5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
HOP 7.6.2006 11:04

Souhlas

Souhlasím s autorkou článku. Strojvedoucího, pilota letadla, velitele vojenské mise by nikoho nenapdlo vybírat volbou občanů. Organizátory a vládce nad životy všech obyvatel státu vybíráme každé čtyři roky z hromady neznámých amatérů. Kdo se odmítá na tomto bláhovém počínání podílet, je označován za škodiče, lenocha, nihilistu apod., který si nezaslouží nic dobrého. Myslím, že většina nevoličů přitom přijala své rozhodnutí s chladnou hlavou a na výsledky voleb si nestěžuje. Musí se žít, ať už je barva bolševiků jakákoliv (= kým se chce nechat zastupovat/ovládat většina těch zodpovědných, neblbých, neslepých, oprávněných obyvatel).  

terra 7.6.2006 11:13

Re: Souhlas

Prima - tak co byste rád?

Historik 7.6.2006 16:22

Re: Souhlas

Jenže blbostí občanů se dostal k moci např. jistý Adolf Hitler a do velké míry i Klement Gottwald.

NENÍ jedno, koho volíte, i když to tak na první pohled vypadá.

A žít se NEMUSÍ, jak třeba předvedl jistý Pol Pot.

Puk 7.6.2006 10:58

Trošku nihilistické!

Marnost nad marnost. Zda pisatelka také náhodou nezná hlášku: Kdybych věděl do čeho lezu, tak jsem si hodil mašli hned na pupeční šňůře ;-P

vládík 7.6.2006 10:34

Popis vad demokracie je poměrně přesný

Zvláště interpretace "demokracie" špičkami ODS nemá s účastí většiny na vládě nic společného. Jistě proto mohou voliči manifestačně zůstávat doma.

Ale něco chybí:  ř e š e n í.

Mablung 7.6.2006 10:15

Anarchy in the ČR :-)

Klasické kecy. Všechno je špatně, zpátky na stromy. Případně do moře, z něj jsme vůbec vylézat neměli ...

ticha@dohoda 7.6.2006 10:01

souhlas s clankem

v okamziku, kdy nefunguje zpetna vazba mezi zvolenymi a volici, je jedinou obranou volice nevolit. Pokud volite, davate politikum legitimitu, i v pripade, ze jdete k volbam jen volit mensi zlo, coz se deje casto, stale je to o dani legalniho statutu lidem , kteri si to vetsinou nezaslouzi. Zkuste si parkrat navstivit sveho poslance nebo senarora, ja jsem to udelal, naproste mrhani casem nebo boj s vetrnymi mlyny, kaslou na vas. Nemluve o faktu, ze jako nestranik nemate jedinou sanci ovlivnit stranicke kandidatky a machinace stranickych sekretariatu viz posledni zkusenost u Zelenych, kdy vedeni jednoduse sundalo neposlusne. Nevolit je jasny signal pro politiky a jedina obrana volice , pokud jim politici pohrdaji. Volby davaji smysl jen tehdy, pokud muj hlas ma sanci neco zmenit ovlivnit smerem kterym chci, a to v CR nefunguje, tedy funguje jen pro uzounkou skupinu NORMALNI JE NEVOLIT !!

RT 7.6.2006 13:29

Re: souhlas s clankem

To je proste snuska nesmyslu co pisete. Politici jsou legitimni at je pujdete volit nebo ne, tim ze je nevolite si pouze dobrovolne odebirate moznost cokoliv ovlivnit. Ja tez volim mensi zlo a nase politicka scena se mi nelibi, ale nejit k volbam povazuji za pohrdani demokracii. Pokud rikate ze k volbam ma smysl jit pouze tehdy, pokud vas hlas ma smysl neco zmenit, tak by vam nejspis nejvice vyhovoval system s jednou stranou, protoze vas nazor vylucuje existenci mensich stran ktere logicky maji na veci odlisny nazor a vetsi problem veci ovlivnit. Nezlobte se, ale jste hlupak.

Lerak 7.6.2006 9:40

šílené

Naprosto destrukční článek bez jakkéholiv návrhu řešení!!! 

Arccos 7.6.2006 9:40

Klidne nevolte

Ja nic nemam proti tem, co nevoli. At si nevoli, je to jejich pravo. Ale az se jim pak neco v politice, vlade, parlamentu nevo nelibi, AT DRZI HUBU.

Jarmila 7.6.2006 15:26

Re: Klidne nevolte

Když jsem nevolila kdysi komouše, tak jsem hubu proti nim přesto nedržela. A teď ji taky držet nebudu, protože levopravé bolševiky a organizované zločince opět neuznávám,proto je nevolím.

Haui1 7.6.2006 9:10

Opravte mě, jestli se mýlím,

ale kdyby šli k volbám všichni, tak se asi komunisté nedostanou přes pět procent. Takže ti, kteří nevolili, jsou jaci? Komunisté, anarchisté nebo hloupí nebo chytří?

