4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Harpyje 21.6.2006 18:32

Re: Re: sokolove

Nazdar paní Verko! R^!

VeraVerkovata 21.6.2006 19:46

Re: Re: Re: sokolove

Nazdar, kvítku medový, už si na Vás vzpomínám i na Vaše dobré příspěvky. Tož občas něco pěkného napište, je radost setkání se slušným a chytrým člověkem. Jistě nejste bájná nestvůra, ale dobrý člověk. Těším se na další setkání. VerkaVerkovata@seznam.cz

Ivo Harák 21.6.2006 10:54

A nezačalo to už u Beneše?

Možná se mýlím, ale mám takový dojem, že tou první kapitulací byl Mnichov 1938 - Hácha tedy vlastně pokračoval v Benešových šlépějích.

právník 21.6.2006 20:34

Re: A nezačalo to už u Beneše?

je možné, ža pan Dr. Emil Hácha "pokračoval v Benešových šlépějích", jde však o to, zda tyto šlépěje byly tak nemorální, že lze mluvit o kapitulacích v nynějším komunistickém smyslu. Chci trochu připomenout, ža kapitulace byla vždy (ovšem ne ve Velké vlastenecké válce) součástí vojenství. Voják, který vybojoval bitvu do vyčerpání dalších prostředků boje, byl oprávněn kapitulovat, popř. se svolením nadřízených, aniž by tím utrpěla jeho vojenská čest. Mluvíme-li o kapitulacích Beneše a Háchy, nelze se nedodotázat, zda tito disponovali vojenskou mocí, která by zavdávala příčinu k úvahám, zda kapitulace je povolena nebo ne. Smyslem kapitulací (i toho, že byly nepřítelem přijímány) bylo zabránění zbytečným obětem, které nemohly situaci zvrátit. To, že se později situace shodou okolností vyvinula příznivým způsobem nic neříká o tom, zda Beneš a Hácha disponovali mocí, která by tento vývoj mohla ovlivnit natolik, aby to odůvodnilo oběti na životech, které na jejich jednání závisely.

Hledajíci 21.6.2006 10:27

Černá Kniha Minulosti

Doporučuji si přečist knihu Černá kniha minulosti, napsanou hlavně panem Zbyňkem Ludvíkem jáchymovské KZ-čislo 02480, Václavem Burešem jáchymovské KZ-čislo  13244.  Kniha vyšla nákladem těchto pánů a obsahuje informace o zločinech proti lidskosti na území ČSR po roce 1945. --- Kniha bude možná velkým překvapením pro všechny obdivovatele Eduarda Beneše, podává totiž důkazy o jeho nepěkném chování ke svým přátelům a spolupracovníkům, když se mu nehodili pro jeho mocenské touhy. Podává důkazy o jeho roli pro nastolení komunismu v ČSR. Citát z knihy Kdyby se byl pan Beneš vrátil do prahy s Lvem Prchalou a jemu podobnými z Londýna, a ne s bolševikem Salzmannem-Slánským a jeho supersoudruhy z východu, život nás všech mohl probíhat jinak, normálně, přijemněji a ne v žalářích. --- Kniha boři jednu z legend Nových Pověstí Českých. --- Kniha má 424 stránek v A4-formátu a je plná dokumentů a fotografií a stála před lety 10EU plus 4EU poštovného. ---- Knihu je možno koupit na kniha@zludvik.de . Ukázky z této knihy lze najít na http://www.zludvik.de  . --- Fanatickým obdivovatelů Eduarda Beneše, kteři nejsou schopni přenést přes srdce, že jejich modla byla pouze a pouze člověk, a jako člověk měl mnoho velkých nedostatků,  ji nedoporučuji.

 

Mysch 21.6.2006 10:41

nejste vy

nahodou rostislav hedvicek?

Marat 21.6.2006 10:59

Re: nejste vy

Tak to všechno je pravda.Ovšem vlastenčíkům  a věřícím kůltu Beneše každá pravda smrdí.

Mysch 21.6.2006 11:17

he?

?

Historik 21.6.2006 15:55

Marate, Beneše obdivuje sakra málo Čechů

a zákon o jeho "Zásluhách o stát" byl schválen jen proto, že si sudetští Němci vybrali jeho osobu za cíl ve snaze zpochybnit poválečné uspořádání.

