12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

POLEMIKA: Nežádáme úděl kasty, žádáme úděl lidí

Žádáme ukončení politiky apartheidu, která nerovným a diskriminujícím zákonem o manželství říká, že my jsme ti jiní, ti druzí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 26.10.2022 12:24

Je přirozené a správné, že se společnost snaží ulehčit těžký úděl lidem, které postihlo tělesné nebo duševní postižení. Proto pro ně platí řada úlev a výjimek (i když by toho mohlo být víc). Pokud se homosexuálové domáhají od společnosti zvláštního zacházení, pak se staví na úroveň těchto lidí. Ale dovedu si představit ten jejich řev, kdyby se někdo odvážil označit jejich "jinakost" (vlastně všech těch LGBT NSDAP) za tělesné nebo duševní postižení....

J. Berka 26.10.2022 12:03

R^!

R. Langer 26.10.2022 7:14

No počkat počkat - takže aktivisty v podobě příznivce z tvrdého jádra Sparty ozbrojeného klackem považujete za stejnou sortu jako homosexuály? No, to bychom se možná mohli shodnout! Ale s těmi "méně devastujícími účinky" už bych si tak jistý nebyl. ;-)

R. Langer 26.10.2022 7:11

Ano, přesně tak. A ta SMLOUVA se jmenuje manželství, a je dáno, dokonce zákonem, koho přesně se týká. Už po tisíce let. A ano, zkušenosti z jiných zemí jsou, ale určitě bych netvrdil, že pozitivní, a i když se (starý) svět prozatím nezbořil začíná se povážlivě viklat. :-P

Jo, a svatbu mohou mít pochopitelně i homosexuálové, nikdo jim v tom nebrání. ;-D

R. Langer 26.10.2022 7:03

Přesně tak, je to společenská tradice a SMLOUVA. V našem kulturním horizontu už po tisíce let. ;-)

R. Langer 26.10.2022 7:03

Přesně tak, je to společenská tradice a SMLOUVA. V našem kulturním horizontu už po tisíce let. ;-)

R. Langer 26.10.2022 7:00

R^

V. Kolman 26.10.2022 0:49

Pan Neff bude určitě opravdu nešťastný, až se dozví, že nad ním pan Šír zlomil hůl;-D;-D;-D

V. Němec 25.10.2022 20:36

Děkuji za podstatnou opravu, teď můj příspěvek do diskuze teprve dostal smysl.

V. Kuhaj 25.10.2022 20:32

R^!

J. Ticháček 25.10.2022 20:26

Pane Holube

Svým textem jste názorně předvedl důvody, proč pan Neff (Aston) napsal svůj úvodník.

Ondřej Neff napsal příspěvek o tom, že je velmi nevhodné dělat z velmi mimořádné události politikum, nedejbože ji vydávat za společenský trend, Vy tvrdíte, že tuto událost je nutno řešit na celospolečenské úrovni. Ovšem v tu chvíli se dostáváte na tenký led. Víte, dnes ráno cestou do práce jsem potkal dvě houkající sanitky, po pár kilometrech jsem narazil na dva policejní vozy a dva vozy hasičů u rozmláceného auta v potoce pár metrů od cesty. Na rovné silnici. Beru to jako osobní tragédii někoho pro mne zatím neznámého. Samozřejmě je možné, že se během pár dní dozvím, že jsem ty lidi znal, ale každopádně z toho nebudu dělat aféru.

Prostě jeden chlap v Bratislavě zastřelil dva jiné chlapy. V tom samém týdnu se v Čechách našel jiný chlap, který zastřelil dvě děti, manželku a sebe. A já si říkám, proč Vám to nestálo za podobný článek? Byť i o mnoho kratší.

Navíc zatím vlastně nikdo nic neví. Za nějaký čas skončí vyšetřování, a může se ukázat, že ten fašista, neonacista a extrémní pravičák a homofob byl zhrzeným partnerem jedné z obětí, stalkerem patřícím do LBQT komunity, věřitelem čí dlužníkem, nebo prostě jen magorem, který si svou touhu vyzkoušet střelbu na živý cíl potřeboval předem nějak ospravedlnit.

