1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Krčíř 5.9.2007 23:21

Umění , no aco?

Tak važeni kupujte Kečiře, je to přece  fajn hra. Možná na tom jednou i zbohatnete. Že je to  mystifikace, to přece ví většina galeristů a aukčních síní, které ho prodávají, neboť všechno je to  jen jedna malá vesnice, ve které se nic neutají. Je fakt, že to stojí za to. To by asi francouze nenapadlo. Takže  co dodat, jen tak dál lidé v české kotlině a hlavně mysleme na vývoz. jak nám velí naši politici, zvyšujeme tim příspěvek do naší národni ekonomické bilance.

Alois 21.4.2007 1:43

Inu, Tereza Brdečková je bystrá sloupkařka

a Respekt celkem dobrý týdeník, který má štěstí, že jste se neuchytil v  jeho vedení.. Pár novinářů, hodných toho jména, v něm ještě publikuje.

Namísto brouzdání po internetu bych vám vřele doporučil zakoupit alespoň Příruční slovník jazyka českého a ověřit si v něm, že od infinitivu vzít máme spisovný tvar  2 os. mn. č. rozkazovacího způsobu (VY) VEZMĚTE ! nikoli  vemte, což je podoba nespisovná, lidová, a v publicistickém stylu se vám může objevit leda za uvozovkami v přímé řeči.  Ale co vy víte o publicistickém stylu -nebudu plýtvat energií na další, stylistické šperky ve vašem článku, vždyť vy ani netušíte, že stylistika vůbec existuje. 

"Kečířovy" obrazy nemohl nikdo "nakreslit", neboť jde o malby. Kresbu uveřejnila média snad jedinou. Takové věcné chyby může dělat jen novinářský diletant. Váš čtenář, který zmiňované obrazy neviděl ani na výstavě, ani v reprodukci, si o nich udělal falešnou představu, pokud se z Vaší neuvěřitelné novinářské češtiny už dávno nepomátl. Po blamáži s významem slova banalita nyní potvrzujete, že velkou neznámou je pro vás i význam slov českých.

Z vašeko článku jsme se nedověděli nic víc, než dva dny před vámi rozhodně přehledněji shrnula TV Nova. Z titulků ostatních médií, které jste uvedl, lze těžko usoudit, který recenzent si naběhl a opakoval podvrženou legendu, ostatně podvod neodhalil ani kunsthistorik dr. Šíma.

Možná se dočkáme i odhalení neznámého autora, který pod pseudonymem Kečíř díla vytvořil. Otázkou nebude, v jakém období obrazy vznikaly, neboť datovány vlastně nebyly. Podstatnější tu je, do jaké míry vytvoření fiktivní akademické kariery ovlivnilo ochotu sběratelů "pustit chlup". Falsifikáty parte a dalších dokumentů však úmysl toho, kdo legendu vytvořil a mystifikaci realizoval, určitě prozrazují.. Nebude snad těžké vypátrat, kdo monografii do tisku zadal, kdo od koho obrazy koupil, kde se objevily poprvé.. ostatně, mnohým zůstanou, jako předražená dekorace - narozdíl od vašich článků mají styl.

jarda 20.4.2007 20:28

umění

Tohle už si myslím delší dobu. Kdo určí co je umění s milionovou hodnotou a co ne ? Vždyť je to celé jenom hra bez pravidel.

František I. 20.4.2007 19:07

Vlastně by měli stíhat

Vlastně by měli stíhat spisovatele Marka Twaina. Ten přesně takový příběh popsal téměř do podrobností. Inu starožitníci bývají někdy sečtělí, a někteří také ne. Kupodivu k těm intelektuálně negramotným patří i soudní znalci. To, že novináři jenom opisují, je sice opovrženíhodné, ale co byste chtěli od žump. Na druhé straně na tuto kulišárnu přišli jiní novináři, navíc z opovrženíhodného bulváru Nova. Hoši a dívky z kvalitní estébácko milicionářské ČT měli pouze schovaný chvost.

eva 20.4.2007 13:33

pseudonym

No já nevím, proč se hned mluví o podvodu - vemte si pseudonymy literátů - jak dlouho a možná dodnes se např. neví, kdo byl Petr Bezruč ve skutečnosti nebo Bruno Traven?!

pp 20.4.2007 19:14

To je pro mne novinka.

