4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Saša 21.6.2006 11:36

Proti panu Benešovi bych toho dokázal napsat více než pro něj,

a také plamenněji. Ale není toho třeba. Naopak - když mu všichni nadávají, je třeba ho začít hájit.

A národním rozmachem je samozřejmě i početní růst. Ne snad? Početní růst je pro každý národ nejdůležitější ze všeho. Historie národů světa na to ukazuje zcela jednoznačně.

;-( 21.6.2006 14:56

Marat ! Re: Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Kaj maš vanu ?

VerkaVerkovata 21.6.2006 16:07

Re: Marat ! Re: Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Marate, Charlotta Corneillová se blíží, bacha. Doufám, že jsem nespletla jméno. A do vany ani raději nelez.

VerkaVerkovata 21.6.2006 16:37

Re: Re: Marat ! Re: Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Oprava a omluva: Cordayová, to byla jeho vnučka.

exulant 21.6.2006 15:47

Re: Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Pane Marat. muzete mi rict, kde by asi dnes cCesi a Slovaci byli pokud by nebyli taktez ti tri- Masaryk, Benes a Hacha? Nejak mi tu vypadl Stefanik, ale ten se nanestesti brzy zabil. Muzete mit ke kazdemu z nich urcite vyhrady, ja je treba vuci Benesovi mam taky, ale bez nej si nas narod a stat nedovedu predstavit.

exulant 21.6.2006 16:13

Re: Re: Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Masaryk byl statnik, Benes diplomat a Hacha urednik. Kazdy ma sve zasluhy.

Adam 21.6.2006 14:39

Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Saso ze byste tez zacal hajit Gottwalda? Pro mnohe lidi byl on taky vynikajici, treba jak bral bohatym aby to dostali chudi. A co potom takovej Stalin co nas zachranil od nacismu ? Vy asi budete povedeny sprimar. ;-D

Saša 21.6.2006 15:58

Kdybych se snažil sebevíce,

u Gottwalda nenacházím ničeho, na čem bych dokázal jeho obhajobu postavit. Snad jedině na pravdomluvnosti - když hřímal, že se jezdí do Moskvy učit, jak české buržoasii zakroutit krkem, tak to byla pravda. (A naučil se to dobře, což? Ještě lépe než Slánský. Kdyby se byl býval naučil lépe Slánský, moh být popraven Gottwald a Žižkově mohli pionýři pochodovat kolem Slánského;-D.)

VerkaVerkovata 21.6.2006 16:16

Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Žádná historická postava není ani úplně černá, ani bílá. Je bezesporu, že dr. Beneš byl pro náš stát velmi významný muž, odsunem Němců usnadnil tomuto národu velmi budoucnost, byl však vystaven velkým tlakům, navíc byl velký demokrat, který předpokládal, že tak jednají všichni. Od války byl již těžce nemocný (nejméně 3 mrtvice). Jeho jedinou chybou byla jeho bezmezná a bezvýhradná víra v sílu demokratických mechanismů a také v určité slušné jednání politiků, že budou jednat  demokraticky. Udělal stejnou chybu, že si myslel, že změněná situace po válce "zdemokratiční" Rusko a vraha Stalina, v tom ostatně nebyl sám - v to věřil i úplně zpozdilý a situace neznalý president Roosevelt. Čeští komunisté byli velcí hajzlové, škoda, že už neměl takový postřeh. Komunisté rozumí jen naganu, 9 gramům olova do týla, knutě, bumažce a štempelu a nikdy se nezmění.

Saša 21.6.2006 9:05

Vynikající článek.

Pana Háchy si nesmírně vážím a Benešovo chování k němu považuji za extrémní hanebnost. Jsem rád, že pan Klaus odmítl podepsat zákon o Benešových zásluhách o stát, protože i kdyby měl Beneš zásluhy sebevětší (jakože měl nepochybně veliké), nemorálností jeho jednání vůči Háchovi se stává jakékoli uznání zásluh post mortem mravně problémovým.

I.L. 21.6.2006 10:19

Re: Vynikající článek.

Saso, oba tyhle prispevky psal stejny clovek?

Saša 21.6.2006 11:29

Samozřejmě.

