2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MR 6.6.2009 10:20

Re: husité

Pokud myslite tzv detskou krizovou vypravu,tak se trosku dovzdelejte,rozhodne to nebylo tak ze by papez nebo kdokoli jiny naridil detem odejit bojovat do Svate zeme

Švýcarsko 2008 6.6.2009 10:30

Re: husité

Bern - Po 226 letech byla ve středu ve Švýcarsku rehabilitována údajně poslední odsouzená evropská čarodějnice Anna Göldiová.

V Evropě jde zřejmě o první podobný případ rehabilitace. Göldiová je jednou z posledních tří žen, které byly v Evropě za spojení s ďáblem popraveny.

Osmačtyřicetiletá chudá služebná Göldiová zemřela rukou kata v červnu 1782. Byla uznána vinnou, že osmileté dceři svého pána Johanna Jakoba Tschudiho, kterou měla na starosti, přičarovala do mléka špendlíky. Dívenka také podle výpovědí svědků několikrát plivala hřebíky.

Göldiová se při mučení přiznala ke spojení s ďáblem. Soud ji 13. června odsoudil k trestu smrti, původní obvinění z čarodějnictví ale změnil na travičství a soudní spisy zničil. Trest byl vykonán neprodleně. Změna obvinění pro Göldiovou znamenala jen to, že místo upálení zaživa jí kat sťal hlavu.

Regionální parlament východošvýcarského kantonu Glarus ve středu Göldiovou prohlásil za nevinnou a nazval tehdejší proces justiční vraždou. Protestantská církevní rada, která služebnou tehdy soudila, totiž neměla soudní pravomoci. Navíc nechala údajnou čarodějnici popravit, třebaže podle tehdejších zákonů za travičství bez smrtelných následků hrdelní trest nehrozil.

Ludva 6.6.2009 11:03

Re: husité

I kdyby upálili jen jednu nevinnou ženu, je to dostatečný důkaz, že hesla typu: Bůh je láska jsou jen lidská slova.

Vion 7.6.2009 4:42

Re: husité

A husiti, ty dobráku, byli podle tebe kdo? Hinduisté?

Mirek F. 6.6.2009 9:14

Re: husité

"Nevzdělaná lůza, které nebylo nic svaté, ideoví fanatici" teď jste nechtěně uhodil hřebíček na hlavičku, husité jsou zavrhování i z těchto důvodů. Jenže je třeba si uvědomit, že tohle je výsledek sebestředného pohledu, z hlediska  křesťanů jiného směru nebo "pohanů" zas nebylo nic svatého papežencům, kteří tvrdě potírali ohněm i mečem jakoukoliv jinou víru. Ale když tohle na vlastní kůži zakusí katolíci, hned se jedná o barbarství (což IMHO bylo, leč oboustranné).  

Vlad 6.6.2009 10:09

Re: husité

Kdo to říkal, že u husitů zná každá žena bibli líp než biskup? Ne že bych se husitů zastával, ale pan S. si chce vysloužit od Germánů metál.

Marat 6.6.2009 12:30

Re: husité

Tak to Vlado cintáte. Nikdy nic takového na Costnickém Koncilu kardinál Piccolomini nepronesl. Nemohl, v době kdy kocil začal mu bylo pouhé čtyři roky a když končil tak jedenáct. Ani v té době malé děti nemohly být kardinály a zůčastnovat se koncilu. To je výmysl některého českéno vlastence v devatenáctém století. Tak jako výrok o význámu Čech připisovaný kancléří Bismarkovi. Nejne Rukopisy čeští vlastenci sfalšovali. Možná že je to výrok tohjo největšího prznitele české historie, Lojzka Jiráskovic.

Že by husité byli takovými vzdělanci? Vždyť se opravdu jenalo o tu nejhorší lůzu. Sám Žiška byl po celý život lapkou a jen na krátko zazáříl jako hejtman husitu. Do husitských válek zavedl taktiku lupiču a to znamenalo úspěch proti ritířum.

Jura Jurax 6.6.2009 23:13

Re: husité

Do husitských válek zavedl taktiku lupiču a to znamenalo úspěch proti ritířum.

Vaše hodnocení Žižky je je samozřejmě chybné a odporuje známým historickým faktům, jichž je pohříchu ovšem před dobou husitskou velice málo. Ale ten Váš výrok o taktice je pozoruhodná hovadina nasvědčující, že o středověkém válčení a husitském zvláště moc nevíte. Mohl byste tu taktiku lupiču trošku rozvést a doložit příklady?

