8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

NEŠVAR: Obtěžování + bagatelizace = umlčování

Člověka obtěžuje spousta věcí: hlasitý hovor v autobuse, pronikavý parfém, tlusté holky, nemytí chlapi, hudba od sousedů, škaredá socha nebo novostavba, blbá reklama, rozmazlené děti či moralizující intelektuálky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 14.11.2022 22:05

Proto se Jurax objevuje s pauzami.

V. Kuhaj 14.11.2022 17:22

O vás psala, pane Ondrejkoviči. O lidech, jako jste vy. A vaše reakce svědčí o platnosti úsloví, že potrefená husa se ozve.

V. Čermák 14.11.2022 17:39

No jedna husa zakejhala, ostatní drží zobák, ale klovat a štípat nepřestanou...;-DRv

V. Pavelka 14.11.2022 17:41

Váš společenský tlak , Je taky moralizující že Ondrejkovič ?!

J. Jurax 14.11.2022 13:05

Moudrá slova.

A dokonalé vystižení trendu.

V. Čermák 14.11.2022 18:09

Zdá se, že vás zaujala Moudrá autorčina slova, sice tisíce let stará, ale v současném podání. No Moudrá slova vyučují moudré. No, jste -li schopen otevřít Bibli, je tam kniha Přísloví, povětšinou Šalamounových a taky kniha Kazatel, kterým je sám Šalamoun, obojí staré 3000 let a tam se to slovy Moudrosti jen hemží, ale vyžaduje to přemýšlení. O Ježíši a jeho Moudrosti raději před vámi pomčím...;-D

J. Jurax 14.11.2022 21:23

8-o

Fakt raději mčete, ať už je to cokoliv ... ;-D

P. Diviš 14.11.2022 22:07

Utkání Ondrejkovič versus multiSvědek Čermák je dokonalé dada.

H. Rybnická 14.11.2022 13:01

Zajímavé. Před dávnými časy existovalo něco čemu se říkalo "dobrá výchova". Patřily k tomu jaksi zapomenuté zvyklosti, na př. že se ani své dcery neptám, kdy si pořídí děti - je to její soukromá věc a ani mámu nemá co zajímat. Že se nevyjadřuji k body mass indexu kohokoli a pánské vtipy patří někam do....... Že se dnes sociální sítě chovají jinak a je někdy potřeba zakročit, bych považovala za správnou věc.

J. Jurax 14.11.2022 13:33

Ano.

Má to háček. Totiž když chcete zakročit, musíte mít přesnou definici toho, co už je za hranou. A tahle definice je hodně individuální, jsouc výslednicí vzdělanosti, výchovy, životních zkušeností a mnohého dalšího.

Chcete-li zakročit ve velkém, jaksi institucionálně a ouředně, musíte mít definici vyhovující podstatné části společnosti, aby jí byla přijata. Nebo musíte tu svou jedině správnou definici ostatním vnutit - přesvědčováním různé intenzity (i ve stylu dona Corleoneho), demonstracemi vyznavačů té definice, mediální masáží, hrubou silou včetně kriminálů a pouličních bojůvek typu SA nebo Antifa, nátlakem, hrozbami a tak podobně. A tady je už jen velice tenká hranice, za niž končí demokracie a začíná vláda Jediné Správné Definice čehokoliv.

Soukromě se nemohu ubránit dojmu, že jsme u té hranice v mnoha ohledech nebezpečně blízko; v některých zemích tzv. Západu možná i na ní či za ní.

P. Diviš 14.11.2022 13:37

Přesně.

P. Diviš 14.11.2022 13:36

Ano. Před dávnými časy existovalo něco čemu se říkalo "dobrá výchova". A stačilo to.

Dnes je tendence nahradit výchovu zákazy a příkazy, říká se tomu cizím názvem "cancel culture". A je to velmi, v͇e͇l͇m͇i͇ zneužitelné (a zneužívané). K umlčení oponentů, jak velmi správně píše paní Kovářová.

D. Ondrejkovič 14.11.2022 14:28

R^

P. Brich 14.11.2022 14:35

Paní Rybnická svou germánskou nadřazeností bude určovat, proti kterým sociálním sítím zakročit. Přitom ji nikdo nenutí, aby tam chodila!!

