18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

NÁPAD: Štve vás nenávist? Zakažte ji!

Štvou vás nenávistné komentáře na sociálních sítích? Ubližují vám? Zraňují vás? Mrzí vás a musíte na ně neustále myslet? Je nejvyšší čas s nimi něco dělat. A není nic jednoduššího než je zakázat, co myslíte?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Herda 6.8.2022 9:22

R^

J. Vintr 5.8.2022 17:21

Spousta archivů z doby druhé světové války je dodnes nepřístupná. Není to jen specialita Ruska. V historii se odehrála spousta špatných věcí, které nebyly patřičně odsouzeny. Třeba ti skvělí Ukrajinci mají z období druhé světové války velký škraloup, když jejich milice bestiálně vraždily židy, Poláky - i Čechy. A v současnosti jsou pachatelé těchto strašných zvěrstev ukrajinským režimem oslavováni jako národní hrdinové....

J. Farda 5.8.2022 12:48

P.S. Ad Katyň - Stalin, který ty vraždy nařídil, a masový vrah i Rusů samých, je pro řadové Rusy třetí největší postavou ruské historie. Pan Klaus by možná řekl signifikantní, pro Vás je to evidentně jen nicotná lapálie, protože nediskutujete k předloženým faktům ad rem, ale jen mlžíte prázdnými floskulemi zastánců pútinoruských vrahů! :-/Rv

J. Farda 5.8.2022 12:41

Kdo se nevyrovná s historií, nevyrovná se se současností a rezidua přetrvávají. V Rusku jsou informace o vraždách v Katyni před 80ti lety rozhodnutím jejich soudu stále tajné. Divné, ale Vám to divné nepřijde - mně rozhodně ano, protože vraždění jako metoda řešení problémů je tam opět preferovaná. Žijte si ve svém latentním, ale nepřiznaném, rusofilství jak chcete ... ;-€

J. Herda 5.8.2022 3:40

Nechcete před námi zatajovat realitu? Ale činíte tak. Jako právnička byste měla vědět, že zlé verbální útoky mohou být napsány i velmi promyšleně a chladnokrevně, tedy bez nenávisti. Jejich cílem je druhého člověka poškodit, zostudit, zdeptal, srazit, zesměšnit, znevěrohodnit. Nejlépe nějakou dehonestující lží. A Vy si dovolujete ty poškozené nazvat křehkými dušičkami. A i kdyby ten útok byl napsán v momentální ztrátě soudnosti a v emocích, pak má ten pisatel možnost, až se zase vzpamatuje, se alespoň krátkou větou omluvit. Tím by se přece vyhnul případným nepříjemnostem. Ale o tom jste se ani slovem nezmínila. Kupodivu. Omlouváte nenávistné útoky nezvládnutými emocemi způsobem, jenž by se Vaší odbornou terminologií dal nazvat nadržováním pachateli. Vlastní nenávistí může být člověk velmi zneklidněn, ale současně se cití být silný ve chvíli, když se už odhodlá k činu. Pociťuje úlevu. Důvod? Představuje si, jak se bude cítit jeho oběť. Tedy jaké emoce bude prožívat. Jaké bude muset ustát. Posmívat se ja křehkým dušičkám těm, na nichž si veřejně smlsnul nějaký šmejd , je u právničky a kandidátky na senátorku pozoruhodné či spíše hodné zvýšené pozornosti.

Politici mají možnost kultivovat způsob komunikace ve veřejném prostoru vlastním příkladem. Co je vede k tomu, že tolerují např. na svých twitterových účtech projevy i té nejhrubší a nejpodlejší sprostoty? Možná jsou nad věcí jako Vy. Možná si někde přečetli, že potlačovat emoce není zdravé a poskytují hulvátům a trollům všeho druhu možnost si ulevit a vyzvracet se na ty, v nichž pktřebují ve své škodolibosti (a ano, často i nenávisti) vyvolat emoce, mnohem nepříjemnější, což zcela uniká Vaší pozornosti. Pozornosti právničky.

Váš článek považuji za zavádějící až demagogický, a z morálního hlediska za škodlivý tím, že stojíte na špatné straně.

