2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

POLEMIKA: Jasný výpad proti queer komunitě?

Ondřej Holub se pohoršuje nad jedním slůvkem, aby vzápětí použil formulaci, kterou považuji za extrémní. „Žádáme ukončení politiky apartheidu, která nerovným a diskriminujícím zákonem o manželství říká, že my jsme ti jiní, ti druzí.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Stirsky 26.10.2022 7:42

Ještě do třetice: Když budu s mým židovským kamarádem v Terezíně, budu kol něj chodit po špičkách a v mírném předklonu. Byť mohu mít určité názory třeba na ne zcela vhodné nynější chování Izraele. Ty s ním proberu jindy a jinde. Když kolegyni zemře manžel/otec/syn, bud kol ní chodit také v předklonu a po špičkách a nebudu se zmiňovat o špatných vlastnostech zesnulého. Mohu potvrdit dáním hlavy na špalek, že když se lidé z LGBT o útoku dozvěděli, jednou z jejich reakcí bylo "Proboha! Vždyť já také chodím do LGBT kavárny." Jinak řečeno: Nyní v pochopitelném období zjitřených citů je slušné chodit kol LGBT potichu a nepřilévat oleje do ohně. Neff se na Psu k útoku vyjádřil až se zpožděním, přitom jindy komentuje daleko méně významné události okamžitě. I to o čemsi svědčí a myslím, že v tom je zakopaný pes a nikoli v manželství pro všechny nebo v náhradních matkách. To lze probírat až později. A to už nemluvím o tom, jaké postavení má kasta nedotknutelných v Indii. :-)

Z. Lapil 26.10.2022 8:18

To ne, probůh. Tedy napůl. Chodit po špičkách ano, dotyčný prožívá těžké chvíle a já mu nemůžu pomoct. Ale v předklonu? Co je úctyhodného na tom, že někomu zemře manžel.

Že se pan Neff k útoku vyjádřil se zpožděním? Poctivě vzato, on se k tomu útoku nevyjádřil. A ani nemusí - všichni víme, že existuje jen málo ohavností ohavnějších, než zabít člověka jen proto, že se mi nelíbí. On se vyjádřil k tomu, co následuje. Následkem není nesouhlas, ale dehonestace.

V. Kuhaj 26.10.2022 8:53

Proboha...vražda Kennedyho nemohla být vydávána za důvod k větší ochraně demokratů, a taky nebyla, byť šlo o spiknutí, a ne potrhlého jedince! Vražda dítěte homosexuálem, kterou jsem tu zmiňoval, nemůže být vydávána za důkaz zvrácenosti homosexuálů, udělal to potrhlý jedinec. Tak prosím buďte tak laskav, a vraždu homosexuála nevydávejte za celospolečenský problém. Je to problém potrhlého jedince, který to udělal! Přestaňte to zneužívat pro zisk dalších a dalších výhod toho vašeho spolku! Přestaňte kničet, že se vám ubližuje! Společnost k vám nikdy nebyla tolerantnější než dnes!:-/

I. Polák 26.10.2022 10:00

Proboha vždyť s LGBT komunitou bývají spojeny i vraždy malých chlapců. V tom případě také neříkáme, že "všichni" jsou vinni. Zkrátka vyšinutí jedinci jsou a budou na oboy stranách. Vyšinutí....Ti normální by se měli dohodnout na právech a povinnostech v rámci svazku, který by se nazýval jinak než manželství. Snad té heterosexuální skupině lze ponechat alespoň nějaká práva. Odlišnosti tu totiž jsou a výrazné. Někteří si totiž na rození a plození dětí nenajímají placené náhradníky.

H. Lukešová 26.10.2022 10:21

Co máte zase proti Izraeli? Izraelci se mají právo bránit proti palestinským teroristům, kteří je chtějí vyvraždit a vzít jim zemi a jestli vy obhajujete palestinský terorismus...no raději bez komentáře,

V. Kuhaj 26.10.2022 11:43

Možná se mu nelíbí, že Izrael nedodává Ukrajině zbraně. A taky to zavání snahou dávat rovnítko mezi utrpení Židů v době holokaustu a dnešních menšin, pokud jim většina hned nevyhoví. Nebylo by to poprvé.

H. Lukešová 26.10.2022 11:54

Ano, levičáci zlehčují zločiny nacismu a dopouštějí se trivializace a marginalizace holocaustu. Každou blbinu srovnávat s největší genocidou v dějinách lidstva, masovým vražděním na průmyslové bázi.

V. Kuhaj 26.10.2022 12:01

Upřímně řečeno, už delší dobu se divím, že Izrael proti takovému zlehčování holokaustu nějak nevystupuje. Zřejmě to není tak jednoduché, ale větší hnus, než se plavně přenášet od neochoty k uznání homosexuálních vztahů jako manželství ke zmínkám o holokaustu, já snad neznám!

V. Kuhaj 26.10.2022 12:06

V tom fofru jsem si to po sobě nepřečetl, takže jednodušeji a trochu jinak: používat srovnání s holokaustem by v těchto případech mělo být považováno za trestný čin zlehčování holokaustu, a normálně trestáno. Aby si to příště "menšiny" rozmyslely, než s námi začnou tímto nechutným způsobem manipulovat.

