30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Opravník oblíbených omylů pana Frýborta

Vyjadřovat se k názorům jiného autora stejného media je vždy, jak říkáme my západní Slovani, „poněkud vošajslich“. Tímto českým výrazem se dostáváme ihned k meritu věci. K vztahu Češi – Němci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Harabaska 10.7.2018 10:28

Re: Pokud jde o bláboly,

Duševní ubožáku!

M. Klas 10.7.2018 8:58

Frýbort?Nestravitelné!

Příspěvek páně Rýbortův se nedal přečíst ani do prostředku,natož dokonce.Takovéto spisky vypovídají vždy něco buď o akutním nedobrém psychickém stavu páně pisatele či spíše však o nutnosti doplnění jeho bankovního konta,jinak nelze racionálně vysvětlit.Jsou prostě mezi námi jedinci,kteří "to" nedělejí jen z přesvědčení,ale hlavně za peníze.Právě Německo je pozoruhodné sítí různých "dobroserných" spolků,které působí za německé peníze nejen v ČR a působí proti státním a národním zájmům hostitelských států,tedy ČR.Páně Frýbort,ač asimilovaný čech v německu, je jedním z těchto žoldáků,kteří brousí pera v dešti zlaťáků od těchto entit .Pana Vlka tímto zdravím a za jeho článek děkuji,neb to píše z přesvědčení a navíc to má hlavu a patu, na rozdíl od nacistických slintů pánů Frýbortů a spol.

P. Jášek 10.7.2018 9:17

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Co si to dovolujte, dementní bolševiku?

M. Klas 10.7.2018 9:20

Re: Frýbort?Nestravitelné!

To čeho vy se neodvažujete, platonicky-asertivní fašisto!

P. Jášek 10.7.2018 9:22

Re: Frýbort?Nestravitelné!

nejsem socan!

M. Klas 10.7.2018 9:24

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Jste ale zastydlý fašista,oni jsou také v podstatě národní socialisté,vy také,to je bez debat

P. Jášek 10.7.2018 9:34

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Fašista je socan, já jsem konzervativní pravičák a vzhledem k tomu, že nemá cenu býti monarchistou jsem minarchista, takže socanský etatismus si strčte někam!

F. Houžňák 10.7.2018 9:46

Nejste vy trošilinku

vyšinutý?

J. Jurax 10.7.2018 15:35

Re: Frýbort?Nestravitelné!

No jo, dovoluje si, ale recht přece jenom má. On se ten článek panu Frýbortovi opravdu nepovedl.

Nicméně - z čeho soudíte, že diskutér je dementní a bolševik? Mohl byste blíže osvětlit své myšlenkové pochody, jež Vás dovedly k tomuto přesvědčení, abyste ani Vy nemohl být podezříván z demence či bolševictví?

M. Mikulec 10.7.2018 10:06

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Presne jste to vystihl, pane Klasi.

P. Sulc 10.7.2018 11:53

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Napsal jste neco tsk hloupeho, ze je to az neuveritelne. Skutecne ukazujete intelekt zahradniho trpajzlika pumprlika. S p. Vlkem jste asi velci kamosi.

J. Jurax 10.7.2018 15:29

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Zdravím, pane Sulc ... a ač Vám nepřisuzuji intelekt zahradního trpajzlíka pumprlíka, musím s politováním konstatovat, že někdy se tak nějak podobně projevíte. On ten Frýbortův článek si odsudku vpravdě zaslouží.

P. Sulc 10.7.2018 20:16

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Samozrejme ze ano: kritisuje Cechy a to se jen tak neodpousti. Od doby, co prisel Herder se svoji myslenkou spolecneho jazyka a Palacky upravpval vhodne dejiny, aby nasel vice mista na slunci pro Cechy, je jejich kritika akt nepratelstvi k bajecnemu narodu.Proto se na pr. nektere legendy vydavaji za dejiny jako ulite z betonu.a nesmi se o nich pochybovat. Z jedne ci dvou vet o ceskem knizeti vime, co sv. Vaclav delal, co mel k obedu , kolik reci umel a jak byl hodny.. Ale kdyby se Cechy vazaly na byzantskou ortodoxii a nebyly soucasti Svate rise rimskonemecke, byla by rensance? Nebo by se podobaly spise Bulharsku, Rusku ci Ukrajine?