J. Vintr 4.8.2022 18:59

Vraždy v Katyni spáchali lidé, kteří jsou už davno mrtví. Dnešní lide za ně žádnou zodpovědnost nenesou, bez ohledu na to, jestli přiznávají nebo popírají kdo je spáchal. Váš expresivní slovník v hodnocení současného Ruska svědčí o tom, že slepě věříte lžím, které právě za účelem vyvolání této iracionální nenávisti produkují naše mainstreamová média. Účel je jasný, svést krizi, kterou nám připravila EU a její poslušný mopslík Fiala, na Rusko a na Putina. Který s tím opravdu, ale opravdu nemá vůbec nic společného. Mýlíte se v tom, že jsem rusofil. Naopak jsem se k Rusku stavěl vždy spíš negativně. Ale ta spousta lží, které se v současnosti na Rusko kydají, mi v podstatě nedává jinou možnost, než být na jeho straně.

J. Farda 4.8.2022 17:54

Milý pane Vintře, mýlíte se alespoň v mém případě. Nenávist nechovám k Rusům ani k Rusku, ale vůči vražedným bolševorusákům a vražednému režimu v Rusku opět fungujícím. Až 13. dubna 1990, za dnešními Rusy nenáviděného Jelcina - hned za Gorbačovem - Rusko konečně přiznalo vraždy v Katyni. Nyní za Putina, i když to přiznání už nemohou odvolat, se o nich opět nesmí mluvit. Vám, co dnes popíráte putinovský návrat k bolševovražednému velkorusáctví, momentálně na Ukrajině, k rusáctví adorujícímu jako třetího nejpopulárnějšího Rusa historie vraha Stalina, bych klidně putinovskou vládu dopřál, ale mým dětem rozhodně ne. Ostatně, vy současní rusofilové máte možnost odejít tam jako kdysi naivové z Interhelpa - mně stačil jeden 21. srpen 1968! [>-]

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3075074-pred-triceti-lety-soveti-prestali-lhat-o-katyni * https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/rusky-nejvyssi-soud-masakr-v-katyni-je-dal-prisne-tajny_192274.html * https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusko-zna-viteze-souteze-o-nejvetsi-osobnost-vlastnich-dejin_200812291107_kbrezovska

P. Čech 4.8.2022 17:07

To také je zhusta využíváno politickými stranami při jejich volné soutěži v boji o moc nad občany. Je to zásadní a základní chyba našeho politického systému.

D. Ondrejkovič 4.8.2022 16:28

Slaměný panák: Vezmeme absurdní a zcela raritní extrém, který reálně nikdo nezastává a následně jej připíšeme protistraně. Pak jej demonstrativně cupujeme na kousky. Následně se snažíme vyvolat dojem, že stejně snadno se lze vypořádat i se všemi ostatními argumenty protistrany.

J. Soukup 4.8.2022 12:34

Nenáviyt je In 😉

P. Čech 4.8.2022 10:23

Žádoucí není žádná nenávist. Je to pouhá nežádoucí emoce, která nikdy nikam nevede, jen k problémům. Bohužel na nenávisti je postaven celý, nejen náš politický systém. Na vzájemné nenávisti mezi politickými ideologiemi jednotlivých politických stran. Tyto totiž bez nenávisti, kdy lidé používají především rozum, nemohou ani existovat. A tady je prapříčina problémů a nefunkčnosti systémů, založených na vládě a moci politických subjektů. Pod pojmem "politický subjekt nerozumím jednotlivé, přímo zvolené zástupce občanů.

J. Vintr 4.8.2022 8:48

Některá nenávist je evidentne naopak žádoucí. Dřív to byla nenávist vůči lidem, kteří ze sebe nechtěli udělat pokusné králíky farmaceutických firem, teď je to zase nenávist k Rusku a všemu ruskemu. Mainstreamová se snažila a snaží ze všech sil tuto nenávist vyvolávat a podporovat.....

P. Čech 4.8.2022 7:32

Ano, "emoce zakázat nelze".V tom má autorka pravdu. Nicméně co lze, je ty emoce záměrně a cíleně nevyvolávat a nebičovat. To bychom ovšem museli zcela převrátit náš politický systém, který je na emocích (volné soutěži politických stran) založen. Co je to ona každá předvolební kampaň v té volné soutěži? No přece bičování emocí a jejich vyvolávání tam, kde to je nejméně vhodné. Šíření a vyvolávání nenávisti k lidem jiného politického názoru než je ten můj, co to je? Opět vyvolávání emocí, nic jiného. Nenávist nelze zakázat, ale je možno ji nevyvolávat. To ovšem znamená jediné. Zrušení čl.5 ústavy a to bez jakékoliv náhrady a zásadní změnu volebního zákona. Změnu v tom smyslu, že bude obecně zavedena přímá volba zástupců občanů v moci zákonodárné a výkonné a tím i zrušena nepřímá volba zástupců politických stran a hnutí tamtéž.