Muki 21.6.2006 17:19

Re: Marate, Beneše obdivuje sakra málo Čechů

Ale proto, ze to protlacili komuniste. Je to vlastne jejich vysmech Benesovi, o kterem nam ve skole rikali, ze jsou dukazy, ze to byl zradce a predstavitel rezimu, ktery utlacoval delnickou tridu. Ale kotrmelec o 180 kdyz se to hodi, te pro komunysty typicky.

Adam 21.6.2006 14:28

Re: nejste vy

Jak uz bylo receno, ta kniha pro vas rozhodne neni.

Mysch 21.6.2006 14:59

dostal jste opustak,

nebo jste soudruhu nadporucikovi zdrhnul z psm?

Muki 21.6.2006 17:26

Re: dostal jste opustak,

Mouse, neblbni a precti si neco o tom co o Benesovi rikali jeho nejblizsi spolupracovnici. Benesovi verny general Moravec, vedouci po celou valku csekou rozvedku i treba Tigiid a dalsi, shodne rikaji,. Byl to clovek, ktery nemel pratel, jen spolupracovniky, ktere odlozil kdyz je nepotreboval. I Drtina, ktery byl psovsky oddany Benesovi, kdyz skocil z okna, zabedoval, kdybych ho jen dokazal pochopit

Mysch 21.6.2006 17:37

a co si mam cist,

to, co davno vim?

Historik 21.6.2006 15:49

Re: Černá Kniha Minulosti

Ano, Češi si za komunismus "mohou sami," protože se mu nebránili dostatečně.

Ovšem, pokud by Stalin už během války (Košický vládní program) neposadil komunisty do klíčových funkcí a nevěděl, kolik Čechů mu naletělo, jednoduše by roku 1945 neodešel. Maďarská komunistická strana měla roku 1945 méně než tisíc členů a výsledek byl stejný jako u nás.

huhu 21.6.2006 18:26

Re: Černá Kniha Minulosti

tyhle nácky mám "nejraději". Pokud by Hitler nevyvolal válku a neprohrál ji Stalin by se nedostal ani k nám ani do DDR či všech těch dalších zemí. Za úspěchy Stalina a komunismus v celé střední i východní Evropě a vlastně po celém světě mají hlavní zopovědnost Hitler a oslabený západ. Beneš s tím nemohl nic dělat, komunisté se dostali k moci stejně tak v antikomunistickém Polsku či Maďarsku o DDR nemluvě.

Sch.glosátor 21.6.2006 10:21

V Československu nebyli téměř žádní antifašističtí aktivisté.

Pokud je mi známo, neokupovala nás fašistická Itálie, ale nacionálně socialistické Německo....

Saša 21.6.2006 11:32

A právě proto

mohl internacionálně socialistický režim tak plynule navázat a přemnohé právní i společensky organisační výdobytky socialismu nacionálního převzít, často i bez byť jen formálního přelakování.

Nejlepším studiem historie je četba Sbírky zákonů.

j. zrzavy 21.6.2006 12:05

Torgler

Ono je to jeste lepsi. Rika vam neco jmeno Ernst Torgler? Inu prece ten vyznamny nemecky komunista, sef poslaneckeho klubu KS v Risskem snemu v dobe nastupu Hitlera, obzalovany s Dimitrovem v Lipskem procesu (tj. obvineny z priprav komunistickeho puce proti NSDAP). No a tenhle soudruh se roku 1941 objevil v Praze ve staffu Reinharda Heydricha coby jeho poradce pro veci socialni a delnicke. Takze komuniste sice prejali socialni politiku nacistu, ale na te se vyznamne podileli byvali komuniste. (Analogicky protikomunisticke oddeleni prazskeho gestapa vedl exkomunista.)

Historik 21.6.2006 15:52

Re: Torgler

Komunista Valtauer ? neví zda to píši přeně byl českou obdobou Torglera. Tolgler také pomáhal Hitlerovi nasměrovat francouzské komunisty ve směru podvracení obranyschopnosti Francie.

jz 21.6.2006 20:11

Vajtauer

Ano, Emanuel Vajtauer - ten dokonce jezdival se Smeralem do Moskvy na zasedani Kominterny a pak se stal vyznamnym kolaborantskym zurnalistou za protektoratu. Ono jich bylo vic, ale u Torglera je puvabne, ze u nas zavadel ty delnicke rekreace.

kocour 21.6.2006 12:55

Re: A právě proto

Poslední větu tesat.