A popravdě, osobně si myslím, že co se týče necitlivosti k pozůstalým, tak nad panem Neffem vedete na body natolik, že jste se kvalifikoval z jeho okresního přeboru někam měl poháru UEFA. Jen Vám Vaše zhůvěrilost nedochází. On ten Ondřej Neff psal o tom, že ty pozůstalé necháme v klidu, Vy jste napsal text o tom, že by bylo užitečné je použít k dosažení nějakého cíle.

Pane. Ty dva texty se od sebe velmi liší. S Astonovým úvodníkem mohu částečně souhlasit, částečně nesouhlasit, každopádně dává prostor k argumentaci. A ač jsem o generaci mladší, vím, že bychom si svá souhlasná i nesouhlasná stanoviska nějak vysvětlili. Vy jste napsal dogmatický text.

H. Lukešová 25.10.2022 19:39

Neviditelný pes ani samotný pan Neff Rusko, Putina ani ruskou invazi nikdy neobhajoval. Naopak zde vychází spousty kritických článků k Rusku a jeho válce na Ukrajině a v úvodnících pan Neff Rusy rozhodně nikdy "nešetřil". Vím to, protože každý den čtu většinu článků na NP od roku 2006.

A. Šír 25.10.2022 19:26

Neviditelný pes je už dávno žumpa, a Neff je jejím správcem, jenž pravidelně míchá jejím nevábným obsahem a doplňuje jej svými... produkty. Definitivně jsem nad ním zlomil hůl, když letos na jaře nás zde na NP způsobem sobě vlastním (= všechno vím, všude jsem byl, 2x) povýšeně poučoval, že musíme přihlížet k oprávněným Putinovým zájmům.

P. Vavruch 25.10.2022 18:56

Blábol! Už jen to, že do toho strká apartheid. Protože každý ví, že apartheid bylo svinstvo. Takže každý je rád podpoří. Já bych pro pana Holuba apartheid zavedl. Byl bych rád, kdyby nesměl volit, nesměl sedět na stejné lavičce, chodit na stejný záchod, na poště nesměl stát v stejné frontě a ve vlaku sedět ve stejném vagóně. Ani by si nesměl vzít heterosexuální ženu. Tak!

C. Berka 25.10.2022 18:37

manželství je jen smlouva. Muže a ženy, nebo muže a dvou žen .. Např. u mormonů.Oženit se můžete i na smrtelné posteli. Svatbu mohou mít asexuálové ... Jsou už s tím manželstvím pro všechny mnohaleté zkušenosti v jiných zemích- a svět se nezbořil...

C. Berka 25.10.2022 18:20

Zdánlivě to máte odůvodněné...jenže, pohlaví jsou sice dvě, ale manželskou smlouvu ( je to odjakživa jen smlouva svého druhu) neuzavírají pohlavní orgány, ale lidé. dokonce naní ani všude dáno, že to musí být dva lidé - třeba u Církve Ježíše Krista Svatých posledních dnů ( mormonů) je manželek i více - a není jediná. Po staletí se v různých společenstvích dohadovaly sňatky dětí . Třicetiletý mladý pán si může vzít legálně za ženu 90letou stařenu ( a opačně). Umírající se může oženit na smrtelné posteli - aby zajistil blízkou osobu dědictvím... To, že se přitahují proton s elektronem nemá žádný význam, když u homosexuálů se evidentně přitahují i dva protony nebo elektrony- a to pomíjíme neutrony, pozitrony a neutrina ;-) .

Manželství je společenská tradice a SMLOUVA - nic více. To, že je to pro mnoho lidí jen svazek muže a ženy ( identifikovaných makroskopicky a podle zápisu v rodném listu) je jen tradice. V mnoha zemích jsou sňatky homosexuálních dvojic povoleny a žádná tragedie tím způsobena nebyla.

Strkání není důležité - lesby to nemají zapotřebí a spousta lidí sex neřeší, zvláště těch starších.