Stredocech 7.6.2006 9:10

Takže co navrhujete?

Líbil by se vám více Vůdce, vyvolený Prozřetelností, nebo Generální tajemník, realizující Historické poslání dělncké třídy?

kaca 7.6.2006 8:33

volby

Tak autorka na jednu stranu říká, že nemá smysl volit, ale na druhou stranu upozorňuje, že člověk v mezivolebním období nesmí umřít, aby to platilo...

Tak se mi to jeví jako bohapusté žvanění bez snahy o nápravu

zeby 7.6.2006 8:30

Kdo ještě nečetl a neviděl?

Kubiceho materiály pro parlamentní komisi (2,5 MB)

http://rapidshare.de/files/21711486/UOOZ_060529.rar.html

a Paroubkův povolební projev na videu (65 MB)

http://rapidshare.de/files/22133186/Paroubek_po_volb_ch_20060603.avi.html

Chosé 7.6.2006 8:02

Madam je zřejmě anarchistka

Madam je zřejmě anarchistka, no někomu by třeba i anarchismus vyhovoval. Ale zcela pravdu nemáte, že by lidé byli úplně bezmocní, za jistých okolností musí opustit "trůn" i nejmocnější persona světa - americký prezident. Nebo u nás jistý Paroubek. Takže někdy ta demokracie přece jen zafunguje.

Skepticus Maximus 7.6.2006 8:01

Zhruba do půlky článku souhlas,

ale poslední tři odstavce jsou už trochu spornější a chybí mi tam nějaký návrh řešení. Ostatně, kdo nechodí k volbám systém podporuje úplně stejně jako by volil některou z těch zavšivených parlamentních stran s nesmyslnými zakonzervovanými(nikoli jen konzervativními) programy. Osobně volím zcela zbytečně neparlamentní strany, byť stojí taky za ... ;-€

Pamětník I. 8.6.2006 14:49

Re: Zhruba do půlky článku souhlas,

Nějak jsem si jistý, že jste volil Edelmanovou.

Jarmila 7.6.2006 7:48

Pardon, chybička se vloudila

Zde je k mání celá ta reforma:

http://www.kubata.nazory.cz/clanky/kap20.htm

V předešlém linku je přístupná jen část článku, ale komentáře pod ním jsou přístupné.

Stanislav 7.6.2006 11:39

Re: Pardon, chybička se vloudila

To nezní nezajímavě ... mohlo by se to zkusit otevřeným dopisem odeslat jednotlivým stranám, na reakce bych byl velmi zvědavý ...

dvd 7.6.2006 11:46

To známe

a pak tam byl jeden co tvrdit, že v zeměkouli je ještě jedna, ale větší...

Jarmilko, nechte si to patentovat!

Turbo 7.6.2006 13:52

Re: Pardon, chybička se vloudila

Hmm...jsem si to přečetl a nevím k čemu by to bylo. Volební právo je právo dobrovolné a motivovat jej nějakým prospěchem při nepřipadá vhodné. Navíc by ze 100 mohlo být 1.000 a časem třeba 10.000 nebo více a tím pádem by tento systém zneužíval řekněme potřebné a méně finančně zajištěné, které by logicky motivoval k tomu, aby nevolili. Osobně bych teda obětoval i vyšší částku, konec konců 8 minulých let vlády mě zadlužilo na 80.000,- takže proč ne, že? Ale nežiju tady sám a chápu, že jsou lidé, kteří se na celou situci dívají jinak. Obecně se dá říct, finančně motivované volby jsou špatnou variantou, protože v každém státě vždy bude skupina pro kterou i těch 100 korun bude něco znamenat. Další problém vidím v značném administrativním zatížení. Zejména na poštách :) Řekl bych, že tato sít by nebyla sto tento úkol zvládnout. Je sice pěkné, že by no to bylo "dost času", ale podívejte se na to, kdo co dělá včas. Fronty na FÚ a poštách v posledním dnu podání přiznání jsou klasickým příkladem. Navíc by pravděpodobně celou dobu voleb běžela volební kampaň a tak by spousta voličů volbu odkláda jen z prosté zvědavosti co se ještě dozví...a předstva že se do pošt v celé republice nahrne jeden den 8 milionů lidí a začnou stírat losy je přinejmenším komická v horším případě může být i tragická. Byl bych raději, kdyby to zůstalo tak jak to je, a udělaly se jiné změny, zejména ve prospěch menších stran, aby rozdělení křesel v parlamentu více odpovídalo procentům volebních výsledků.