Vion 7.6.2009 4:54

Re: husité

Ano, bylo oboustranné, ale vytýká se pouze katolíkům. Tedy v Čechách. Vůči husitství tady vládne hloupý ahistorický sentiment, o luterství a kalvinismu u nás nikdo nic kloudného neví a na katolicismus se šmahem reaguje se zavile nenávistným fanatismem. To vše umocněno situací, kdy svůj "názor" může vyplesknout kdejaký nevzdělaný trouba, což je, bez vší úcty, většina přispívajících. Podle toho pak ty diskuse vypadají.

Gule 6.6.2009 9:40

Re: husité

A vůbec není náhoda, že se chování Husitů náramně hodilo levicovému ksindlu do krámu, neboť vyznává stejné "hodnoty" jako oni. Loupit a vraždit. Autor je určitě levičák!:-/

M. Zima 6.6.2009 9:40

Jo, určitě, na Západě jsou Husité lúza a proto postavili např. ve Wormsu Husovi pomník, Vy troubo.

ucitelas 6.6.2009 10:47

Re: Jo, určitě, na Západě jsou Husité lúza a proto postavili např. ve Wormsu Husovi pomník, Vy troubo.

Hus a husité není totéž debile!

Marat 6.6.2009 12:35

Re: Jo, určitě, na Západě jsou Husité lúza a proto postavili např. ve Wormsu Husovi pomník, Vy troubo.

Blbe Blbounoviči, Hus neměl a nemá z husity nic společného. Byl totíž upálen před vznikem husitu. Byl to fahnatický páter a to církvre  římskokatolické. Jiná církev v té době neexistovala. Tá slavná husitská doba byla vytvořena až v devatenáctém století vlasteneckými psáčí, především Jiráska.

Harpyje 6.6.2009 13:56

Re: Jo, určitě, na Západě jsou Husité lúza a proto postavili např. ve Wormsu Husovi pomník, Vy troubo.

Vaši neznalost českých dějin omlouvá fakt, že nejste Čech, Zíma. ;-D ;-D ;-D

vlasta.232 6.6.2009 9:03

pro zn: PROKOP

To jak reagujete na moje slova je usměvné! Jste to především vy komunisti, kteří se k tomu to zpusobu uchylujete z 99%!  Ano moje otázka byla záměrná, protože vím po studiu archivu  STB- ŽE FARÁŘI ALE PŘEDEVŠÍM VYŠŠÍ HODNOSTÁŘI TÉTO církve byli ve vysokém % agenty STB!

Prokop 6.6.2009 9:50

Re: pro zn: PROKOP

Je vidět, že jste mně podle příspěvku dokázala zařadit mezi komunisty.Je to typické pro bývalé kádrováky, kteří mně řadili před 20 ti lety zcela na opačnou stranu. Buď Vám tato metoda kádrování lidí přetrvává z minulého režimu, nebo ji úspěšně přejímáte.STB=StB?

Mirek F. 6.6.2009 8:52

středověké principy

pokud se katolíci domohli ve společnosti výsadního postavení a stali se arbitry morálky, bylo  úkolem  církve být morálním majákem neboť byla svorníkem, který tehdejší společnost držel pohromadě, nemorální kněz či soudce se nedal brát vážně a hrozil pád do chaosu. 

Pan Steigerwald blazeovaně píše z hlediska dnešní doby, kdy farář, alkáč s holkou v posteli vyvolá v necírkevních řadách maximálně pobavení a pár článečků v Blesku,  jenže pro středověkého člověka, jehož osa života se točila kolem Boha - byla zkaženost církve něčím, co se rouhalo nebesům  a ohrožovalo spasení - smysl čili smysl stvoření a existence světa,  něco takového bylo třeba vymýtit.  

-ferry- 6.6.2009 8:50

Není to tak dávno ...

... jen pár týdnů,když TV Barrandov uvedla jakýsi film ze sedmdesátých let.Jeho název jsem už zapomněl,on ani nestál za zapamatování.Ale autorem námětu byl zde zmiňovaný Karel Steigerwald.A titulní roli hrál s nevšedním umem Jiří Bartoška.Film byl dokonalý socialistický realismus,tako vý Rejžek by si na něm zgustnul.Mladý inženýr opustí Prahu a jde do terénu budovat most.Nebo tunel ..už nevím.Pan Steigerwald dobře věděl,jak se s úspěchem živit.Podobných námětů,nebo scénářů vytvořil v době reálného socialismu dost a dost.Po převratu jak se říká zadýsloval,tedy přešel na druhou stranu a začal špinit ty,kteří se mu starali o dobré živobytí.Kdo žil jednou na vysoké noze,chce tak žít dál.Změnit názory a retoriku je to nejmenší.Takových lidí dneska je ...  Klaus,Topolánek,Paroubek,i ten Rejžek ...  Jde jen o to,kdy lidi pochopí,že ti,kteří jim dneska nalévají do žil nenávist,jsou ti samí,kteří těm komunistům kdysi lezli mezi půlky až bůh bránil.Čím dřív se to pochopí,tím líp ...

jadoko 6.6.2009 10:47

Re: Není to tak dávno ...

