2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

NÁPAD: Štve vás nenávist? Zakažte ji!

Štvou vás nenávistné komentáře na sociálních sítích? Ubližují vám? Zraňují vás? Mrzí vás a musíte na ně neustále myslet? Je nejvyšší čas s nimi něco dělat. A není nic jednoduššího než je zakázat, co myslíte?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Urban 3.8.2022 10:59

Sociální sítě ale nejsou rodina.

B. Rameš 3.8.2022 10:49

Po létech strávených na různých fórech a chatech v bažinách internetu mohu doporučit pouze jedno: řiďte se poučkou "úroveň jednotlivých příspěvků vypovídá o úrovni jejich autorů, nic více, nic méně". Jinak se z toho zblázníte. Ovšem existuje nějaká hranice. Pokud mně někdo opakovaně píše vzkazy typu "přeju ti, aby tvoje děti umřely na rakovinu" nebo "přeju si, aby celá tvá rodina uhořela za živa" tak ten BAN prostě dostane. Ono totiž když moudřejší vždy ustoupí, svět ovládnou blbci.

T. Hraj 3.8.2022 10:49

Nenávist je především velmi silné slovo. A lepí se dnes bez přemýšlení na cokoli. Nepotkal jsem osobně nikdy člověka, který by skutečně nenáviděl třeba imigranty, homosexuály, ale ani například politické názorové oponenty.

T. Hraj 3.8.2022 10:33

Nenávist může mít myslím ještě různé další příčiny. Například když vám (nebo vašim blízkým) někdo provede něco hrozného. Závidět mu asi nebudete, ale dost pravděpodobně ho budete nenávidět. A lze říci, že oprávněně.

Ale závist JE silnou (negativní) hnací silou. Zhouba závisti tkví už v tom, že jeho podstatou je srovnávání se s jinými (a představa sebe na jejich místě). Místo abych se srovnával s tím, čím můžu být já zítra.

P. Hák 3.8.2022 10:06

Ne že by paní autorka s těmi emocemi neměla pravdu, ale podstata věci je v něčem jiném. Jak už tu psal pan Kuhaj, za "nenávist" je často účelově označováno něco, co nenávistí vůbec není, pouze je to zveřejnění nepohodlných faktů. Naopak skutečná nenávist, provázená hulvátstvím, urážkami a dokonce někdy výhružkami je tolerována, je-li zaměřena "na tu správnou stranu".

Boj proti nenávisti v pojetí současné vlády není žádným bojem proti nenávisti, ale nástrojem, jak zatočit s politickými oponenty. Je to asi nejnebezpečnější ze všech vládních aktivit, protože rýsuje přímou cestu k diktatuře.

R. Doubravský 3.8.2022 10:01

Pokud vás někdo nenávidí, může vám to dát vědět mnoha přijatelnějšími způsoby, než tím, že je vás třeba pověsit. Hlídejme si úroveň, nebo se dialog zvrhne v řev vzteklých primitivů. Inspiruje to frustráty, kteří pak jdou házet klády na koleje (jako jistý Balda).

P. Hák 3.8.2022 10:01

R^

J. Ptáček 3.8.2022 9:59

Autorka má velikou pravdu, nenávist je produktem emocí. Stejně jako třeba závist a celá řada dalších projevů. Ty se těžko krotí. Jen bych autorku, které si velmi vážím, doplnil. Uvnitř ať se každý podobnými emocemi třeba udusí, nebo naopak bez nich nemůže existovat. Ale navenek, ve vztahu k okolí, by měl každý mít určitou emoční brzdu a tou je SLUŠNOST. Je to jistě určitý druh pokrytectví, ale než někomu vědomě ublížit...?

F. Svoboda 3.8.2022 9:53

Úvaha je jistě podnětná. Nutno však předeslat, že základem nenávisti je závist. Tu je možné a nutné především nejen potlačit, ale zcela vymazat ze svého myšlenkového obzoru. Závist je nejen zárodkem nenávisti, ale dle křesťanského učení také ten nejhloupější hřích, který nikomu nepřináší jakýkoliv "užitek", byť pouze domnělý. Ještě chci zdůraznit, že závist a k tomu neschopnost je prvopočátečním základem komunismu a dalších levicových úchylek. Proto pouze potlačením závisti a snahou k tvořivé činnosti se můžeme úspěšně tzv. vyrovnat s komunistickou minulostí ve společnosti a především v každém z nás.

V. Kuhaj 3.8.2022 9:51

A k tomu je potřeba připočítat "nenávist", coby manipulativní produkt jistých skupin, která ovšem ve skutečnosti nenávistí není, je jen vyjádřením názoru.

R. Gramblička 3.8.2022 9:47

nabádání k trestnému činu nutně s nenávistí nesouvisí. A taky záleží k jakému tr. činu. Mělo by být nabádaní např. k neplacení alimentů trestné? Nemyslím si

R. Tichý 3.8.2022 9:43

Emoce uz zakazuji, vcetne lasky. Jak jinak si vysvetlit podpis pred sexem?