H. Lukešová 26.10.2022 12:23

Já znám ještě horší srovnávání a to stylizování domnělého "utrpení Palestinců" s nacistickým holocaustem. Berou mě na nože, když slyším nactiutrhačné nadávky o "palestinském holocaustu", když je Gaza srovnávána s varšavským ghettem a když jsou palestinští teroristé přirovnávání k Židům za druhé světové války a izraelští Židé k nacistům. To je teprve ten pravý hnus a to uráží i mě osobně.

V. Kuhaj 26.10.2022 13:50

Ano, rozumím.

M. Vaněk 26.10.2022 20:13

Ale no tak, paní Lukešová odpočiňte si... Vždyť vy už nevnímáte kolem sebe nic, než jen "utrpení" židů, jako by žádné jiné ani neexistovalo. ;-)

H. Lukešová 26.10.2022 20:35

Zajisté existuje, ale rozhodně ne to palestinské. Pane Vaňku, zaregistrovala jsem zprávu, že dva Češi dostali trest odnětí svobody v délce 6 a 9 měsíců za hanobení Ukrajinců.

Ať je to, jak chce, dle mého názoru jsou tresty přehnané. Ukrajinci se stávají chráněnými lidmi.

R. Gramblička 26.10.2022 6:37

Dnes s panem Stejskalem plně souhlasím

D. Stirsky 26.10.2022 5:42

A k onomu střelci: Má teorie resp. jedna z teorií je, že klidně mohl sám gay být. A nepřiznat si to. Slyšel-li doma drsné odsudky typu “do lágrů s nimi”, mohl vzít zbraň s střílet. Psycholog by to vysvětli lépe než já.

R. Gramblička 26.10.2022 6:36

škoda, že se to nedá poznat lékařskou prohlídkou. Bylo by zajímavé sledovat queer komunitu, pokud by vyšlo najevo, že vrah byl taky jedním z nich

Z. Lapil 26.10.2022 8:21

To by nepomohlo. Jediným výsledkem by bylo, že ho k tomu dohnali heterosexuálové, protože mu neumožnili poznat jeho pravou identitu.

J. Pokoutný 26.10.2022 9:45

Že by odmítnutý (bývalý, potenciální) milenec? Jo, taky mne to napadlo. Vraždy ze žárlivosti jsou po penězích snad nejčastější.

P. Adámek 26.10.2022 9:47

Vzpomíná si tady někdo na film Americká krása? Kde je velký gayobijec, až se ukáže, že je sám gay.

V. Kuhaj 26.10.2022 11:55

Psychologická brzda. Známe z provozu na silničních komunikacích, ale už i ze sociálních interakcí. Tohle bývala psychologická brzda, vzpomínám si, ještě před převratem. Kdo měl něco proti homosexualitě, psychologové z něj dělali latentního homosexuála. Dneska už je to trochu přežitek.

D. Stirsky 26.10.2022 5:39

Vše je veliká škoda a nedorozumění bičované emocemi. Neff by mohl pochopit, že nyní, po odporné vraždě, jsou u LGBT lidí ony emoce včetně strachu na místě. A zbytečně neprovokovat. Někteří z LGBT by zase mohli upustit od umanutého požadavku na “manželství.” A přiznat si, že témata typu “pohlaví je volba” patří zatím spíše do odborného tisku a ne na demonstrace. Stejná práva a stejné POVINNOSTI pro on + on/ona + ona, jako pro běžný bezdětný hetero pár určitě ANO! Čeština je bohatý jazyk a zvolení jiného označení pro tento vztah by neměl být problém. Kdysi jsem slyšel dialog: Kolářová X Stehlíková. Obě dámy v podstatě tvrdily totéž. Jen stačilo ubrat plyn a nebylo by to “pro a proti”, ale “pro a pro.”

R. Gramblička 26.10.2022 6:34

Ale řekněte mi proč? Proč by měly být teď po ojedinělé vraždě LGBT vyděšeni? Jaký to má smysl? Jsou snad queeráci vražděni často? Výrazně častěji než majorita? Má se já bát o život, jestliže vím, že se u nás ročně přihodí 40 - 60 vražd?

S ostatním souhlas

F. Žůrek 26.10.2022 4:53

Dnes ty všechny válečné střety jsou vlastně terorismem. Taková "záškodnická" práce, dá se říct. Ale tím se probouzí terorismus u samotných lidí. V USA se často střílí přímo ve školách. Tady se začíná tak nějak pěstovat terorismus ke vlastní škodě samotného lidstva.

Zdař Bůh!

P. Hatina 26.10.2022 2:51

Mimochodem, v čem je vůbec omyl používání onoho pojmu stala kasta (nedotknutelných) - její ochrana byla historicky primárně v tom, že její nedotknutelnost všichni ve společnosti uznávali, a doslova ani by na jejího člena nevztáhli ruku.

Což se ale v případě LGBTQ+ komunity nijak zaručit ani vychovat nedá. Ani tomu osamělému střelci v Bratislavě nepřišlo na mysli, že by tím činem páchal pro sebe nějaký věčný neodpustitelný hřích, v takovém duchu nebyl nikdy sám vychován, ani vzdělán. Prostě byl naštvaný, takže šel a zabíjel.

Tomu se ani do budoucna zabránit nedá. A těžko lze předpokládat, že by měla ta společnost takové prostředky aby se s každým tím LGBTQ+ chodil policajt na jeho ochranu, ani že budou vysedávat policajti v gay barech, aby to tam na státní útraty hlídali.

J. Pokoutný 26.10.2022 9:47

Co třeba gay policisté? Těm by se v těch barech třeba i líbilo?