R^

Marat 6.6.2009 17:35

Re: Není to tak dávno ...

Nikdo,kdo se živol žvaněním nebo psaním nebyl a není lepší. Ani nikdo "vot kumštu", divadel, filmu atd. Ti všichni se řídí zásadou, že čí chleba jí, toho píseň pějí.

Vykupitel 6.6.2009 8:48

Jan Hus

byl docela obyčejný pomatenec a nebyl zdaleka v Evropě jediný, kdo skončil na hranici. Hlavně, že jsme si ho vzali za vzor - A PODLE TOHO TO TADY VYPADÁ!!!!

Ludva 6.6.2009 8:57

Re: Jan Hus

Byl to katolický fanatik a jeho učení, jakkoliv dobře míněno, vedlo k občanské válce, při které byla vyvražděna půlka Čech a rozvráceno hospodářství.

MR 6.6.2009 10:18

Re: Jan Hus

Spise bych rekl ze se Hus snazil o napravu pomeru v katolicke cirkvi,kdy cirkevni vrchnost "kazala vodu a pila vino",ale se zbytkem souhlasim.Tzv husitske hnuti je temnou strankou nasich dejin a kdyby ho ke svym ucelum nepouzili obrozenci a pozdeji komuniste tak by se o nem dnes hovorilo uplne jinakRv

Ludva 6.6.2009 11:01

Re: Jan Hus

Fanatikem je každý, kdo chce, aby jiní lidi žili podle jeho představ. Snažit se, aby se taková mocenská totalitní organizace, jakou tehdy byla církev, vrátila k prostému životu v chudobě, bylo totéž, jako chtít po komunistech, aby svého postavení nezneužili.

vlasta.232 6.6.2009 8:36

PANE FARÁŘI VEJNARE

mohl by jste nás informovat, co je pravdy na tom, že právě ve vaši církvi bylo nejvíce Vašich farářu spolupracovníky STB??? Čím pak to bylo??????

Sýček 6.6.2009 8:38

Re: PANE FARÁŘI VEJNARE

To proto, že se pravdy drželi a každému ji přáli! ;-D

Prokop 6.6.2009 8:50

Re: PANE FARÁŘI VEJNARE

Argument jak noha.K tématu nic nevím,  tak obviním ze spolupráce s StB.Vlasto, Vlasto, s tak nízkými způsoby do diskuze o národní historii?

Emanuel 6.6.2009 20:31

Re: PANE FARÁŘI VEJNARE

Ve všech církvích bylo tajných spolupracovníků STB zhruba stejně, asi 10 -12%. Čím větší měla STB o tu kterou církev zájem, tím více lidí v ní naverbovala. Je tedy zřejmé, ve které jich měla procentuálně i absolutně nejvíc. Takže je dobře, že jste se mě zeptal. Někdo si z Vás udělal dobrý den. Emanuel Vejnar

Mgr. Milda 6.6.2009 8:35

Článek vyjadřuje názor druhé strany, to je třeba přijmout.

Přesto je v naší historické vědě dost značná nerovnováha. Pekařovy Dějiny byly za totality zakázány, protože jsou přísně vědecky podložené a Husité v nich nebyli zrovna na straně hrdinů. Palackého Dějiny jsou opět silně poplatné době, kdy se česká veřejnost začala zvedat na vlastní nohy, extrémní příklad jsou Rukopisy, zfalšované dokumenty z doby, kdy v celé Evropě chybí písemné zprávy. Palacký nemohl jinak, než oslavovat dobu, ve které se Evropa před Čechy třásla strachem. Jde o dobu už dávnou, bylo by na čase, abychom se do Evropy vrátili jako konstruktivní členové EU. Pro naše školáky bychom však měli mít nové, objektivně správné a prameny doložené učebnice, zejména však i z doby 1938 až 1990, jenom tak bude mládež schopna, převzít jednou odpovědnost.

Náčelník Skvrnitý ocas 6.6.2009 8:35

Mladá fronta

Steigerwald je typickým produktem Mladé fronty a nemá smysl se jím zabývat. Ona vůbec diskuse s fanatikem je ztrátou času.

O husitství bylo napsáno mnoho metrů knih a byly vyčerpány snad všechny úhly pohledu. Co k tomu může říct povrchní Steigerwald z povrchní Mladé fronty nového? Laskavý čtenář nechť si doplní sám.