Osobně jsem v tomto neutrální- snad jen s malým odklonem k umožnění sňatků a pozdějších rozvodů a hádek o společný majetek ....

Přes to všechno, co jsem napsal, nenazýval bych všechny ty, co nemají kladný vztah k homosexuálním manželství fašisty

O. M. 25.10.2022 18:17

"Žádáme ukončení politiky apartheidu, která nerovným a diskriminujícím zákonem o manželství říká, že my jsme ti jiní, ti druzí."

Ale vy JSTE jiní, s tím nic nenaděláte. A to kastování si vyříkejte s těmi z vás, kteří si na vaší jinakosti založili živnost.

Ś. Svobodová 25.10.2022 18:01

Já přece netvrdím, že tam běhali po ulici nazí lidé. Tvrdím, že to byla známá kavárna, velmi se propagovala v gayské komunitě a podle fotogalerie tam bývalo večer dost živo. Uvnitř i venku. A lidé jí mohou považovat za obskurní, stejně jako třeba striptýzový bar, čajovnu s vodními dýmkami nebo Stodolní ulici. To co se tam stalo v žádném případě neobhajuji. Takové věci by se dít neměly. Ale občas se stávají, stejně jako např. útoky ve školách, v nemocnicích nebo v Uherském Brodě. Nikdo tomu nedokáže zabránit.

J. Joudová 25.10.2022 17:35

Ale oni/ony přece jsou jiní/jiné. To se za to jako stydí a názvem „manželství“ to chtějí zakrývat?

V. Hlad 25.10.2022 16:42

Copa je tuto za vola ?!

J. Joudová 25.10.2022 16:40

To je tedy „vymazlenej“ automat, když tam cpe slova, co neexistujou. ;-D

P. Diviš 25.10.2022 16:28

Aha, nebyl a víte ... :-P

P. Nemec 25.10.2022 16:12

Gayové jsou mi lhostejní, to je tak nejvíc, co by měli od společnosti čekat. Pokud se dožadují mé úcty, pak se lhostejnost mění na odpor.

P. Nemec 25.10.2022 16:06

R^

P. Novotný 25.10.2022 15:34

O tom, že prohrají, není pochyb. Mentálního i reálného svinčíku po minulých komunistech zůstala na úklid spousta, po druhých se dá čekat totéž.

P. Sura 25.10.2022 15:26

Jasně. A zdůraznit, že ani hetero-manželé namjí na dítě PRÁVO. Mají jen MOŽNOST si ho SPOLU zplodit. A i když by si homaři regpartnerství nechali přejmenovat, tyhle MOŽNOST tím nezískají.

J. Joudová 25.10.2022 15:22

O tom dost pochybuji. Alespoň tedy ne všichni. Přece jenom (cca) 10000000×0,04=400000. A to počítám je LG (bez BTQ+).

V. Sember 25.10.2022 15:10

Jin - Jang

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jin_a_jang

V. Němec 25.10.2022 15:07

Kdyby nebylo od(ú)chylek, nebylo by nutno definovat, co je normální. Všichni bychom byli stejní. To bych nerad.

Autor však chce více, než to ve smíru akceptovat.

Pohlaví jsou dvě. Jing Jang. Magnetismus má dva póly, přitahovat se budou vždy proton a elektron, žijeme v digitálním světě.

Manželství je společenská instituce, zajišťující právní výhody pro rodinu, i když v našem dnešním deformovaném systému je tomu spíše obráceně. Manželství je formalizovaný svazek k plození a výchově dětí, tedy budoucnosti společnosti.

Vždycky jsem toleroval dospělé, kam to chtějí strkat, neměl jsem s tím žádný problém.

Ale v poslední době, na základě těch stále rostoucích požadavků, se mi chce říct: Buz..ti, běžte už s těmi vašimi přáními fakt do p...ele.

V. Povolný 25.10.2022 14:51

Článek mi připadá až hysterický. S názory v Astonově článku se ztotožňuji. Autor polemiky nemá zájem o diskusi, pouze o prosazení svého názoru za každou cenu.