A. Kelin 4.8.2022 6:58

Vypadá to spíš na instrukce dle aktuální situace. Universální návod nestačí. Podle toho co jsem viděl, ty instrukce jsou z ulice Na Zátorce 16. Tam má ostatně teplý pelíšek i Zbytek a další zasloužilí soudruzi. :-/

P. Diviš 3.8.2022 22:43

On za to nemůže, to je mimo jeho rozsah.

V. Braun 3.8.2022 20:31

Jak píši jinde, emoce nikdo nezakazuje, nezakazuje ani činy na základě emocí, jen některé takové činy se trestají. Například když v nenávistné emoci někoho zraním nebo zabiji tak jsem dle zákona potrestán. Nebo paní Kovářová chce takové tresty zrušit? Pochybuji. Proto jej její řečnická otázka o zákazu emocí naprosto mimo mísu. Buď to paní Kovářová neví a nedokáže rozlišit, což pochybuji, takže se domnívá, že to nedokážou rozlišit čtenáři. Podle většiny příspěvků má pravdu, bohužel.

V. Braun 3.8.2022 20:27

Nic proti kritice, ovšem je třaba "budete viset" kritika?

V. Braun 3.8.2022 20:25

Omezit nadávky a sprosťárny .... 4 slova ... nadávka. Bravo pane čermáku.

F. Žůrek 3.8.2022 20:10

"Buď vy, anebo oni" - říká autorka. Je to vlastně otázka (lidské) existence, která budí emoce. A jak to řešit? Po dobrém anebo po zlém a tady je celý problém. Je to o lidském chování... Zdař Bůh!

V. Čermák 3.8.2022 18:02

Tak Emoce trestat netřeba, lze je vyjádřit i Slušně. Lépe by bylo omezit Nadávky a Sprosťárny, ale to by si Havloidi ani neškrtli, takže Nic. V opačném gardu k Trestání podle Ideologického mustru jistě dojde. Viz níže Koudelka vs. Nenávistníci k Vystrčilovi a Pekarové...;-DRv

J. Černý 3.8.2022 17:26

Váš slovník ukazuje, že máte přímo kančí koule;-D

J. Černý 3.8.2022 17:23

Učitel Koudelka t.č. v BIS chce trestat nenávist vůči Adamové - Pekarové a Vystrčilovi. Copak občané mohou za to, že Pekarová se chová jako husa a Vystrčil jako osel ?

V. Chrastina 3.8.2022 17:00

R^!!

V. Chrastina 3.8.2022 16:47

R^R^R^!!!!!!VVV

P. Hák 3.8.2022 16:46

No ale zkusit to můžu, ne? :-)

V. Chrastina 3.8.2022 16:42

Pane Háku, Novák vám nemůže kloudně odpovědět stran Okamury, jelikož to nemá ze své hlavy, nýbrž z tisíckrát opakované lži našich pseudodemkratů a jim podléhajících medií. Tam je ten zakopaný pes!!

J. Jurax 3.8.2022 16:41

Nenávidět nenávistné projevy je nenávist správná a tudíž beztrestná. Akorát je třeba pečlivě zvážit, které nenávistné projevy je povolené, správné, ba nutné nenávidět, abychom nenarazili.

J. Jurax 3.8.2022 16:31

Když čtu diskuzi pod Vaším příspěvkem, pak pozoruji, že nenávist dělíme na nenávist správnou a nesprávnou, přičemž za správnou má jeden každý jedině tu svou. A správně nenávidí ty nesprávně nenávidějící.

V. Hlad 3.8.2022 16:25

Víte o někom, koho zabil Hitler ?

V. Chrastina 3.8.2022 16:23

Pravda pravdoucí, paní Kolářová, ale co uděláme s těmi, co mají tu moc uzákonit cenzůru na emoce. Jsou to asociálové? Bezpochyby! V tom případě lze označit naši současnou fialovou vládu za asociální, a s ní celou slavnou a přeslavnou EU. Nic naplat, kdykoliv člověk pomyslí na tato peudopolitická a pseudodemokratická uskupení, cloumají s ním nenávistné emoce. Proč nenávistné? Inu protože jednomu nemůže být jedno, když mu někdo zlovolně upírá životní jistoty, a právě tohle činí lidem vláda pětikolky a ovšem také EU jako taková. Tož tak!!