Jarmila 7.6.2006 15:15

Re: Re: Pardon, chybička se vloudila

prostě jste nic nepochopil, ale to Váš problém

Turbo 7.6.2006 19:53

Re: Re: Re: Pardon, chybička se vloudila

Já si právě myslím, že jsem to pochopil. Celý volební systém stíracích losů je fakt báječný nápad. Akorát má podle mě několik zásadních nedostatků na které jsem upozornil. Váš přístup mi připomíná přístup našich milých politiků. Tady jsem si něco vymyslel, dalo mi to fakt dost práce a teď přijde někdo a rejpe do toho. Tak ten zcela jistě nepochopil velikost mého génia. Slečno nebo paní, já si vážím vaší práce a mám taky pár nápadů co by se dalo změnit. I když ne zdaleka tak propracovaných jako je ten váš. Ale když Vám dávám objektivní námitky, tak si to zkuste propočítat. Jenom si představte, že ti lidé, kteří teď chodí volit do škol, kde je několik tříd, často i několik pater, by přišli na poštu...Nevím jak u Vás, ale u nás je pošta o dost menší než škola...navíc je tam omezený počet přepážek. Dnes si váš může odškrtnout brigádník nebo důchodce ve volební komisi. Na Váš systém by bylo potřeba dost proškolených pracovníků pošt. Za přihrádku na poště nemůže vlézt každý. A vyplácet nějakou odměnu už vůbec ne. Každý člověk, který pracuje s penězi musí mít hmotnou zodpovědnost. Na to si nemůžete najmout jen, tak pár studentů. Tak si to jenom představte a nebo si to spočítejte a uvidíte, že celý Váš dokonalý systém skončil. Vymyslete tam způsob, jak by mohl Váš nový volič odvolit a teprve následně si vyzvednout odměnu. Takže něco takového, že by přoškolená volební komise nějakým způsob označovala využité a nevyužité lístky a teprve následně by bylo možné vyzvednout si odměnu...S pozdravem Turbo

Jarmila 7.6.2006 7:44

Reforma voleb a referend

Zastupitelská demokracie je v současnosti pouhá fraška, demokracie ve skutečnosti neexistuje. Kdo tohle ještě nepochopil a chodí stále jako vůl k volbám, ten jen svou hloupostí akorát legalizuje domluvené levopravé zločince a zloděje. Ve světě již existují dokonalé volební návrhy přímé demokracie, ale vrcholoví zločinci, pardon politici se pochopitelně zastupitelské demokracie nechtějí vzdát- kapři si přece svůj rybník nevypustí. Zde je návrh reformy voleb, který nemá chybu, přesto o něj nikdo nestojí.

http://www.zvedavec.org/clanky_1332.htm

http://www.zvedavec.org/clanky_1332.htm

orel 7.6.2006 10:58

Re: Reforma voleb a referend

Já jsem volil ODS a jsem na to hrdý.

orel 7.6.2006 10:58

Re: Reforma voleb a referend

Já jsem volil ODS a jsem na to hrdý.

orel 7.6.2006 10:59

Re: Re: Reforma voleb a referend

Opravdu nechápu, jak se to tu objevilo dvakrát. Ale to nakonec nevadí, protože ODS je nejlepší a hodlám ji volit i nadále.

Stanislav 7.6.2006 11:43

Re: Re: Re: Reforma voleb a referend

Jste na svou volbu dvojnásob hrdý ... ;-) ... já volil stejně a nejsem na to hrdý, ale za ČSSD bych se musel stydět, o KSČm nemluvě. K ostatním parlamentním bych se také nerad hlásil ...

kocourek 7.6.2006 12:38

Re: Re: Re: Re: Reforma voleb a referend

jJa si myslim,ze alespon male reseni by tady mohlo byt.Jestlize jsem s praci poslance nespokojen,aby mohl byt odvolatelny a za dalsi,jestli jsem zs jeho praci nebyl spokojen,na dalsi 4 roky jsem ho proto nevolil,proc dostava odstupne a to jeste tak horentni?Co dostanete vy,ja ,kdyz podnik konci a jsme na ulici,ne proto,ze bysme spatne pracovali.Kdyby  o tyto vyhody prisli(4 roky se valet a pak jeste dostat odskodne),plno vychcanku by si pekne rozmyslelo do politiky lezt.Dokud politikabude takove svinstvo jake je,dokud ruka ruku myje,lepsi to nebude.Je zajimave jak na svych platech,vyhodach ,se dovedou jednohlasne dohodnout a nikomu nevadi,ze hlasovali komunisti,ze hlasovali z ODS,kteri okradaji chude,ze hlasovali z CSSD,kteri rozdavaji nase dane,ze hlasovali z KDu,kteri by se meli drzet hesle "nepokrades".Proste,jsme divny narod.Bud nam vadi absolutne vse nebo nam nevadi  absolutne nic a stredni cesta v nedohlednu.Dneska si za vse,co se u nas  deje muzeme sami,my vsichni.