H. Rybnická 14.11.2022 15:08

Už jsem si vždycky myslela, jak hluboce musíte být zakomplexovaný. Ale v tom Vám bohužel pomůže jen odborný lékař.

P. Brich 14.11.2022 15:31

Vám očividně nepomohl:-P

V. Pavelka 14.11.2022 17:44

;-D

R. Toman 14.11.2022 14:42

Jo, za blahých dávných časů se v rámci dobré výchovy rodily děti v manželském svazku. Většina, té menšině se říkalo basta... nebo parch... Dnes se takových dětí rodí v ČR až 50 %. Dávné časy jsou už dávno pryč.

H. Rybnická 14.11.2022 15:01

V tomto případě zaplať Pámbu.

R. Toman 14.11.2022 15:21

Tak já osobně plození dětí mimo manželství za nic pozitivního nepovažuji. I když chápu, že je to pro mnohé ženy nebo i páry výhodné. Matka se deklaruje před úřady jako tzv. "samoživitelka", i když má třeba stálého partnera. A stát, tedy daňoví poplatníci to zacvakají.

J. Jurax 14.11.2022 16:07

Ano.

H. Rybnická 14.11.2022 16:28

Dítě je dítě a za morálku katolické církve nemusí být trestáno - ostatně pokud jsem tuhle někomu rozuměla máme v okamžiku 50 procent dětí nemanželských. Jedna varianta Vašeho myšlení by byla že bychom měli o tyto děti méně, protože by se nesměly narodit.

R. Toman 14.11.2022 16:55

Tak když píšete o dávných časech a dobré výchově, tak k tomu patřilo i to dítě počaté v manželském loži. Ono nejde vytrhávat z kontextu doby jenom to co se nám líbí. Za mého dětství a mládí byly "normy" chování v řadě případů zcela jinde, a to co bylo nepřijatelné je dnes standard. A proč by se nemohly narodit, nebo proboha nesměly narodit, rodily se i tenkrát, akorát to bylo považováno za něco neslušného a nevhodného pro dobře vychovanou a slušnou dívku.

H. Rybnická 14.11.2022 17:21

Nemáte ani zdání.

V. Pavelka 14.11.2022 18:45

Tahle mantra slušné dívky je mnoha nových matkách asi tak hluboko , že raději použijí pro tajně narozené dítě popelnici než Babybox?

V. Kuhaj 14.11.2022 17:28

Morálka katolické církve do těchto barbarských končin přinesla manželství jako institucionalizovaný svazek muže a ženy. Plození dětí v manželství nic špatného není. Váš obrat "za morálku katolické církve nemusí být dítě trestátno" považuji za manipulativní blábol.

H. Rybnická 14.11.2022 18:01

To je Vaše svaté právo

J. Jurax 14.11.2022 16:03

Ale? Zaplaťpánbu za rozvrat tradiční rodiny?

A to říkáte Vy, která píšete doslova, že před dávnými časy existovalo něco čemu se říkalo "dobrá výchova", a zdáte se želit odchodu oněch časů?

H. Rybnická 14.11.2022 18:14

Jo xakru. "Tradiční rodina" kde ženská nesmí podniknout ani krok aniž by měla svolení pana manžela? Kde pan manžel samozřejmě spravuje finanční prostředky - i její pokud přinesla do manželství věno? Kde - pokud pan manžel neštěstím (v 19 století houfně třeba na tuberkulozu) zemře, paní manželka a matka dětí nemá právo o dětech rozhodovat - musí být nastolen poručník? Kde pan manžel samozřejmě večer odchází na zábavu a paní se stará o děti? A kde dělnice samozřejmě vychovávají děti onoho pana továrníka nebo nějakého představeného - jako samoživitelky ? Jen proto že nemají odvahu v dobách kdy před bránou továrny stojí stovky nezaměstnaných odmítnout ta různá přání pana nadřízeného? Jo krucifix už jste se jednou alespon trochu vážněji zajímal o ty poměry těch "traduičních" rodin?

J. Jurax 14.11.2022 21:30

Aha ;-D;-D

Jedině mne napadá, že jste jste musela mít těžké dětství v té tradiční rodině ... případně život v té Vaší taky, byla-li jste tradičně vdána ... :-/