Ve škole jsem se učil, že to byl pošťák jménem Vladimír Vašek.

Psí vrah Čumil 20.4.2007 13:17

Ano, pane autore, tohle je pěkný fór -

a co si má počít nešťastník, jenž v Rakousku o Kečířovi dokonce napsal monografii...?

pp 20.4.2007 19:11

To samozřejmě nebyl

nešťastník, ale spolupodílník na mystifikaci a určitě na této monografii neprodělal.

Honza42 20.4.2007 10:40

Nejde přece vůbec o vzhled díla.

Majitelé těchto děl jsou snobové, obchodníci a blázni (libovolná kombinace se připouští). Jedná se tu přece o obchod s očekáváním, že za konkrétní dílo jednou někdo zaplatí slušné peníze, popř. že se majitel tohoto díla stane objektem obdivu či závisti. Z tohoto hlediska je lhostejno jestli obraz někdo poctivě namaluje nebo ho pose.. pták.

Rotter 20.4.2007 9:55

Nejde o Cimrmanna

a o legraci, ale o velký podvod a velké peníze.

Bianca 21.4.2007 11:29

Re: Nejde o Cimrmanna

Ano, naprosto  nesouhlasim se srovnavanim pripadu imaginárního malíře Kečíře s Jarou Cimrmanem. Jara Cimrman totiž., na rozdil o d Kečíře, opravdu žil.  

Von 20.4.2007 9:51

Ať žíjí snobové!

Není mystifikace jako mistifikace. Tato je velmi FIKANÁ a snobové si jistě přijdou na své! Svět chce být klamán a ve výtvarném umění je to asi nejsnažší, i když výtvarníci budou jistě protestovat! Bohužel lidé už DÁVNO rezignovali na vytvoření alespoň trochu rozmného žebříčku hodnot - a nejen v umění!!

Mark 20.4.2007 9:49

Vo tom přece psal již Mark Twain

holt se někdo nechal inspirovat.

Stoi 20.4.2007 16:00

Re: Vo tom přece psal již Mark Twain

Povídka  "Živ či mrtev" ve svazku "Milionová bankovna a jiné povídky". Skoro bych řekl, že se autoři podvodu nechali inspirovat.

Macoun 20.4.2007 9:48

Případ je výmluvným svědectvím

 o tom, o co jde v případě současného tzv. umění a jak vypadá velký kšeft, který se kolem této podvodné činnosti točí. Olomouc je významným centrem obchodu s uměleckými podvrhy.

Vlado 20.4.2007 9:11

tzv. moderní umění

Aféra Kečíř krásným způsobem ukazuje, že tzv. moderní výtvarné umění je podvodem a jeho hodnota je pochybná. Z historického hlediska je to pouze degenerativní úchylka vnímání, živená pochybnými okruhy snobů. Když kdysi přišel venkovan do Florencie a uviděl sochu Davida od Michelangela, cítil i on, že potkal něco krásného a davy turistů obdivují Davida dodnes. Tzv. moderní umění umí krátkodobě zaprovokovat, ale nic víc.  Pak už oči lidí ve městech lhostejně kloužou po moderních pomnících a jiných artefaktech a vnímají je obdobně, jako popelnice na odpadky či jiný městský inventář.. Stará řecká socha bývá většinou krásná a nemusíte vědět, kdo byl jejím autorem. Zato chaotická malba vzbuzující primárně pocit ošklivosti se v dnešním světě stává krásnou, až když se o ní ví, že ji maloval Picasso.

Ignacy M. 20.4.2007 9:22

Re: tzv. moderní umění

R^. Nebo Černý čtverec na bílém pozadí - Malevič. Těch peněz, za kolik se to teď nedávno prodalo...