I.L. 21.6.2006 13:35

Re: Re: A právě proto

Plati totiz i v obdobi po roce 2000...

kocour 21.6.2006 13:49

Re: Re: Re: A právě proto

Problém je jen v tom, že období od roku 1998 do roku 2006 je stejně tlusté, jako období od roku 1918 do roku 1944, resp. období od roku 1950 do roku 1989.

Sch.glosátor 21.6.2006 10:16

Ne zneužitého, ale obětovaného a nakonec i zrazeného.

Mysch 21.6.2006 10:08

vynikajici clanek

diky pane slajchrt. dokud pisete vy, neni pes tak uplne ztraceny.

Saša 21.6.2006 9:27

Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

že všichni nadávají Benešovi. Co tedy mohu jiného, než začít Beneše hájit?

Uvědomte si laskavě, že Masaryk měl pravdu, když tvrdil, že bez Beneše bychom neměli Československo. Benešovy zásluhy o vznik našeho státu v dobách šíleného válečného běsnění jsou těžko zpochybnitelné. A co teprve jeho zásluhy o naše hranice: každý jejich metr může směle nést Benešovo jméno. A nejen našich hranic - také hranic slovenských. Pro Slováky to platí možná ještě víc, pro ně Beneš udělal mnohem více. I když, pravda, polovinu Spiše a Oravy a Těšínska a potenciálně získatelné oblasti Slezska (např. Rybnicko, Ratibořsko) a Kladsko stále žalují... No ale stěží by se tehdy našel někdo, kdo by dokázal získat to, co Beneš, takže ty ztráty jsou jen potenciální a je nesprávné přičítat je Benešovi.

Další mimořádnou zásluhou Benešovou je etnická očista našeho národního prostoru od Němců a poněmčených Čechů. Jím prosazený odsun výrazně napomohl našemu národnímu rozmachu, který se v očištěném česko-slovenském prostoru konal vzdor všem internacionalistickým tužbám komunistů. Odsun Němců se stal receptem, který je použitelný na mnoha dalších místech planety a také použit bude - je jen projevem hlouposti současných světových mocipánů, že se nechtějí u Beneše poučit a neustále blábolí cosi o multietnicitě a multikulturalitě, která ve skutečnosti není ničím jiným než důkazem umírání státního organismu, jeho promoření virovými i bacilárními infekcemi a rozsetými metastázemi sebezničení. Samozřejmě že odsun Němců nebyl ještě dobře zvládnut v provedení a v právních souvislostech. Za to může doba, chvat, předchozí německá krutovláda. K použití Benešova receptu eliminace národnostní "páté kolony" v jiných státech v dnešní době je třeba jeho právní kultivace a humanistická logistika organisace - princip je ale veskrze správný, čehož důkazem je právě národní vzmach Čechů i Slováků.

Z hlediska dějinné perspektivy nacionálních očí se Beneš a Hácha doplňují. Viděno pohledem tisíciletí, jsou spolupracovníky.

Karel 21.6.2006 10:37

Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

OK, jen tu chybí zhodnocení toho, jak Beneš spolupracoval s CCCP. Mohl byste k tomu něco uvést?

Saša 21.6.2006 11:37

Mohl.

Ale článek je o Háchovi, ne? A Hácha byl vynikající právník a čestný muž a dobrý vlastenec s duší demokrata.

Marat 21.6.2006 11:05

Re: Tak jsem si přečetl komentáře a vidím,

Sašo,Sašo,to jste tomu dal ale zahulit.Zřejmě jste věřícím kůltu Beneše. Masaryk toho také natlachal dost ,co nemělo s realitou nic společného,ale byl už dosti senilní.

Sašo,mě by zajímalo,co vy považujete za národní rozmach? Myslíte tím i zničení celé země a zdemoralizovaný národ? Jistě,národ vydatně souložil a za čtyřicet roku se téměř zdvojnásobil.Ale to je národní rozmach?