4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

OSOBNOST: Politik filosofem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka ( původní ) 23.6.2006 12:12

Re: Re: Nezastaval se delniku

a ještě dodatek......v renesanční době nebyli dělníci.....;-P

L 23.6.2006 12:22

Zastava se delniku

Ma delnicky puvod. Matka byla rustinarka a komunistka, otec komunista. To je prece jasny delnicky puvod. Vystudoval na skole, ktera se jmenovala Vysoka skola Antonina Zapotockeho, proto zna  marxismus a zastava se delniku. Zvolili ho komousi a takovym se rika delnicky prezident. Cestneho doktora zvolili sami komousi a proto je to delnicky prezident jeste delnictejsi.

Jirka ( původní ) 23.6.2006 13:39

Re: Zastava se delniku

tyto drobná vodítka jsem přehlédl;-)

Andy 23.6.2006 7:24

re: Fafa

ano, je to z Úvah. Píšu  "NM psal", nikoliv "NM psal ve Vladaři" :).

Mé názory samozřejmě ovlivňuje to, co vím ( nebo si myslím, že vím). Bezpochyby i NM. A preference spol. řádu, které občas projevuji, jsou výsledkem zralých úvah o tom, co je reálné a funkční a vyvážené.

Skepticus Maximus 23.6.2006 7:23

Tradiční Dřevojánkova prostoduchost

Rv

Petr Kohout 23.6.2006 7:16

doporučuji přečíst si Vladaře i Rozpravy o prvních deseti knihách Tita Livia - nemylím si, že by Machiavelli byl cinik, pouze rozumněl věci

Andy 23.6.2006 1:14

v životě jsem nečetla hloupější článek

a to je po dlouhých letech na Psu co říci. Když něco nejste schopen, autore, pochopit a navíc nemáte dostatečné znalosti historie, tak se zdržte hodnocení.

Finrod Felagund 23.6.2006 1:16

Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Takhle - zase tak špatné to nebylo, myslím, že jste tentokrát až přehnaně kritická. Jsou i horší články, že, pane Jičínský, že, pane Uhle (například). Buďme rádi, že nám někdo Machiavelliho zase připomněl....

Andy 23.6.2006 1:19

Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

ne, nejsou. Machiavelli je již dlouho objektem mého laického, nicméně poctivého studia a ač k němu nechovám nekritický obdiv, vyžaduji od autora alespoń elementární znalosti historie a politických věd, objektivitu a styl. Ani jedno ten pán, co napsal tu zhůvěřilost, nemá.

Jičínský a Uhl jsou prostě politici- Machiavelli by je dokázal popsat naprosto přesně. Narozdíl od toho stvoření, ani nevím, jak se jmenuje- a nebude to vědět nikdy nikdo:(

Finrod Felagund 23.6.2006 1:23

Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Je pravda, že autor není politolog (já ostatně ještě také ne), ale opět říkám: buďme rádi, že se o něj laická veřejnost zajímá. Není to snad cílová skupina, která by měla především Vladaře číst? Nebyla by naše společnost lepší, kdyby i lidé mimo politologickou či politickou praxi znali Machiavelliho dílo? Nicméně Machiavelli je rovněž objektem mého dlouhého laického a poslední dobou i profesionálního poctivého studia.... a mohu říct, že nakolik autor nezná pozadí doby a nezná dopodrobna Machiavelliho filosofii, jsem velmi potěšen tím, že i coby laik, se o Machiavelliho dílo minimálně zajímá.

Andy 23.6.2006 1:34

Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

a kdo si přečte knihu, o jejímž autorovi si poprvé přečetl článek od toho pána, co sepsal ten dnešní ? Vy byste takovou knihu vzal vůbec do ruky ? 