Nicmene webove prostredi by malinko vycistilo, kdyby kazdy diskutujici psal pod jedinecnou registraci a soudy probihaly rychle.

R. Gramblička 3.8.2022 9:43

tož tak o vašich tvrzeních platí to samé

R. Gramblička 3.8.2022 9:42

nějaké příklady by nebyly?

J. Nevrkla 3.8.2022 9:40

Neustálá protiruska rétorika našich politiků a médií není zárukou pravdivosti? To máte plnou pravdu. Ale nenapadlo mě, že by ve skutečnosti měli Rusko rádi a fandili mu. Vidím, že všechno je možné.:-)

P. Diviš 3.8.2022 9:36

Tvrdíte vy, což není žádná záruka pravdivosti.

R. Gramblička 3.8.2022 9:36

exactly R^

T. Hraj 3.8.2022 9:33

R^;-D

T. Hraj 3.8.2022 9:30

R^

R. Langer 3.8.2022 9:29

Pomníky soudruha Marxe už staví soudruzi z Brusele, takže ano, určitě je to správné! ;-D

J. John 3.8.2022 9:29

„You know, a free press is not freedom for the thought you love, but rather for the thought you hate the most. People need to tolerate the Larry Flynts of the world so they can be free.“

„Víte, svoboda tisku není svobodou pro myšlenky, které se vám líbí, ale pro myšlenky, které vysloveně nenávidíte. Lidé musejí strpět Larry Flynty tohoto světa, aby mohli být svobodní.“

Larry Flynt

T. Hraj 3.8.2022 9:28

No, v USA toto všechno v rámci svobody projevu opravdu možné je. Počítá se s tím, že zdravá společnost se s podobnými jevy vypořádá (spontánní sociální exkomunikací takových lidí). Nesmí se pouze explicitně podněcovat k násilí.

Že je tam dnes reálná svoboda projevu mnohem užší než jak ji stanovuje ústava je věc jiná.

T. Hraj 3.8.2022 9:22

Ne, nejde tu jen o emoce a jejich (ne/kontrolu). Nejde o lidskost a shovívavost vůči těm kdo se čas od času neudrží. Jde svobodu projevu. Včetně toho negativního.

Kanadský zákon bill C-16, nařizující lidem používat zájmena (a "zájmena") dle volby oslovovaného, byl přijat s odůvodněním, že oslovovat lidi správným zájmenem je přeci výraz "základního respektu" a "slušnosti". Co když ale někoho nerespektuji? Co když mu CHCI říci něco neslušného, co když ho CHCI urazit, protože se domnívám, že si to zaslouží? Co když ho nenávidím a CHCI mu to říci? Má mi to zakázat zákon?

Bude svět lepší, když se zakáže neslušnost? Sociální inženýři v odpovědi nezaváhají. Svoboda jednotlivce není v jejich slovníku.

J. Ganaur 3.8.2022 9:11

Tak jistý Kléma v jisté době říkal, že se učí v Moskvě, jak kroutit krkem svým oponentům.Pak to uvedl do praxe....Mělo by být dovoleno pokládat květiny v místě atentátu na Heydricha, stavět pomníky (sochy) Hitlera, Stalina?Opakované nenávistné výroky už nejsou emoce!!!!!!!

P. Kubáč 3.8.2022 9:07

Při vší úctě - Stát je dnes větší lhář a konspirátor než lháři a konspirátoři na Internetu. Část jeho lží je zaslepený aktivismus ( lékaři a inženýři ze Sýrie, Green deal ) a část je prostá blbost bez opory v realitě ( tečka za covidem ) - tyto a všechny ostatní lapsy by státní správa neměla zatloukat, ale veřejně probrat, omluvit se, poučit se....

To by konspirátorům vzalo značkou část větru z plachet - ne jako dneska - kdy 90% populace nevěří 90% oficiálních informací.

R. Langer 3.8.2022 8:37

R^

R. Langer 3.8.2022 8:36

Takže vy nenavidíte nenávistné projevy? Takže byste měl být bezpochyby potrestán! ;-)

R. Langer 3.8.2022 8:34

Já jsem si nevšiml že by tady někdo nadával Ukrajincům jako Herdekbaba komukoliv. Máte nějaký konkrétní příklad? :-P

P. Pepax 3.8.2022 8:34

To že někdo celý den číhá na různých internetových diskuzích aby hloupě napadl jakýkoliv jemu nevhodný příspěvek není nenávist, ale psychické postižení, nebo prostě idiotismus.

V. Braun 3.8.2022 8:26

Vady to nemá, spíše problémy jak a co rozlišovat, tam s vámi souhlasím. A souhlasím i v tom, že příspěvky obecně nenavistné k Rusům dle mého názoru definici nenávisti splňují a neměly by v diskusích být. Ohavný je Ruský režim, nikoli lidé jako takoví.