J. Jurax 10.7.2018 20:35

Re: Frýbort?Nestravitelné!

No, víte, ony země Vámi zmíněné byly v civilizačním vývoji zbržděny spíš všelikými zlatými hordami a u Bulharska tureckou okupací, čehož byl západ ušetřen. Jakým způsobem vzývaly příslušného pánbíčka nebylo v tomto přiblížení podstatné.

S tou renesancí arciť budete mít recht. Taky se - přes veškerou snahu církve katolické - v Evropě neujak cézaropapismus.

Dovolil bych si Vás odkázat na můj příspěvek pod páně Frýbortovým článkem - http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A180706_143707_p_spolecnost_wag

J. Jurax 10.7.2018 20:46

Re: Frýbort?Nestravitelné!

A ještě - o Václavovi řečeném svatém si přečtěte něco z pera historiků, něco o významu legend a nepleťte do toho beletrii. Není jenom Palacký, ostatně zde není proč ho napadat.

Nakonec laikovi dostupně - taky nejsem historik - je historie knížete Václava stručně a výstižně popsána v knize Český pitaval aneb Královraždy od Miroslava Ivanova.

P. Sulc 11.7.2018 2:48

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Mam dojem,ze toho Ivanova jsem coby mladik cetl, vysel nekdy v 60 letech, nemejlim-li se. Docela bych si jej opet precetl, ac tu v Americe mam par Kolumbusek, tohle nemam. On tech knih napsal vice, pamatuju ze bejvaly fajn a take byly fjan Kolumbusly i Pyramida, co vydavala Prace. Bohuzel, Mlada Fronta s temi Kolumbuskami asi pred deseti lety prestala, skoda te edice.

P. Sulc 11.7.2018 2:52

Re: Frýbort?Nestravitelné!

Jo, a leste neco: take bych vam dopprucil cosi: Miroslav Hroch "Na prahu narodni existence", vyslo v Kolumbuskach, ale je to uz nejakej patek, moznaq 15 let.

D. Stirský 10.7.2018 8:25

Frýborta moc neznám, ale

Vlk je asi opravdu nesnáší. A tak plácá, jako vždy, páté přes deváté. Opět a opět a opět si neuvědomuje, že méně je více.

M. Krátký 10.7.2018 8:21

pane Vlku smekám před vaším klidným shrnutím

naší situace - a děkuji a jdu si číst diskusi - hezký den

D. Stirský 10.7.2018 8:49

Re: pane Vlku smekám před vaším klidným shrnutím

Klidným?

T. Kohout 10.7.2018 7:50

díky

Dnes na výbornou, tahle tématika (historická) Vám jde.

D. Polanský 10.7.2018 7:00

Pan Frýbort je spisovatel,

který si vymýšlí, fabuluje a hlavně si užívá německého blahobytu poté co v bývalém Československu trpěl u lopaty, takže od něj těžko můžeme očekávat zázraky. Ale má hezkou češtinu, to je bez diskuze.

F. Houžňák 10.7.2018 6:45

V Německu žiju už třicet let, v Čechách pravidelně

pobývám a tak vidím z vlastní zkušenosti, že Frýbort velkoněmecky žvaní, poučuje a odsuzuje a pan Vlk má pravdu.

J. Berger 10.7.2018 8:57

Re: V Německu žiju už třicet let, v Čechách pravidelně

V Nemecku ziju 15 let a casto pobyvam v Cechach. Pan Frybort v zadnem pripade "nezvani" velkonemecky a vetsinou nemeckou politiku spise krizituje. Mozna by stalo za to si precis nektere jeho clanky...