Finrod Felagund 23.6.2006 1:42

Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Klidně... nedělalo by mi to problém.

podloženej paroubek 23.6.2006 9:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

souhlasím s vámi. Je to článek, který vyloženě vzbuzuje chuť se s danou látkou blíže seznámit. Povýšené šťoulce zde nejsou na místě. Ty šťoulce by musely být hodně konkrétní a fundované. Vy jste ale vystihl smysl článku velmi dobře a nemáte potřebu si na autorovi honit vlastní ego.R^

podloženej paroubek 23.6.2006 9:05

Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

chápal bych poněkud konkrétnější odsudek, tohle je však odsudek na Drátovské argumentační úrovni. Tohle by klidně mohl vyřknout Drát, jen by tam ještě přimotal ODS

Andy 23.6.2006 9:20

Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

podloženej paroubku, komentujte článek- argumentovat vůči článku plném nepřesností, hloupostí, zaujatých spekulací dost dobře nejde. Je to prostě blábol. Dráta si vezměte domů, evidentně se vám po něm stýská.

podloženej paroubek 23.6.2006 9:30

Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

ano, hysterka

Andy 23.6.2006 9:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

tak jo, nevěděla jsem, že jste ženská. Nadále vás tedy budu oslovovat Podložená paroubko;-D

podloženej paroubek 23.6.2006 9:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

ad: "v životě jsem nečetla hloupější článek"

připomínáte mi jednu medicínskou historku o amputaci penisu (měkké části odpreparujeme a kost odřízneme pilkou). Madam to jste měla štěstí.....

Andy 23.6.2006 10:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Paroubko, nepíšu,že nebyl hloupější článek napsán, ale že jsem hloupější nečetla. Vám vadí, co jsem napsala já, takže to dáváte velmi jasně najevo, mně zase vadí, co napsal autor článku, tak to dávám jasně najevo.

Evidentně jste fakt Paroubek. Váš problém. Zkuste napsat nějaký článek, třeba budu moci změnit názor a napsat, že ten o Machiavellim byl druhý nejhorší.

podloženej paroubek 23.6.2006 10:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

vždyť já vám říkám, že jste měla štěstí. A vy na to reagujete: "Já měla štěstí". Teď ještě schází, abyste teď zareagovala: "Ne, já měla ale opravdu vždycky štěstí."

Zmínil jsem se snad o tom, že píšete, "že nebyl hloupější článek napsán" ? Nikoliv. Vy mi něco vložíte do úst a pak s tím "úspěšně" bojujete a "slavně" vítězíte.

Vidíte, a k čemu je vám, že máte nastudovaného Machiavelliho.

podloženej paroubek 23.6.2006 9:10

Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

vždy mě zarazí ta pýcha těch "co něco studují" a tím současně také předpokládají, že je tím dána jaksi automaticky jejich pohledu autorita. Ročně absolvují na FF stovky lidí přesvědčených, že sežrali moudro světa a ten jejich pohled na věci je ten správný

VD 23.6.2006 9:36

Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Víte, já jsem po třiceti létech bádání vypracoval originální metodu léčby koktavosti. Postižení musí "zapomenout" na doporučované rady tzn.odborníků. Začít novou filosofií. A hádejte, kdo je nejvíc "natvrdlý"? Koktavě univerzitně vzdělaní. Říkám jim, exantní je vše jakoby před horizontem. Co vidíte, změříte, pojmově zpracujete, apod. A vy musíte se jakoby podívat za horizont. Dojmová přísná logika. A na konci konzultace jsme opět na začátku.Máte pravdu, vždy mě zarazí ta nekonstruktivnost těch "co něco studují". Co s tím dělat?

Andy 23.6.2006 10:06

co s tím dělat ?

co takhle zakázat ? To by šlo ? ;-D

podloženej paroubek 23.6.2006 10:31

Re: co s tím dělat ?

vy si často na diskutujícím vytvoříte nějakou svou umělou slabidu, kterou nemá a pak se do té vaší iluzorní slabiny "úspěšně" trefujete.

