuálové pořádají Prague Prides? Není to známka toho, že by chtěli vládnout? Má někdo jiné vysvětlení? Msgre Piťha neřekl proti homosexuálům ani slovo. Je sprosté za pana Piťhu uvádět, jak by se zachoval, kdyby se mu narodil homosexuál. Velmi pravděpodobně by se k němu choval jako ke svému dítěti. Byl bych moc rád, kdyby pan Vodvářka nechal řešení osobních starostí na panu Piťhovi.

Jen mrňousové Vodvářkova typu se sníží ke lžím, vkládajícím do Piťhových úst to, co on nikdy neřekl a podle mne neřekne ani v budoucnosti.

Je dost dobře známo, že papež František se cesty proti sexuálním skandálům léta dost bál. Pan Vodvářka má Halíkovu "pravdu" - a podle něho je pro katolickou církev nejlepší cestou bezvýhradná rektální alpinistika vůči Evropské unii.

T. Pansky 19.10.2018 14:57

Autorovi dekuji za sdileni nazoru velmi kultivovanym ...

... zpusobem. To dnesnimu svetu chybi. Chybi nam argumentace logicky usporadanymi fakty. V tom spociva sila ducha cloveka. Jeste jednou dekuji. S pozdravem, top0625top@live.com

D. Stirský 19.10.2018 13:14

Piťha mlčet mohl ba měl.

1. Skoro nikdo se nezabývá tím, co Piťha řekl. Zda je to skutečně reálné či nikoli (násilné rozdělování rodin, nadvláda homosexuálů, nápravné vyhlazovací tábory). 2. Skoro nikdo neargumentuje, co bylo nepravdivého či špatného v Halíkově replice. Byla smířlivá, Halík tam na Piťhu neútočí, připomíná jeho disidentské aktivity a spíše se obává o budoucnost církve. 3. Skoro nikdo se nezamýšlí nad tím, zda homilie byla vhodná v katedrále a na sv. Václava resp. v Den české státnosti. 4. Většina mlčí o Piťhových gay excesech. Kdyby to nebyla pravda, už by se monsignore jistě hodně nahlas ozval. U starší generace jde o běžný jev: Piťha se může obávat, že "to" na něj praskne a tak kol sebe kope a vypouští hustou a bohužel i páchnoucí a jedovatou mlhu.

P. Khail 19.10.2018 13:35

Re: Piťha mlčet mohl ba měl.

Díky za střízlivou a faktickou reakci, na tomto serveru vzácné zboží.

J. Svoboda 19.10.2018 17:00

Re: Piťha mlčet mohl ba měl.

Pane Khaile, nemáte za co děkovat. To, co pan Stirský píše ke konci jeho příspěvku je sprosťárna velkého kalibru. A to bohužel tady opravdu není vzácné zboží.

P. Khail 19.10.2018 18:38

Re: Piťha mlčet mohl ba měl.

Pokud máte důkaz, že je to sprosťárna, tak ho uveďte. Jinak jen děláte to, co vyčítáte p. Stirskému. A do toho, komu za co děkuji je vám víte co?

J. Svoboda 19.10.2018 20:51

Re: Piťha mlčet mohl ba měl.

Samozřejmě, že mám důkaz. Když budu předpokládat, že nejste analfabet, přečtěte si páně Stirského příspěvek, hlavně konec. To by podle mého názoru mělo stačit. Nevím, co ještě byste za důkaz mohl chtít.

P. Han 19.10.2018 13:44

Re: Piťha mlčet mohl ba měl.

1-3: To, že jste něco nepostřehl, neznamená, že se tím "skoro nikdo" nezabývá. Svědčí to jen o vaší nedostatečné informovanosti.

4: Můžete, prosím, popsat své vlastní "gay excesy"? Vím o nich totéž co o těch Piťhových, tedy vůbec nic. Takže to musí být - podle vaší logiky - pravda.