Vy snad vidíte svět černobíle? Pokud ano, doporučuji léčení samostudiem evangelií, taoismu a kvantové mechaniky.

bitaxe 21.6.2006 13:19

Re: Vynikající článek.

Obávám se že Beneš byť měl velké zásluhy o vznik první republiky, mělů i dost velkou zásluhu na jejím zániku (svou zahraniční politikou kterou dokázal to že z celých hranic státu bylo jen necelých sto kilometrů se státem který byl naším spojencem - Rumunsko) Jeho profrancouzská orientace mu myslím dost zastírala pohled a i dotyčná smlouva s Francií platila jen v případě napadení (ne tedy kdybychom se místo napadeným styly útočníkem-to právě ošetřila mnichovská dohoda která z nás v případě nevydání pohraničí dělala útočníka) Obdobné je jeho "hrdinství" kdy po přijetí této dohody abdikoval a odjel do USA, následky jeho politiky pak nesli jiní. A domluva s komunisty (v podstatě proto aby jeho "prezidenství" bylo uznáno) pak vše dostala do stavu kde (alespoň z mého pohledu mínusy jeho jednání silně převažují plusy, o jeho vztahu k demokracii ostatně svědčí i "národní fronta" tenhle program byl narýsován už v Londýně, zřetelně ve strachu že strany které z ní vyloučil (třeba agrárníci) by ho nemuseli volit. Bohužel na rozdíl od mnoha ho nepovažuji za dobrého člověka, ani politika. Jeho chování k Háchovi je už jen dokreslení jeho povahy.

NevericiTomas 21.6.2006 15:42

Re: Re: Vynikající článek.

Vy to vidite vsechno hodne jednostranne.Benes myslim jako jeden z mala rychle pochpil pod jak silnym vlivem SSSR bude stredni Evropa.Pravda je, ze ani on nedohledl konce a ze vyvoj daleko predbehl jeho zavery.Fakt ale take je, ze v tom zdaleka nebyl sam.Proc se dnes vubec nemluvi o tom, ze za povalecny vyvoj mohli i zbyli politici dem. stran.Ti neudelali proti komunistum vubec nic, a presne v duchu nasi politicke sceny se spis mazali mezi sebou.Prestoze se mnzi pozdeji stali obeti komunistu tak meli i svuj podil vinny.

Podivejte se do Polska jak dopadla exilova vlada, ktera nejednala s komunisty.Po priletu do Varsavy proste zmizela, a nikdo nic neudelal...to byla realita.Bez Benese bychom opravdu nemeli stat tak jak ho zname dnes.Pres jeho mnohe chyby to byl politik, ktery prevysoval i vetsinu svych soucasniku v Evrope

Saša 21.6.2006 16:01

Ale zavedení národních výborů

a Národní fronty mu nejsem schopen odpustit.

exulant 21.6.2006 19:57

Re: Re: Re: Vynikající článek.

O tom se moc nemluvi, ale kdyz v roce 1947 utikal Mikolajczyk a jeho druzi pred bolsevikem pres Ceskoslovensko na zapad, ceskoslovenske urady ty co pochytali predali zpatky do Polska.

Andy 21.6.2006 9:00

jsem ráda,

že reakce prozrazují, jak málo účinná byla školní výchova - ani jeden blábol z učebnice dějepisu pro školní roky 1950-1989.

Znova připomínám Feierabenda, jsou tam zajímavé postřehy.

Šnek 21.6.2006 8:58

Ve srovnání

Háchy s Benešem dopadá první  nesrovnatelně lépe. Dokázal něco málo a stálo ho to ponížení a život.  Druhý nás úspěšně dovedl do sovětského područí a přesto ho i teď parlament, byť jen formálně, oslavuje.  Nemohu nemyslet na Čecence, tak zvané teroristy, kteří za svou věc neváhají nasadit i život a tím nám aspoň ukazují, za co dnešní vládci Ruska stojí.

Karel 21.6.2006 9:04

Re: Ve srovnání

Nemohu nemyslet na Talibance, irácké partizány a další bojovníky za svobodu a islámské právo, tak zvané teroristy, kteří za svou věc neváhají nasadit i život a tím nám aspoň ukazují, za co dnešní vládci tzv. západního světa stojí.