MLOK1 20.4.2007 10:49

Re: Re: tzv. moderní umění

Miró - jedno z jeho děl: dva oranžové puntíky na plátně. Sice asi velmi drahý obraz, ale

do pokoje bych si ho nepověsil. Mnoho z jeho ostatních obrazů naopak docela rád. Leč- jaksi se mi nedostává "kupidel":-):-):-)

mag 23.4.2007 17:31

Re: Re: Re: tzv. moderní umění

Mámpár obrezů o Miróa, kupoval jsem je v Belgii na výstavě cca před 14 lety , ani jeden nestál víc jak 10 000,- Kčs.

jerry 20.4.2007 9:40

Nevím jestli zrovna Picasso si zaslouží

být strkán do jednoho pytle s tzv. moderními malíři.:-/

Fojt 20.4.2007 13:07

Re: Nevím jestli zrovna Picasso si zaslouží

No byl jsem v Picassově muzeu v Barceloně. Až z blízka a na originálech je vidět, jaká je většina jeho obrazů mazanice. A vystavené keramiky  bych nedokázal rozlišit od těch, které "maluje" moje vnučka. A vtírá se myšlenka, jestli se tím Picasso sám královsky nebavil ....;-D

hoff 20.4.2007 21:53

Re: Re: Nevím jestli zrovna Picasso si zaslouží

Myslím,že se tím bavil.....

Josif 20.4.2007 7:18

Co se týká médií

... myslím, že jsme se o nich nedozvěděli nic nového.

Netřeba 20.4.2007 7:29

Re: Co se týká médií

Zřejmě máte na mysli, že vše již bylo řečeno Milošem Zemanem R^.

Netřeba 20.4.2007 6:26

Také znám jednoho vynálezce a génia všch oborů.

Jmenuje se Abeřten. Krásné, typicky české jméno, že? :-)

?? 20.4.2007 4:09

Proč sprostý povod či trestný čin ?

Já bych to bral jako geniální mystifikaci.Pokud někdo koupí obraz proto,že se mu líbí či má k němu citový vztah, je to jeho věc. Pokud  ale koupí obraz na spekulaci a naletí, svědčí to o jeho   úrovni vědomostí či úrovni "znalců". Prostě jak říkají židé: Prodělek je také kšeft, jenom nesmí být přliš často.......

Já to beru jako zdařilou mystifikaci -obdobu Járy Cimrmanna  či Hliníka, jen že se odstěhoval...

Nejspíš v  tom má  prsty ten starý galerista. Měl možnost pustit obrazy do oběhu a teď se baví  reakcemi "znalců a odborníků !"  Gratuluji mu k povedenému kousku !!!:-D:-DR^

serž 20.4.2007 5:46

Re: Proč sprostý povod či trestný čin ?

A mají ony obrazy uměleckou hodnotu? Když ano, tak vo co de? A sběratelé mají raritu;-D

honzak 20.4.2007 7:25

Re: Re: Proč sprostý povod či trestný čin ?

"umělecká hodnota" je co???? Kdo určí, že to je "hodnotné" a zbytek je "kýč"????

Jan Hájek 20.4.2007 7:35

Re: Re: Re: Proč sprostý povod či trestný čin ?

No přece znalci. Nepamatuji si bohužel jména protagonistů, ale někdy okolo 2. SV někdo dělal "plagiáty?" (ono je skutečně těžké to označit), které vydával za nalezená díla starých mistrů považovaná za ztracená tak zdařile, že je braly a vystavovaly přední galerie. Prošvihnul se, pokud se dobře pamatuji, sám, protože již nechtěl být "skrytým" geniem.

Ignacy M. 20.4.2007 8:14

Re: Re: Re: Re: Proč sprostý povod či trestný čin ?

Malíř se jmenoval Shecroun (taky jméno jak "Kečíř", ale prý skutečné). Křestní jméno už nevím. Měl impresária, který mu v kufru s dvojitým dnem, aby to nebylo nápadné, nosil do hotelového pokoje barvy a štětce. Ten se jmenoval Manlay.