F. Houžňák 10.7.2018 9:04

Pravidelně je čtu, i jeho knížky jsem zakoupil

a přečetl, a svůj názor právě na jeho spisovatelské činnosti stavím, anžto ho osobně neznám. Je zajímavé, jak jste došel k poznání, že jsem blb, který si nic nepřečte a hned si na nepřečtené téma vytvoří názor. Vy to tak děláte? A ve všem? Ano, kritizuje, ale jenom v něčem, a v tom ostatním velkoněmecky žvaní o - sinngemäß - zaostalých, špinavých, primitivních, nemorálních a záludných Češích, kterým je pravý Němec morálně i jinak vysoce nadřazen. Implicite se k těmto nadřazeným Němcům samozřejmě řadí i pan Frýbort, když tak ty Čechy "odhaluje". Třeba vás to už taky nakazilo, nebo jste ty Němce prostě nepochopil, protože oni vám vyprávějí ty pohádky, co jsou určené pro Neněmce, jako třeba denacifikace a podobně.

J. Berger 10.7.2018 9:58

Re: Pravidelně je čtu, i jeho knížky jsem zakoupil

Ja jsem nedosel k nazoru, ze jste "blb". Jestli to tak vyznelo, tak se omlouvam. Ja ctu temer vsechny clanky od pana Fryborta a neprijde mi, ze by hajil "velkonemecke" pozice. Kritizuje jak Nemce, tak Cechy a myslim, ze to je v poradku. Vsichni maji sve plusy a sve minusy a nikdo neni idealni.

F. Houžňák 10.7.2018 10:03

No dobře. Kritika je v pořádku,

ale Frýbort měří dvojím metrem, přesně tak, jako to dělají Němci: vyvraždění Lidic (a tisíců podobných vesnic na Ukrajině a v Rusku): to byla holt válka, to bylo v pořádku. Odsun Němců po válce do Německa (a ne na Sibiř nebo do Osvětimi): nelidské.

P. Harabaska 10.7.2018 10:42

Re: No dobře. Kritika je v pořádku,

Stačí se dívat v německých TV stanicích na často promítané filmy o dějích 2. sv. války. S nadhledem tam popisují početní poměry zbraní a vojáků na obou stranách fronty a jiné technické otázky, nikdy však nevzpomenou utrpení civilního obyvatelstva na územích, která převálcovaly jednotky wehrmachtu. O to více lkají nad nešťastnými německými vojáky, kteří u Stalingradu padli, nebo byli odvedeni do sovětského zajetí, kde tak strašně trpěli. Jak bylo nakládáno se zajatci sovětskými v německém zajetí, ani slovo. Oni totiž ti Němci měli tak nějak právo útočit na východě a ta území ovládnout. A "nejlepší" jsou ty filmy, které přinášejí "Erinnerungen aus Ostpreußen" přednášené starými pamětnicemi, odkud muselo (německé) civilní obyvatelstvo prchat před těmi východními barbary.

F. Houžňák 10.7.2018 11:30

Ano, to je obvyklá replika Němce na to, že Němci

při svém tažení na všechny strany vraždili obyvatele, loupili a vypalovali vesnice a města: "Vždyť byla přece válka, to se ve válce holt stává". Jak píšete, oni na to měli jako nadlidi prostě právo. A to si myslí, až na drobné výjimky, VŠICHNI Němci, jak staří, tak mladí. Před pár lety taky vysílali takový ten pamětnický film s povídáním, jak je zlí Rusové vyháněli z jejich domovů v Ostpreußen, a pak babka říkala, "než přišla Rudá armáda, tak jsme všechno naložili a utíkali na západ do Německa, ale utíkali jsme pomalu, Rusové nás dohonili a hnali nás zase zpátky do naší vesnice a tam jsme pak museli už zůstat", což podle dalšího komentáře bylo taky nelidské. To bylo to "vyhánění z míst, kde před tím po tisíciletí Němci sídlili" v praxi.

P. Harabaska 10.7.2018 11:42

Re: Ano, to je obvyklá replika Němce na to, že Němci

Patrně jsem se díval na stejný film. Když pamětnice říkala, že prchali na západ do Německa, napadlo mě tehdy, že tím říká, že Ostpreußen vlastně Německem nebylo. Byli tam tedy Němci na cizím?