Kocourisko 21.6.2006 9:44

Re: Re: Ve srovnání

Ja zase myslim na hrdinna kosovske vlastence, kteri se postavili srbske fasisticke zvuli.

Kocourisko

Karel 21.6.2006 10:25

Re: Re: Ve srovnání

Doprdele, když už píšeš hovadiny, tak alespoň ne pod mým jménem, takykarle.

VerkaVerkovata 21.6.2006 16:21

Re: Re: Ve srovnání

Ty jsi totální pako.RvRvRv;-O;-O(Y)(Y)(Y)

Karel 21.6.2006 10:26

Re: Ve srovnání

Souhlas, bezvýhradnýR^

NevericiTomas 21.6.2006 10:32

Re: Ve srovnání

Vas pohled je stejne zaujaty jako ten drivejsi na Hachu.Symbolicky se v tomto rozprou muze jevit prave atentat na Heydricha.Cast domaciho doboje se proti nemu stavela a varovala pred tim co potom prislo.A meli pravdu, protoze vedeli o pomerech doma mnohem vic nez exil.Jenomze exil zase moc dobre vedel, ze zapad s nasi dalsi samostatnou existenci prakticky nepocital a ze je potreba udelat neco co nepujde jen tak shodit ze stolu.Jestlize za jine staty umirali vojaci v uniformach tak za nas civilisti...

Co mi chybi je reflexe Mnichovske zkusenosti v nasi zahranicni politice.My bychom tenhle zlocin meli zapadu stale otloukat o hlavu, protze oni za nej nikdy nezplatili.I kdyz to stalo stredni evropu 50let kontinualni tragedie

Karel 21.6.2006 10:48

Re: Re: Ve srovnání

Ano, kdyby nás Anglie a Francie neodepsaly, mohli za nás taky umírat vojáci a ne civilisté. Takže by nám neměli vyčítat pasivitu za války.

A k Benešovi x Háchovi: zatímco Beneš Háchu poté, co ho nepotřeboval, odepsal, tak nevím o tom, že by Hácha nějak zvlášť odepisoval Beneše (tedy pokud se nepočítají nucené projevy v německé režii).

VLK 21.6.2006 10:51

Re: Re: Ve srovnání

Ano, ale to bychom se museli razneji a odpovedneji postavit i k soucasnym krizim svetove politiky, ktere souvisi se svobodou a demokracii. A ne to, co jsme predvadeli v pripade balkanskych konfliktu i v pripade Iraku.

Karel 21.6.2006 11:04

Re: Re: Re: Ve srovnání

Jo, tak to je pravda.

Marat 21.6.2006 11:13

Re: Re: Ve srovnání

Kubiš z Gabčíkem byli poslaní do Protektorátu zabít Heydricha na přáni Beneše.Beneš se s ními před odletem rozloučil a byl prý  při loučení s ními dojatý.Jenže po návratu tvrdošíjě svou roli popíral.Následky jako vždy za něj měli nést jiní.

A pánbiček Masaryk dobře o slabostech Beneše věděl a ten velestátník ho všude a vždy prosazoval.Jistě,byl to jeho burš.

NevericiTomas 21.6.2006 15:47

Re: Re: Re: Ve srovnání

Hele Marate s vami nema cenu diskutovat.Vy mate svuj zaramovany pohled a toho s nenavisti drzite.To co dokazal Benes vydupat pro tuhle zemi je skoro zazrak.Nebyl to svaty muz, mel i i osobni chyby ktere nam mohou pripadat neprijatelne, ale byl to jen clovek.Marate nezijete nahodou v nemcku(nebo nezil jste)?Jak by se s vasim pristupem mohli nemci sami sobe vubec podivat do oci.Vzdyt jejich povalecny stat vybudovali Hitlerovi pohrobci.Lide kteri na 10let zahodili veskere moralni zabrany a vrhli evropu do moralniho praveku.Budte trochu soudny...

JAPA 21.6.2006 17:57

Re: Re: Ve srovnání - zaplatili.

České zbraně v německých rukou, po válce rozpad koloniální soustavy, důsledky jsou dnes v závislosti Západu na arabské ropě.