Andy 23.6.2006 10:37

Re: Re: co s tím dělat ?

co kdybyste přestal řešit, co dělám, a vrhnul se na nějaké jiné téma. mne také nezajímá, co si myslíte vy.

podloženej paroubek 23.6.2006 10:47

Re: Re: Re: co s tím dělat ?

kdyby vás to opravdu nezajímalo, jak tvrdíte, tak byste se prostě nevracela na tuto stránku na začátek diskuse a nereagovala. Vy se sama v sobě nevyznáte, ani Machiavelli ván není nic platný.....

Finrod Felagund 23.6.2006 1:20

Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Mimochodem, jak Vás tady tak delší dobu čtu, možná, že by Vás zaujal jeden server, kde také čas od času publikuji - nicméně dnes tam vyšel od pana Jiřího Škuby vynikající článek o dnešních ženách (tím to nemyslím na Vás, právě naopak, nezdá se mi, že byste byla nějaká šílená feministka) - do kamene tesat by se dal.... zkuste někdy mrknout - http://www.svaz-muzu.cz

Andy 23.6.2006 1:32

Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

to znám, občas se tam mrknu. Jestli je to na mne, tak vám pěkně děkuji. Zkuste se podívat, jak galantní a mužní jsou zde diskutéři a kam zahnali tiché, slušné ženičky- k řečem o vaření a pečlivě skrývaným jedům. Jestli máte zájem o takové diskuse, pak doporučuji http://www.zena-in.cz/magazin.asp

Finrod Felagund 23.6.2006 1:41

Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

Pokud vím, nikde jsem se nezmínil o tom, že chci tické ženičky k plotně a vaření. To jste mě špatně pochopila. Co se postojů týče, velmi se mi líbilo to, co vyjádřila paní Topolánková v posledním rozhovoru pro LN (najděte si v sekci Rozhovory, je to hned ten druhý nejnovější, pod Škromachem). Já chci tradiční NEATOMIZOVANOU rodinu, ve které se budou oba manželé těšit vzájemné (!) úctě - nikoliv jednostranné, jak je dnes zvykem, že žena chce úcty až kam a sama jak se jí něco malinko nelíbí, tak to řeší útěkem ze vztahu. Žádnou zodpovědnost taková žena nemá, její postoje formují časopisy jako Cosmopolitan aj.... Ostatně doporučuji Vám podívat se na články na ČSM pořádně a neusuzovat pouze z názvu. ČSM je občanské sdružení, které chce pomáhat diskriminovaným mužům (a že jich je) a vyvracet feministická dogmata, která je už málem trestné kritizovat. Osobně zastávám názor, že žena si může dělat, co se jí zlíbí, ale k právům patří zodpovědnost, kterou rovněž musí mít, a co především, emancipace nerovná se feminismus. Emancipace je proces, z 99% dokončený, který zcela schvaluji; zatímco feminismus je totalitní levicová neomarxistická ideologie, která si za svůj základ bere bolševismus a používá všechny jeho metody (i když zatím ještě nevraždí - ale to je jen otázka času, kdy ty kacířští "šovinisti" půjdou pod gilotinu)... Feminismu se obávám, protože manipuluje, nemá smysl pro humor ze sebe sama, kohokoliv, kdo v něj nevěří, označuje málem za kacíře, kterého je nutné zlikvidovat a hovoří za všechny ženy, i když - a to jsme viděli ve volbách - je jeho podpora naprosto mizivá.

Andy 23.6.2006 1:46

Re: Re: Re: Re: v životě jsem nečetla hloupější článek

ten server znám už dlouho, i když si v něm nečítám denně- stejně tak, jako si nečtu pravidelně v jeho feministických protějšcích. Já mám rodinu v pohodě a Cosmopolitan nečtu, anžto je drahej a nic, co by mohla použít žena mého věku, v něm není. Stejně tak nečtu Playboye, přiznávám.

Feminismus jako diskusní téma je u tohoto článku nevhodný, nemá nic společného s problémem.  Proti feministkám nic nemám, pokud se nechovají jako blázni a nepořádají prsní divadlo ( což, bez legrace, před několika lety provedly, a to se říká o Havlovi, že je mistr absurdních dramat:))